Sök:

Sökresultat:

13166 Uppsatser om Social bank - Sida 20 av 878

Vilka deltar i budgetprocessen : En studie av hälso-och sjukvården i Landstinget i Värmland

I en bank möts oftast kunder av kölappsapparat och får därefter sätta sig i väntan på sin tur att bli betjänad av en bankrådgivare. Ett alternativ till detta är att använda en kundvärd för att ytterligare påverka kundens känslor och tillfredsställelse. Söderlund och Rosengrens (2008) studie visade att en anställds leende kan påverka en kunds nivå av tillfredsställelse efter besöket men också känslorna av glädje och upprymdhet (Mehrabian & Russel, 1978). Studiens syfte är att beskriva hur en kundvärds emotionella (leende kundvärd) respektive professionella (icke-leende kundvärd) bemötande påverkar kunders nivå av kundtillfredsställelse på en bank. Swedbank i Karlstad har idag en kundvärd och dennes påverkan skall beskrivas med användning av en kvantitativ enkätstudie.Kundernas nivå av tillfredställelse visade sig påverkas positivt av ett emotionellt bemötande.

Introduktion av nyanställda inom Socialtjänsten

The aim of this study was to look at introduction for staff in a social service office and the social workers experience off the first period at a new workplace. Qualitative interviews have been used as a method of investigating how social workers look at introduction in the workplace and how social workers have experience the first period at the workplace. The empirical material have been analysed by using the theory of Human Service Organizations, street-lever bureaucracy theory and theory concerning work environment. This papers first chapter presents the methodological preferences, the second chapter the theoretical perspective and the results of the study are presented in the third chapter followed by a discussion and ending comments in chapter four. My study showed that introduction is necessary in a complex organisation and could be a way to improve the social workers situation in social service organisations..

Kritik mot budget och budgetanpassning : En jämförelsestudie mellan sex olika företag i tre olika branscher

I en bank möts oftast kunder av kölappsapparat och får därefter sätta sig i väntan på sin tur att bli betjänad av en bankrådgivare. Ett alternativ till detta är att använda en kundvärd för att ytterligare påverka kundens känslor och tillfredsställelse. Söderlund och Rosengrens (2008) studie visade att en anställds leende kan påverka en kunds nivå av tillfredsställelse efter besöket men också känslorna av glädje och upprymdhet (Mehrabian & Russel, 1978). Studiens syfte är att beskriva hur en kundvärds emotionella (leende kundvärd) respektive professionella (icke-leende kundvärd) bemötande påverkar kunders nivå av kundtillfredsställelse på en bank. Swedbank i Karlstad har idag en kundvärd och dennes påverkan skall beskrivas med användning av en kvantitativ enkätstudie.Kundernas nivå av tillfredställelse visade sig påverkas positivt av ett emotionellt bemötande.

Social fobi i gymnasieskolan

I detta arbete rapporteras hur vanligt det är att gymnasieelever har social fobi. Utöver detta beskrivs även den hjälp elever med social fobi erbjuds i skolan samt hur lärare bemöter dessa elever. För formulering och utvärdering av enkäterna har den inom psykiatrin använda definitionen av social fobi, DSM-IV, använts. Andelen gymnasieelever med social fobi uppskattas till 16,5 %. Utöver dessa elever med social fobi känner drygt 20 % oro och obehag vid sociala situationer utan att uppnå kriteriet för social fobi.

Carnegie - En fallstudie om ett bolag i kris

Redan under hösten 2007 började den finansiella oron sprida sig på finansmarknaden. Detta medförde att den finansiella sektorn fick svårare att finansiera sin verksamhet. Under krisperioden fick staten gå in med likviditetsstöd för att rädda bolaget Carnegie & Co. Carnegie & CO:s situation komplicerades av Finansinspektionens tillbakadragande av tillståndet att bedriva bank. Denna krisperiod i Carnegie & CO gav oss frågan om vi genom årsredovisningen kunde se att dem skulle hamna i kris.Vi har genomfört en fallstudie där vi har haft ett hermeneutiskt förhållningssätt.

Sociala mediers påverkan på ungdomars hälsa

In the age group 16-25 years, the Internet is the most powerful source of information. This age group is also the main user of social media. The purpose of this study was to investigate young people's experience of social media and any associations between social media and adolescents health by answering the questions: ?how does young people use social media?, ?what risks can occur in young people's use of social media? and ?how can social media influence young people's lifestyles?. The survey was conducted by a quantitative cross-sectional study using questionnaires.

Motiven bakom en investering i crowdfunding

It is well known that small businesses and entrepreneurs in the initial phase has difficult to gain access to external capital and bank loans. With the background of the problems that entrepreneurs face when they ask for capital has since the financial crisis the phenomenon of crowdfunding developed and evolved. Crowdfunding is an alternative source of funding for entrepreneurs to fund their ideas through small or medium-sized capital contribution from a larger amount of investors, often investors who have any kind of relationship with the entrepreneur or to the very idea. This study examined the factors that motivate and guide an investor's decisions when they select their projects. The results of the study show that the motives of the various existing forms of crowdfunding is big.

Socialt kapital genom Föreningsengagemang? : Föreningsengagemanget betydelse för det sociala kapitalet

This study examines the connection between social capital and involvement within voluntary associations; involvement is defined either as being a member in an association or a member who has some kind of assignment in an association. The study also examines if there is a difference between two social economic groups regarding the attainment and transformation of social capital through being involved in a voluntary association.Social capital is defined as social trust and the willingness of collective action.The result of the research shows there is a slight connection between the involvement in voluntary associations and social capital. It shows that people who are members of a voluntary association often have higher social capital than those who are not members of any voluntary association at all. The study also shows that there is a difference in attainment of social capital between those who have some kind of assignment in a voluntary association and general members.When studying social capital and involvement in voluntary associations it is also of interest to take social class into the analysis, because the study shows that people with a lower education had increased social capital when they were members in an association compared to the members with a higher education..

