Sök:

Sökresultat:

469 Uppsatser om Scania. - Sida 1 av 32

Scania : Organisationens janusansikte

Inspiration for this work is from the argumentation, which is about following issue: ``If we are on a good way to leave the bureaucratization``.This paper is a study about Scania. Here I will find out at which level of bureaucratization Scania is ranked on. Scania is one of the leading producers of trucks in the world. It is acompany which works global and the analysis of Scania´s environment is as much as theanalysis of the company's internal organization..

För- och nackdelar med belöningssystem : En studie om Scania

För- och nackdelar med belöningssystem - en studie om ScaniaVårt syfte är att beskriva hur ett belöningssystem kan vara uppbyggt och studera vilka för- och nackdelar ett belöningssystem medför. Vi studerar närmare hur Scanias belöningssystem ser ut och hur väl det fungerar som en motivationsfaktor för de anställda. Vi vill också undersöka om det finns något som kan förbättras med Scanias belöningssystemVi använde en kvalitativ metod. Utifrån litteraturstudier skapades en referensram. Därefter intervjuade vi sex personer på Scania om deras belöningssystem.

JCJ-Metoden : En differentiering av Scanias WACC

Scania?s discount rate - the return requirement of investments - refers to Scania?s WACC or weighted average cost of capital. The capital markets return requirement on equity and the credit market interest cost of borrowing is weighted to become the single discount rate, the WACC. The purpose of this study is to investigate which asset pricing model of APT and CAPM Scania should use in their WACC calculations. The company now uses a group WACC of 11 percent which is used in all company levels.

En kartläggning av saknat innehåll på intranätet Scania InLine

Intranät har blivit ett vanligt verktyg för informationshantering inom företag. Under 2003 övergick Scania från sitt gamla intranät till det nya, förbättrade intranätet Scania InLine. Intranätet har nu uppnått en mognadsgrad som gör det möjligt att se över vilken information som saknas eller är svårhittad.Uppgiften var att genom en kvantitativ studie (analys av intranätets söklogg) och en kvalitativ studie (intervjuer med användare) identifiera vilken information som användarna av Scania InLine förväntar sig ska finnas där, men som de av någon orsak inte lyckas hitta, samt att genom detta arbete visa på en metod som kan användas vid liknande undersökningar av saknad eller svårhittad information på intranät. Slutsatsen blev att det inte är så mycket information som verkligen saknas på Scania InLine. Problemet är snarare att informationen är svår att hitta.Examensarbetets resultat består av en redogörelse för hur det analyserade materialet sammanställdes samt förslag på förbättringar för intranätet Scania InLine.

Skånes integration Orsaker till framgång

This essay is a case study that deals with the integration of Scania into Sweden,which started for over 300 years ago. The purpose is to capture why theintegration of Scania succeeded, what were the main reasons or factors and todiscuss the effects the scanian identity and culture had on the integration. This hasbeen done with the help of different theories that will help sort out main factors tothe successful integration. The result of the study revealed a number of factors, tobegin with the scanian identity appeared not to be such a great obstacle for theintegration that one could believe. The identity developed because of the?swedification?, which were the measures the Swedish government took tointegrate the new territory.

Leverantörsrelationers betydelse : en fallstudie på Scania och två av dess underleverantörer

One of the most distinguishing features for companies today is that they must have a close collaboration and keep up a good relationship with their suppliers. This is important for the companies chance of survival and for them to compete in their markets. This essay will discuss the subject of Scania?s long-term collaboration with their suppliers. The purpose of the essay in this case study is to analyze if a long-term cooperation with a supplier is of essence upon renegotiations of continued collaboration.

SCANIA – - Analys och värdering

Scania grundades år 1891 och idag spänner sig verksamheten över hundramarknader. Tillverkningen består av tunga lastbilar, bussar samt industriochmarinmotorer, fokus ligger på segmentet tunga transporter. Scania harfortsatt att visa goda intäkter även under perioder av stagnation påmarknaden. Det har gjort Scania till ett attraktivt förvärvsobjekt för andrabolag i samma bransch. Volvo har gjort två försök till förvärv av Scania ochMAN har gjort ett.Volvo gjorde två försök till förvärv först år 1979 och sedan igen år 1999men hindrades då av EU-kommissionen eftersom företagen tillsammansskulle dominera den nordiska marknaden.

Varför slutar Young Professionals på Scania? : En kvalitativ studie bland unga akademiker hos Scania gällande drivkrafter, värderingar och behov i arbetslivet.

