
Sökresultat:
717 Uppsatser om Sports associations - Sida 40 av 48
Nu är det dags för fotboll 2.0 : En studie om hur fotbollsklubbar i Allsvenskan arbetar med relationsmarknadsföring med hjälp av sociala medier.
Title: Nu är det dags för fotboll 2.0 I En studie om hur fotbollsklubbar i allsvenskanarbetar med relationsmarknadsföring med hjälp av sociala medier.Short explanation of the titleWe chose the title ?Nu är det dags for fotboll2.0?because it relates to the socialhabits that occurs between individuals within society today. People are moreinteractive online than before due to the development of Web 2,0 and social medias.Main purposeThe main purpose of this thesis is to describe how professional football clubs usesocial media tools to establish, maintain and develop relationships with costumerswithin the field of sports.MethodologyThe thesis is based on a qualitative research with an inductive approach to make itpossible to create a depth within the research. In addition, we have a hermeneuticperspective to build an understanding for the hard labour that is put in action byworkers in the football clubs only for the reasons of making relationships possibleand strengthening bonds by using social media tools. We have gathered theempirical information trough interviews with main leaders within chosenorganizations that use social media tools on an every day basis.
Vitberget Skellefteå, ett kommunägt tätortsnära skogsområde ? föreningarnas och allmänhetens syn på hur skogen bör skötas
The question is who should govern and administrate a municipality owned urban forest? Should societies and the public be invited to participatory planning, who are the interested parties, could they be treated like a group and what are their opinions on administration and management? The study is carried out in a municipal owned forest Vitberget Skellefteå that is widely used by associations and individuals for recreation and training.This has led to several discussions in the local media about the management of the forest, especially in connection to harvesting. The work undertaken here has been to identify who has any interest in the management of the area. After identifying the interested parties, a selection of the societies, schools and pre-schools that actively uses the area as well as random individuals met in the area was interviewed. The questions asked can be divided into six main groups:? Communication with the municipality?s managers for the area? Interference from other activities? Views on forest management? Views on nature conservation? The uniqueness of Vitberget? Development opportunitiesThe crucial factors identified as being needed to succeed in managing an urban forest are long-term administration, information and communication.
Lärdom och fostran : En vägledning till skolarkiven på landsarkivet i Uppsala
The Regional State Archive in Uppsala [Landsarkivet i Uppsala] has several archives left from various types of educational institutions in the counties of Dalarna, Södermanland, Uppsala, Västmanland and Örebro. This archiv-al guide reveals the main content of some of the school archives. It goes through the archives of the elementary school, state secondary grammar schools and private secondary grammar schools. A few special schools for the blind and the deaf children are included. The essay also brings up records from community homes and reformato-ries for children and young adults who experienced certain difficulties and therefore could not adjust to the ordi-nary educational system.
När ett varumärke äntrar något nytt : - En utforskande studie kring betydelsen H&Ms utvidgning i en sportkontext får för varumärkets värde ur ett konsumentperspektiv
Sammandrag: Företag strävar kontinuerligt efter att bygga ett välkänt och framgångsrikt varumärke. De strävar efter att tillfredsställa konsumenters behov för att öka varumärkets värde, brand equity. Genom att försöka avgöra konsumenters inställning till ett visst varumärke och deras förhållning till ett utökat sortiment i en ny produktkategori syftar denna uppsats till att diskutera och utforska förändringen av varumärkets brand equity. Vid denna undersökning har H&Ms varumärke och deras nya sportkollektion använts som exempel. Teorin behandlar varumärkets värde, brand equity, utifrån ett konsumentperspektiv samt utvidgning av produktutbud hos varumärken.
Förutsättning och fördelar att införa kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001
The ISO 9000-series is a set of quality standards created by the International Organization for Standardization. The series is intended to provide guidance to companies in the process of deploying an effective quality management system. The series includes the requirements standard ISO 9001. This standard contains requirements on how a quality management system should be designed and how companies generally must work with quality issues. When a quality management system is introduced, if wanted, a quality certification can be implemented.
