Sök:

Sökresultat:

3142 Uppsatser om Sunday service - Sida 59 av 210

Meningen med mötet : En studie av det mellanmänskliga mötets betydelse för medarbetarnas meningsskapande process och relationer med ledaren

Essay in political science, C-level by Mikael GranathAutumn semester 2012, Tutor: Freddy Kjellström- Ideological convergence in Swedish party politics?- An analysis of ideologies of the Swedish Social Democratic party and the Swedish Moderateparty and their healthcare and health service policies between the years of 2002 and 2010.The main purpose of this study is to examine the truthfulness in the common perception thatthe Swedish moderate party and the Swedish social democratic party are increasingly sharingthe same political views - particularly between the years of 2002 and 2010. The main researchquestion is:?Did the Swedish Moderate party and the Swedish Social Democratic partyideologically position themselves closer in the year of 2002 than they did in 2010within the health care policy area?The research design chosen for this study can be labelled as a comparative case study wherethe two political parties party programs and election manifestos that were current in the yearof 2002 and 2010 are studied. This is done to give a better view of ideological change.

Betydelsen av deltagande i en dagverksamhet för personer med psykiska funktionsnedsättningar

Syfte: Syftet med studien var att undersöka tidshantering hos personer med lindrig utvecklingsstörning som bor i kommunalt boende med särskilt service. Frågeställningar; Hur hanterar denna målgrupp sin tid? Om målgruppen hanterar sin tid självständigt gör de det med säkerhet eller osäkerhet?Metod: En kvantitativ studie genomfördes i form av en enkätundersökning. Studien genomfördes i ett län i Mellansverige och riktades sig direkt till personer med lindrig utvecklingsstörning som bor i kommunalt boende med särskild service. Enkäten bestod av fem frågor med fem svarsalternativ.

Sinnenas strategiska betydelse för kundens upplevelse i provrummet

ABSTRACTTitle: Senses strategic importance to the customer experience in dressing roomAuthors: Anna Andersson & Alexandra LundqvistTutor: Dr. Bertil Hultén, Associate Professor Linneaus School of Business and Economics Linnaeus UniversitySubject:  Bachelor thesis 15 hp. Business Economics C, Marketing. Linnaeus University, spring 2011Presentation of the question: Is it possible for companies to enhance customers experience in dressing rooms by strategically working with the senses?Purpose: The purpose of this paper is to describe and analyze the senses relevance to the customer experience in the dressing room and create an understanding of the dressing room from a customer and business perspective.

Leveransservicekrav i dagligvarubranschen

Bakgrund: De allt högre förväntningarna på leverantörer från kunderna när det gäller service har tvingat leverantörer att uppnå de krav som ställs på dem. Förändringar av kunders förväntningar på service har bidragit till att konkurrensen mellan många leverantörer blivit hårdare. För att en leverantör ska få leverera krävs det att kundens krav på leveransservice uppfylls. Dagligvarubranschen har genomgått stora förändringar. Den största förändringen skedde under 1960-talet när de flesta småbutikerna försvann och ersattes av större dagligvarubutiker med större sortiment.

Layoutbegränsningar i XSL-FO

This thesis discusses the differences between an automated and design centered layout process. The work has beenconducted at CBG Konsult AB, a service provider of multilingual solutions, translations and localization.The purpose with this work was to investigate some limitations and issues with the layout process involving the languagefamily XSL used for automated layout at CBG Konsult AB..

Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuserat

Sammanfattning Titel: Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuserat Ämne/Kurs: Fastighetsvetenskap, 10 poäng, FF7630 Författare: Anna Alvemo & Kristina Holm Handledare: Anna von Krusenstjerna & Karin Staffansson Pauli Nyckelord: Fastighetsvetenskap, Kundvård, Service management, Human resource management, Företagskultur. Bakgrund: Vart eftersom utbudet på lokaler de senaste åren har ökat, har fastighetsföretagen börjat konkurrera om hyresgästerna. Förändringen på marknaden har lett till att fastighetsförvaltning gått ifrån att enbart fokuseras på fastighetens driftkostnader till att bli allt mer kundfokuserad. Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva hur Aspholmen Fastigheter AB anpassat sig till de nya kraven på fastighetsmarknaden. Det sker genom att fördjupa sig i hur de tre lokalkontoren arbetar för att stärka sina kundrelationer samt att åskådliggöra hur företagskulturen ser ut. Metod: Undersökningen är en beskrivande studie som utgår från en kvalitativ metod. Det empiriska materialet är till största del inhämtat via personliga intervjuer med personal och ledning på företaget. Det teoretiska materialet består av sekundärdata och är hämtad ur litteratur och rapporter. Teoretiska perspektiv: Kapitlet inleds med en generell presentation av lokalhyresmarknaden.

Vad tycker skogsägare om virkesinköpare och inköpsorganisationer? : utveckling av ett skogsbolags tjänster och köpverksamhet till privata skogsägare

The private forest owners play a key role in the supply of round wood to the Swedish forest industry. Today it is a keen competition between forest companies about the wood from private forest owners. In order to get access to the wood from the private forestry you need to be an attractive collaboration partner, who can offer long-term collaboration, service at top-level, and acting for good prices to the forest owners. This work aims at analysing the situation on the market today. It gives Sveaskog purchase department a good view of the forest owners? opinion in general about the existing purchase activities. Forestry service level and timber prices are determining factors for a successful relationship between forest company and forest owner.

Kundnöjdhet och produktutveckling av gravskötsel

Små skyltar, ofta i plåt med texten ?Vårdas av kyrkogårdsförvaltningen? finns på var ochvarannan kyrkogård runt om i landet. De visar att gravrättsinnehavaren till denna gravplatsvalt att betala för att få hjälp med skötseln. Denna studie syftar till att finna faktorer till enförståelse för vad det är som gör dessa kunder nöjda och hur tjänsten gravskötsel ska kunnautvecklas i framtiden.Undersökningen består av personliga intervjuer med personal vid kyrkogårdsförvaltningen iLandskrona och Malmö och en säljare vid Mäster Grön, en genomgång av sexkyrkogårdsförvaltningars hemsidor samt telefonintervjuer med 14 gravrättsinnehavare.Resultatet visar att graven ska vara välskött, de gravrättsinnehavare som mötts av ogräs är intenöjda med tjänsten. Personalens bemötande betyder också en del för hur nöjda kunderna ärliksom att majoriteten anser att priset är rimligt för tjänsten.Intresset för utvecklingen av gravskötsel och dess miljöpåverkan verkar mest ligga hospersonalen på kyrkogårdsförvaltningen och leverantörer av växter.

Förväntningar på det framtida serviceutbudet inom äldreomsorgen i Luleå kommun, utifrån generationsspecifika värderingar och förväntnigar

Inom Socialförvaltningen finns det en föreställning om nya behov och förväntningar på äldreomsorgen i framtiden, vilket har skapat en osäkerhet i kommunen. Attityderna till de äldre kommer i framtiden sannolikt att formas utifrån andra värderingar än idag. Människor från olika generationer kan ha olika värderingar vilket kan skapa värderingsförändringar med nya förväntningar. Fokus i denna uppsats ligger på detta problem och syftet är att jämföra vilka värderingar och där igenom förväntningar som finns i generationerna 1946 och 1966 i Luleå kommun, när det gäller det framtida serviceutbudet. Orsaken är att då behoven och förväntningarna synliggjorts är det möjligt att tillfredsställa dessa.

Global Price Management ? Incentives for Implementing an IT-based Price Management System

Problem discussion: Syncron experience a challenge in realizing the full market potential of its newly developed IT-based price management system, Global Price Management (GPM). The system has already been implemented and is currently running with success within the IT-structures of the first customer. The fact that the development of the system has been initiated by a customer, and thereby has left Syncron oblivious of the real underlying drivers and incentives for the development, is part of the problem. Understanding the customers? incentives for developing their pricing process thus reducing the application uncertainty is a good starting point.

