Sök:

Sökresultat:

7829 Uppsatser om Team management - Sida 32 av 522


Effect of TV displays on impulse purchase

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Marknadsföraren - en succéfaktor i produktutveckling?

Syftet är att studera produktutvecklingsprocessen hos Findus Sverige AB, för att utreda vilken roll marknadsföraren har och hur detta påverkar projektets resultat..

Projektledning för kreativitet : En fallstudie om hur projektledare skapar förutsättningar för kreativitet i ett distansbaserat datorspelsutvecklingsprojekt

Companies and projects often face the challenge of creating something new to increase their competitiveness. In this process of creating something new creativity is an important factor. By using a creative approach and utilizing creative processes new innovations emerges. An industry that has grown in recent years is the computer games industry. Competition is fierce and for the companies to succeed, the product need that extra something to make it stand out among all the produced games.The project manager's role in the creative process and the ability to be creative within a distance based company is not something highlighted by previous research.

Innovationsförmåga ? Teams uppfattning av sina styrkoroch kritiska gap

För att vara konkurrenskraftiga måste företag ständigt producera nya och bättre produkter ochtjänster. Därför är det viktigt för företag att skapa en organisation där både inkrementella ochradikala innovationer kan genereras. Ur ett organisationsperspektiv innebär innovationsförmågaatt kunna integrera organisationens resurser och förmågor på ett sådant sätt att det stimulerarinnovation i företagets produkter, tjänster och processer. Därmed måste företag stödja deprocesser och rutiner som syftar till att öka innovationsförmågan. För att kunna ge detnödvändiga stödet till innovationsaktiviteter måste företag också iaktta varje teams specifikabehov, eftersom respektive team kan ha vitt skilda behov.Denna studie genomfördes inom ramen för ett examensarbete på Kungliga Tekniska Högskolan.Den baseras på en empirisk studie som genomförts på ett stort svenskt företag under 2012.

En analys av innovationsprocessen På Mediaföretaget AB

Medieföretaget AB is a Swedish Media Company that covers several different business areas.The company daily produces one of the biggest newspapers in Sweden and publishes editorialnews on one of the country?s most visited news homepage. The company also has smallerfirms that produce new business models. Due to big changes in the media climate over theworld and a new company management team the company in November 2008 started adepartment for innovation. The main purpose of the department was to create a structuredway for managing ideas and to promote innovation.

Miljöchefer : - ledarskap och medarbetarskap inom kommunalt miljö- och hälsoskydd

Environmental management officers ? leadership and employeeship in local environmental health authorityThe purpose of this study was to illustrate the working situation of municipal environmental health management officers. This is a qualitative study where I have interviewed ten environmental officers in ten municipalities in Sweden. The interviews were based on a half structured interview guide with questions. I have interpreted the interviews through different leadership theories.

Ledarskapet i den flödesfokuserade tillverkningsindustrin : Framgångsfaktorer

Vi har sett att den svenska tillverkningsindustrin i detta nu befinner sig i ett paradigmskifte. Det vi observerat är att tillverkningsindustrier idag försöker åstadkomma en mer effektiv organisation som bättre tillgodoser marknadens krav på snabbhet och kvalitet. Det råder samstämmighet i litteraturen vi studerat, om att det har varit nödvändigt för många organisationer inom tillverkningsindustrin att förändra sina verksamhetsstrategier. Förändringen handlar om Lean och flödeseffektivisering som den nya verksamhetsstrategin. Genom intervjuer med ledare inom den svenska tillverkningsindustrin har vi uppmärksammat att ledarskapet är av stor betydelse i denna nya verksamhetsstrategi.

Co-branding ur ett konsumentperspektiv

Med denna uppsats har vi utifrån ettkonsumentperspektiv, jämfört eventuellalojalitetsöverföringseffekter hos co-branding vid en högoch en låg engagemangsnivå..

Kommunikation i kulturens tjänst : En kvalitativ studie om Umeå kommuns kommunikationsarbete under kulturhuvudstadsåret 2014

Purpose/aim: The purpose of this thesis is to examine if, and in that case how, the municipality of Umeå worked strategically with its communication during 2014 when Umeå was chosen as ?European Capital of Culture?. The research is mainly focused on the outlines of their communication plan, main goals, what  communication strategies the municipality has chosen to and their choice of media channels.Material/method: Two methods are used for this research; qualitative interviews with four employees within the communication team during Umeå2014 and a text analysis of three formal documents which provide the framework of communication policies and media strategies during Umeå2014.Results: The results clearly indicate a well structured, strategic planning outlined in the formal documents. The four people intreviewed all had a good knowledge of the policies and strategies in the documents, they also described their work in accordance with these..

