Sök:

Sökresultat:

2491 Uppsatser om Stealth marketing word of mouth - Sida 14 av 167

Internet : som kompletterande kommunikationskanal till Event Marketing

The aim of this essay is to examine how the Internet functions as a communication channel to Event Marketing. We have investigated what makes the Internet unique as a communication channel for events and how Internet has been used for event marketing. We have mapped fundamental theories within marketing, media, communications and human-computer interaction, which together describe event marketing. We have carried out case studies on two event-marketing projects where the Internet has played a major role. The first project was XCT which is a project developed by the company Eventum AB.

Mobilmarknadsföring ur ett konsumentperspektiv : Hur effektiv är denna marknadsföringskanal?

Denna uppsats har till syfte att utifrån ett konsumentperspektiv undersöka vad som gör mobilmarknadsföring effektiv/ineffektiv som marknadsföringskanal. Författarna besvarar syftet genom att bygga vidare på tidigare forskning som identifierat specifika framgångsfaktorer angående mobilmarknadsföring. Vidare utförs detta genom en enkätundersökning som har till syfte att undersöka om konsumenten uppfattar att dagens sms och mms mobilmarknadsföring uppfyller dessa framgångsfaktorer. Resultatet visar på att den övervägande majoriteten av framgångsfaktorerna inte anses var uppfyllda på ett tillfredställande vis enligt konsumenten. Detta påverkar i sin tur konsumentattityden gentemot mobilmarknadsföring negativt.

Lönar det sig att arrangera tävlingar för bästa uppsats och affärsidé?

Purpose: The purpose with this paper is to get a deeper understanding for prizes and awards as a marketing tool and phenomena. Further we want companies/organizations that use this should be able to make better decisions concerning marketing towards students. Maybe they will get better results on the basis of our investigations. Method: We used the qualitative method when we did the interview that was also non-standardized. The survey was quantitative, and the case study comprises both qualitative and quantitative method. Conclusion: Companies/organizations that arrange this type of competitions have to look over their marketing of the competition.

Laga läckan: De verkliga effekterna av kreativa mediaval på kort och lång sikt

The media arena is becoming more and more crowded by various brands and different commercial messages. At the same time, consumers learn how to screen marketing communication and their cognitive ad filters enable them to avoid message elaboration. Thus, new thinking and new communication executions are required in order to surprise the consumers and break through the clutter. In the present study, we have investigated how the choice of media affects attention, memory and several communication effects that the ad can generate in the short as well as in the long term. The study is conducted on a well-known brand within a low-involvement product category.

Work is theatre and every business is a stage : En studie i möjliggörandet av relationer med hjälp av event marketing

Uppsatsens titel ?Work is theatre and every business is a stage? ? en studie i möjliggörandet av relationer med hjälp av event marketingSeminariedatum 2008-06-05Ämne/kurs Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 pFörfattare Sophie Ohlsson och Dina SabrkeshHandledare Ingemar HaglundNyckelord Event marketing, relationer, relationsmarknadsföring, evenemang,event.Problemområde Konsumenter idag vill inte dagligen pumpas med nya budskap utan de har blivit mer medvetna och söker efter ett värde från företaget och dess produkter utöver det brukliga. För att tillgodose detta har företagen börjat inrikta sin marknadsföring alltmer mot att försöka skapa interaktion, gemenskap och relation med sin målgrupp och ett effektivt sätt att göra det på är just genom event marketing. Genom dessa möten kan företag skapa och bibehålla relationen till sina kunder samt öka medvetenheten kring varumärket. Ett starkt varumärke bidrar till att möjliggöra relationer då ett välkänt varumärke skapar trygghet hos konsumenten.Syfte Syftet med uppsatsen är att beskriva processen kring planerandet och genomförandet av ett event.

Viral marknadsföring som rekryteringsverktyg

Undersökningen bygger på en fallstudie som genomförts på företaget AstraZeneca. De är ettläkemedelsföretag vars produkter finns till försäljning i över 100 länder. Deras tre speciellaforskningsenheter i Sverige, Clinical Pharmacology Unit (CPU), behöver hela tiden flerfrivilliga som kan agera försökspersoner för forskning och utveckling av nya läkemedel.Syftet i denna studie är att beskriva hur företag kan använda viral marknadsföring iwebbaserade sociala nätverk för att nå sin målgrupp. Vi genomförde intervjuer med försökspersonerför att få en bild av hur de idag får information om AstraZeneca CPU, och för att fåveta hur de blev försökspersoner. Därefter konstruerade vi en webbenkät och frågorna gav osssvar på respondenternas internetvanor och hur de tillämpar informationsspridning på internet.Många människor runt om i världen är idag medlemmar i ett webbaserat socialt nätverk.

Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie om två svenska livsmedelsföretags kommunikation på Facebook

Syfte och frågeställningar: Syftet är att belysa hur ICA och Lidl kommunicerar och marknadsför sig via Facebook, samt att se huruvida de även använder det för att skapa mer symmetriska band med sin publik. Frågeställningar berör vilka mönster som finns i kommunikationen och hur interaktionerna mellan företagen och de som kommenterade ser ut. Metod och teori: En kvantitativ innehållsanalys och en kvalitativ textanalys har använts i uppsatsen. Materialet består av Facebook-inlägg från respektive företag, samt tillhörande kommentarer. Dessa har analyserats med hjälp av teorier inom kommunikation, marknadsföring, retorik samt tidigare forskning kring inlägg företag lägger upp på Facebook och hur det påverkar läsarens beteende.

