
Sökresultat:
1017 Uppsatser om Transactional leadership - Sida 57 av 68
När det brister : om att balansera på tå för att nå den jag försöker förstå
The purpose of the essay is to draw attention to my approach in relation to a boy I choose to call Emil, and how I can increase my understanding of his behavior. I explore conceivable reasons for why he breaks down so often, especially when other children are given attention. Is he simply unusually egoistic, and to a large degree only able to see to his own interests, or am I overlooking the real reasons for his actions.In order to explain the reasons for Emil?s apparent frustration in sensitive situations, I explore the significance of attachment theory. I argue about possible effects of Emil?s parents? way of describing and guiding him, as well as how I, and my colleagues, risk fulfilling and amplifying negative expectations.As the prime reason for his repeated sense of unhappiness seems linked to a lack of empathy, I explore different ways of understanding this, as well as how I might contribute to fostering compassion.
Intuition i beslutsfattande : En studie om det intuitiva beslutsfattandet och dess påverkande faktorer vid Akademiska sjukhuset i Uppsala
Managers operating within the dynamic society of today are said to rely on intuition when effective and quick decisions are to be made. This skill or phenomenon has aroused an interest within the academic world of management whom has explored intuition, its relation to decision making and its influencing factors, especially in the private sector. Intuitive decision making is however not isolated solely to this sector but also involved in decision making associated to the public sector. Therefore, the aim of the thesis is to investigate whether managers at the hospital Akademiska in Uppsala involve intuition in decision making and to what extent the factors time, amount of information, individual experience and decision complexity influence the intuition.The theoretical framework includes academic research regarding how intuition and rationality affect decisions, the concept of intuition and factors influencing the intuitiveness of decision making. Furthermore the theoretical discussion explores intuition connected to leadership, negative aspects of intuitive decisions and a comparison between different factors that separates public and private sector in terms of decision making.
Kommunikation i öppna innovationsprojekt : Riktlinjer för en god kommunikation mellan ledare och projektgrupp
Problem Företag och organisationer tvingas idag att öppna upp sina innovationsprocesser för att kunna konkurrera med andra företag och växa till en stark aktör på marknaden. I de öppna innovationsprocesserna samarbetar organisationerna med externa parter inom olika ämnesområden, detta är en process med nya arbetssätt där nytänkande och kreativitet har stor betydelse. I en sådan innovationsprocess ställs det höga krav på en god kommunikation mellan ledare och övriga deltagare. Vi har därför valt att studera öppna innovationsprojekt där vi särskilt tittat på kommunikationen mellan ledare och projektgrupp.Syfte Syftet med denna studie är att ge en bild av kommunikationssätt som har betydelse mellan ledare och projektgrupp. Detta ligger till grund för att skapa riktlinjer för en god kommunikation inom öppna innovationsprojekt.Metod I denna studie används en kvalitativ metod där empirin har samlats in via intervjuer samt enkäter.Slutsats Studien visar bland annat på att det är viktigt att ledaren fungerar mer som en administrativ person än att den besitter en teknisk kompetens samt att den kan hålla många bollar i luften och kan vara kontaktskapande då det gäller att ledaren kan hålla ihop sin projektgrupp. Gemensamma mål är viktiga för projektgruppen för att alla ska ha nytta av varandra i nätverket.
Ledarskapsstilar ? Har du reflekterat över vem du är?
I forskningen har organisatoriskt lärande uppmärksammats, men inte institutionaliserats. Det organisatoriska lärandet påverkas i stor grad av nyckelpersoner vilket ledare och mellanchefer är. Organisatoriskt lärande styrs av det individuella lärandet vilket därför har en stor betydelse i sammanhanget. Ansvaret för det individuella lärandet läggs oftast på organisationens ledare och för ledares individuella lärande är reflektion och erfarenhet en avgörande faktor. Därför var studiens syfte att bidra till forskningen genom att undersöka hur kritiska situationer påverkat ledares lärande och bidragit till det individuella och organisatoriska lärandet.
