Sök:

Sökresultat:

9808 Uppsatser om Strategic Human Resource Management - Sida 10 av 654

The decision-making process of hiring temporary employees

Background and problem discussionThe temporary employment industry has grown extensively during the past two decades since the market was deregulated. Companies today need to be flexible to meet fluctuating demand and economic climate in society which has made the market expand. When using employees not directly employed by the company there is a risk that long term effects appears that the companies have not thought of.Aim of studyTo create a model of what negative aspects companies should consider when making the decision to use temporary employees.Methodological frameworkThe study performed through an abdicative literature study and with an empirical data collection method of a qualitative approach where we interviewed five hiring companies and one temporary agency on the decision of hiring temporary employees.Frame of referenceProblem areas with the use of temporary employments were identified through four perspectives of the organization; the structural, human resource, symbolic and political perspective. The problem areas we address are organizational learning, motivation, risk of eroding human capital, belongingness and conflicts. These will be described and presented together with management control to counter the problems.EmpiricsThe empirics are focused on what aspects the companies of the study considered when making the decision to use temporary employment, what the companies? different reasons for using temporary employment are and what they do to minimize possible negative effects.Analysis and conclusionsCompanies use temporary employees mostly to become more flexible, both numerically and in their competence.

Konsten att planera kreativitet : En kvalitativ studie om ett antal utvalda grafiska formgivares a?sikter om strategiarbete i designprojekt samt om yrkesrollen grafisk formgivare.

The study addresses the field of design as a profession and examines the views on strategic management in a design project among nine selected graphic designers. The graphic designers who participate in the study are permanently employed at design companies in Stockholm. The study has a qualitative approach and the method is based on face-to-face interviews. We have chosen to examine this subject due to the opinion among professionals that strategic management in the design industry has increased during the last decades. There is a belief that strategic management in some cases are used too extensively as a way for design companies to make more money.

Närhet och distans i Norrbottens läns landsting: Medarbetares upplevelse av sin arbetssituation

Begreppet employer branding handlar om en arbetsgivares attraktivitet utifrån olika faktorer så som lön, förmåner, utveckling, arbetsmiljö etc. Begreppet har under de senaste 10 åren utvecklat ett starkt fäste i organisationers strategiska prioriteringar.Norrbottens läns landsting står inför en av deras största utmaningar för att säkra den framtida kompetensförsörjningen. Landstinget står inför ett stort generationsskifte med många pensionsavgångar och måste lyckas attrahera nya medarbetare att söka sig till organisationen. Ett starkt arbetsgivarmärke kan vara avgörande för hur levande en organisation blir, människan är en av de främsta resurserna i en organisation och medarbetarna är en viktig ambassadör.I Norrbottens läns landstings medarbetarundersökning från 2014 signalerar medarbetarna ett missnöje gentemot arbetsgivaren. Denna studie, som är en master uppsats i Human Resource Management med utgångspunkt i Sociologin, avser att genom kvalitativa intervjuer med anställda inom hälso- och sjukvården undersöka medarbetarnas upplevelser av arbetsgivaren för att identifiera vad missnöjet kan bero på.Resultatet visar att medarbetarna är nöjda med sin arbetsplats, med sina arbetsuppgifter och med sina kollegor.

Värdet av att arbeta med Assessment Center - en kvalitativ studie om hur verksamma organisationer upplever Assessment Center

I följande studie kommer rekryterings- och utvecklingsmetoden Assessment Center (AC) attstuderas. Syftet med studien är att utifrån verksamma organisationers erfarenhet av AC skapa en ökad förståelse för; metodens innebörd, vilka argument som ligger till grund förorganisationers användande av metoden samt dess värde för organisationer. Studien är avkvalitativ karaktär och fokus fästs vid tolkning och förståelse av AC baserat pårespondenternas subjektiva uppfattningar och upplevelser. Studiens teoretiska referensrambehandlar; Human Resource Management, rekrytering, personalekonomi, Talent Management och Assessment Center. Empiri har samlats från sex verksamma organisationer, varav fem organisationer vilka arbetar med AC samt en organisation som har påvisat ett eventuellt intresse av att utveckla ett AC.

