Sök:

Sökresultat:

4082 Uppsatser om Target text - Sida 2 av 273

Lönsamheten av analytikers riktpris - En studie av svenska bolag handlade på Stockholmsbörsen

We acknowledge the lack of empirical studies of the performance of analyst target prices in the Swedish stock market by examining the profitability of target prices for stocks publicly traded on the Stockholm Stock Exchange. We use consensus target prices issued between 2006-2010 and create two different strategies to observe the abnormal returns generated during this period. Going long in the top decile stocks with the best target prices and going short in the bottom decile stocks with the worst target prices generates a statistically significant abnormal buy-and-hold return of 8.9%. An active strategy with daily portfolio rebalancing and a timely response to target price changes generates a less significant monthly alpha of 1.4% against CAPM. The results show to be robust against the size effect discovered by Fama and French.

Fördelar och nackdelar med utematematik : Lärares, föräldrars och elevers inställning till arbetsformen

Aligning parallell terms in a parallell corpus can be done by aligning all words and phrases in the corpus and then performing term extraction on the aligned set of word pairs. Alternatively, term extraction in the source and Target text can be made separately and then the resulting term candidates can be aligned, forming aligned parallell terms. This thesis describes an implementation of a word aligner that is applied on extracted term candidates in both the source and the Target texts. The term aligner uses statistical measures, the tool Giza++ and heuristics in the search for alignments. The evaluation reveals that the best results are obtained when the term alignment relies heavily on the Giza++ tool and Levenshtein heuristic..

Implementation och utvärdering av termlänkare i Java

Aligning parallell terms in a parallell corpus can be done by aligning all words and phrases in the corpus and then performing term extraction on the aligned set of word pairs. Alternatively, term extraction in the source and Target text can be made separately and then the resulting term candidates can be aligned, forming aligned parallell terms. This thesis describes an implementation of a word aligner that is applied on extracted term candidates in both the source and the Target texts. The term aligner uses statistical measures, the tool Giza++ and heuristics in the search for alignments. The evaluation reveals that the best results are obtained when the term alignment relies heavily on the Giza++ tool and Levenshtein heuristic..

Måltext i Midgård : Ohlmarks Härskarringen och översättandets normer

This study considers Härskarringen (1959?61), a Swedish translation of J. R. R. Tolkien?s The Lord of the Rings (1954?55), within the framework of translation studies and the description of norms within different fields of translation.

Amerikanska på svenska : En kommenterad översättning av ett utdrag ur Bill Brysons populärvetenskapliga språkhistoria Made in America

This thesis comprises a translation from English to Swedish followed by a commentary. The source text (ST) of the translation consists of the second chapter of Made in America (1998), a popularised language history by Bill Bryson. The commentary includes an analysis of the ST and the Target text (TT), as well as a discussion of the translation process as a whole, and of the translation strategies applied in order to solve the translation problems of the ST. The theoretical framework of the thesis is based on Toury?s notion of norms (1995), from which the following principle for translating is conceived: to transfer the ST information as faithfully as possible but with the modifications necessary to accommodate the source language competence level of the TT readers, which is estimated to be relatively low.

Target Costing - en möjlighet trots höga fasta kostnader?: en
fallstudie av Norra Västerbotten

Target Costing slår sig fram på en allt bredare front över företagarvärlden som kalkyleringsprocess vid produktutveckling. Det kommer ursprungligen från Japan och används traditionellt av tillverkande företag som är i början av sin produktutvecklingsprocess. Target Costing skiljer sig från den vanliga kalkyleringsprocessen där man lägger ihop alla kostnader och gör ett vinstpålägg för att erhålla det slutgiltiga priset som kunderna skall betala. Istället utgår Target Costing ifrån kunden och vad denne är beredd att betala för en produkt. När kundens önskemål är fastställda jobbar man sedan mot de kostnadsmål som måste uppfyllas för att kalkyleringen skall gå ihop.

Target Costing i produktutvecklingsprocessen : En studie på Volvo Construction Equipment i Braås

Bakgrund: Produktutvecklingsprocessen har på senare tid kommit att ses som en strategisk aktivitet som är avgörande för företagets överlevnad eftersom produktens utförande och kostnader till stor del fastställs innan tillverkning påbörjas. ?Target Costing? har sitt ursprung från Toyota i Japan och är en metod för strategisk kostnadsstyrning som har vuxit fram för att tidigt styra kostnader. Metoden används för att integrera kostnadsstyrning i produktutvecklingsprocessen i samstämmighet med kundkrav och företagets egna vinstkrav.Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera hur ?Target Costing? används i produktutvecklingsprocessen på Volvo Construction Equipment i Braås för att ge kunskap till nya potentiella användare.

