Sök:

Sökresultat:

47 Uppsatser om VeckoRevyn - Sida 1 av 4

Veckorevyn på papper och webb : en kvalitativ undersökning av tidskriften Veckorevyn och dess motsvarighet på nätet

Purpose/Aim: The aim is to examine the cooperation between the magazine VeckoRevyn and its Internet based counterpart, VeckoRevyn.com. The purpose is also to see if VeckoRevyn.com is taking advantage of Internet and its possibilities.Material/Method: There are two qualitative methods used for this study: interviews and a three-pieced content analysis. The material analyzed is the magazine VeckoRevyn (number 25/2008) and the website www.VeckoRevyn.com during a two week period.Main results: The study shows that VeckoRevyn and VeckoRevyn.com have several differences, but also some similarities. The result is not unexpected, since we are dealing with two different types of media. There seems to be some cooperation, though on the web it is not very visible.

Hur uppfattas "nya" VeckoRevyns omslag?: En semiotisk och retorisk analys ur ett feministiskt perspektiv

VeckoRevyn är en av Sveriges största tidningar som har förändrats genom åren. En del forskare menar att de har varit för sexiga och att de har utnämnt sig själva till unga kvinnors läromästare. Ett omslag är en tidnings ansikte utåt och ska både sälja lösnummer och berätta om innehållet. I november 2011 blev VeckoRevyn en månadstidning och genomgick en del förändringar. Hur kan VeckoRevyn uppfattas idag utifrån sina omslag? Den här uppsatsen undersöker tre omslag av "nya" VeckoRevyn ur ett feministiskt perspektiv..

Kvinnligt och manligt i Veckorevyn : - En kritisk diskursanalys

The purpose of this paper is to explore how masculinity and femininity are constructed in the magazine VeckoRevyn, through a critical discourse analysis of 18 articles from six issues in 2011. This is done by using a variety of theories and previous research results, which is gender theory, the theory of late-modern society and media theory. The analysis shows that VeckoRevyn depicts virility and feminine differently. Furthermore, pointing the results from the analysis that a change of manhood and womanhood takes place in the social practice. The selection of articles from the magazine also shows that VeckoRevyn seems to promote gender equality. .

A Womans Worth : En studie av hur genus produceras i Veckorevyn

Uppsatsen undersöker hur genus produceras i utvalda artiklar ur 14 nummer av tidningen VeckoRevyn från 1999. Med utgångspunkt i den kritiska diskursanalysen studeras hur genus produceras och upprätthålls i VeckoRevyn. De diskurser som analyseras inbegriper hur VeckoRevyn betraktar, beskriver och tilltalar kvinnan. Diskurserna som analyseras samt resultaten av analysen presenteras i sex kapitel: Ta kontroll över ditt liv som handlar om hur VeckoRevyn uppmanar sina läsare att ta kontroll över sina liv. Förändra dig! som behandlar förändringsdiskursen som är en av de tydligast framträdande i VeckoRevyn.

Veckorevyns ambivalenta kvinnosyn : framställningen av kvinnor i Veckorevyn under tre perioder av 1900-talets kvinnorörelse

Den här uppsatsen ska undersöka hur tre perioder av kvinnorörelser i Sveriges historia avspeglas i framställningen av kvinnor i VeckoRevyn. Syftet är att undersöka ifall framställningen av kvinnor förändras i förhållande till dessa tre perioder. Detta har gjorts med en kvantitativ innehållsanalys där ett kodschema använts. Det har också gjorts en kvalitativ innehållsanalys med kritisk diskursanalys och semiotisk analys av två nummer under respektive period. Teorier om veckopressens påverkan på läsaren har använts.

Bilden av kvinnan i media : en semiotisk bildanalys av Veckorevyns framsidor1950 - 2000

Purpose/Aim: The aim with my study is to reveal changes in the construction of gender in weekly press over time. To do so I study the picture of the woman on front pages of the Swedish magazine VeckoRevyn.Material/Method: Qualitative research method, semiotic picture analysis.Main results: There have been a lot of changes in the picture of the woman in VeckoRevyn over the years and the results points to a more objectifying picture. The woman has gone from doing something and actually having a role, to simply being there to be looked at, all passive..

VeckoRevyn ? din bästa vän i vått och torrt? : En kvalitativ undersökning om innehåll och tilltalssätt i VeckoRevyn.

?VeckoRevyn ? your best friend in good times and bad?? is a BA thesis based on a weekly lifestyle magazine, VeckoRevyn, with a female demographic aged 18-25. Issues of the magazine, published in 2009 and on, is analyzed and dissected to better understand and be able to get answers for the questions of issue. What is said in the magazine, and how does the message reach the audience? Furthermore, the message, as well as the tone used to convey it, is reviewed as part of the discussion about consequence.

"Kvinnan ska eftersträva skönhet enligt rådande ideal" : En analys av myter i VeckoRevyns frågespalter

This essay is an analysis of mythologies in the Swedish women´s magazine VeckoRevyn. The magazine?s own explicit purpose is to break down the unhealthy opinion of what beauty is in their industry today. By content and linguistic analysis the results of this study are interconnected to the beauty myth as it was established by Naomi Wolf in 1991. The goal is to pinpoint how VeckoRevyn?s question and answer columns construct relationships to their readers, and the mythologies that they maintain.