ISO14001:2004 : ett humanekologiskt verktyg?

ISO14001:2004 : A Human Ecological Tool?This is a study by means of litterature analysis and personal experience to find out wheather you could call ISO14001:2004 a Human Ecological tool. The ISO14001 is an environmental management system. I'm approaching the issue from a users' perspective and putting my experience of implementing the ISO 9001 at my work to good use. Though my personal experience is limited to the implementation of the ISO 9001, it is quite relevant to the task since the update of 2004 the ISO14001:2004 is brought closer to the ISO 9001 standard in many ways.

Generation Y i Managementkonsultbranschen: Strategier för att attrahera och behålla 80-talisterna

Management consulting firms are dependent on attracting and recruiting new talents since the human capital has a vital role in these types of organizations. In the following years a new generation, Generation Y, will to a large extent enter the labour market. According to several studies this generation has different characteristics than older generations.This thesis examines management consulting firms? views of Generation Y and which strategies they use to attract and retain the generation. The fact that the subjects are unexplored led the authors to conduct a qualitative study of seven management consulting firms through in-depth interviews.

Is insourcing qualified human capital from China a future for Sweden?s wealth sustainability?

The Methodology used to gather empirical materials for this thesis has been different types of interviews. The interviews have been mainly unstructured personal interviews directly with our respondents, due to limiting factors some of the interviews have been carried out via phone or email.The theoretical framework consists of literature from well-recognised authors and is divided into four different parts: Insourcing & Outsourcing, Intellectual Capital, Knowledge Management, China & Intercultural understanding. The empirical foundation has been gathered from a great variety of different sources in an attempt to cover the many complex angels in which this subject can be looked upon. Chinese students, managers in international companies with experience from China, Chinese employees in Swedish companies and different people with good knowledge of different areas of China are all among our respondents.In our conclusion we have reached the three following conclusions for why one should start a ?bridge building? enterprise in between qualified Chinese human capital and Swedish structure capital: 1.

Human resource managment på den svenska hotellmarknaden : Vilka stategier används av aktörerna på den svenska hotellmarknaden

SammanfattningDen svenska hotellmarknaden domineras till stor del av utländska aktörer. Stora hotellkedjor som Hilton, som representerar Storbritannien, Accor, som representerar Frankrike är bland de dominerande aktörerna. Bland de nordiska representanterna så är First/Tribe Hotels en organisation som ?sticker ut?. Alla dessa organisationer präglas av den organisationskultur som de uppstod i.

Employer branding i Kina : ? Vad ser kinesiska studenter som attraktivt vid val av arbetsplats?

Kurs/nivå: Kandidatuppsats, Enterprising and Business Development, C- nivå, 2EB00E, VT 2012Författare: Niklas Fridman & Jonas PerssonHandledare: Lena OlaisonExaminator: Richard NakamuraTitel: Employer Branding i Kina: Vad ser kinesiska studenter som attraktivt vid val av arbetsplats?Nyckelord: Employer Branding, Human resource management, Kinesisk management. Bakgrund: Allt fler företag etablerar sig i Kina och en förutsättning för att lyckas är att rätt personal driver företaget framåt. Västerländska företag upplever att kompetensen är svår att finna och behålla inom kunskapsbaserade tjänster (knowledgework) vilket skapat problem vid etableringar i landet. Employer Branding är ett vedertaget begrepp i västvärlden som hjälper företag att attrahera personal, forskningen är inte lika utbredd i Kina och det finns ett behov för att kunna attrahera och behålla kompetent personal på plats i landet.