Hanteringen när medarbetares privata problem inverkar negativt på arbetsplatsen : En studie ur ett ledarskapsperspektiv
Uppsatsens syfte var att undersöka hur ledare hanterar situationer där medarbetares privata problem inverkar negativt på arbetet för både arbetsgivare och övriga medarbetare. För att få svar på det har vi inspirerats av vinjettstudie som utgår från diskussioner av fiktiva fall. Vi har genomfört studien med fyra enskilda semistrukturerade intervjuer och en fokusgruppsintervju där vi först introducerade respondenterna med vinjetterna. Deltagarna till undersökningen valdes ut genom ett subjektivt urval där vi riktade in oss på ledare, angående vilken organisation de tillhörde var av mindre vikt. I teoridelen introducerades teorierna ledarskap, medarbetarskap, individen i gruppen, ekonomi, hälsa, lagar, organisationskultur och föreskrifter samt försäkringskassans roll.
Kvalitetsbristkostnader under garantitiden
Construction companies in Sweden have for recent years seen an increase in the numbers ofwarranty complaints associated with the market of resident buildings and the cost for this hasbeen measured to over 1.2 billion SEK per year. Working with poor quality cost as a way ofcreating insight about defects within the company?s processes is a method developed and usedby the manufacturing industry for decades, but have not yet reached the construction industry.This study has been performed in collaboration with a Swedish construction company, wherethe author has been stationed at the aftersales division for residential buildings. Owing tocircumstances, this published report has been made anonymous regarding the company whowill further on be namedthe Company. The Company is aware that warranty claims producegreat costs and has requested a way of putting cost and cause to specific claims in order ofreceiving a more specific cost view and to make the reuse of knowledge more efficient.
Fixare eller organisatör? : Byggledarens roll som intern kommunikatör
Construction companies in Sweden have for recent years seen an increase in the numbers ofwarranty complaints associated with the market of resident buildings and the cost for this hasbeen measured to over 1.2 billion SEK per year. Working with poor quality cost as a way ofcreating insight about defects within the company?s processes is a method developed and usedby the manufacturing industry for decades, but have not yet reached the construction industry.This study has been performed in collaboration with a Swedish construction company, wherethe author has been stationed at the aftersales division for residential buildings. Owing tocircumstances, this published report has been made anonymous regarding the company whowill further on be namedthe Company. The Company is aware that warranty claims producegreat costs and has requested a way of putting cost and cause to specific claims in order ofreceiving a more specific cost view and to make the reuse of knowledge more efficient.
Vi gör vad vi vill men det är inte mycket vi kan göra : Om hur organisatoriska faktorer påverkar mellanchefers möjlighet att arbeta med hållbar utveckling
The group of elderly people in Sweden will increase significantly in the future and science point out that the future elderly people will not accept today?s standards and offers of assistance in today?s public elderly care. Therefore public elderly care stands before a significant challenge in terms of development that has to be sustainable. New research also points out that middle managers can be a great strategic resource, and a founder of success, in the challenge of sustainable development. The aim of the report was to increase the knowledge about what middle managers in public elderly care think sustainable development has to embrace, when it comes to quality and personnel administration, in order to meet the needs of the future elderly people.
Intranät uppifrån och nedifrån : Skillnader i åsikter mellan ledning och personal ? en fallstudie
Our society has become more and more digitalized and we have access to more information than ever before, which has had an effect on both our personal and professional lives. This change has naturally also changed the way in which organizations are structured and how they communicate ? both internally and externally. Intranets, e-mail and other technical channels are an important part of most organizations in-house communication today.The aim of this study is to examine how the internal communication in a medium-sized firm, CranabSlagkraft in the north of Sweden, works. The focus in the study is on the existing intranet, and if there are any differences in the opinions between the firms leaders and the employees that works in the production.
Kunskapssystem - ett nytt sätt att betrakta företag
Title:Knowledge system - a new way of observe the company
Authors:Malin Pärmborn och Susanne Gidlöf
Tutor:Anders Nilsson
Department:Department of Business and Management
Blekinge Institute of Technology
Problem:How can processes of problem solving in a project contribute to
generation of organizational knowledge in a knowledge company?
Course:Master thesis in Business Economy
Purpose:By describe the processes of problem solving in two different projects
of our two chosen knowledge companies, we will clarify whether problem solving
contributes to the generation of organizational knowledge. The purpose of this
research is to increase the management consciousness concerning everyday
processes that will contribute to the creation and transfer of knowledge. This
is a condition to transfer human capital to structure capital and thereby
decrease the company?s vulnerability.
Approach:We gathered the data we needed through conversations and interviews
with people on the two knowledge companies.
