
Sökresultat:
6825 Uppsatser om Spatial design - Sida 39 av 455
Deco Retro : Designprocessen för att skapa ett varumärke
Denna rapport redogör för skapandet av varumärket Deco Retro. Samt den tillhörandedesignprocessen för att skapa en visuell identitet och profil för varumärket. VarumärketDeco Retro togs fram som ett undervarumärke till Kitsch Sweden AB som behövde ettvarumärke som passade deras nuvarande och framtida produkter. Deco Retro ska bidra meden stärkt identitet och värde för de produkter som ska säljas under varumärket. Designarbetetkring varumärket strävade framförallt efter att kommunicera den idé, identitet och de värdensom under projektet tagits fram för varumärket, samtidigt som det ska ha bidragit med enestetiskt tilltalande grafisk design.
Beredning av lokalnät i landsbygd
In this thesis a rural network in Norrbotten, Sweden, has been to designed and planned with the purpose of improving distribution reliability by exchanging existing overhead lines with underground cables. General network design considerations are discussed as well as the ones for the specific low voltage grid. During the design phase the maximum power of domestic consumers has been estimated using Velander?s method. Currents, voltage drop and impedance of the network have been calculated and fuse operation and selectivity has been considered.
DESIGN AV ALUTON 38? FRAKTBÅT FÖR KUSTNÄRA TRANSPORTER
This master thesis is about designing and dimensioning a boat for transport of caravan, car, trailer or ATV. Buoyancy and stability are important properties as the pontoonboat should also be able to serve as a workboat. Many of the vessels on the market today that is being used for similar purpose are stable enough, but their hull is often similar with barges and thus too slow. This work has been to construct a boat that has good stability but also has a hull that enables it to move faster, is more maneuverable and having a more attracting design than today?s barges.
Funktionsintegrering i Externhandelsmiljö
Arbetet är en teoristyrd fallstudie på Amiralen och Slottsbackens
handelsområden, med syfte att undersöka möjligheten att skapa en trevligare
visuell externhandelsmiljö med hjälp av förtätning och funktionsintegrering.
För att göra detta jämför och förenas handelsperspektiv på platsen med kända
stadsbyggnadsbegrepp. Arbetes teori grundar sig på Jane Jacobs syn på staden
som centrum för mångfald, Joel Garreaus teoretiserande av
externhandelscentrumen utifrån begreppet Edge Cities, samt en syn på den täta
staden som en hållbar stad. För att skapa den mångfaldiga staden krävs en
inplantering av olika funktioner med olika tidsscheman, så att gaturummet
ständigt befolkas av en varierande sammansättning människor. Vid sidan av detta
förespråkas små kvarter, en tät stad med hög koncentration av människor och en
bebyggelse med blandad bebyggelse från olika tidsåldrar.
Från student till anställd. En studie av mötet mellan nyutexaminerade och företag
This report describes how the process has evolved during the creation of a new web page forthe company Scandinavian Travel Agent DMC. The design methods that have been used aredescribed and also how parts of the webpage have been created by using the design methodresults. Our reflections around design and functionality are explained and how usability hasbeen our main focus during the master thesis. We also describe how it has been to work withan external costumer and how the tasks constantly have changed and been added as theprocess has continued.The background to this work is that AB Scandinavian Travel Agent DMC need to improve theircurrent web page. This to give the clients better needed information about destinations, butalso to stand out in the competitive travel business.
Spelimmersion & död : En undersökning av hur spelupplevelse och immersion påverkas av döden i nätbaserade multiplayerspel
Immersion is a construct that measures how deeply engrossed a user is with any mediated situation. In the field of game design, immersion is a significant aspect of what makes a game enticing, and as such it is of pivotal importance to create and maintain it to keep the player's mind off the real world while inside the confines of a game framework. According to the GameFlow theory, it is one of seven key tenets of evaluating and implementing a successful game design. Yet, certain multiplayer online games are designed in a fashion that in some cases seem to break immersion, where the player is frequently put out of action, sometimes for minutes on end. In this study, using online questionnaires, we discover that players, despite claims otherwise, seem to be in several ways affected negatively by this breaking of immersion.
Bilder av Bellevue - Föreställningar kring ett industriområde
This bachelor essay aims to illuminate different images and ideas about Bellevue industrial area.The area is situated in a district in Gothenburg, called Gamlestaden, where Bellevue industrialarea is a former industrial area, today mostly used by minor occupations. The district is facing amajor transformation, based on a detailed master plan. One aim is to create a district with mixedfunctions; like residences, businesses, offices, services and cultural activities all together. Thisessay is based mainly from a user perspective, but it also has the perspective from the ideas andvisions by the City Planning Office.The material is mainly based on interviews with seven informants, representing different kinds ofoccupations in the area. One interview is also made with a city planner.
Analys och förbättringsförslag för riktkopplardesign
Ericsson develops a new stripline directional coupler. Its design is described in appendix B and differs from the directional couplers Ericsson uses in current products. The new directional coupler will be used for transmission power measurement in future UMTS 3G base stations.The most important parts of directional coupler theory are presented. It is necessary to study this theory to understand how the coupler works and how it should be designed to get good performance.Optimal directional coupler termination component values to get high directivity and broad directivity bandwidth have been investigated.The trim screws trim ranges have been studied.A simple analysis of serial production performance when termination component tolerances are taken into consideration has been done.The resistance components reactive (inductive/capacitive) characteristics at 2.14 GHz have been analyzed.The directivity performance limitations of the directional coupler, when Ericsson?s band pass filter is connected, are investigated.Design changes leading to better performance are proposed.
