
Sökresultat:
3974 Uppsatser om Two-level game - Sida 19 av 265
Multiplayerspel utvecklat i Flash, Slutreflektion för ?Monsters & Masonry?
Flashspel är en väldigt populär form av ledigt spelande, men det finns
fortfarande spelformer som är outforskade. Vi bestämde oss för att göra det
ingen utvecklare hittills lyckats med, det vill säga att skapa ett så kallat
?Massively Multiplayer Online Flash Game?. Ett spel som konstant är uppkopplat
till internet och lever vidare genom spelarna.
Problemet ligger i plattformen.
Kan grad av degenerativ hjärnsjukdom prediceras med hjälp av mått på kognitiv försämring?
Can degree of degenerative brain disease be predicted with the help of measurements of cognitive deterioration?Alzheimer?s disease progresses through nerve cell break down in the brain and the simultaneous deterioration of the individual?s cognitive function. This disease is common among elderly persons. This thesis examines if the level of deterioration of cognitive function is associated with different biochemical and clinical markers for degenerative brain diseases. In addition, this thesis examines if the level of decline in cognitive functions vary between groups with different levels of degenerative brain disease.
Every game player is a potential game designer?
Studien är gjord för att öppna upp för användarmedverkan i designprocessen inom spelutveckling i försök att minska det antal avbrutna projekt som föreligger idag. Spelutveckling involverar för närvarande användaren sparsamt i utvecklings- processen. För att öka graden av involvering valde vi att kombinera participativ design och personas till en processbaserad arbetsmodell att undersöka. Vi beslutade oss för användning av personas eftersom fysisk användarinvolvering ej var möjlig i de inledande faserna av utvecklingsprocessen. Grunden till arbetsmodellen lades genom en litteraturstudie som sedan diskuterades i ett antal expertintervjuer.
Leder ökat individuellt inflytande till minskad stress? : Undersökning av tjänstemän inom Karlstad kommun.
AbstractThe purpose of this study is to examine whether the individual influence at the working place leads to the perception of decreased stress. Also I looked at whether stress and individual influence is affected by the employees age, sex or employment years. Previous research shows that individual influence decreases stress but strangely enough do the research show that individual influence seem to decrease in today?s work environment. This research is quantitative with questionnaires, answered by 74 civil servants working in a department in the municipality of Karlstad.
Geometri - ur ett lärarperspektiv
Fantasy War Game är en spelmotor gjort i PHP med inslag av Java. Själva striden är uppbyggd med objektorienterad programmeringsmetodik. Spelet är ett textbaserat rollspel i high fantasy-miljö. Sidan är ett interaktivt konfliktspel där spelarna kan utveckla sitt gäng, slåss mot monster eller andra spelare..
The Trivial Pursuit: Den modererande effekten av kunskap och engagemang på utvärderingen av produkter med triviala attribut.
Research has concluded that meaningless differentiation with trivial attributes sometimes can be a successful strategy. However, the effect varies with respect to certain aspects such as the price of the product and the decision context. How the characteristics of the consumer influence the effect of trivial attributes has until now been unknown. This thesis investigates how the consumer?s level of knowledge and personal involvement influence the effects of trivial attributes on product preferences and product attitudes.
Evertiles - All you need is tiles!
Evertiles är ett spel producerat av Olle Lundahl, Liselotte Heimdahl, Tobias
Oldegren och Dan Sjödahl. Vårt mål med spelet var att vi ville göra ett
onlinespel centrerat kring att spelaren skulle samla på saker och att spelare
skulle mäta sina prestationer mot varandra för att se vem som är bäst.
Grundidéen var att vi skulle ha en färdig spelvärld där spelare skulle gå runt
och döda monster för att få saker. Idéen utvecklades snart till att vi skulle
ha en värld som skapade sig själv genom slumpmässig generering, och med andra
spelelement som innebar att det skulle finnas mer att göra än att döda monster.
I slutprodukten finns en potentiellt, näst intill, oändlig värld och
möjligheter för spelarna att bygga egna städer.
Denna rapport kommer detaljera produktionen av spelet, från konceptstadiet
tills dess att projekttiden var slut. Våra tankar om projektets gång, och
detaljer om våra procedurer, återfinns i både reflektionsdelen, som är
majoriteten av denna rapport, samt i våra personliga reflektioner..
Lek och lärande : En studie av vad lärare och elever associerar ett laborativt arbetssätt i matematik med
During recent years, the trend of Swedish students? negative performance and results in mathematics has been discussed. It is agreed that a change in teaching methods is necessary in order to solve this issue. Thus we found it interesting to take a closer look at an alternative way of teaching. The purpose of this study was to find out what teachers and students associate concrete mathematics with and make a comparison between them.
