
Sökresultat:
16807 Uppsatser om Social sciences - education - Sida 36 av 1121
Lärares uppfattning omutomhuspedagogikens påverkan på barn med koncentrationssvårigheter : ? i den traditionella undervisningen
The objective for this study was to acquire a greater insight if children with concentration difficulties are assisted by outdoor education in the traditional teaching. With the use of a qualitative methodology four teachers were interviewed. The outcome gave evidence for that the teachers thought that outdoor education has a positive outcome for children with concentrations difficulties. The findings were divided into three key categories: the teacher?s reflections about outdoor education, outdoor education for children with difficulties in concentration and if there was any difference in how the children behaved indoors after having educations outdoors..
Estetiska lärprocesser och visuell kommunikation : En metodtriangulering för att integrera dubbla perspektiv på K3, Malmö Högskola
Aim: The study aims to investigate the distribution of grades between students in a practical subject and in a theoretical subject.The problem:What is the grade distribution in physical education and mathematics, with respect to gender, socioeconomic background, parental education, ethnicity, and physical activity?Method:To answer the aim of the study a quantitative method was chosen. As the collection method used was questionnaires to 620 students in the 9th grade in Stockholm. Of the 620 questionnaires, 597 questionnaires were used for the static analysis. The method of analysis used cross tables and logistic regression analysis.
Argentina, ett land i kris - En studie om hur skuldsättning och struckturanpassningsprogram leder fram till ett samhälle med sociala, ekonomiska och demokratiska problem
Vid slutet av år 2001 står Argentina inför en ekonomisk, politisk och social kollapps. Orsakerna till denna kris är fortfarande oklara. I detta arbete gör vi ett försök att identifiera några av dessa orsaker. Genom att göra en översikt av Argentinas ekonomiska och politiska historia, identifierar vi en avgörande förändring, då landet antar genomgående liberala reformer till följd av den skuldsättning gentemot IMF och världsbanken som landet försatt sig i. Detta ligger helt i linje med de strukturanpassningsprogram som IMF och världsbanken mer eller mindre påtvingar fattiga länder.
Krigets vinster. En studie om makthavarnas personliga incitament för att inleda och bedriva det andra Tjetjenienkriget
Konflikten i Tjetjenien har blivit ett ihärdigt problem för såväl ryssar som tjetjener. Konflikten kan delas in i två faser, det första och det andra kriget. Våra studier av det empiriska materialet ledde till en misstanke om att det fanns luckor i den befintliga forskningen, i synnerhet gällande det andra kriget. Resultatet blev en teoriutvecklande studie om det andra Tjetjenienkrigets uppkomst och fortgång där vår hypotes grundar sig på att det är ledande, centrala individer på vardera sidan som har ett intresse av att se till att det föreligger en konflikt folken emellan. De två ledande individerna har identifierats som Sjamil Basajev och Vladimir Putin.
"Intersecting Theories" eller Mångkulturalismens dilemma: En teoretisk studie om intersektionalitet.
This study is mainly critical-theoretic and explores the theoretic jungle of the concept of intersectionality with the use of Post-colonial and Feminist theories. The purpose of the thesis is also to investigate the concept of intersectionality further by looking upon its practical use as theoretic tool. This is performed in a discourse analysis of two programs developed by Swedish Liberal Party autumn of 2005. Another purpose is to discuss the multiculturalist dilemma as well as the phenomenon of a hegemonic western Feminism. One conclusion of this thesis is that the use of intersectionality is not unproblematic.
Socionomen som ämbetsman - demokratins väktare?
In this essay we have examined how social workers experience their positions as a public authority person in a society of democracy. As a public officer you have to follow rules and obey the law, which can be difficult if they don't agree with your personal opinion and values. In social work you work with people in a vulnerable situation and it may become extremely demanding to stand between the directions of established public administration and your own opinions. We have interviewed ten social workers working in social childcare division and analysed how they experience their situation at work. Our starting point is the critical theory of professor Lennart Lundquist about how democracy works in Swedish administrations.
"Lillapan finner en vän" : Barns delaktighet i lässtunden
The purpose of this study has been to describe and analyze how seven Swedish preschool teachers and two special education teachers think and work with children who show a lack of social skills. The study method has been semi-structured interviews with the educators which have been analyzed and sorted under different themes/categories. The theoretical framework used in this study is sociocultural, relational and categorical perspectives. These perspectives have been chosen in order to better understand how teachers see their role in supporting children in need of special support. The environment in the preschool is found to be of great help and the teachers? approach is of great importance.The research emphasizes the importance of integrating thinking, feeling and behavior.
