
Sökresultat:
2491 Uppsatser om Stealth marketing word of mouth - Sida 15 av 167
Rösta på mig! : En studie om marknadsföring inom svensk politik
The purpose of this study is to investigate and analyze the marketing in Swedish politics. To clarify and compare the Swedish politics to traditional and commercial marketing strategies is not always simple but at the same time we must understand that the practical work political institutes practice, fuse with many theories and marketing is one such theory. To understand this, I chose to investigate which marketing areas and how within service management, brands, segmentation, positioning/image and marketing channels, affect the politics in Sweden? This study is based on qualitative method in which I had five interviews with politicians. The conclusions can be found in the chapter five..
Att attrahera potentiella studenter: en fallstudie om svenska universitets och högskolors marknadskommunikation
The purpose of this study is to create a deeper understanding of how Swedish universities work with their marketing communication aimed at potential domestic students. The study focuses on how universities design and select channels for the marketing communication. A case study was conducted where four respondents from two Swedish universities were interviewed in order to generate empirical data. The results show that key factors for marketing communication are uniformity, honesty and trustworthiness. The results suggest that marketing communication should focus on the student?s experiences of university life and being a student, rather than marketing the university?s core service: education.
Grön marknadsföring : En guide till grön framgång
The purpose of this thesis is to analyze green marketing and green brand building from a managerial perspective, with the intention to create an implementation guide for companies in the Swedish consumer market. The essay is based on a qualitative approach with a mixture of inductive and deductive elements. We have interviewed five people with close links to green marketing. We have during the study identified a number of touch points to be particularly important in the process of incorporating green marketing. These findings are presented in full in chapter five. We have found that the framework of green marketing is established during the company?s choice of green strategy.
Utvärdering av event marketing
Event marketing är en marknadsföringsform som har växt ordentligt under senare delen av 90-talet och det börjar bli ett naturligt inslag i företagens marknadskommunikation. Trots denna tillväxt har event marketing under en längre tid sammankopplats med brist på utvärderingsmetoder. En avsaknad av utvärderingsmetoder leder till svårigheter att avgöra vilka effekter en event marketing-satsning resulterar i, hur genomförandet kan förbättras samt huruvida event marketing är en lämplig form av marknadsföring i en given situation. En ökad förståelse för dessa eventuella utvärderingsproblem skapar även förutsättningar för utvecklandet av utvärderingsmetoder och därmed möjlighet att besvara liknande frågeställningar. Denna uppsats undersöker vad som skiljer event marketing från annan marknadsföring i en utvärderingssituation, vilka problem dessa skillnader kan medföra samt hur eventuella utvärderingsproblem kan hanteras.
Vägen till den virtuella butiken - en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online
Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. Genom att kommunicera med målgruppen via plattformer såsom sociala nätverk, bloggar och mikrobloggar kan företag erbjuda mervärde och bygga relationer online. Genom att utnyttja rätt marknadsföringskanal kan onlinemarknadsföring undvika att uppfattas som påträngande för konsumenten och istället inspirera på ett hjälpfullt sätt.Syftet med studien är att med en kartläggning av fast-fashionkonsumenters nätbeteende och attityder fastställa hur modeföretaget Gina Tricot som har flera försäljningskanaler kan öka besöksfrekvensen till den virtuella butiken genom marknadsföring online. Uppsatsen har en kvalitativ ansats med en fallstudiedesign.
Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden
Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. Arbetet har en kvalitativ och hermeneutisk prägel och tar sin utgångspunkt i Michael Porters ?Barriers to entry?-modell, Kotlers ?Push- och Pull strategier? samt ?Marketing Mix?-modellen och fokuserar i första hand på bolagen Skruf Snus AB och Fiedler & Lundgren där nyckelpersoner intervjuats. Undersökningen visade att företagen använt sig av olika strategier för att penetrera inträdesbarriärerna med hjälp av marknadsföringsverktyg.
Presentation av en marknadsföringsmodell för folkbibliotek
The purpose of this thesis is to construct a marketing model to be used both theoretically and practically when working with marketing in Swedish public libraries. This objective is achieved by first making a literature review of the written works on the marketing of libraries, and then studying the marketing activities at the public library in Bollebygd, Sweden. The theory is based on the marketing mix model the 7 ps, which serves as a framework for the presentation of the empirical result and the analysis. One of the questions posed in the beginning of the paper is how the library has worked with marketing over the past ten years. Through a combination of methods observation, textual studies and interviews the marketing activities employed at Bollebygds library are noted.
Lågkonjunkturens påverkan på den svenska konsumentmarknadsföringen
The purpose of this essay is to analyze and understand the effects that a recession can have on a company?s marketing department. In times of a recession most companies have less means to promote their products to their target market and to build their brand. This means that cutting the marketing budget will show some effects on today?s way of marketing.