Entreprenörers förmåga att nå sin målmarknad

The tourism industry is a young industry in Sweden but important for the economy and a large part of the field is mountain tourism. Marketing a place is called destination marketing, which has become a huge phenomenon and an important part of efforts for promotion in the tourism industry. The entrepreneurs in the tourism industry are an important part, as these are a big part of the destination. Their marketing and communication becomes a force to reckon with in order to attract tourists to the area. The purpose of this study is to examine how entrepreneurs through destination marketing reach their target market and with the intention to identify marketing channels that the entrepreneur uses.

Word-of-blog : Hur WOM på bloggar påverkar ett företags försäljning

Företag har länge använt sig av samtal mellan människor för att sprida budskap om produkter, tjänster och varumärken. Forskare visade redan på 1950-talet att denna typ av informella konversationer, även kallad word-of-mouth (WOM), påverkar konsumenters köpbeteende och företags försäljning. I och med utvecklandet av Internet har WOM fått ytterligare uppmärksamhet och idag ser vi att fler och fler företag använder sig av kanaler såsom internetforum och bloggar som del av sin marknadsföring. Trots detta finns inte mycket forskning på hur WOM genom kanaler såsom dessa påverkar ett företags försäljning. Denna uppsats syftar till att undersöka om, och i så fall hur, WOM via bloggar påverkar ett företags försäljning, där vi i uppsatsen studerar företaget L8 Nyberg.

#Varumärken @Instagram : En studie om risker och möjligheter till följd av varumärkens närvaro på Instagram

Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.

Produktion och perception av ordaccenter hos femåriga östgötska barn med typisk språkutveckling

The Swedish language contains contrasts of tonal word accents, realized by change in the F0 contour. Contrasts of word accents require at least two syllables with stress on the first syllable of the word or a stressed syllable followed by a non-stressed.The purpose of the present study was to examine how five-year-old children living in Östergötland with typical language development produce and discriminate tonal word accents. In addition, it was investigated how these abilities affect each other and comparisons were made to a similar study on children living in Skåne.For elicitation of tonal word accents a set of pictures with contrastive tonal word accents was used. The children were recorded and their answers were evaluated by visual classification of their F0-curves. In a perceptual analysis of the children?s productions, 11 linguistically naive listeners evaluated 44 randomized words from the recordings.

Autonomi- och enhetsproblematik i Kants tredje kritik

Eftersom den offentliga sektorn blir mer och mer privatiserad väcktes vårt intresse för att studera entreprenörskap inom detta område. Genom att konkurrensutsätta olika delar inom den offentliga sektorn öppnar det upp för nya privata aktörer. Vi intresserade oss för vårdmarknaden och valde att titta på sjukgymnaster vilket är en grupp som finns som privata aktörer i olika former på denna marknad.Syftet med denna rapport är att få en förståelse för hur det är att vara egen företagare inom sjukgymnastik samt beskriva egenskaper som är viktiga för privat praktiserande sjukgymnaster för att lyckas som företagare.Vi har intervjuat åtta sjukgymnaster, varav sex är privat praktiserande med en så kallad ersättningsetablering. Vi har även intervjuat en som har privat praktik men som valt att inte vara knuten till landstinget och en som tidigare varit privat praktiserande men som valt att sälja företaget och istället arbeta kvar som verksamhetschef.Några av de teorier som har använt oss av utifrån vårt resultat är Schumpeters entreprenörskapsteori, Johannisson som skriver om drivkrafter till att starta eget företag och Nilssons studie "Forskare som startar eget för att kommersialisera egen idé" som handlar om små företagarens identitetsarbete. Vidare har vi använt oss av marknadsföringsteorier inom nätverk, word of mouth och diversifiering.Slutsatsen av studien är att respondenterna anser sin identitet som sjukgymnast vara starkare än den som företagare.

Musik som påverkansmedel: en fallstudie om musikens roll i
event marketing

Syftet med denna uppsats var att undersöka musikens roll och betydelse inom event marketing. Idag är event marketing ett vedertaget och accepterat marknadsföringsverktyg och en effektiv väg att nå konsumenter. För att föstå hur hur företag inom denna sektor använder sig av musik för att påverka människor och hur strategiska val rörande musiken utförs gjordes en fallstudie på tre olika företag inom event marketing industrin. Studien visade att musik är en betydelsefull beståndsdel inom event marketing för sin förmåga att påverka och skapa stämmninglägen samt att valet av genre och artist har en stor inverkan på evenemangets image och att eftertänksamhet måste ingå vid dessa val..

Intern marknadsföring: en fallstudie av Malmia hotell AB

Internal marketing is according to the theories especially important in the service industry. The purpose of this thesis was to study how service companies work with internal marketing and especially motivation. Our case study, based on interviews conducted on Malmia hotel in Skellefteå, showed that internal marketing plays a vital part in the companie´s success, and that internal marketing is an ongoing process at Malmia hotel. Our study also showed that Malmia hotel works with internal marketing according to the recommendations of the theories..

Överensstämmer säljarens och mäklarens kriterier vid en fastighetsförsäljning?

Den största affär man gör i livet är troligtvis en fastighetsaffär. Det finns ofta ett stort urval av både mäklare och byråer. Vill man nå en stor framgång som mäklare fordras att man levererar en tjänst som säljarna anser är bättre än konkurrenternas. Mäklarnas lön grundar sig enbart på säljarens provision och för att överleva inom branschen är det därför av största vikt att veta vad kunderna vill ha. Mäklarna måste därför ta reda på vad säljarna väljer efter för kriterier. Syftet med uppsatsen är att ta reda på vad säljaren av ett småhus tycker är viktiga kriterier vid valet av fastighetsmäklare, men även vad mäklarna själva tror är viktiga kriterier när säljarna väljer.

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->