Förändringar i organisationer: en studie av chefers uppfattningar om en omorganisation i ett företag i transportbranschen
Syftet har varit att studera chefers uppfattningar om en omorganisation i ett företag i transportbranschen. Den fråga jag ställt mig är vilken betydelse gemensamma mål och visioner, delaktighet och tid för utvecklingsarbete, ett stödjande förändringsledarskap samt en kultur som främjar lärande har haft i en omorganisation som genomförts i Företaget X. Den metod som använts har varit kvalitativa intervjuer som tagit utgångspunkt i hermeneutiken där framför allt innebörder och intentioner studerats. Respondenterna har bestått av åtta chefer vid Företaget X. Det framkommer att omorganisationen inte lyckats till fullo utifrån de mål som sattes upp.
Kompetensutveckling under arbetsplatsförlagd utbildning inom sluten somatisk vård för omvårdnadsstuderande på vuxenutbildning.
Kompetensutveckling under arbetsplatsförlagd utbildning inom sluten somatisk vård för omvårdnadsstuderande på vuxenutbildning.Sammanfattning: Arbetsplatsförlagd utbildning (APU) har en central plats på omvårdnadsutbildning för vuxenstuderande. Det är därför av vikt att APU:n gynnar de studerandes möjligheter till kompetensutveckling. Vårt syfte är att undersöka hur vuxenstuderande inom omvårdnadsutbildning upplever förutsättningar för sin kompetensutveckling under APU inom sluten somatisk vård. För att kunna besvara syftet har en abduktiv kvalitativ metod utifrån det sociokulturella perspektivet använts och semistrukturerade intervjuer genomförts. Det empiriska materialet bygger på intervjuer före och efter APU:n med åtta omvårdnadsstuderande.
Från Rio via Kyoto, till Marrakech. Hur har rättviseproblematiken tolkats i anpassningsdiskussionerna?
Global climate change is one of the greatest challenges in our history. As the average temperature is rising due to anthropogenic emissions, impacts such as floods, droughts and hurricanes, affect the lives of millions of people. Though the least developed countries are least responsible for emissions, they are the worst affected. This thesis focuses on environmental justice in the adaptation discourse. By outlining the adaptation discourse from the United Framework Convention on Climate Change principles, to the Marrakesh Accords, via the Kyotoprotocol my ambition is to analyse how environmental justice has been interpreted in relation to the adaptation discourse.
Kontexten som tillgång, begränsning och möjlighet ? En studie av gymnasiebibliotekariers användarundervisning ur ett sociokulturellt perspektiv
The aim of this thesis is to examine the relationship between user education at high schools and the context in which it takes place. In order to accomplish this qualitative interviews have been executed with librarians at five Swedish high schools. The theoretical framework of this thesis is based on the sociocultural perspective and four approaches to user education developed by Olof Sundin. Based on the empirical material six themes have been identified. Each one represents a contextual factor which influences the user education.
Sex kvinnliga pensionärers användning av och syn på folkbiblioteket och dess olika roller Med utgångspunkt från deras individuella livsstilar
The aim of this essay has been to study six female seniors use and view of the library and its roles. The two Danish scientists Jochumsen and Rasmussen talk about the library in terms of a social center, cultural center, knowledge center and information center. Depending on what lifestyle the seniors belong to in the social room, they use the library differently. The social room consists of four lifestyles, north-west, north-east, south-west and south-east. The things that are important to consider in order to be able to place each senior within the different lifestyles are education level, economic standard, interests and so forth.
Fritidsgården som lärandemiljö - Ungdomars utveckling av interkulturell kompetens
Syftet med denna studie är att ur ett sociokulturellt perspektiv få ökad insikt
om och förståelse för hur ungdomars medvetenhet om demokratiska värdegrunder
framträder. Syftet är också att se om fritidsgården som lärandemiljö möjliggör
ungdomars utveckling av interkulturell kompetens. Influerade av etnografisk
ansats har vi med hjälp av observationer och gruppintervju samt genom samtal
med fritidsledare kommit fram till vårt resultat. Resultatet visar på att
fritidsgården utgör en lärandemiljö och att ungdomars medvetenhet framträdde, i
både ord och handling, i gemenskapen på fritidsgården. Den sociala gemenskapen
utgör en viktig faktor för lärande och utveckling för ungdomar.
Kopplingar till vardagsfenomen i fysikläromedel
Daily citizens are informed by the media about the environment and the climate changes. The schools purpose is to educate students according to events that are of current interest and take place in present time. According to Swedish curriculum, Lpf94, all Swedish education should include and discuss the problems surrounding durable development. The purpose of the study is to se how the textbooks in History, Social studies and Geography and their contents meet the demands of the curriculum. The study shows that only the textbooks in geography meets the demands that the curriculums have on durable development.