Problemidentifiering och idéuppsnappning i kvalitetsarbetet - en undersökning av fortlöpande kvalitetsförbättring i butikskedjor

I retailbranschen krävs ett fokus på detaljer, och med snabba förändringar som en dominerande faktor, behöver dessa detaljer ständigt kvalitetsförbättras. I den allt hårdnande konkurrensen behövs ledare och medarbetare som ständigt tänker på organisationens behov. Problemet för detaljhandelns centraliserade butikskedjor kan vara att lyckas förankra förändring och kvalitetsförbättring för butiken i alla delar av företaget. Uppsatsen underbyggs av ett antagande att ett större fokus krävs på en initial fas i kvalitetsarbetet som vi har benämnt identifieringsfasen. Uppsatsens har ett ledningsperspektiv och syftet är att se hur retailföretag interorganisatoriskt kan bli bättre på att identifiera problem och tillvarata idéer i butiken, för att kontinuerligt kunna kvalitetsförbättra för hela butikskedjan.

Store Image Perceptions in International Retailing: an Empirical Comparison of IKEA?s

It has been found that customers in the home market perceive the retailer?s store image more positively than customers in the host market, even though this study has found that theretailer?s store image is generally perceived very positively by customers in both examined markets. In addition, this thesis has found that there is a significant difference in how IKEA?smanagement and customers perceive its store image. It can also be concluded that IKEA management perceived store image more positively than customers.

Elitsatsande gymnasiehandbollsspelares upplevelser av lagsammanhållning i klubblag respektive träningsgrupp vid skola

Syftet med studien var att undersöka elitsatsande handbollsgymnasieelevers upplevda sammanhållning i deras respektive klubblag samt i deras träningsgrupp vid skolan. Vidare studerades handbollsspelarnas upplevelser av skillnader eller likheter i lagsammanhållningen i klubblag och träningsgrupp. Undersökningsdeltagarna bestod av tio män (M = 18,5) som går på ett elithandbollsgymnasium i Sverige. Datainsamlingen skedde med hjälp av en intervjuguide baserad på Carron´s (1982) konceptuella ramverk. Resultaten redovisades i huvudteman där positiva och negativa påverkansfaktorer för lagsammanhållningen klargjordes i träningsgrupp på skolan respektive klubblag.

Att arbeta med konflikthantering : implementering och undersökning av en form av fokusgruppsamtal i skolan

I have chosen an action research approach for this essay. I want to incorporate a method of conflict management in the work of the personnel at a school and also discuss their thoughts and experience in conflict management. I wanted to incorporate modern knowledge about constructive conflict management for everyday use and I stress that if we can evolve these skills among the personnel in schools then we have a better chance of helping children with deviant behavior which often end up in conflict because of it. This will also help all the other children and personnel to manage conflict situations in a better way. I want to introduce a new way of thinking about conflict management which in many ways is different from how it is today. Briefly the method which I advocate revolves around paying attention to every ones basic needs and says that everyone can win and no one has to loose. he main purpose of this essay has been to find out if focus group conversations is a viable method for improving conflict management in the school system. Several of the participants has in their evaluations written that it was a rewarding and interesting way to work.

Kommunikation i operationsteam

INTRODUKTION: Kommunikation har en viktig roll inom hälso- och sjukvården, inte minst i multiprofessionella team där flera yrkesgrupper bedriver ett nära samarbete. I högriskmiljöer som hybrid- och operationssalar är det extra viktigt med en väl fungerande kommunikation och ett gott samarbete för att nå patientsäkra resultat. Det finns många faktorer som kan påverka kommunikation till såväl det bättre som det sämre.SYFTE: Att beskriva hur säker kommunikation utformas i operationsteam.METOD: En litteraturöversikt har valts för att besvara syftet. Litteraturöversikten består av tio vetenskapliga artiklar.RESULTAT: I granskningen av artiklarnas framkom tre huvudteman; kommunikation, patientsäkerhet och team. Under dessa tre huvudteman ryms sedan tio underteman; utbytet, utbildning, teamkommunikation, personal, arbetsmiljö, checklistor, samarbetet, teamegenskaper, teamfördelning och brister..

<- Föregående sida 32 Nästa sida ->