
Sökresultat:
9808 Uppsatser om Strategic Human Resource Management - Sida 4 av 654
Kompetensf?rs?rjning under digital transformation En kvalitativ studie om hur sm? och medelstora managementkonsultbolag i Sverige arbetar med kompetensf?rs?rjning
The aim of this thesis is to analyze how small and medium-sized management consulting firms in Sweden work with human resource management during digital transformation. By interviewing companies, this study explores their approach to attracting, recruiting, and developing competence. The results showed that management consulting firms have good access to candidates, made possible by having a strong corporate culture and attractive working conditions - Crucial parts for attracting talent. Social media and networking are frequently used for marketing and attracting interesting candidates. Digital tools and social media showed to be useful during the recruitment process, but personal contacts and networking still play a central role.
CI- A necessary complement to the BSC?
The BSC is widely used mangement tool that is turning the vision and strategy into operational goals. However, after analyzing the criticism received the BSC, it seems af its internal focus, rigidity, static-ism and mechanical mindset limits the company's ability to create a strategy that takes important external factros into account..
Vilken autonomi har amerikanska dotterbolag i Sverige? : En fallstudie av ett amerikanskt dotterbolags Human Resource Management.
Många multinationella företag (MNC) ställs inför problemet hur de skall kunna implementera sina strategier i alla sina dotterbolag då det kan finnas både stora kulturella och legala skillnader mellan olika länder. Ett område som detta märks tydligt på är human resource management (HRM) då företaget måste anpassa sig till både den lokala arbetsmarknadens regler och lagar samt MNC:ts övergripande strategi. För att kunna hantera det här problemet finns det flera lösningar och ett vanligt sätt är att föra över mer eller mindre beslutanderätt till dotterbolaget.Den här uppsatsen undersöker vilken autonomi ett svenskt dotterbolag till ett amerikanskt läkemedelsbolag har när det gäller HRM. För att kunna undersöka det har vi gått igenom aktuell forskning inom området för att se vad som finns skrivet om liknande fall utomlands. Därefter har vi gjort en fallstudie med två kvalitativa intervjuer på Merck Sharp & Dohmes (MSD) svenska dotterbolag.
Att skilja äpplen från päron : en studie om belöningssystem
Companies today need to be more focused than ever on having an active Human Resource Management culture. This is not only because of the companies? concern for their staffs wellbeing, but for the companies? effectiveness in the long run. The reward systems which many corporations use today, to both keep their employees and attract new ones, is a well researched subject by scholars as well as journalists. Earlier research has suggested that it is important to implement an active Human Resource Strategy.
Belöningssystem - ett incitamentverktyg för att skapa motivation : En fallstudie av Sparbanken Rekarne
SammanfattningDatum: 201?0-08-3?0Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hpHandledare: Carl G. ThunmanFörfattare: Feven Gebretsadkan och Mahabad MinozadaTitel: Belöningssystem ? ett incitament verktyg för att skapa motivation. En fallstudie av Sparbanken RekarneSyfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva vad belöningssystem innebär och anställdas uppfattning av belöningssystemet och dess inverkan på motivation i Sparbanken Rekarne.
Human Resource arbetets betydelse för lärande och kompetensutveckling inom två olika organisationer
Denna magisteruppsats handlar om vilken betydelse Human Resource arbetet har för kompetensutvecklingen inom två olika organisationer. Under senare år har relativt stora satsningar gjorts på personalutbildning och andra kompetensutvecklingsinsatser i arbetslivet. Forskning har visat att kunskapsproduktionen i samhället ökar ständigt och för att finna en lösning på detta har många företag valt att satsa på kompetensutveckling. Det bakomliggande antagandet har varit att det i allt högre grad är kunskap och kompetens än kapital som växer i framtiden. Därför bör såväl privata som offentliga organisationer satsa på kompetensutveckling både kortsiktligt och långsiktligt för att kunna möta de framtida kraven.
Kultur som Mosaik : En fallstudie av Strategisk Human Resource Managements betydelse i skapandet av en enhetlig organisationskultur
Syfte Syftet med vår uppsats är att skapa förståelse för hur ett företag kan arbeta med ett strategisk Human Resource Management (SHRM), samt hur SHRM kan fungera som ett ledningsverktyg för att frambringa överensstämmelse inom skilda kulturella grunder.Metod Vår uppsats är baserad på en kvalitativ metod där vi valt att angripa vårt problemområde via en abduktiv ansats för att kunna växla mellan empiri och teori. För att studera vårt problemområde har vi genomfört en fallstudie av ett medelstort företag inom försäkringsbranschen.Empiri Vi har valt att utgå från ett ledarperspektiv och kompletterat studien med medarbetarnas röst. Våra empiriska data har vi erhållit genom kvalitativa intervjuer med utvalda respondenter.Teori Vi har valt att beröra området för organisationskultur såväl som Strategisk Human Resource Management (SHRM). I vår studie har vi belyst hur organisationers ledare kan tillämpa SHRM för att skapa en harmoniserad organisationskultur. Vi har lagt vikt vid teorier som Bang (1999), Korczynski (2002), Millmoreet al.
Internationell kompetensförsörjning : tre svenska företags erfarenheter av expatriering och expertskatten
Frågeställningar: Hur använder svenska multinationella företag expatriering? Hur fungerar expertskatten i förhållande till dess syfte? Vilka konsekvenser medför användandet eller icke-användandet av expertskatten för företagen?Syfte: Syftet är att undersöka hur svenska multinationella företag använder sig av expatriering som kompetensförsörjning och i det perspektivet utreda huruvida expertskatten fungerar i förhållande till dess syfte.Metod: En tvärsnittsundersökning genomfördes vid insamling av det empiriska materialet. Primärdata samlades in med hjälp av intervjuer från tre undersökningsföretag. Viss kompletterande sekundärdata har även bidragit till undersökningen.Slutsatser: Vid de tillfällen då företagen inte kan tillgodose sitt kärnkompetensbehov på en lokal marknad är expatriering en metod att tillgå. Expatriering leder då till en kunskapsförflyttning över de nationella gränserna.