Tro och Vetenskap : Intelligent Design på Newsmill 2010-2012
Syftet med denna uppsats är att analysera debatten som tog plats på hemsida Newsmill åren 2010och 2012 om intelligent design. Fokusen i själva textanalysen är en argumentationsanalys somtillsammans med kritisk diskursanalys skall utröna och förstå den maktförskjutning som går attfinna inom diskursen. Den kritiska diskursanalysen är byggd på Norman Fairclough. Analysen ärordnad kronologiskt och innefattar tjugotre artiklar allt som allt.Fokus i själva analysen ligger i att utröna och förstå hur debattörerna ställer sig till religion ochvetenskap i deras argumentation kring intelligent design. Här går att finna hur religion ofta förs insom begrepp i relation till personers emotionella agerande och överlag blir religion en belastning fördebattörerna.
Utbyggnad av Warszawas tunnelbana - studie av ny linjesträckning
Warszawa är en stad som ständigt förändrats av historiska händelser, den
viktigaste har kanske varit andra världskriget. I slutet av kriget var cirka
90% av staden jämnad med marken. Återuppbyggnaden under efterkrigstiden var
under sovjetisk influens och det ledde till en på många sätt ofördelaktig
fysisk struktur och därmed transportstruktur. Sedan järnridåns fall år 1989
utvecklas Polen och Warszawa på marknadsekonomiska premisser, vilket har lett
till andra typer av problem såsom en starkt rotad ?bilist-kultur?.
Business Navigator : Anva?ndarcentrerad utveckling av framtidens internetbank
This thesis deals with an iterative user-centered IT-development project in a bank setting. The aim is to present a solution for deployment of future Internet banking for small businesses. The project features a design of IT-related concepts and ideas with a strong emphasis on scenario-based design and the usage of patterns as a documentation tool.The project plan featured an iterative framework and was carried out by a group of designers in collaboration with a reference group representing the future users of the system. This group consisted of company managers and bank employees, all from the small town of Åtvidaberg in Sweden.The method used in the development process was Scrum. A total of three sprints were completed with user meetings at the end of every sprint.
Hållbara projekteringsverktyg : Från byggnadsinformationsmodell till simulering ? en utvärdering av Revit och Virtual Environment
This study examines the use of building modeling and energy simulations in the design process of a building. The take-off point is the notion of energy simulations being needed early and throughout the building design process, and that the lack of energy simulations may be explained by the fact that they are time consuming and therefore often too expensive. A greater interoperability between software tools used by relevant disciplines, such as the architect and the energy specialist, would create smoother workflows, which would reduce this cost and open up for more frequent and iterative energy simulation processes. The study is an assessment of the modeling tool Revit and the simulation tool Virtual Environment and whether they can create smoother workflows, and make leeway for a more frequent use of energy simulations throughout the design process. It also investigates the limitations of what can be examined by simulations in Virtual Environment. This will hopefully help clarify the future role of energy simulations in design processes. The method is a trial by error approach of testing the two software tools by building and simulating a model. The results of these tests show that the workflow is not optimal (and therefore time consuming) for frequent and iterative simulations throughout the design process, but it also reveals some great possibilities of what can be performed with these two powerful tools at hand. Further development with regards on platform independency of the building information model, including seamless exporting and importing, seems necessary to strengthen the future role of energy simulations..
Elektriskt system för detektion vid ballistiskt prov
The purpose of this thesis was to design an electrical system for use in a ballistic test at the Swedish National laboratory of forensic science (SKL). The detector unit would use four main parts: coilsystem, transmitter, reciever and indicator. The coilsystem would be based on a balanced system using three coils. One that creates a magneticfield and the other two will sense the differences when a metallobject is in the coilsystem. This report starts out by investigating possible solutions for this specific task followed by a description of the physics that the metaldetector use.
Utveckling av Solbergsudde Från fritidshusområde till permanentbebyggelse - med bevarad karaktär
Västerviks kommun har under tiotals år haft en vikande befolkningsutveckling
men under de senaste åren har en förändring skett och trenden har brutits. En
stor satsning på att uppföra sjönära bostadsområden nära staden har lockat till
inflyttning, och kommunen vill fortsätta den utvecklingen.
Solbergsudde ligger strax utanför Västervik och det finns långt framskridna
planer på att där uppföra ett nytt attraktivt bostadsområde med blandad
bebyggelse. Solbergsudde präglas av en lantlig skärgårdskaraktär och idag finns
där 17 bostadshus/fritidshus som ej är planlagda. Problem finns med både
enskilda läckande avloppsanläggningar och brist på färskvatten.
Produktutveckling för Cate & Nelson Design : Framtagning av möbel
Denna rapport behandlar examensarbete utfört för industridesignföretaget Cate & Nelson Design. Företaget ligger i Eskilstuna och jobbar i huvudsakligen med möbeldesign och inredningsprodukter. Projektgruppensuppgift har varit att ta fram en ny möbel för företaget och arbetet har omfattat utveckling av hela produkten från idé till prototyp..