
Sökresultat:
1826 Uppsatser om Viral Marketing - Sida 50 av 122
Betydelsefulla faktorer som bör ingå i en marknadsföringsmix för modeprodukter till barn
In a society where children are getting a bigger influence over the family?s consumption and where more products for children are purchased, the market for children products has expanded. This growth is due to a higher amount of older parents which have a god economy and are choosing to spend more money on products for their children. Also the fact that parents use fashion products for children as a way to reflect their own status and that children are becoming more fashionable and aware of trends have contributed to the markets expansion. All together this leads to a grown importance of knowledge for marketers concerning the market.
Är rättvisemärkt värdeskapande? : en kvantitativ undersökning ur ett studentperspektiv
Background: There is no guarantee that products should be equitable produced. Many products in today's trade is produced by minors, resulting in poor working environment, and gives the workers low payment. Fairtrade is the only label on the market that ensures that farmers receive fair payment for their products.
Aim: The central aim with our work is to see what the future consumers, in other words students from Lund's university, Malmö College and The Swedish University of Agricultural Sciences in Alnarp, think about products labeled with Fairtrade, and what they consider is value creation for food products. Students are often relatively young; they educate themselves and have new thoughts and valuations about how the world should be.
Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik
Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. För att uppnå detta syfte har tre stycken fokusgrupper genomförts med ungdomar i åldrarna 16-18 år från Stockholm. De frågor vi formulerat till fokusgrupperna baserades på hur unga konsumerar musik, hur de skaffar information om musik, vilken roll spelar andra ungdomars musikval, vad som skulle få dem att betala för musik, hur de definierar sin personlighet, samt hur de visar grupptillhörighet. Svaren tolkades utifrån teorier inom konsumentbeteende och marknadskommunikation.
Patientbemötande inom primärvården
Vad ledningen gör för att öka vårdcentralens attraktionskraft genom att
involvera personalen för ett ökat patientbemötande - en komparativ studie
mellan offentlig och privat primärvård i Karlskronas närområde..
Hype inför produktlanseringar : En studie om konsumentbeteende hos Generation Y
Hype är inte ett nytt fenomen. Historiskt sett kan man identifiera flera produktlanseringar som lyckats skapa en hype bland människor. Vare sig det handlar om en spontan reaktion eller skicklig marknadsföring återstår det faktum att vissa produkter sprids betydligt mer än andra. Detta tycks leda till ett speciellt beteende hos konsumenterna..
Betydelsen av ledarens personliga varumärke för företagets varumärke : En kvalitativ studie om fyra ledare och deras uppfattning om sina personliga varumärken samt betydelsen varumärkena har för mervärdet i deras företags varumärken.
The personal brand derives from the marketing brand, and argues that a person can take control over other people?s perceptions about him or her. The personal brand can benefit the person but it can also give advantages to his or her company. The interest in, and the purpose of the personal brand, has increased the last ten years. Leaders of large companies in Sweden consider it to be of utmost importance to have an influence on their co-workers.
Vilka strategiska åtgärder krävs av 3G-mobiloperatörerna för att locka till sig konsumenter?
Genom en enkätundersökning till konsumenter har vi kommit fram till att det är
lägre kostnader, bättre information och bättre täckning som är de optimala
faktorerna för 3G-operatörerna att kunna locka till sig fler konsumenter. .
Hur uppstår kanalkonflikter i samband med fysisk och elektronisk handel?
Jag har studerat det fenomen som i teorin kallas för kanalkonflikter. Jag har
genomfört en kvalitativ undersökning. Undersökningen har utformats genom
intervjuer på 4 oberoende företag av skiftande storlek. Teoriavsnittet
innehåller teorier om marknadsföringsstrategier, e-commercestrategier samt
kanalkonflikter. Analysen har skett genom att jag har jämfört teori med empiri.
Det litterära skapandets drivkrafter och villkor
It has become increasingly common for cities and municipalities to take greater account of the place marketing, and to see the physical location as a brand. An early step in this process is to make the image measurements of the place, in order to develop better marketing strategies. A method often used in tourism research for this type of measurements is Etchner and Ritchie's theoretical framework. The framework is initially designed to measure visitor's image of a tourist destination.Almost all previous research in this area is based on the visitor's perspective, but Olofsson and Skredsvik have used this framework to measure a location's image among the residents. They feel that the residents of a place can be seen as ambassadors of the place because they know the site well.