Där tränaren gör skillnad - en studie om kvinnliga tränares uplevelser av sitt idrottsengagemang
Baskettränarna i klubben upplever att de kan påverka verksamheten och att deras engagemang gör skillnad för de basketspelande barnen och ungdomarna, för klubben och för sin egen personliga utveckling. Tränarna erfar att det är lättare att påverka och ha inflytande i den interna tränarrollen än i den externa tränarrollen. Omgivningens individer gör skillnad på tränarna och bemötandet tränarna får upplevs vara beroende av vilket kön, vilken ålder och vilken etnicitet tränarna har. Inom basketklubben upplever tränarna att det finns en lyhördhet och öppenhet för varandras olikheter, dels på grund av att alla känner alla i klubben och för att det finns ett socialt klimat och en tydlighet i organisationens beslutsprocesser som gör att tränarna upplever att de kan påverka verksamheten och att deras engagemang är viktigt och meningsfullt. Syftet med uppsatsen är att genom kvalitativa intervjuer med unga baskettränare och öppna observationer i en stockholmsbaserad basketklubb problematisera och se närmare på hur de unga idrottsledarna anser sig ha möjlighet att kunna påverka mer än själva idrottsutövandet inom ramen för sitt engagemang.
"Vi är mångfald" - en studie om definiering och implementering av begreppet mångfald på tre högstadieskolor i Malmö
Mångfald är begrepp som används ofta i den offentliga debatten. I lagstiftning och politiska målsättningar finns inga direkta direktiv på hur mångfald ska definieras och implementeras men det finns riktlinjer och visioner. Studien syftar till att förstå hur tre skolor i Malmö, genom hur rektorer som ledande aktörer förstår och implementerar mångfald i sin verksamhet i relation till lagstiftning och politiska visioner, detta undersöks då skolor bl.a. har en viktig roll i att förmedla och diskutera värden och förhållningssätt till andra. För att erhålla kommunala och statliga insatser och perspektiv om mångfaldsarbete på skolor deltar även chefen för Resurscentrum för mångfaldens skola samt ansvarig på Myndigheten för skolutveckling i Malmö i studien.
Styrning av strategisk implementering : En studie pa? Varbergs Stadshotell & Asia Spa
Syfte: Syftet med denna studie a?r att beskriva samt analysera styrningen av strategisk implementering pa? Varbergs Stadshotell & Asia Spa. Syftet a?r dessutom att fo?rklara och fo?rsta? styrning utifra?n begreppen: strategi, strategiskt ledarskap, beslutsfattande och strategisk implementering.Teoretisk referensram: Studiens huvudomra?de a?r styrning av strategisk implementering. Fo?r att beskriva styrning har vi brutit ner styrning till begreppen: strategi, strategiskt ledarskap, beslutsfattande och strategisk implementering.
Fattigvården i Gustavsberg 1869-1924
With the help of large amount of archive material I have examined how Gustavsberg in Värmdö were affected by the great labor migration in Gustavsberg porcelain factory during the period 1869-1924. I have chosen to investigate how the municipality dealt with the poverty relief issue out of the labour immigration perspective. To my surprise I found out that Värmdö was not responsible for Gustavsberg in the poverty issue. The workers belonged to the factory, which had a relatively well-developed system of poverty relief in place. This is not to say that the workers received any support from the factory to any great extent.
Hur kan ledare motivera vardagsarbetet? : En fallstudie om Clas Ohlson
This bachelor thesis discus how store managers at Clas Ohlson motivate their co-workers at their everyday work.Motivation at work is essential, since engaging co-works makes the everyday routine work more effective. Otherwise that type of work can easily lead to unhappiness at the workplace which leads to less motivated workers, poor performance, even less motivated workers and this will start a negative circle.Other studies has shown that to in order to be pleased at a workplace and to keep qualified co-workers, the leaders needs to have knowledge in how they can use different techniques to increase staff motivation, but still motivation is not considered being an economic means of control. This has made me think about how leaders can motivate their workers at their everyday work.The questions at issue are:o How can leaders motivate co-workers in everyday work,o Which preferences the leaders consider control the individual motivation ando Which methods they can use to increase the motivation in the routine work.The purpose with this thesis is to study how leaders use their leadership to motivate workers to perform everyday work with more enthusiasm. To answer the question I have interviewed store managers at Clas Ohlson.In this thesis I have used a qualitative method, and I have compared relevant theories with the interviews I have done. Thus primary data has been gained through one-to-one interviews but also through mail interviews.