Sök:

Sökresultat:

4107 Uppsatser om Service-Oriented Architecture - Sida 37 av 274

Hörs det bra där bak? : - en kvalitativ studie om den interna kommunikationens utmaningar och vinster hos företag inom service- och tjänstesektorn.

 Frågeformulering: Vilka utmaningar och vinster kan intern kommunikation generera för företag inom service- och tjänstesektorn?Syfte: Huvudsyftet med vår uppsats är att studera och utveckla en förståelse för hur den interna kommunikationen används i praktiken hos företag inom service- och tjänstesektorn.Vårt delsyfte är att upptäcka aspekter som är viktiga att ta i beaktning vid implementering och användandet av intern kommunikation.Metodansats: Vi har använt oss av en kvalitativ forskningsmetod och genomfört intervjuer med respondenter som representerat fem olika företag verksamma inom service- och tjänstesektorn.Slutsatser: Resultatet i denna studie har visat på en medvetenhet bland Respondenterna om den interna kommunikationens effekter. En av de främsta utmaningar som visat sig bland samtliga Respondenter är att lyckas nå ut till alla mottagare inom organisationen. Vi har kommit fram till att riktade meddelanden når mottagaren på bästa sätt men att det upplevs svårt att utforma och rikta informationen. Lyckas ledningen med de utmaningar den interna kommunikationen medför kan det genera flera vinster.

Göra själv eller inte : Service på nya premisser

Service, i form av tjänster, har i vårt samhälle vuxit sig till en stor och naturlig del av vår vardag. Utvecklingen går nu mot att kunderna får allt större ansvar över service-processen, vilket slutligen resulterar i vad som kallas självservice. Forskningen kring självservice har i huvudsak varit ur ett managementperspektiv och dessutom inriktad mot teknik-baserad självservice. Denna uppsats avser att komplettera befintlig forskning med dels ett kundperspektiv och dels en inriktning mot icke teknikbaserad självservice. Den frågeställning som vi arbetat efter är: Hur resonerar kunden kring sin roll i serviceprocessen? Uppsatsen är avgränsad till att gälla hyresgästers uppfattningar av ett självservicesystem som kallas för VLU, som innebär att hyresgästen får det övergripande ansvaret för lägenhetsunderhåll.

Pragmatisk förmåga hos barn med hörselnedsättning : En samtalsanalytisk studie om begäran om förtydligande

Different abilities are of importance to pragmatics, there among hearing. Hearing impairment can affect language development and also pragmatic ability. The aim of the present paper was to study the pragmatic ability in terms of request for clarification in children with Hearing Impairment (HI) in conversation with children with no known hearing impairment, henceforth normally hearing (NH). The present study also describes requests for clarification sequentially in detail, and also highlights points where there may be observable differences between children with and without hearing impairment. Eight conversational pairs consisting of one child with HI and one NH child were studied.

Från top down till bottom up : - Att förklara och utvärdera psykosocialt arbete inom hälso- och sjukvården

Today, activities funded with public funds needs to present relevant and reliable information which shows the results obtained. Requirements increase in welfare activities to be run based on scientific, empirical knowledge. This applies particularly to social work. The social work is, however, poorly researched in areas such as knowledge of interventions in the content, context and effects. One way to evidence-base social work can be to conduct regular and qualified assessments.

Den lilla grossistens ändrade omvärldsförutsättningar : En fallstudie på en liten grossist inom VVS-handeln

Uppsatsen behandlar mindre grossisters situation på marknaden i Sverige. Mindre grosssisters nyckelposition i den traditionella värdekedjan suddas ut alltmer. Grossisterna måste finna nya vägar för att behålla de befintliga kunderna. Därför måste de skapa mervärde, vilket i sin tur skapas genom att utveckla olika former av samarbete med sina kunder..

