
Sökresultat:
4674 Uppsatser om Service marketing - Sida 38 av 312
Phibi: Arbetslivsbibliotekets interaktiva referenstjänst online en fallstudie ur ett förändrings- och kommunikationsteoretiskt perspektiv
The main aim of this master thesis was to see the process of an interactive online reference service from idea to final product. The reference service we have studied is developed and used by the Library of the National Institute for Working Life in Stockholm, Sweden and goes by the name phibi. Our goal was to review the whole realization process from the reasons why a service like this was created, how the service was introduced and implemented inside the organisation and finally what the result and consequences were for both the library staff and for the users of the service. Phibi is designed to be a tool that fosters communication between the library staff and the remote users where the users get the opportunity to be helped with their questions by the library staff although they are not physically present in the library. To understand the process we conducted a case study with 11 interviews of the library staff, the superior and the initiator to phibi.
Ekoturism som underhållning : en analys av ekoturismens visuella gestaltning
Because of the mass tourism industry that exploits sensitive locations all over our planet a new kind of tourism came into focus in the 1980?s. This new form of tourism was named ecotourism, and as the name reveals ecotourism deals with low-impact travel. Today, all sorts of places can be gazed upon in a flick of a switch; all you need is a television set. It is well known that destination marketing successfully uses visual media as a tool to sell trips to potential tourists.
Sociala verktyg på en digital marknadsplats : Ett ramverk för användning av sociala medier i marknadsförings- och PR-syfte
AbstractDigital media in general and social media in particular are becoming more and more important to businesses across the globe. It is an effective way to reach out to consumers and establish a good relationship with existing customers. Most companies today use digital media in order to market themselves and to establish good public relations. A lot of those companies have also realized the enormous marketing capabilities that social media provides. However, in spite of the plethora of possibilities that comes with social media it can also, in some cases, hinder the companies ? success.
Nya medier möter gamla radion : Publikmedverkan i public service-radion nu och då
Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur publikmedverkan förändrats i public service-radion i och med digitaliseringen. Publikmedverkan ska undersökas ur flera aspekter men med ett särskilt fokus på nya medieformer.Teori: Då en enskild relevant teori saknas för området publikmedverkan inom public service-radion har tidigare forskning från flera närliggande områden sammanställts i en för uppsatsens syfte unik analysmodell. Denna modell konceptualiserar infrastrukturen för publikmedverkan i public service-radion. Den beskriver hur den tekniska utvecklingen och public service-uppdraget påverkar publikmedverkan och att det främst är nya medier som används för publikmedverkan.Metod: Uppsatsens empiriska undersökning består av en kvantitativ innehållsanalys som mäter utrymmet för publikmedverkan (mängd publikgenererat innehåll i sändning och antal uppmaningar till publikmedverkan) samt vilka medieformer som används för publikmedverkan vid två tillfällen. Undersökningen består av 20 sändningstimmar 1995 och 20 sändningstimmar 2010, jämnt fördelade mellan radiokanalerna P1 och P3.Resultat: Den empiriska undersökningen visar att utrymmet för publikmedverkan har ökat i och med digitaliseringen.
Lean Thinking ? Ett sätt för serviceorganisationer att öka sitt värdeskapande?
Syftet är att genom ett Service Management-perspektiv studera huruvida implementeringar av Lean Thinking i serviceorganisationer skapar möjligheter för ökat värdeskapande för såväl kund som organisation. Huvudfrågeställningen ser ut som följande: Hur påverkas värdeskapandet i serviceorganisationer vid en implementering av Lean Thinking? Vi har betraktat två skilda serviceorganisationer som implementerat Lean Thinking - Fritidsresor och Universitetssjukhuset i Lund - genom en kvalitativ forskningsmetod. Semi-strukturerade intervjuer har genomförts med intervjupersoner från respektive studieobjekt. Genom en litteratusstudie av Service Management- och Lean Thinking-teorier har såväl likheter som skillnader i perspektivens syn på värde och värdeskapande illustrerats.
Personaliserade rådgivare ? en studie om relationer i bankernas Internettjänster
Problem:
Den svenska bankmarknaden befinner sig under förändring. Och i takt med att
världen med hjälp av tekniska innovationer blir mindre, blir det också lättare
för
globala storföretag att etablera sig på nya marknader. Konkurrensen tenderar
att
öka bland Sveriges banker och det kan leda till att det blir enklare för
bankkunder att välja en annan bank. Nu är det upp till bankerna själva att
erbjuda tjänster och produkter som motsvarar kundernas krav.
Syfte:
Uppsatsen ska undersöka attityder samt belysa vikten av relationer och
förtroende till personliga rådgivare i banker.
N?r struktur m?ter service: En kvantitativ studie om upplevd effektivitet inom kundservice
This quantitative study explores how employee perceived efficiency within customer service is affected by standardized routines, digital tools, and motivational factors. The study is based on survey data collected from 42 employees across five customer service departments in a larger organization. The theoretical foundation integrates Weber?s bureaucracy theory, the Technology Acceptance Model (TAM), and the Job Characteristics Model (JCM), allowing for a multidimensional analysis to capture the employees' experiences of efficiency.
