Sök:

Sökresultat:

78 Uppsatser om Switching - Sida 5 av 6

Kompensatoriska strategier för ordmobiliseringssvårigheter vid Alzheimers sjukdom : En fallstudie med enspråkiga och flerspråkiga personer

Sweden is getting an aging population and with this comes an increase in neurodegenerative diseases such as Alzheimer?s disease (AD). Bilingualism is also on the rise and this may result in an increase of bilingual people suffering from AD. Due to the linguistic deterioration associated with the illness people with AD, bilingual and monolingual, will be an increasing patient group with speech and language pathologists (SLPs). Word retrieval difficulty is an early symptom of the disease and several strategies to compensate for this have been observed (e.g.

Man måste ställa upp : Hylluppställning på svenska högskole- och specialbibliotek som klassificerar i DDC

The aim of this master's thesis is to examine how shelving is organized among Swedish libraries that have switched from the Swedish classification system SAB to using the DDC, and what problems arise in this process. The method used is interviewing librarians at Swedish university and special libraries.The Swedish national library announced their swap to the DDC in 2008, and several libraries followed suit. The reported advantages with a switch were mainly that using an international classification system meant that Swedish libraries would no longer have to undertake a time consuming classification work, since most of the foreign literature already is Dewey classified. Disadvantages were that the DDC is not adapted to Swedish circumstances. Research on open shelving show that obtaining a browsable book collection requires a broad shelf classification.

Implementering av "Life Cycle Management" i svensk läkemedelsindustri

It generally takes 10 to 12 years for a new drug to hit the market. The pharmaceutical industry invests huge sums in these early stages of research and development. In spite of the rapidly rising research and development expenditures fewer and fewer blockbuster drugs are being developed. Longer lead times and aggressive generic post-patent competition have narrowed the timeframe for the pharmaceutical companies to profit on their investments.In the face of these threats the pharmaceutical industry has developed a battery of strategies to prolong market exclusivity and to maximize return on investment. These emerging strategies are commonly known as Life cycle management (LCM), which actually is more of a concept than a method.

Lojalitetsproblematiken hos försäkringsbolag

Bakgrund: I och med den rådande lågkonjunkturen har konsumenter i allmänhet blivit alltmer prismedvetna och konkurrensen inom försäkringsbranschen har hårdnat mer och mer. Det har dessutom visat sig att såväl privatkunder som företagskunder har blivit alltmer missnöjda med försäkringsbolag och är inte lika lojala som för några år sedan. Syfte: Syftet är att utreda vad kundlojalitet bygger på för att därefter utarbeta förslag på åtgärder så att befintliga kundrelationer kan bli mer långvariga och kunderna mer lojala hos företag inom försäkringsbranschen. Genomförande: För att uppfylla syftet har data samlats in dels genom intervjuer med anställda på vårt fallföretag, If Skadeförsäkring i Norge, och dels genom en enkätundersökning gjord på företagets kunder. I det här fallet småföretagskunder.

På väg till den tredje grisen : Studie av en transmedial konstpromenad för barn

Art in the city can be invisible until we talk about it. Letting children see public art in the context of play and narrative is a way to enhance creative thinking and knowledge as well as making the art visible. By creating a prototype for an art walk for children this study was able to create a scenery of children using different kinds of mediated narrative combined with a physical environment and movement. The theoretical framework of the project was picture books (Rhedin, 1991) transmedia (Jenkins 2006, Ryan 2004) and public art (Kwon 2002). The project?s aim was to create an empirical context for primary school children to explore public artwork.

Prissättning inom högteknologiska B2B-företag

Syftet med denna uppsats var att undersöka vilka prisstrategier högteknologiska B2B-företag använder sig av samt hur dessa val av prisstrategi förhåller sig till tidigare forskning på området. Vidare har vi undersökt huruvida högteknologiska B2B-företag har någon gemensam karaktäristik som kan påverka valet av prisstrategi. Slutligen har vi diskuterat hur de högteknologiska B2B-företagens användande av analysverktyg kan påverka valet av prisstrategi. Vi har genomfört en fallstudie av åtta företag och jämfört dessa empiriska observationer med det teoretiska ramverket. Studien visar att högteknologiska B2B-företag i stor utsträckning använder sig av marknadsbaserad prissättning.

Tillförlitlighet i Stockholms elnät : En analys med hjälp av Tekla NIS

Outages in the electric grid can be costly for society. Because of this, reliability is one of the parameters used to regulate network companies. Reliability in electrical grids can be measured with SAIDI, system average interruption duration index, which for Fortum Distribution has increased in Stockholm?s distribution network (11 kV) in the early 2000?s.By using outage data for Stockholm from 2011-2013, sets of parameters to be used for reliability calculations in the network information program Tekla NIS were derived. Two different options for investment were then analysed: changing old cables with high fault frequencies, and installing automatic Switching in distribution substations.

att synas på internet - ett praktiskt företagsperspektiv

Today Internet is clogged up and packed with homepages and information from both private persons and commercial companies. This has led to a decreased availability for a company to be noticed. The most common tool for consumers to use while searching for products online is via search engines. But because of the nature of these, not all companies can have good placements. Our research question was, "How do small online-companies attract consumers to their website"? The purpose of this thesis is to identify how a company works through online-communications and how to attract consumers to their home page.

