
Sökresultat:
4674 Uppsatser om Service marketing - Sida 39 av 312
Vad är kommersiellt och vad är public service? : Innehåll, form och funktion i radions morgonprogram
Uppsatsen undersöker radiomediets form (utformning, uppbyggnad och dess olika delar) och funktion (för programmens helhet och för lyssnarna) i dagens Sverige.Syftet var att analysera vilka likheter och skillnader som finns mellan public service radion och den kommersiella radion. Det är framförallt public service radions identitet som relateras i förhållande till den kommersiella radion. I uppsatsen används både kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys med fokus på medietextens tempo, positionering och intention. Det empiriska materialet består av två av radions mest populära morgonprogram; RIX MorronZoo och Morgonpasset i Sveriges Radio P3, inspelade morgonen den 15/4 samt morgonen den 16/4 -2004. Referenserna består av tidigare forskning om radiomediet, aktuella rapporter, hemsidor, tidningsartiklar och offentliga dokument om styrregler för radion i Sverige.
Internetbaserade abonnemangstjänster : Tillgänglighet, delaktighet och kontroll
This thesis researches the value creation process in Internet based subscription services in accordance with service dominant logic. The aim of the paper is to identify the characteristics of these services and to envisage the future of Internet based subscription services. The authors have utilized a qualitative method in their research which consists of personal interviews as well as a focus group. The main theoretical subjects that are discussed are value creation, customer participation and service dominant logic. The paper analyses the empirical findings by matching them with the theoretical framework.
"We adapt the feeling of the moment"
?We adapt the feeling of the moment?Vårt syfte är att analysera hur ett affärshotell arbetar och förmedlar upplevelser utifrån den service och det tjänsteerbjudande de levererar. Vi vill studera hur ett affärshotell kan tillmötesgå sina gäster med upplevelser. Våra frågeställningar är:? Hur definieras upplevelseutbudet utifrån ett affärshotells tjänsteerbjudande?? På vilket sätt förmedlar och verkställer ett affärshotell service och upplevelser? För att få djup i undersökning och material besökte vi hotellet under fyra dagar för observationer och kvalitativa undersökningar vilka vi sedan analyserat utifrån förutbestämd litteratur.
Marknadsstrategier på den reformerade skolmarknaden : En undersökning om gymnasieskolors marknadsföringsmetoder
I början av 1990-talet så genomförde den borgerliga regeringen friskolereformen vilket in-nebar att det statliga monopolet upplöstes och att fristående skolor kunde konkurrera på samma villkor som kommunala skolor. Detta medförde att det ekonomiska ansvaret för gymnasieskolan övertogs av respektive kommun och att skolpengen infördes. Reformen har inneburit ökat antal skolor och hårdare konkurrens. Detta tillsammans med minskat elevan-tal har pressat skolorna till att optimera sin marknadsföring för att attrahera elever. Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera om det finns någon skillnad i hur kommunala respektive fristående gymnasieskolor arbetar med marknadsföring.
Förtroendeskapande mellan företag och kunder : en kvalitativ studie om hur sex svenska företag ser på förtroendeskapande gentemot kunder.
Kurs: 2FE73E, Examensarbete i företagsekonomi med inriktning marknadsföring, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet.Författare: Johanna Liikamaa & Erika GustafssonHandledare: Leif MarcussonExaminator: Richard OwusuUppsatsens titel: Förtroendeskapande mellan företag och kunder: en kvalitativ studie om hur sex svenska företag ser på förtroendeskapande gentemot kunder.Forskningsfråga: Hur arbetar svenska tjänsteföretag med förtroendeskapande gentemot kunder och potentiella kunder?Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med en undersökning kring förtroendeskapande gentemot kunder. Vi har två delsyften, vilka är att klargöra och analysera hur företagen arbetar med kundrelationer och lojalitet.Metod: Studien baseras på kvalitativ metod, datainsamlingen har skett genom öppna telefonintervjuer med sex företrädare från företag. Resultat: Genom studiens intervjuer och dess resultat har vi kommit fram till att företag är beroende av förtroende från deras kunder. Våra informanter har återgett att förtroendeskapandeåtgärder är värt mycket och att utan förtroende kommer man inte långt i sitt arbete. Detta beror troligen på att det inte enbart är produkten eller tjänsten som står i fokus utan ?hela paketet? i form av service och förtroendeskapande åtgärder med mera.
Marknadsföring av lokal mat : en fallstudie av tre livsmedelsproducenter
The process of food production has changed dramatically over the past one hundred years. Industrialization has led to large units of production, manufacturing, distribution, marketing and retail business. The final food product, in this system, is quite often fairly anonymous and the consumer will most likely know very little concerning the origin of the product. In recent years, the market for locally produced food has grown. There is an increasing interest in and demand for locally produced food items.
Med överlevnad som bonus : fria teatergruppers marknadsföringsstrategier
Background: The theater market has matured ? supply now exceeds demand. Government funds are on a decrease, replaced by other means of financing. The city of Stockholm will be introducing a bonus system that will benefit independent theater groups that succeed to increase their revenue and attendance. Hence, the audience will play an even greater role, a tendency some free theater groups come to terms with by interacting with the audience to create value.Thesis statement: What factors lead to the long-term survival of the independent theater groups, allowing them to benefit from the imminent bonus system?Purpose: To analyze and evaluate the marketing strategies of the independent theater groups, in reference to their capability of long-term survival through value creation along with the audience, thereby increasing attendance and ticket revenue.Methodology: The study combines quantitative and qualitative approaches and methods.