Investeringskalkyl på självtvätthall för Vetlanda Vägkrog AB

Background and problem: Since the new law took place in 1999, it has been illegal towash a car with substances that can damage the environment on a paved street or on a driveway through a garage. This has conveyed to a new industry where more and more self-service car wash facility have opened around the country. Vetlanda Vägkrog AB has since 2012 been planning to install manual self-service car wash facility at the back of their restaurant business. The authors mission was to make an analysis in order to examine whether an investment of carwashes are lucrative enough for Vetlanda Vägkrog AB.Aim: The study's main objective was to analyze the profitability of an investment in a self-service car wash facility at Vetlanda Vägkrog AB, based on given data. The authors sub-aim was to clarify which factors in general that had played the greatest part in the establishment of a self-service car wash facility.Method: The authors have used an abductive approach in order to fulfill the aim of the study.

En myndighet i kraftig expansion - En kvalitativ studie om utmaningar med strategisk kompetensf?rs?rjning inom Kriminalv?rden

Purpose: The Swedish correctional service is on the brink of its biggest expansion in history, due to political investments related to battling a rise in gang related criminality. The purpose of this thesis is to exam and understand the strategic competence supply work from an employer perspective and investigate the elements included in the Swedish correctional service competence supply form a regional perspective. The study specifically focus on what strategies the Swedish correctional service employ to attract, recruit, develop and retain workforce. Theory: The theoretical framework of the study includes among others, a model divided into three different phases (within, in and out) within competence supply, the demand-control-support model, push and pull factors, as well as the two-factor theory. Method: This study has a qualitative approach with semi structured interview as its specific method. A total of seven interviews were conducted with personnel within the swedish correctional service. Results: The main challenges are related to recruitment, staff retention, support of managers, and the fact that many correctional officers do not have time to complete their training before leaving. The latter is particularly significant are of concern.

Sjuksköterskors upplevelser av hot och våld i mötet med patienter inom ambulanssjukvård : - en intervjustudie

 Every day media reports acts of violence in various kinds. Crime statistics shows that threats and violence are increasing in regard to both frequency and intensity within the nation. Nurses in the ambulance service are often the first to meet with a patient, therefore these nurses often find themselves in situations where violence and threats occur or have occurred. Drug addiction or some kind of illness are often reasons behind threats and violence.Earlier studies within this area of knowledge are mostly foreign and therefore little describes Swedish nurses` experiences of threats and violence within the ambulance service.The purpose of this study was to describe nurses experiences of threats and violence in the meeting with patients within the ambulance service.The study is a qualitative interview study performed within the School of Life Sciences at the University of Skövde. Six nurses were interviewed with the criterion that they should have experienced threats and violence within their occupation.

Ergonomisk arbetsmiljö för kundtjänstpersonal

In today?s society, there are many people who suffer from physical pains due to their work situation. To work sitting down by a desk long hours every day is quite normal but this is a problem. People that sit down and work in the same position all day long the whole week will eventually be affected by long-term work injuries.Large multinational companies around the world offer a customer service where they serve customers who have experienced a problem with that company?s products or services.

Miljöinriktad CSR i charterbranschen : En hållbarhetsfråga

Trots en låg efterfrågan och ett svagt intresse för miljövänligt resande bland konsumenterna arbetar charterföretagen målmedvetet med miljöförbättringar såväl under flygningen som på destinationen med boende, service och transfer. Denna studie granskar vad charterbolagen ämnar uppnå med sitt miljöinriktade CSR-arbete. Uppsatsen prognostiserar och urskiljer även företagens framtida arbete för miljön. Att arbeta för hållbart resande bidrar till minskade kostnader i form av lägre bränsleförbrukning och leder därmed i förlängningen till ökad avkastning. Högre lönsamhet kan även på sikt uppnås i form av ökad legitimitet och ökat anseende bland konsumenterna vilket bland annat kan bidra till fler sålda resor.

Vem de vill att du ska vara : Enhetschefer om brukares önskemål gällande kön och etnicitet hos hemtjänstpersonal

The purpose of this study was to assess which basic principles collide when home care service users have requests about how their help is going to be performed. The requests involve gender and ethnicity of the personnel. The study is based on the experiences and reflections of the managers regarding this issue.As the study is focused on the reflections of the managers, I have used a qualitative research method based on interviews. I have also used two case examples as a compliment (vignettes).I was interested to explore how the managers reasoned and argued about gender and ethnicity of the personnel, and their importance in home care situations. I have investigated whether it is considered to be appropriate that the service users chose if a man or a woman helps them in intimate situations (such as showers), and if they are entitled to refuse to receive home care services from people with a different ethnic background.