Att avstå från folkbibliotek: En kvalitativ studie av informations- och kulturvanor samt distansen till folkbibliotek hos icke-användare
The main purpose of this Master?s thesis is to develop an understanding of why non-users do not use public libraries by studying their information and culture habits and their relationship to public libraries. One of the motivating factors behind this choice is the lack of earlier research on the subject, particularly qualitative research. The theoretical framework is stratified into three associated levels with Brenda Dervin?s sense-making theory on an individual level, Marianne Andersson?s and Dorte Skot-Hansen?s model of the roles of public libraries on an institutional level and Pierre Bourdieu?s theoretical apparatus on a social level.
Lyssna, Tala, Tänka. Övningsteknik ? en huvudfråga?
This thesis is about practising on a different level to get an insight to what techniques might work for me as a double bass player. It is about discovering how to use your brain into playing at your best level. I practised both talking and singing to myself and read a lot about thinking and hearing not only the music but every note before playing. The thesis idea came from not having a technique that worked for me while practising alone. I wondered why it is such a difference between what we do at the lessons and what I do when practising by myself..
Faktorer som bidrar till att kursmålen nås för elever med matematiksvårigheter
During my practice as a teacher trainee at an upper secondary school it became clear to me that many pupils had difficulties with mathematics. I was surprised to find that many pupils seemed to get stuck on the level of attainment for the senior level of the nine-year compulsory school. As I have not studied anything about difficulties in Mathematics during my training to become a qualified teacher, I would like to get to know more about this.After studying research done on this subject I made the following approach to the problem:? What fields regarding Mathematics do the pupils themselves find most difficult?? What factors have been contributory causes to these problems?? What are the factors that have helped pupils with difficulties in Mathematics to reach the goals for the syllabuses in Mathematics?The answers to my questionnaire and interviews resulted in the following conclusions:? Pupils find theory of equation and conversion of units as most difficult at senior level of the nine-year compulsory school.? Teaching should be done in special instruction groups to give the pupil the opportunity to develop his/her skills on an individual level.? Pupils find it hard to deal with all moments in Mathematics during the time given for each course.? The pace for teaching Mathematics is too high according to the pupils.? Pupils wish for instructions on a lower level.? There is often a lack of contact between teacher and pupil.? The teacher should use more time to help the pupil receive good self-confidence and increase the motivation for instructions in Mathematics..
Marknadsföringsstrategier för spelutvecklingsteam under utbildning
Syftet med denna slutreflektion är att visa problemen men även möjligheterna i
marknadsföringen av spelet Forced2Fight av det lilla teamet i Kick the Owl
Productions. Begränsad budget, osäker framtid för både team och spel är något
som måste övervinnas. För att kunna angripa dessa problem har jag studerat en
rad olika tillvägagångssätt och kommit fram till ett lämpligt tillvägagångssätt
riktat åt gräsrötterna för att bygga upp varumärket. Den effektivaste strategin
bör i min mening vara att marknadsföra gruppen via traditionella medier och
förankra spelet i den relevanta målgruppen direkt via fora och andra sociala
medier. Kontakta både framträdande medlemmar i sociala grupper samt
expertgrupper bestående av kunniga spelentuseaster.
Gränser av hud, glänsande kroppar och längtan : En queer närspelning av Mass Effect 3
This essay aims to examine how the synthetic non-human subjects, EDI and Legion, are constituted in terms of their bodies, gender, desire and emotion, in the gaming series Mass Effect. In a close-gaming method I also want to explore in which way the gamer can effect or even change the expressions of the body, gender, desire, and emotion made by the synthetic non-human subjects. In order to do this I use Judith Butlers and Sara Ahmeds queer theory, and Donna Haraways cyborg feminism. I concluded that EDI embraces her embodiments and is given a highly sexualized female body, being more of a woman than a machine. While Legion is rather embracing disembodiment and is given a non sexualized, androgynous male body, being more of a machine than a man.
Captain Osprey and The Wings of Fate - En spelproduktion
I den här slutreflektionen kommer ni att kunna läsa om vårt kandidatarbete i
sin helhet. Ni får ta del av det koncept vi arbetade fram och strävade efter
att realisera. Ni kommer att få följa med i arbetsprocessen där vi låter er få
inblick i hur vi gick från idé till färdig produkt inom de tre avdelningarna
programmering, grafik och ljud. Avslutningsvis kommer vi att reflektera över
kandidatarbetstiden, både som grupp och på individnivå. Några av de
frågeställningar vi tar upp handlar om hur vi har lyckats genomföra projektet
trots bristande planering och utan någon hierarkisk ordning samt hur det har
varit att arbeta i en grupp där majoriteten av medlemmarna har haft en ny roll
för första gången i ett projekt.
Throughout this final reflection you'll be able to read about our graduation
project as a whole.
Hur återförsäljare kan arbeta med sitt varumärke : En fallstudie bland klädåterförsäljare i Halmstad
The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.