Projektledarkarriären på Volvo Group Truck Operations - Möjligheter och drivkrafter ur ett HRM-perspektiv

Genom att undersöka vad som motiverar projektledare och vilken syn de har på sin framtida karriär, syftar studien till att bidra med kunskap som kan hjälpa HR-funktioners arbete med att utveckla strategier för att behålla denna värdefulla kompetens.Studien genomfördes med en deduktiv forskningsansats och kvalitativ strategi med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsverktyg. Totalt genomfördes tio intervjuer med projektledare och ytterligare fyra med informanter.För att analysera det empiriska materialet användes litteratur kring projektledarrollen, karriärsutveckling, motivation och Human Resource Management.Studiens resultat visade att projektledare har olika uppfattningar kring karriär. Dock ansåg de flesta att karriär innebär utveckling med fokus på lärande och att de själva bär ansvar för sin karriärutveckling med stöd från ansvarig chef. Projektledares syn på framtida karriärmål skiftade mellan att vilja fortsätta inom projektledning till att vilja byta inriktning till linjechefsyrket. De projektledare som ville fortsätta inom projektledning ville antingen bygga en karriär genom utmanande och intressanta projekt eller avancera genom att driva större komplexa projekt.

OMSTÄLLNINGSBEREDSKAP - En kartläggning av omställningsberedskap i kommunala förvaltningar i Västra Götalandsregionen

The study focuses on mapping how well prepared the counties in the west region of Sweden is in case of restructuring. The study explores what kind of activities and routines that contributes to prepare the organization for restructuring. The study also aims to investigate the effect of precedent restructuring, and if the counties who experienced restructuring are more prepared than others.The research within the field of restructuring characterizes of an evaluating nature and the focus has been after the restructuring occurred. There have also been a lot of studies of the negative consequences on individual and organizational level. Since downsizing is a frequently used method by management despite its consequences is it important to investigate how organizations can learn and thereby be more prepared for restructuring.

Rädda, varna, larma, släck! - En studie om förhållningssätt till varumärke inom den kommunala räddningstjänsten

This study examines how the local rescue services relate to the brand of the rescue service and the concept of brand management. To understand the attitudes against the brand and brand management, empirical data, theoretical modelling of brand and current laws have been discussed together in a try to get an overview how the rescue services practically works with the brand. The study results are based on a questionnaire survey and qualitative semi-structured interviews. The survey was sent to employees working with the communication of the rescue service. The interviews were held with two employees working with the communication of the rescue service and two fire chiefs.

Bryggarsalen : Underlag för kommande marknadsföringsinsatser

The purpose of this study is to identify the points-of-difference that should form the basis for Bryggarsalen?s future marketing efforts. Bryggarsalen is a newly established conference business in Stockholm. To be able to identify these points-of-difference, Bryggarsalen?s marketing problems have been studied from the resource-based view, claiming that the source of sustained competitive advantage derive from a firm?s unique bundle of resources.

Integrerat Performance Management System -En studie om ett ledningssystems påverkan inom Volvo

The research within the management control systems-field and more specifically performance management has been rather shallow and not much has happened the last decades besides the balanced scorecard. The researchers see a lack of studies focusing on the effects of an integrated performance management system and also how it affects the different hierarchical levels and the tasks to perform.We decided to perform an essay with case study-characteristics by looking at both the strategic and tactical level at Volvo Group, or more specifically Group Trucks. We performed three different interviews, one at the group level and two at the division level. The aim was to see what effect an integrated performance management system had on the tactical level (i.e. the divisions).Our findings and corresponding analysis suggested that Volvo was a rather centralized company in order to get the performance management system to work by enabling a ?weekly control?.

Framgångsfaktorer och fallgropar vid utveckling av medarbetarskap

Syftet med denna studie var att utröna de aspekter medarbetarna ser som väsentliga i utvecklingsprocessen mot ett utökat medarbetarskap. Studien baserades på teorier om förutsättningar och utveckling av medarbetarskap samt dess effekter. Dessutom beskrivs ledarskapets historiska utveckling samt olika teorier om ekonomistyrning. Studien fokuserade på medarbetarnas uppfattning, men verksamhetschefen gav också sin syn på ämnet. Det empiriska materialet i denna fallstudie samlades in genom fyra personliga intervjuer.

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->