Sök:

Hållbara projekteringsverktyg

Från byggnadsinformationsmodell till simulering ? en utvärdering av Revit och Virtual Environment


This study examines the use of building modeling and energy simulations in the design process  of  a  building.  The  take-off  point  is  the  notion  of  energy  simulations  being needed early and throughout the building design process, and that the lack of energy simulations may be explained by the fact that they are time consuming and therefore often too expensive. A greater interoperability between software tools used by relevant disciplines,  such  as  the  architect  and  the  energy  specialist,  would  create  smoother workflows, which would reduce this cost and open up for more frequent and iterative energy  simulation  processes.  The  study  is  an  assessment  of  the  modeling  tool  Revit and  the  simulation  tool  Virtual  Environment  and  whether  they  can  create  smoother workflows, and make leeway for a more frequent use of energy simulations throughout the  design  process.  It  also  investigates  the  limitations  of  what  can  be  examined  by simulations in Virtual Environment. This will hopefully help clarify the future role of energy  simulations  in  design  processes.  The  method  is  a  trial  by  error  approach  of testing the two software tools by building and simulating a model. The results of these tests  show  that  the  workflow  is  not  optimal  (and  therefore  time  consuming)  for frequent  and  iterative simulations  throughout the  design  process,  but  it  also  reveals some  great  possibilities  of  what  can  be  performed  with  these  two  powerful  tools  at hand.  Further  development  with  regards  on  platform  independency  of  the  building information  model,  including  seamless  exporting  and  importing,  seems  necessary  to strengthen the future role of energy simulations.

Författare

Henrik Rydberg

Lärosäte och institution

Mälardalens högskola/Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

Nivå:

"Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå". Självständigt arbete (examensarbete) om 30 högskolepoäng utfört för att erhålla yrkesexamen på avancerad nivå.

Läs mer..