Findings reveal a statistically significant positive relationship between perceived efficiency and both standardized routines and perceived digital tool usefulness and ease of use. Furthermore, the study identifies that skill variety and task significance are positively correlated with experienced meaningfulness, which indicates a potential mediating relationship between these motivational aspects and perceived efficiency.
Ungdomstjänst : En kvalitativ studie av en kommuns utformning av ungdomstjänst
This study, which was conducted in Sweden, was based on four qualitative semi-structured interviews. The aim of this study was to create an understanding of how a municipality designs the sanction for youth offenders called ?youth service? based on the law that establishes the existence of such a sentence. We interviewed social workers that work at the department of youth service in the municipality of Gothenburg, who exclusively deal with youth offenders? sentenced to youth service as their job assignment.
KUNDRELATIONER : - En fallstudie på Nyby Torshälla Ridklubb
Abstract ? ?Customer relationships ? A case study on Nyby Torshälla Riding Club?Date: December 20th 2011Level: Bachelor thesis, 15 ECTSInstitution: School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen UniversityAuthors: Linn Ericsson, Elenor Flodin, Emma Jakobsson22nd June 1987 24th April 1987 24th May 1989Title: Customer relationships ? A case study about Nyby Torshälla Riding ClubTutor: Daniel TolstoyKeywords: Relationship marketing, customer relationships, customer loyalty.Purpose: The purpose of this thesis is to analyze how Nyby Torshälla Riding Club maintains their customer relationships. This is to get a deeper insight into how small service companies, in a business to consumer market on a local basis, strategically can work with their customer care.Method: The study was qualitative in its nature and was based on an inductive approach. The primary data has been collected through personal interviews and since the respondents were selected strategically, this means that a non-probability sampling was used. The secondary data that has been used for this thesis was based largely on literature, articles and the Nyby Torshälla Riding Club website.Conclusion: This study indicates how small size service companies can benefit from nurturing their customer relationships.
Marknadsföring som konkurrenskraft under julhandeln : En studie av köpcentrum i Stockholmsområdet
Shopping is one of the most important social activities today and the majority of all shopping takes place in Shopping Centres. The number of Shopping Centres has increased and it is important to attract visitors by using the right marketing strategy. Christmas is an extra important period because the turnover normally increases three times in December compared to a ?normal? month. The purpose of this study is to analyze the marketing of Shopping Centres during the Christmas period, and analyze how this marketing contributes to the visitors? choice of Shopping Centre. This is a positivistic study that combines a quantitative and a qualitative method.This study concludes that range of stores and distance are the most important factors when a visitor decides which Shopping Centre to visit. During Christmas it is important to create a Christmas feeling, preferably made by offering decorations and music.
Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb
The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. A qualitative content analysis was used to process the interviews. The secondary sources? credibility was scrutinized before their data was used.
Utveckling av väska med verktyg för service av gasfjäder : Ett examensarbete hos Strömsholmen
Strömsholmen är en världsledande tillverkare av gasfjädrar och gashydrauliska system. De tillverkar gasfjädrar under tre olika varumärken; Kaller, Hyson och Fibro. Strömsholmen erbjuder kunder att köpa serviceutrustning så att gasfjädrarna kan repareras eller underhållas. En del av serviceutrustningen är en serviceväska med serviceverktyg. I detta examensarbete har serviceväskan och verktygen i väskan utvecklats vidare och designats om för att vara mer användarvänliga, bättre representera varumärkena samt reducera kostnaden.
Lean IT Assessment Tool : Ett verktyg för att utvärdera en IT avdelnings möjligheter till effektivisering genom att implementera lean pä IT service management
Detta examensarbete har syftat till att utveckla ett verktyg för att utvärdera en IT-avdelnings möjligheter till effektivisering genom att implementera Lean på IT Service Management. Verktyget har utvecklats i samarbete med Tina Eriksson på uppdrag av management och IT-management konsultbolaget Connecta AB. Connecta AB har som syfte att använda verktyget för framtida affärer. För att verktyget ska vara användbart och uppfylla Connectas krav så har fyra mål satts upp. Verktyget ska vara trovärdigt, resurseffektivt, användarvänligt samt underlätta för fortsatt arbete och implementering av Lean på IT Service Management.
Mångspråk på bibliotek : En studie av fem folkbibliotek i Norrbotten
The purpose of this study is to investigate how public libraries in Norrbotten provide multilingual media and how the commitment is legitimized. In January 2014 there was a change to the guidelines for the International Library?s service for providing multilingual media. The responsibility for the provision of this service was also changed. The result shows there has been different ways of implementing the guidelines in practice; this has led to inequalities in the local library service.We have assembled data through qualitative interviews with five different public libraries in the north of Sweden.
?Men de används ju inte.? - en undersökning om distributionsstödda böcker från bibliotekariers synpunkt.
The purpose of this study is to investigate librarian?s opinions concerning literature with state supported distribution and how to mediate and market these in the library. The types of mediation and marketing that have been studied are positioning, labeling and oral mediation.The study is qualitative with interviews at seven main public libraries in central Sweden. The respondents of the study were responsible for the literature with state supported distribution within the library.The study is based on a theoretical frame of reference containing theories from Jofrid Karner Smidt, regarding librarian?s mediation in libraries, and François Colbert?s theory on marketing planning for arts and culture.The results of our study showed that librarians have both positive and negative opinions when it comes to the literature with state supported distribution.