Att scanna eller inte scanna : En studie om neuromarknadsföringens potential som komplement till eller ersättning av enkät, intervju och fokusgrupp.
In order to stay competitive and to be the first choice for customers in a world driven by a high level of competitive advantage, it is important for companies to stay ahead of the competition by conducting thorough market research. Even if this tends to be the case, many products still fail when reaching the market, leaving companies with great losses. The reason for this could be that the development of existing research methods has stagnated, or that they simply lack the ability to find the true answer as to what intentions underlie consumer?s decision making when shopping. Many believe that a new method is desired in order to get a better picture of what customers really think.
Språk och kommunikation hos barn med autism
This study is about how older people are portrayed in TV- commercials, and what those images are saying about senior citizens as consumers. I?ve chosen two of Sweden?s most popular TV channels that are broadcasting commercials and from those two channels recorded commercials in a period of one week, three times a day (morning, afternoon and evening/night). My purpose with this study was to see when older people stared in commercials, which kind of merchandises they were marketing, in which manor they acted out their roles, and (if possible) say something about the elderly people as consumers..
Klaedmakarn - en modeblogg för herrar
Ett examensarbete om modebloggar för herrar/män. Hur ska modebloggen utformas för att uppfattas som en effektiv informations- och kommunikationskanal? Vilka betydelsefulla säljande argument är särskilt intressanta i modebloggar för män? Hur skall bloggen kommuniceras för att attrahera många läsare och aktiva deltagare?Vi har studerat om det finns ett behov av modebloggar hos män.A thesis about fashion blogs for men..
African swine fever in Uganda : attitudes and possible interventions to limit the spread of the disease
The objective of this study was to investigate the attitude towards African swine fever (ASF) primarily among smallholder pig farmers but also among other actors along the pork value chain in Gulu district, Uganda. More specifically, the study aimed to investigate the specific
challenges facing both farmers and other members of the pork value chain using participatory epidemiology (PE).
ASF is a feared viral disease of pigs associated with high mortality, which is endemic in many parts of Africa. The recent history of Gulu district in Northern Uganda can be described as turbulent and the human population has suffered during decades of war and civil unrest. Pig
keeping is considered a potential opportunity for business as well as a way of providing more animal protein in the diet. However, this is threatened by ASF as farmers can lose entire herds due to the disease.
This study can confirm some previously known factors and risk activities such as the free range system of pigs and movement of pigs and pork during ongoing outbreaks, which make disease control difficult.
Mode och varumärke i modeföretag - Dess eventuella samband och yttringar
Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur ett tänkbart samband mellan mode och varumärke kan se ut i modeföretag. Metod: En kvalitativ studie med ett abduktivt angreppssätt. Slutsatser: Sambandet mellan mode och marknadsföring i modeföretag är mycket starkt, även om branschen i sig, historiskt sett inte agerat som om så vore fallet. Centrala faktorer för modeföretagen med ett starkt samband i just dessa två begrepp är bl.a.: ? Överexponeringsproblematiken, det faktum att varumärken kan förbrukas.
Indicating relationship success : finding new agricultural Business-to-Business partners by evaluating the potential for relationship success
When a company seeks to enter a new market, the multiple choices of possible new business relationships exist. Further, establishing new relationships is a time-consuming procedure associated with high uncertainty and high costs. Hence, if the firm does not succeed in pinpointing the most suitable business partners to collaborate with, the firm may both forfeit other possible good relationships, as well as resources invested. Based on this notion the aim of this thesis is to explore how a manufacturing company can base the selection of future dealership Business-to-Business partners by evaluating indicators of a possible business relationship?s potential to become successful.
The choice of focusing on the Business-to-Business relationship between a manufacturer and a dealership company originates from being influenced by the issues facing the Swedish agricultural machinery manufacturer Väderstad-Verken AB, who is putting attention to explore the US market.