Fysikalisk analys av golfgreener
Många golfbanor i Sverige byggda på 1980- och 1990-talet, behöver bygga om sina greener för livslängden är begränsad. I beslutsunderlagen saknas ofta greenanalyser. De laboratorier som erbjuder standardiserade ackrediterade analyser av såbäddsmaterial, använder metoder som inte är direkt utvecklade för att studera en greens åldrande med ostörda prover. Analysen av det organiska materialet i golfgreener är starkt begränsad.
Några analysresultat från laboratorierna har så stora mätosäkerheter att nyttan av dem är tveksam. Vissa laboratorier har anpassat sina mätmetoder för ostörda prover, men det är ofta oklart på vilket sätt och hur stora felfaktorerna är.
Perspektiv på utvidgning av idrottsstjärnor som varumärken : - vem kan göra vad?
SammanfattningSyfteAtt öka kunskapen kring utvidgning av idrottsstjärnors personliga varumärken med fokus på val av utvidgningsobjekt? genom att dels med varumärkesutvidgningslitteratur som utgångspunkt studera hur rådgivare inom det här fältet arbetar,? genom att dels studera konsumenters associationer till idrottsstjärnor och deras varumärkesutvidgningsmöjligheter,? genom att dels jämföra konsumenternas associationer med rådgivarnas rekommendationer,? samt utifrån etablerad varumärkesutvidgningslitteratur, rådgivares rekommendationer och konsumenters associationer, presentera ett möjligt tillvägagångssätt för idrottsstjärnors varumärkesutvidgningar.MetodEfter studier av varumärkesutvidgningsteorier och det faktum att uppsatsen har ett explorativt syfte, valdes en kvalitativ metod till studien. Empiriinsamlingen började med två personliga intervjuer med rådgivare verksamma inom branschen för utvidgning av idrottsstjärnors personliga varumärken. Dessutom genomfördes tre fokusgruppsintervjuer för att få ett konsumentperspektiv på ämnet. Utöver detta genomfördes ett mindre experiment på både rådgivare och fokusgrupper för att ta reda på deras associationer till svenska idrottsstjärnor och kombinationer av olika produkter de skulle kunna varumärkesutvidga till genomföra.SlutsatserGenom vår forskning har det framkommit att rådgivare idag arbetar med idrottsstjärnors varumärkesutvidgningar i ett inifrån och ut-perspektiv där utgångspunkt är idrottsstjärnans personlighet och preferenser.
Omklädningsrummens psykiska och fysiska miljö : Niondeklassares upplevelser av miljön, trygghet och kränkningar i omklädningsrummen
Several studies has identified the locker room experience as a potential deterrent for participation in physical education. Both psychological and physical issues arise due to several factors. Psychological issues include different kinds of verbal and physical violations, comparisons between pupils, feeling of vulnerability along with a stressful schedule. The physical environment can contribute to negative experience for pupils in terms of filthy premises and cold showers. These factors may contribute to higher absentee rates in physical education.
Kandidatuppsats om bibehållande av kunder genom lojalitetsskapande aktiviteter
Companies of today are facing a development where it is more significant to focus on existing customers since the approach constitute a more cost reducing way, compared to finding new customers. During the last decades the marketing has therefore moved towards a relationship based marketing. Companies emphasize creating long-term relationships with customers, instead of consider the sale as a non-recurrent phenomenon. To engender customer loyalty has been an essential objective in the creation of long-term relationships.In this essay the authors have chosen to do a study which enlighten how companies in the ready-made apparel business produce added value to their brand and through this generate customer loyalty. Through a case study we analyze how Filippa K, Tiger of Sweden and Gant do to maintain value in their brand, in both a business- and customer perspective.
Vägvisning för säker logistik vid hästtävlingar : att vägleda nybörjare och erfarna inom ridsport
This report describes how I worked with a spatial information problem, where the focus was to produce clearer barriers between horses and spectators at equestrian competitions. My background as a competition rider, combined with my knowledge of the spatial design, has caused me to react to how the information on riding and racing facilities deficiencies. Experienced people in the riding know how they should act with the horse. But novices who are unfamiliar with the situation is not aware of the risks it may pose to move among horses. The study was conducted on the national facility Strömsholm which both experienced and novice equestrian visits.
