Captain Osprey and The Wings of Fate - En spelproduktion
I den här slutreflektionen kommer ni att kunna läsa om vårt kandidatarbete i
sin helhet. Ni får ta del av det koncept vi arbetade fram och strävade efter
att realisera. Ni kommer att få följa med i arbetsprocessen där vi låter er få
inblick i hur vi gick från idé till färdig produkt inom de tre avdelningarna
programmering, grafik och ljud. Avslutningsvis kommer vi att reflektera över
kandidatarbetstiden, både som grupp och på individnivå. Några av de
frågeställningar vi tar upp handlar om hur vi har lyckats genomföra projektet
trots bristande planering och utan någon hierarkisk ordning samt hur det har
varit att arbeta i en grupp där majoriteten av medlemmarna har haft en ny roll
för första gången i ett projekt.
Throughout this final reflection you'll be able to read about our graduation
project as a whole. You'll take part of the concept we developed and strived
after trying to realize it. An insight of our work process where we describe
how we transfered our idea from paper to a final product will be given. You
will read about the work process from the programmers, sound designers and
graphical artists perspective. Toward the end of the document thoughts about
how we worked as a team and at an individual level are discussed. Some of the
questions we bring up is about how we managed to complete the project despite
the lack of planning, hierarchic structure and at last, how it was like working
in a new area of expertise for the first time.