Socialarbetares syn på datorspelande ungdomar : En intervjustudie om socialarbetares problematisering av ett nytt fenomen

The purpose of our study is to describe and understand whether, and if so, how social workers in school and in social services construct computer gaming adolescents as a social problem. We chose social workers who encounter adolescents with different problems. We have conducted qualitative interviews with vignettes to capture the social workers' reasoning about computer gaming adolescents and how they handle this in their work. The study shows that all social workers we interviewed had encountered adolescents with troubling computer gaming habits. In the study, all agree that computer gaming becomes a problem when it leads to deviant behaviour such as not going to school, staying up all night and so on.

Varför byter inte privatkonsumenter bank?

En undersökning av Dagens Nyheter visar att väldigt få privatkonsumenter byter bank. Orsaker till att kunder väljer att stanna kvar hos samma tjänsteleverantör är att en väl fungerande relation har etablerats och på så vis blir kunder mindre uppmärksamma på konkurrenters erbjudanden. Unga privatkonsumenter har inte samma etablerade relation till banker som de med mer komplexa tjänster men trots detta visar undersökningen på att kunderna stannar i banken de en gång blev kund i. Syftet med denna studie är att undersöka unga privatkonsumenters relation till banker och vad det är i deras nuvarande eller framtida användning av banker som gör att de väljer att stanna kvar. I en teoretisk referensram beskrivs olika fördelar, uppoffringar och förväntningar som är kopplade till relationer.

Hur arbetar socialarbetare med prostitution? En fallstudie om socialt arbete i arbete med prostitution och om socialarbetares syn på sexköpslagen.

HOW DO SOCIAL WORKERS WORK WITH PROSTITUTION? A case study on social work in the work with prostitution and perspectives on the sex purchase law from social workers. PERNILLA ELOFSSON MARIA AHLQVIST Elofsson, P. & Ahlqvist, M. How do social workers work with prostitution? A case study on social work in the work with prostitution and perspectives on the sex purchase law from social workers.

Intern kontroll i svenska storbanker : En studie av kommunikation och integration av intern kontroll

Bakgrund och Problem: Det har visat sig att en gemensam nämnare bland de bakomliggande orsakerna till den senaste finanskrisen var bristande intern kontroll. Det var även en av orsakerna till att en svensk bank i augusti år 2010 gick i konkurs och det kan ses som högst oväntat med tanke på de utvecklade regler, ramverk och granskningar som finns för de svenska bankerna idag. För att den interna kontrollen i ett företag ska fungera väl måste den integreras i hela verksamheten. I dagsläget finns det tecken på att det råder en lucka mellan den interna kontroll som styrelse vill uppnå och den som når fram till medarbetarna i banken.Syfte: Uppsatsens syfte är att studera hur de fyra svenska storbankerna arbetar med intern kontroll idag samt analysera kommunikationen och integrationen av den interna kontrollen i verksamheten. Vidare vill vi bidra till en insikt om hur intern kontroll integreras och blir en del av det dagliga arbetet i banken.Metod/Empiri: Då studien undersöker hur kommunikationen och integrationen av intern kontroll ser ut i de svenska storbankerna, ansågs en enbart kvalitativ metod med intervjuer av personer som aktivt arbetar med intern kontroll inte vara tillräckligt.

Hiv - En förstummande sjukdom? : socionomstudenters och socialsekreterares attityder till hiv-positiva

The aim of this study is to examine social workers' and social work students' attitudes towards people living with hiv in Sweden. I will also examine if there is a connection between knowledge and attitudes. The questions at issue are how social workers' and social work students' attitudes can assume to influence on their professional practice and what causes can affect their attitudes towards people living with hiv. The study is based on a qualitative method. The methods have been: conversational interviews with five social workers, who work with family issues and integration, and a focused group interview with four social work students.

Familjehemsvård - En studie om kontakten mellan familjehem och handläggare på socialtjänsten

The aim of this study was to understand the contact between foster homes and social workers, by doing a comparison of the social workers and the foster homes experiences of the cooperation that is between them. We started from three main questions to get an answer to our aim, how the foster homes and the social workers experience the organization of the foster care in the Social Service as an impact of the cooperation, what does the foster homes and the social workers experience as a important fact of a successful placement and finally, how does the foster homes and the social workers experience the supporting and controlling contact that is between them. To get our results we based our study on interviews whit four foster homes and whit four social workers. The analysis was based on one theoretical perspective, Skaus (2007) analytical approach for power and help. As a conclusion we have found out, that the organization of the Social Service has significance for the contact between social workers and foster homes.

Den psykosociala arbetsmiljöns betydelse för det sociala arbetet : En kvalitativ studie av socialsekreterares upplevelser

The study aims to gain insight into how social workers perceive their psychosocial work environment and examine whether this effects the performance of their duties. The study mainly addresses the shortcomings of the psychosocial work environment of Social Services and the implications it entails for social workers health and wellbeing. The psychosocial work environment includes physical and psychological factors therefore the study's interpretive framework consists of organizational theoretical and social psychological concepts and previous research on the subject. We examined the organizational and social psychological connections to social workers perception of their work environment with a qualitative approach. The empirical data was collected through interviews with four social workers in a municipality in central Sweden using a semi-structured interview guide.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->