Sök:

Fusionen mellan Telia och Sonera - lönsam för aktieägarna?


I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. En kvalitativ metod har använts där den primära data blir de genomförda intervjuerna. Intervjuer har genomförts med utvecklare av varumärkesplattformen, representanter för svenska företag och även en expert inom place marketing. Tidigt i uppsatsen upptäcktes att varumärkesplattformen hade ett flertal brister. Speciellt gällande hur relevant den var för svenska företag. Vid utformandet av varumärkesplattformen har företagen haft betydligt begränsaf delaktighet. Varumärkesplattformen är dock en bra plattform för vidare arbete med det svenska varumärke, dock behöver man ta hänsyn till vissa punkter.

Författare

Gustav Helgesson Carl Göök Christoffer Wöhrman Victor Wållgren

Lärosäte och institution

Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..