Internetmarknadsföringens effektivitet : en studie på fyra utvalda former av Internetmarknadsföring
The society is developing fast and the development is constantly on-going, new technology results in new opportunities and new problems for both companies and consumers. The use of Internet has heavily increased around the world; this means that the companies can use Internet as a channel of communication to reach the consumers. The most recent type of marketing is web marketing. The fact that web marketing is constantly changing raise the question of how effective different types of web marketing are.The purpose of this study is to investigate four selected types of web marketing. This is achieved by comparing the response from the consumers and the cost for the different types of web marketing.
Svart bälte i ryktesspridning och events : [en studie i PR-strategierna Buzz och Event marketing]
Syftet med studien är att reda ut vilken roll strategierna Buzz och Event marketing har i PR-branschen idag samt hur de strategiska kommunikatörerna och målgruppen förhåller sig till dem. Studien undersöker också de behov och möjligheter strategierna i kombination har och ska på så sätt generera ny kunskap till grund för strategiernas fortsatta utveckling..
Kommunikationens roll för långsiktig överlevnad : En studie om små och medelstora företag i den svenska modebranschen
Background: The Swedish fashion industry grows steadily, today it?s populated by many small and medium sized companies. Due to the big clothing chains dominant position small businesses risks to be ousted out of the fashion industry.Smaller companies may find it difficult to reach out to the customer by traditional advertising because their budgets are often smaller. It is therefore important for smaller companies to create loyal customers. If the smaller sized businesses in the fashion industry do not follow the rapid developments in society and focus on building strong brands and relationships, they will have problems with surviving in the long run.Problem definition: Which communicative factors are important in the choice of brand strategy to create a long-term survival for small and medium-sized companies in the fashion industry?Purpose: The purpose of the essay is to analyse and evaluate the brand as a communications tool for building a brand image.Method: The data which is being used in the essay is collected from interviews with companies and survey of each company's existing and potential customers.Theoretical perspective: Relationship Marketing Perspective and Transaction Marketing PerspectiveTheories: Brand Strategies, Total Communication, Brand Equity, Involvement Theory, Service Value Profit Chain.Empiric: The empirical data is primary data gathered from interviews with a representative for each company and from the questionnaires distributed to the customers of each company.Analysis: The analysis is an interpretation of the empirical material collected from interviews with each company and customers survey.
Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig delaFörfattare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda HallUppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetKurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen förjournalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Vårterminen 2014Handledare: Gabriella SandstigSidantal: 61 sidor inklusive bilagorAntal ord: 17 953Syfte: Att undersöka unga vuxnas förhållningssätt till friendvertisingMetod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuerMaterial: Fem fokusgruppsintervjuerHuvudresultat: Resultatet visar att den undersökta gruppen unga vuxna har ett positivt förhållningssätt tilltillvägagångssättet friendvertising, men att det är komplext. De anser att friendvertising är effektivt, attdet har större påverkan än traditionell reklam, att filmerna skapar starka känslor samt att personer somdelar friendvertisingmaterial blir volontärer för varumärket i fråga. Däremot menar de att de inte delarmaterial i sociala medier i särskilt stor utsträckning. Av svaren att döma är det tydligt att orsakerna till detta handlar om identitetsskapande. De ser sociala medier som en offentlig sfär och det som delas är synligt för många.
Skapande och kommunikation av varumärkespersonlighet i svenska klädbranschen
The purpose with this thesis is to investigate how Swedish clothing companies create and communicate a personality for their brand. Case studies were conducted with three companies: Nudie Jeans, Koppartrans and J.Lindeberg. These firms can be considered as established clothing brands nationally as well as internationally. The study found that individualism, logotype and moral standpoints play an important role in the creation and the communication of a brand?s personality.
Relationsmarknadskommunikation : En undersökning som fokuserar på de lokala relationerna i en globaliserad värld
Relationship marketing is an important part of the new view of communication strategies. The theories around this subject has a general and global perspective on how to manage relations and communication problems. But somehow the local perspective is forgotten. In this thesis we have focused on the local market and which demands it has on the work with relationship management. The purpose of this thesis is to find out how relationship marketing can contribute to create a high valued brand on a local market.
Utprövning och prosodisk analys av ord- och nonordsrepetition på en grupp barn med typisk utveckling
Previous research has confirmed that the ability to repeat non-words has a close connection to a child?s language acquisition (Adams & Gathercole, 2000; Gray, 2003; Sahlén, Reuterskiöld-Wagner, Nettelbladt & Radeborg, 1999). It is also known that a repetition task is aided if the word is well known to the child (Roy & Chiat, 2004; Sahlén, m.fl., 1999). A relatively under-investigated area is that of the influence of prosodic variables on repetition of words and non-words.In the current study, 44 Swedish children between the ages of four and six years with typical language development were tested regarding word- and non-word repetition abilities. The words and non-words were matched based on stress, tonal word accent and number of syllables.