Bedömning av anställda i professionella tjänsteföretag - ett kritiskt perspektiv
Human capital is professional service firms' most valuable resource and its quality is closely linked to the quality of its services. The purpose of this study is to investigate how professional service firms appraise their employees. A comparative study between an architecture firm and a management consulting firm is conducted with the aim to identify and explain similarities and differences in performance appraisal. Two qualitative case studies are performed and interviews as well as documents are used to explore the area. The thesis builds on a critical perspective and it has an explorative approach.
Delaktighet och inflytande : Vad främjar elevers vilja till delaktighet och inflytande
Welfare is every person's right. To create conditions for a good welfare it requires coordinated strategic interventions at national and local level. Efforts must be politically supported to be able to strengthen public health. Local welfare management is a measure used to control and monitor public health. The purpose of this study was to investigate local actors perceptions of collaboration in strategic public health efforts with local welfare management in a municipality in central Sweden.
Finns det en oförmåga hos skolan att finnas till för alla elever? : En intervjustudie om resursskolan
The aim of this study was to gain a better understanding of resource schools 1 as a human services organization and institution, based on teachers and principals? perspectives. The purpose of resource schools is to provide the students tools and resources to enable them to return to the regular school within two years. The study also aims to examine more closely how this objective applies to the studied resource schools in the studied municipality, as well as highlighting the success factors and barriers that exist to achieve the goal. Previous studies show that this kind of differential practice tends to become a permanent solution.
Högskolans hjärta? En undersökning av integreringen av Learning Resource Centre/LärandeResursCentrum-verksamheten vid tre svenska lärosäten
The development of higher education in Sweden poses new demands on higher education libraries. One way of meeting these demands has been to develop Learning Resource Centres (LRC), a concept that is relatively new in Sweden.The aim of this Master's thesis is to identify how the LRC-concept has been designed and integrated in three Swedish higher education institutions: Stockholms universitet, Lärarhögskolan i Stockholm and Göteborgs universitet. The thesis also aims at investigating what the Learning Resource Centres mean to the seats of learning, and in turn, the views of concerned parties in relation to the integration.The method used for the study is qualitative and based on interviews conducted with Learning Resource Centre staff, academic staff and principles or deans. In addition to this, strategic documents from the examined seats of learning are studied.Even though most Swedish Learning Resource Centres have used British Sheffield Hallam University's Adsetts Centre as their model, our study shows that the Swedish Learning Resource Centres of today have developed in various ways, due to local conditions; therefore, there is no definitive model for Swedish LRCs.In our opinion, one of the most important characteristics of a LRC should be its integration in the academic life of its university. There does not seem to be a "recipe" of how to conduct this integration.
Human Resource: involvering av personal : "alla ska med"
Our surrounding world is constantly changing and to be able to keep up with the fast pace of change organizations need to be prepared to transform as well. If there is a need for an organization to undergo a change process, the people constituting the organization also need to be prepared to change their behavior. In order for the change process to turn out successful, it is of the utmost importance that all employees are given the chance to take part in the process. The challenge for leaders during a change process is, therefore, to ensure that their employees actively get involved.The purpose of this study is to apply Human Resource (HR) theories on to an organization in order to critically review how leaders in practice, can involve their employees, on the basis of a change process.The study is a qualitative case study, the empirical material has been collected at Falkenbergs Sparbank with the help of one unstructured interview with an employee at the marketing department and four semi structured interviews with the office managers.Relationship oriented leadership is beneficial to use during change since it advocates an open relationship between co-workers and exchange of information and knowledge. Relationship oriented leadership is considered to be a good leadership style if organizations wants to turn Human Resource theories in to practice.
HR-utmaningar och strategier för entreprenöriella små- och mikroföretag - En fallstudie på fem svenska företag
Entrepreneurial firms face unique challenges in attracting and acquiring human resources due to difficulties associated with resource constraint and organization legitimacy, often described as liabilities of "smallness" and "newness". The aim of this paper is to examine the "smallness" and "newness" challenges met by small entrepreneurial firms, which strategies they apply to counter these challenges, and if these strategies can be explained by the firm's HR philosophy. Since few studies on Human Resource Management (HRM) in small entrepreneurial firms exist, a framework combining theory from the research fields of HRM, entrepreneurship and small firms has been developed. Employing a qualitative case study design of five small Swedish entrepreneurial firms, our findings demonstrate four "smallness" and "newness" challenges and seven strategies that either counteract or prevent them. Furthermore, results showed that the strategies applied seemed to have no significance with regards to the firm's HR philosophy.
The Key Success Factors of Grameen Bank - A Case Study of Strategic, Cultural and Structural Aspects
The thesis aims to analyze strategic, cultural and structural aspects of Grameen Bank and its micro-credit project, in order to identify key success factors. A case study was performed with an inductive and qualitative approach, using semi-structured interviews. The data was collected by field observations and interviews on site in Dhaka, Bangladesh and surrounding areas.The main conclusion is that the critical success factor of Grameen Bank is the relationship focus, guiding and aligning its strategy, culture and structure. Also, local offices have been observed to utilize practices not permitted by the bank?s management, ultimately increasing the organizational efficiency..