Högläsning i förskoleklass : En studie om fem pedagogers arbete med högläsning

The purpose of this paper is to explore how masculinity and femininity are constructed in the magazine VeckoRevyn, through a critical discourse analysis of 18 articles from six issues in 2011. This is done by using a variety of theories and previous research results, which is gender theory, the theory of late-modern society and media theory. The analysis shows that VeckoRevyn depicts virility and feminine differently. Furthermore, pointing the results from the analysis that a change of manhood and womanhood takes place in the social practice. The selection of articles from the magazine also shows that VeckoRevyn seems to promote gender equality. .

Fysisk bestraffning i Sydafrikanska skolor : En perspektivorienterad hermeneutisk analys kring läraresoch elevers förhållningssätt till fysisk bestraffning

The purpose of this paper is to explore how masculinity and femininity are constructed in the magazine VeckoRevyn, through a critical discourse analysis of 18 articles from six issues in 2011. This is done by using a variety of theories and previous research results, which is gender theory, the theory of late-modern society and media theory. The analysis shows that VeckoRevyn depicts virility and feminine differently. Furthermore, pointing the results from the analysis that a change of manhood and womanhood takes place in the social practice. The selection of articles from the magazine also shows that VeckoRevyn seems to promote gender equality. .

Kjoltyg och magiska skönhetsunder: en jämförande diskursanalys av hur journalisterna på Slitz och Veckorevyn representerar kvinnan

The purpose of this study is to compare how the male journalists of the Slitz magazine and the female journalists of VeckoRevyn represent the female sex. Slitz is dominated by sensual, sexy pictures of women. The texts describe the women on the basis of the journalists opinions. The women themselves do not get the same opportunities as the journalists to tell the readers who they are. Slitz magazine objectify women, they seem to be aware of it and do not hide their purpose.

Dubbla och dolda budskap : En studie av Veckorevyn som din handbok i konsten att bliva en god flicka

Uppsatsen bygger på en undersökning av VeckoRevyns du-tilltal under en tjugoårsperiod: 1990-2010. Vi har inspirerats av Gunnar Qvists bok Konsten att blifva en god flicka (1978) som tar upp olika handböcker om kvinnor för kvinnor. Vi frågar oss om du-tilltalet skapar en bild av hur en ung kvinna ska vara? Om det syns någon förändring över tid? Är det kanske så att VeckoRevyn är dagens handbok för flickor i konsten att blifva en god flicka? Studien omfattar både en kvantitativ undersökning samt en kvalitativ undersökning i form av närläsning av tio artiklar. I närläsningen har vi använt oss av Britt Hulténs Journalistikanalys (2000).

Fast i garderobsöppningen : En kritisk diskursanalys av VeckoRevyns representation av bi- och homosexuellas sex- och kärleksrelationer

The purpose of this study was to examine the ways in which the Swedish lifestyle magazine VeckoRevyn construct the sex and love relations of bi- and homosexuals. We analyzed 22 unique texts in magazines, from 2009 to 2014, in order to get a result as current as possible.To represent the magazine overall we have selected texts from various parts of the magazine. With a critical discourse analysis and through relevant and significant theories and perspectives such as social constructionism and heteronormativity, we found that VeckoRevyn represent sex and love relations of bi- and homosexuals through four discourses.The outcome of our study shows that VeckoRevyn only represent a limited part of bi- and homosexuals sex and love relations. In the analysed texts bi- and homosexuals are forced to ?come out of the closet? repeatedly and their sexual relations are rarely represented.

Gubben i lådan. Flört eller freak? : En kvalitativ studie av Frida och Veckorevyns framställning av manliga egenskaper.

Weekly lifestyle magazines constitute an important role for many young people these days. Their purpose is to inform and entertain a broad public within subjects such as fashion, friends, relationships, men and beauty. Frida and VeckoRevyn are two big magazines that have a big influence on young women. One subject that frequently occurs is articles about men, written by women. This study focus on how (with which qualities and weaknesses) these women choose to subscribe men.

?Det verkar som man helst vill vara någon som är blond, smal och glad? : En komparativ studie av två olika chefredaktörers versioner av Veckorevyn

The purpose of this study is to compare the contents, editorials and front covers of Sweden?s oldest girl?s magazine VeckoRevyn during two different years, in which the magazine had two very different chief editors.In the year 2000, Emma Hamberg got the job as editor-in-chief for VeckoRevyn, with a vision of changing the way the magazine represented young females. She wanted to add a more feminist viewpoint to the magazine, since she felt that VeckoRevyn didn?t live up to its claim of being ?a girl?s best friend?. Six years later, the famous Swedish fashion editor Ebba von Sydow became editor-in-chief for VeckoRevyn, with the intention of making the magazine better, smarter and more fun for young girls.

1 Nästa sida ->