Ungdomars motivationsfaktorer & barriärer för att vara fysiskt aktiva och för att delta i ett idrottsprojektunder skoltid : en intervjustudie
Gymnasieungdomar är en grupp där ett stort antal elever är fysiskt inaktiva. För att öka den fysiska aktiviteten hos elever driver Hallands Idrottsförbund ett projekt där eleverna får möjlighet att spela fotbollsmatch på lektionstid en timma i veckan. Eleverna som deltar i projektet går på en gymnasieskola och har som inriktning el- programmet. Som ett led i utvärderingen av föreliggande projekt genomfördes 10 intervjuer. Studien har som syfte att kartlägga ungdomars motivationsfaktorer och barriärer för att vara fysiskt aktiva och för att delta i ett idrottsprojekt.
?Killar skriver inte puttinuttigt? : En experimentell studie av genusföreställningar i textbedömningar
This thesis examines conceptions of gender revealed by people when assessing texts. The research questions are: What associations can be discerned between gender conceptions and ideas about the quality of texts? What features of content and style are perceived as female or male? The study seeks to develop a method for comparing different people?s assessments of the same text. The material was collected by means of questionnaires in which 114 informants were asked to assess three anonymous student texts and then guess the sex of the writer. The material has been analysed quantitatively by correlating the assessments of the texts with the guesses about the sex of the author, and qualitatively, as the informants? freely worded assessments of the texts were analysed for content and form with the support of assumptions about how assessments are expressed in text.
Anknytning och Idrott : trygg-bas script och möjligt sporttävlingsscript hos idrottsaktiva skolbarn och samband med föräldrainvolvering i barnets idrott
Trygg-bas scripts är mentala anknytningsrepresentationer som bildas och utvecklas hos individen utifrån dess samvaro med anknytningsperson(er). Studiens syfte var att undersöka förekomst av idrottsrelaterade (tävlings) script och sambandet mellan trygg-bas styrka i barnens eventuella sporttävlingsscript, trygg-bas generellt och koherens i barnets anknytningsrepresentation. Dessutom söktes förståelse för barns och föräldrars involvering och upplevelse av barnets idrottsaktivitet. Föräldrapress undersöktes från både barn- och föräldraperspektiv. Slutligen diskuterades samband mellan barnets anknytning och föräldrapress.
Strategier för bevarandet av natthimlens synlighet : en diskussion om motiv & åtgärdsförslag i ett antal internationella strategidokument
Ljusförorening är ett relativt modernt fenomen som allt mer påverkar tillgången till en stjärnklar natthimmel. Det finns en mängd olika internationella organisationer som arbetar för att minska ljusföroreningar och för att bevara natthimlens synlighet, bland andra International Dark-Sky Association, Royal Astronomical Society of Canada och Starlight Initiative. I den här uppsatsen undersöker jag ett antal strategiska dokument genom textanalys, för att analysera deras huvudsakliga motiv till förändringar och för att få en överblick över vilka sorters åtgärder som dessa organisationer föreslår. De analyserade dokumenten är Astrolabs Practical Guide for Lighting, Dark Sky Societys Guidelines for Good Exterior Lighting Plans, International Dark-Sky Associations Practical Guide, Royal Astronomical Society of Canadas Dark Sky Guidelines, Patersons Sark ? Dark Sky Island Lighting Management Plan, Flagstaff Dark Skies Coalitions Lighting Tips, Starlight Initiatives Defence of the Night Sky and the Right to Starlight och Narisda och Schreuders Light Pollution Handbook.
Gröna transportkorridorer
The economic development and competitiveness in Europe is heavily dependent on an efficient transport system. Movement of goods and people is essential for a competitive industry and successful trade. As a result of an intensified transport business, consumption of fossil fuels has increased dramatically. As a consequence, there are increased emissions of dangerous greenhouse gases. Transports are often mentioned as an area with high impact on the environment.