Sök:

Sökresultat:

59 Uppsatser om Telia - Sida 2 av 4

Konstruktion av en Telesvarsterminal

Telia Telesvar is an automatic anwering machine that is provided in your stationary telephone at home. The drawback of this is that you cannot see if anyone has called you. This report describes how a terminal for Telias Telesvar could be designed. Telesvar terminal will show in a display if anyone called you and show the incoming number. It will also play the spoken message in a built in speaker.

Opto-elektriska korskopplare i optiska nät, Mätningar och nätanalys

Det här examensarbetet som är utfört hos Telia Research AB behandlar opto-elektriska korskopplare (OEXC) i ett modellnät. Arbetet omfattar två delar, en karaktärisering av OEXC:er tillverkade av en specifik leverantör och en nätanalysdel. Karaktärisering av OEXC:er bestod av mätningar utförda i laboratorium på Telia Research AB. Mätningarna syftade till att finna fel och brister hos korskopplaren inför ett fältprov. Mätningar utfördes på fyra OEXC:er. OEXC:erna har 16 portar (16 sändare och 16 mottagare), icke blockerande elektrisk omkopplingsmatris och optiska interface som kan konfigureras för olika bithastigheter. Tester som utfördes var: Konfigurering av noder och länkar, transmissionstester, skyddsomkoppling, tillförlitlighet och stabilitet.

Projektportfölj : övergripande hantering av projekten i en projektbaserad organisation

Bakgrund: Det blir allt vanligare att organisationer väljer att utföra sina aktiviteter i projekt. Många organisationer driver dessutom inte endast ett projekt i taget utan flera projekt bedrivs samtidigt. Mot bakgrund av detta finns det ett behov av en övergripande hantering av samtliga projekt, vilket dock är en komplex uppgift bl.a. p.g.a. att projekten oftast är heterogena och att det existerar beroenden mellan projekten.

Skriv lätt om teknik : en studie i hur manualer kan instruera i klarspråk

SammanfattningDet här examensarbetet har gått ut på att undersöka hur en manual kan utformas för att instruera i att skriva klarspråk om teknisk information.Jag har arbetat utifrån principerna läsligt, läsbarhet och läsvärde samt läst studier i hur en skribent kan förenkla en text. Jag har också utfört en textanalys, gruppintervju och användartest för att skapa en manual som kan vara anpassad utifrån målgruppens behov. I mitt arbete har jag använt mig av principer för att skriva klarspråk. Det är att målgruppsanpassa, använda bekanta ord, skriva en logisk meningsbyggnad och att -strukturera texten på rätt sätt. Manualen blev kortfattad för att passa målgruppen. Den innehåller många exempel för att skapa förståelse och läsvärde..

Going Real-Time in no time? : ? en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large ? both on corporate as well as individual behavior ? has been the focus of many research papers. Personal use of social networks are regularly being mapped out by researchers aiming at clarifying concepts such as engagement, trust and interactivity, and mapped by companies seeking to maximize return on investment concerning their marketing efforts. The aim of our study is (i) to map how companies and/or organizations operating on the Swedish market use their company?s pages on the social media as a way of communicating with their followers and audience, as well as (ii) identifying whether ?Real-Time Marketing?, in our own definition, is used or not.Methods: The research methods used included both quantitative and qualitative content analysis.

Key Account Management i verksamheten: en fallstudie av Telia Partner

The purpose with this thesis is to illustrate companies? way of using Key Account Management in the organization. We developed the four following research questions: Why do companies choose to use Key Account Management? How do companies identify and choose their key customers? How does a key account manager work? How do the skills needed by a key account manager look like? The results showed that KAM offered several important benefits, mainly of economical characteristics. Identification of the key accounts was mainly conducted through certain economical criteria the customers had to fulfil.

Hur påverkar en öppen standard arkitektur affärsmodeller i Telecom?

Bakgrund: I telecom tillverkas slutna system som inte är kompatibla med olika tillverkares produkter. Telia mfl har tagit fram en öppen standard arkitektur men står samtidigt inför frågan hur detta påverkar affärsmodellerna i telecom. Syfte: Hur förändras affärsmodellerna då en öppen standard arkitektur införs? Avgränsningar: Uppsatsen fokuserar på nätoperatörer. Genomförande: En kvalitativ studie med empiriskt materialet från rapporter och forskningsartiklar samt från samtal med experter i branschen.

SATS : En studie om studenters uppfattning om SATS marknadsföring

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Internprissystem: en jämförelse mellan en offentlig och en privat verksamhet

Stora och växande företag får ett behov av att decentralisera, vilket leder till mer självständiga avdelningar. I decentraliseringens kölvatten följer oftast kontroll- och samordningsproblem. Detta kan reduceras med ett internprissystem. Andra fördelar med ett internprissystem är att enheterna bättre kan kontrolleras, styras och motiveras samt att skapa ett kostnadsmedvetande hos dem. I uppsatsen har en jämförelse gjorts mellan en offentlig och en privat verksamhet angående deras internprissystem.

Företagsportalen: morgondagens arbetsplats

Today we see a fast developing of the market for mobile communication, both in an increased and changed mobile use, but also in the development of new technologies and services. Much that can be performed on Internet/Intranet today with a PC will in some years also be possible to do with a mobile terminal. Mobile Internet will probable take place when new technologies as GPRS, EDGE and UMTS will be in use. These technologies in combination with the development of new terminals and services will bring new capabilities for both companies and private users. This report describes how a portal should be designed in order to meet the needs on the market.

Betydelsen av närmiljöns definition : En sambandsanalys av befolkningssammansättning, valdeltagande och röstande på demokraterna i New York

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Den visuella spegelbilden : En kvalitativ studie om mottagarens attityder kring logotypens roll som kommunikationsmedel

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Idrott som platsmarknadsföring : En studie av idrottens roll i Växjö kommuns marknadsföringsarbete

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Fusionen mellan Telia och Sonera - lönsam för aktieägarna?

I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. En kvalitativ metod har använts där den primära data blir de genomförda intervjuerna.

Rådgivarnas roll vid Telias börsintroduktion

Syftet med detta examensarbete var att undersöka vilka faktorer som påverkat acceptansen hos användare, inom den kommunala verksamheten, vid införande av ett datoriserat system. Med acceptans menas att användarna ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett bra och lätt sätt. Studien har gjorts utifrån användarnas perspektiv.Genom att genomföra en intervjuundersökning på ett flertal kommuner där användarna använder systemet Vabas/Duf, har undersökts hur användarnas upplevda acceptans påverkas av faktorerna delaktighet, användbarhet och lättanvändhet, vid införande av ett datoriserat system. Delaktigheten vid införandet av ett system innefattar även information och utbildning.Resultatet från undersökningen visade att delaktigheten ökade användarnas acceptans. Ingen avgörande slutsats kunde däremot dras mellan acceptans och faktorerna användbarhet och lättanvändhet, då resultatet från de båda grupperna inte visade någon märkbar skillnad..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->