Kilhus i plast : Omläggning av stålprodukt till produkt i plast

AbstractOur bachelor degree thesis was carried out in collaboration with Ivar Petterssons Järnmanufaktur AB in Smålandsstenar. We were asked to replace their wedge housing, used to fasten the wires to the power lines, with a similar structure in a plastic material. The idea for this project started with Ivar Petterssons Järnmanufaktur AB having problems with the casting quality that forced them to perform expensive tests on each of the wedge houses to ensure the quality. They are currently produced in China which is also a major drawback because it requires expensive long delivery times.The method we used is Fredy Olsson's Princip- and Primärkonstuktion (1995). We have consistently been in the project on so-called "broad front", which means that you create several sketches, ideas and changes in parallel, and then evaluates all.

Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?

Purpose  The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer?s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others.Methods Through a quantitative approach this study will examine the effectiveness of advertising in blogs. A survey was used in order to collect data where the respondents corresponded to the population in Sweden in the ages 15-79. Initially the size of the blog audience was estimated and thereafter it was examined how many of these that were affected towards a purchase decision by blogs.

Energianalys av hygieniseringssystem : jämförelse av befintlig pastörisering med integrerad termofil hygienisering på Kungsängens gårds biogasanläggning i Uppsala

The biogas plant Kungsängens gård, owned by Uppsala Vatten och Avfall AB, produces biogas and biomanure from organic household waste, food processing waste and slaughterhouse waste. In year 2012, 4.4 million Nm3 of biogas were produced from 25 200 tons of waste. Before digestion all substrate is sanitized by pasteurization at 70°C in order to kill pathogens. Another method, integrated thermophilic sanitation (ITS), is of interest in order to decrease the energy demand. The method implies that the substrate is sanitized during ten hours in the digestion chamber, where the temperature is 52°C.

Revisorernas kostnad av att utge en going concern- varning

De uppgifter som revisorn presenterar i sin revisionsbera?ttelse bo?r intressenter och fo?retag ha fo?rtroende fo?r. Revisorn ska vara en oberoende la?nk mellan intressenter och fo?retag. La?saren fo?rva?ntar sig finna eventuella ekonomiska problem i a?rsredovisningen.

Energianalys av hygieniseringssystem : jämförelse av befintlig pastörisering med integrerad termofil hygienisering på Kungsängens gårds biogasanläggning i Uppsala

The biogas plant Kungsängens gård, owned by Uppsala Vatten och Avfall AB, produces biogas and biomanure from organic household waste, food processing waste and slaughterhouse waste. In year 2012, 4.4 million Nm3 of biogas were produced from 25 200 tons of waste. Before digestion all substrate is sanitized by one hour?s pasteurization at 70°C in order to kill pathogens. Another method, integrated thermophilic sanitation (ITS), is of interest in order to decrease the energy demand.

Passion & Lojalitet : En studie om varumärkeskulten Apple och dess passionerade och lojala konsumenter

Abstract Apple Computers Inc. is known for their loyal and passionate followers. This study focuses on the brand communities and brand loyalty that is frequently seen among Apple customers. It focuses on the factors that create an apparent deep-set loyalty and passion towards their computers among Mac-users. This study contributes to a deeper understanding of why some consumers feel such a strong attraction to a company, its brand and its products.

Brand Switching : En kvantitativ studie av ICA:s övergång från Euroshopper till ICA Basic.

SammanfattningI dagens läge är konkurrensen inom livsmedelsbranschen stenhård och företag försöker på alla möjliga sätt att marknadsföra sina produkter. Dock räcker det inte med att endast göra reklam för sina produkter, utan man måste integrera med kunderna och skapa underlag som möjliggör en positiv varumärkesimage i kundernas ögon och får dem att känna en positiv känsla inför företagets varumärke. Ett sätt att dra detta ett steg längre är att använda sig av corporate branding, som syftar till att man använder sig av ett varumärke som är detsamma som företagsnamnet. Detta kan vara såväl positivt som negativt, då företaget måste vara väldigt konsekventa i hela företagskedjan, eftersom konsumenterna kommer bedöma företaget och dess produkter utifrån helhetsintrycket och inte bara på hur bra de upplever att den specifika produkten är. Ett dåligt bemötande av en medarbetare, som arbetar för företaget, kan leda till att konsumenter väljer bort det varumärket vid inköpet.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->