Låna Dig Rik : om en marknadsföringskampanj för folkbiblioteken i tre regioner och dess mottagande i lokalpressen
The marketing campaign ?Låna dig rik? [Get rich by lending] involved 25 public libraries in three regions; Kronoberg, Kalmar and Blekinge. This paper examines 28 news-articles concerning this campaign, found in eight publications in the responding regions. The purpose of this is to determine to what extent the description of the campaign found therein responded to the intents of its founders and to what extent the public had a say in these articles. The result found indicates that the overall image of the campaign presented in the news-articles was well in correspondence with the intents of the campaign itself but that the public views where arguably absent..
Införande av IT Service Management med hjälp av IT Infrastructure Library
I en allt mer krympande värld, måste organisationer lära sig att snabbt reagera på marknadsförändringar. Medan organisationer blir bättre på att införa nya affärsprocesser, kvarstår problemet med en tungrodd och svårföränderlig IT?miljö. Det hela görs inte bättre av att organisationer blir mer och mer beroende av sin IT?infrastruktur.
Vad håller ni på med? : En studie i Försvarsmaktens marknadskommunikation
Title: What are you doing - A study in the Swedish Armed Forces marketingAuthors: Johanna Hillforth & Linda OlanderTutor: Josef PallasPurpose: The purpose of this thesis was to analyze the communicativefunctions as the Swedish Armed Forces uses in its marketing communications.Method and material: The used method in this study is a qualitativesemiotic content analysis, and the material analyzed is five ads from five oftheir latest advertising campaigns.Main results: The results of the study have shown that the Swedish ArmedForces primarily uses three of the four communicative functions in theircommunication, by being of informative, expressive and affecting nature..
Bryggarsalen : Underlag för kommande marknadsföringsinsatser
The purpose of this study is to identify the points-of-difference that should form the basis for Bryggarsalen?s future marketing efforts. Bryggarsalen is a newly established conference business in Stockholm. To be able to identify these points-of-difference, Bryggarsalen?s marketing problems have been studied from the resource-based view, claiming that the source of sustained competitive advantage derive from a firm?s unique bundle of resources.
Sociala medier : och kundinteraktion i mindre företag
Title: Social Media ? And customer interaction in smaller firmsSeminar date: 2011-06-10Course: Information Logistics, D-level.Authors: Marie Stenhammar and Ulrika CarlssonAdvisor: Jaime CamposKey words: Social Media, Web 2.0, Co-creation, Viral marketing, Word of Mouth, smaller firmsPurpose: This paper aims to describe the relevance of social media to smaller firms, the challenges and opportunities they face and what strategies they use, in the interaction with their customers.Methodology: The study is qualitative in nature and has an abductive approach. The empirical material consists of in-depth interviews with chosen companies and Internet observations.Theoretical perspectives: Social Media, Web 2.0, Co-creation, Viral marketing, Word of MouthEmpirical foundation: The study takes its empirical base from in-depth interviews with representatives from the small companies and internet observations connected to these.Conclusions: Smaller companies have great interest in social media. They preferably use Facebook, blogs, YouTube and Twitter. Their strategy is mainly to be very active and update their social media regularly.
Att förebygga hot och våld mot socialsekreterare
The aim of the study was to examine if and how the social service and the social welfare secretary provides against threat and violence in the encounter with clients. The study is qualitative and carried out with six semi-structured interviews with social welfare secretaries and participation observations at the social welfare offices in three municipalities. The theoretical starting points used were symbolic interactionism and strange loops. The result shows that social service and social welfare secretaries both use measures to prevent threat and violence to occur. The precautionary measures mainly used by social services are ; looked doors, alarm device, loose objects removes and interview rooms are furnish in purpose for the social welfare secretary to flee the room at urgent need.
Social Construction of Crisis: The Constructed Realities of SAS Ground Service Employees Regarding the Preparatory Period of Strategy 2011 Organizational Development Program.
The thesis explores an ongoing dialectical process between different levels of employees including top management to workers of Scandinavian Airline Service (SAS) regarding a new change program and to find out the possible social construction among them. In particular, it searches for the constructed reality of SAS ground service employees at Malmö Airport with regard to the preparatory stage of SAS Strategy 2011. A possible ambiguity in dialectical process is explored as it relates to an organization?s ability to effectively influence the understanding and identity of its employees through discourse.
Med Lean i bagaget - En studie om Leans förmåga att öka produktiviteten av en bagagehanteringsprocess
Although Lean has received an increased amount of attention in the service context, research still has not established how successfully Lean manages to increase service productivity; since service productivity consists of both efficiency and quality. Research regarding productivity discusses the risk of a tradeoff between efficiency and quality in service production processes. Therefore, this thesis aims to explore if the tradeoff in a production setting with low variability in demand and low customer participation exists, after Lean has been implemented. With a qualitative approach, a case study has been conducted at Scandinavian Airlines Ground Handling to evaluate the effects of Lean in the baggage handling process. The result of the study shows that the tradeoff has not been overcome; efficiency has increased at the expense of quality.