Relationsmarknadsföring : En fallstudie av ett företag i hemelektronikbranschen

Syftet med uppsatsen är att undersöka och klarlägga relationsmarknadsföring som ett verktyg i ett företag inom hemelektronikbranschen, samt ta reda på betydelsen av CRM, service management och relationsbildningar för företaget. Vi har valt att använda oss av det kvalitativa tillvägagångssättet där intervjuer med företagets anställda har gjorts. Studien är baserad utifrån ett abduktivt angreppssätt.Eftersom studien är kvalitativ har forskningsfrågorna inte kunnat besvaras med konkreta svar utan snarare bredare svar med djup som gett oss förståelse över hur relationsmarknadsföring, CRM, relationer och service management rent praktiskt går till väga. Studien har visat att det förekommer relationer mellan säljare och kund i hemelektronikföretaget men att det inte ses som något direkt marknadsföringsverktyg. Studien har visat att de teoretiska begreppen använts praktisk sätt men inte i de teoretiska termerna.

En riktig kvinna En studie om traditionell kvinnlig genusidentitet, vad som befäster den samt kvinnans roll inom staten och nationen

This thesis is an attempt to understand how the traditional female gender identity is constructed and what kind of structures that are maintaining it. I also study how this identity is reflected in young women's conception of themselves and in their views upon whether they should sign in to the military service or not.The theoretical framework that I use mainly consists of theories about gender construction, male dominance and the woman's role in the nation-state.The purpose of using this theoretical approach is to illustrate that the traditional female gender identity consists of characteristics that are in opposition to the male ones. The woman should be weaker, less aggressive and more caretaking than men- in sum she is defined as the Other. The structures that constructs this identity is the male dominance, also known as the gender system and the patriarchy.This traditional female gender identity and citizenship role that historically has been allotted to women in the nation-state is still today very vivant in Sweden and is reflected in the fact that the military service is optional for women. Certain parts of this identity is also reflected in the young women that I interview, in their sense of probably not fitting in to the military service, because of their sex and the characteristics discussed above, that are associated with it..

Suicidal patients? feelings and experiences of the meeting with nursing staff in residential psychiatric care

Background: Suicidal patients feelings and experiences of the psychiatric service can be a decisive moment of the following treatment. Although suicide is a common problem all over the world we know very little about the feelings that the patients are feeling in residential psychiatric care. Purpose: The aim of this litterature studie was to describe suicidal patients feelings and experiences of the psychiatric service. Method: Literature study was conducted through a search of articles in different databases. The data has been done as an overview and the data has been analysed with content analysis.

Implementation av prototyp för inomhuspositionering

Utveckling av teknik skapar ständigt nya möjligheter men innebär också stora förändringar för företag och organisationer. Mobiltelefoner, surfplattor, bärbara datorer, mobilkommunikation och molnteknik gör det möjligt idag att inte längre vara bunden av tid, plats eller en enhet för att kunna arbeta. Förändringen innebär att en ny typ av flexibla och yteffektiva kontor med inga fasta arbetsplatser blir allt vanligare. Problemet med de så kallade flexkontoren är att veta var eller när en kollega befinner sig på kontoret är inte lika självklart, framförallt om det är stort kontor med flera våningsplan.Målsättningen med detta arbete är att ta fram och implementera en inomhuspositioneringstjänst eller en så kallad Location-Based Service, till företaget Connecta AB. Tjänsten ska göra det möjligt för användare att med hjälp av sin mobiltelefon dela med sig av sin nuvarande arbetsplats i en kontorsmiljö.Resultatet av arbetet är en Location Based Service som gör det möjligt för en användare att med hjälp av en Androidtelefon med stöd för kortdistanskommunikationstekniken Near Field Communcication att dela med sig av sin nuvarande arbetsplats.

<- Föregående sida 37 Nästa sida ->