Wildlife Detection Network

Traffic accidents where wild animals are involved represents between 60 and 80 percent of all reported accidents, depending on location in Sweden. In a country like Sweden, with a lot of forest, there is always risk of a collision with a wild animal. Imagine if you, as a road user, had the possibility to receive warnings when the risk of an accident according to statistics is extra high.Wildlife Detection Network is a wildlife warning system with an information service, which makes the whole concept unique. When an animal is approaching the road, it is registered by sensors, and warning lights along the road are lit to inform drivers of the potential danger. In conclusion, this is a direct warning to all drivers on the road where the system is placed.When an animal is registered by the sensors, information containing time, date, weather circumstances and coordinates are sent to a database.

Livsstilsentreprenör

Problematisering:E-handeln är en av globaliseringens och informationsteknologins frukter. Denna konstant utvecklandes affärsområde innebär många fördelar för dess aktörer. Trots detta existerar det svårigheter kring dess kundserviceaspekt. Det är denna faktor som utgör uppsatsens centrala studieämne. Syfte: Uppsatsens ändamål är att förstärka våra kunskaper av e-handeln, sett ur en service management perspektiv.

Att arbeta som boendehandledare inom socialpsykiatrin. : Sunt förnuft - en hållbar arbetsstrategi?

Under 1990-talet väcktes nya tankar kring hur samhället bäst hjälpte människor med långvariga psykiska funktionsnedsättningar. Nya kollektiva boendeformer skapades där kommunerna hade uppdraget att erbjuda bostad med särskild service eller boendestöd i den egna lägenheten. Personalens uppgifter var, och är, att skapa en fungerande vardagsstruktur, ge trygghet, stöd samt arbeta med socialiseringsprocesser. Avsikten var att erbjuda individanpassad vård och omsorg, minska isoleringen och öka självständigheten. Syftet med studien var att undersöka vilka strategier man använde sig av i arbetet med denna målgrupp för att uppfylla de uppsatta målen.

Hantering av QoS i Distribuerade MPEG-videosystem

With the advance in computer and network technologies, multimedia systems and Internet applications are becoming more popular. As broadband network is prevailing, more clients are able to watch streaming videos or to play multimedia data over the Internet in real-time. Consequently, there is an increasing demand in the Internet for streaming video systems. As the run-time environment of such applications tends to be dynamic, it is imperative to handle transient overloads effectively. The goal of this work is to develop an algorithm that would provide a robust and controlled behavior of the video system so that important data is delivered on time to the video clients.

Chefen - generalist, administratör och ledare? : En kvalitativ studie rörande chefers upplevelse av arbetssituationen relaterat till stödet från HR-funktionen på Trafikverket.

Arbetslivet förändras och detta leder till förändringar av organisering och struktur inom organisationer. För att möta behov av flexibilitet, effektivitet och konkurrenskraft har nya sätt att organisera resulterat i nya ramar och strukturer för arbete med personalfrågor.  Dessa nya sätt att organisera har lett fram till nya roller och ansvarsfördelningar.I denna studie var syftet att skapa förståelse för hur HR- funktionens utformning påverkar chefers arbetssituation. Studien undersökte chefers upplevelser av HR-stödet i relation till arbetssituationen inom en organisation där HR-stödet bygger på ett service center, en expertenhet och HR business partners ute i verksamheten. Uppsatsen bygger på tio kvalitativa intervjuer med HR-medarbetare och chefer på Trafikverket.Studien visar att cheferna upplever ett tillfredställande HR-stöd från expertenheten och HR business partners. Samordningsproblem inom HR-funktionen ger dock effekter för både chefer och HR-medarbetare inom organisationen.

<- Föregående sida 59 Nästa sida ->