Tro, Hopp och Tveksamhet : En studie om profil, image och kommunikation för Svenska kyrkan Västerås

What does the Swedish church Västerås stand for today according to the employees and how do they want to profile themselves to the target group? What image and what expectations does the target group have of the Swedish church Västerås? How can the Swedish church Västerås communicate uniform, with the intent to create mutual value with the target group?The purpose of the study is to make recommendations to the Swedish church Västerås for their prospective communication plan by examining their profile and target group's image and expectations of the organization. The study also aims to examine how the Swedish church Västerås can communicate their brand uniform.The study applies a qualitative research with deductive approach. Data were collected through semi-structured interviews with a sample of the employees and focus groups with a sample of the target group.Better match between profile and image means that SkVs employees better understand the organization and can communicate more uniform which leads to a stronger brand identity. If SkV understands what is relevant for their target group, they can reduce the total cost of customer delivered value and thus increase the total value.

Fattar du vad de säger? : En begriplighetsanalytisk jämförelse mellan Ekot och P3 Nyheter

In this study we compare Ekot with P3 Nyheter with a comprehension analytical perspective. The more traditional radio news program Ekot differs from the younger P3 Nyheter in a lot of aspects. One of them is that P3 Nyheter?s primary target group is young people between the ages of 20 to 34. Because of this, P3 Nyheter aim to make their news as adjusted to their young audience as possible.

Optimering av slutfasstyrning

Modern missiles must meet higher and higher demands. They should be autonomous, have long range and still have a big effect on the target. To maximize effect on target some missiles not only minimize miss distance, but also try to hit with a certain angle; often perpendicular to the surface of the target. In this thesis a method to guide the missile in the terminal phase of its mission where both point of impact as angle of impact are specified. The method consist of two parts.

Target Costing i medelstora tillverkande industriföretag?

Dagens marknad tillåter inte många misstag. Produkter och tjänster måste möta kundernas behov för att bli framgångsrika. Produktutveckling måste därför primärt vara driven av kundernas behov hellre än av teknologiska möjligheter. Target Costing är en teknik för att strategiskt leda företag till framtida vinst. Genom att göra en uppskattning av det framtida försäljningspriset på en föreslagen produkt och därefter subtrahera den vinst man vill uppnå kan företaget räkna fram sin Target Cost.

Skriva lätt och förklara rätt : Om att anpassa webbtexter för nyanlända invandrare med måttliga kunskaper i svenska

In this degree project I have studied how an anti-discrimination bureau can adapttheir online information to the target group ? immigrants who only have modestunderstanding of the Swedish language. This group is often subject of discriminationmatters, and therefore it?s important that they can take part of the information.To find answers to my questions I have studied different relevant theories, performeda readability analysis on the online information and have had qualitativeinterviews with representatives from the target group. I have also tested my rewrittentexts on both representatives and other readers.The result from my studies has shown that it is words that are the most difficult inthe current online information, while length and structure of the sentences are alsoof importance when it comes to the readability.

Examensprojekt: WERA Stockholm

This project is an attempt at creating a bag that is both functionaland has an interesting and relevant visual appearance. I have found that a bag that is functional usually have adapted certain aesthetics which are appealing only to a very limited target group. At the same time many bags that are more focused on style can be downright disabling to the carrier. I wanted to create a functional bag, and to explore new functions doing this, while working with aesthetics that stayed relevant and interesting to my target group. The bag was designed for the company Åhléns and their label WERA Stockholm, and theircustomers was the target group.

En riktig jul med julkalendern? : Utveckling, innehåll och målgrupp för SVT:s julkalender

Abstract The purpose with this essay is to get an understanding of how the christmascalender hasevolved throughout the history, and why its shape looks like it does. We have made ananalysis of the 21-centurys calendars to get a look on the content and tried to track a targetgroup. Which themes have characterized the 21-century and how can you put these in relationto earlier calendars? To get a greater insight in the design of the christmascalendar, we madean interview with SVT's Susanne Kvarforth. After this it came to our knowledge that they arelacking guidelines besides that their target group is 6-12 year olds.

I vilken utsträckning tillämpar masstillverkande företag target costing?

Den tilltagande internationella globaliseringen gör att företag ständigt möter ökande konkurrens. På grund av den ökade globala konkurrensen kan företag inte längre bara sätta försäljningspriser som täcker deras kostnader för produkten, utan i dagens läge måste de även se till vad de tänkta kunderna faktiskt är villiga att betala. Det finns olika metoder för att prissätta produkter, traditionell självkostnadskalkylering och det nya synsättet target costing. Det finns författare som anser att traditionell självkostnads¬kalkylering tillhör förfluten tid i och med den globala konkurrensen. Många författare menar att det istället är target costing som i dagens läge bör tillämpas, och då framförallt av masstillverkande företag.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->