I den här uppsatsen har vi undersökt vilka värderingar drivkrafter och behov som finns bland fordonstillverkaren Scanias unga akademiker, vilka i undersökningen går under benämningen Young Professionals. Detta i syfte att utröna varför Young Professionals lämnar Scania och vilka faktorer som är avgörande för att skapa ett attraktivare Scania bland denna målgrupp samt att komma fram till lämpliga åtgärder som i största möjliga mån kan förmå dem att stanna inom företaget. Undersökningen bedrevs genom användande av kvalitativa intervjuer och fokusgrupper vilket resulterade i ett antal faktorer framkom som viktiga för denna målgrupp.Dessa faktorer är chefskapet, missnöje med företagets engagemang och tillvaratagande på den enskilde individens driv, motivation och kunskaper samt inre processer som är alldeles för segdragna vilket mynnar ut i frustration hos YP och därigenom leder till motivationstapp..

Kartläggning av tvärfunktionella verksamhetsbehov för framtida utveckling av OAS

The management of information is one of the key aspects within a successful andefficient product development process, particularly regarding complex products.Scania CV AB is at the moment developing a new IT-system, OAS, which aims tomanage the company?s product data. With this as a background, the purpose of thismaster thesis is to identify the cross-functional user needs within Scania?s organizationconcerning product data and the management around it.To fulfill the purpose, an empirical study consisting of 40 personal interviews with 50representatives from different functions within Scania?s organization was carriedthrough. The empirical data was then analyzed focusing on identifying thecross-functional needs and issues.The study points out that there is a big potential regarding improvement among themanagement of product data.

Automatisk nivåreglering av strålkastare

To be allowed to sell Z-suspended vehicles with dipped beam Xenon or LED lighting, Scania have to develop automatic headlight level control. This master?s thesis aims to be the foundation to that development.The thesis consists of several parts; a market analysis of how competitors to Scania and the general vehicle industry solve this problem; several available principles for detecting the amount of control needed; the construction of a test station for sensors, a control unit and components connected controlled by the control unit; a further theoretical and practical development of one principle ? one rotational sensor connected between the chassis and the back drive axis; a state flow model programmed in Simulink that produces the control signal for the headlight leveling from the sensor input.Lastly the thesis gives some recommendations to the further development and implementation of automatic headlight level control on Scania vehicles..

Grus i maskineriet : En fallstudie av lågkonjunkturens påverkan på Scania

Vårt syfte med denna uppsats är att skapa förståelse dels för hur lågkonjunkturen påverkar ledarskapet och dels för vilka organisatoriska förändringar som lågkonjunkturen har bidragit till för ett företag i ekonomisk nedgång.Vi har använt oss utav en kvalitativ undersökningsstrategi och gjort en fallstudie av Scania. Vi har utfört semi-strukturerade intervjuer med hjälp utav en intervjuguide. Vi har haft en hermeneutisk tolkningsansats där vi har haft som mål att skapa förståelse för hur ledarskap påverkas av lågkonjunkturen.                  Vi har presenterat vår empiri i två kapitel. I kapitel IV tas empirin upp i form av ett imaginärt personalmöte och i det efterföljande kapitlet analyseras empirin med hjälp av vår teoretiska referensram.      Scanias organisation har påverkats i hög grad av lågkonjunkturen exempelvis har antalet skift reducerats och den totala arbetstiden har minskat. Inom Scania satsas det nu väldigt mycket på utbildning och kompetensutveckling.

Kvalitetssäkring för Scaniasmotorkomponenter : Jämförelse med andra företag

Quality assurance for Scania engine componentsScania engines have become one of the world?s most renowned corporations in themanufacturing of engines. This is mostly due to the quality and performance thatScania have shown. However, this does not stop Scania from trying to achieve moresuccess in the fields of development and research to assure the quality of theirengines.The purpose of this thesis is to show how Scania ensures the quality of the enginecomponents, both those who made externally and internally at Scania, also inclusivethe manufacturing and assembly process.Three engine components were examined: D16 block engines, water pump andXP-Iinjectors. The study included the whole process from the step of supplying therow materials to the last step in production functional test.In this thesis an investigation of how other companies are working with qualityassurance was conducted.

Scanias Produktionssystem - inte bara för produktion : En implementering av Scanias Produktionssystem inom teknikorganisationen vid Scania Chassi

This report is the result of a master thesis at Linköping University - Institute of Technology and Uppsala University at the request of the chassi workshop at Scania CV AB in Södertälje. Since the beginning of the 90's, Scania CV AB has had a close cooperation with Toyota from which, among other things, the Scania Production System (SPS) has evolved. SPS explains Scanias' values, principles and priorities. The Technician department (MST) at Scania Chassi in Södertälje believes that SPS can streamline the technicians work and help them become a more homogeneous group. The purpose of this master thesis is to initiate an implementation of SPS within MST through two pilot projects involving both the product and process technicians. The SPS principle Normal Situation - Standardised working method was required to be implemented within one work task each for the two groups of technicians with special attention on the three subprinciples Standardisation, Takt and Balanced flow. The master thesis fulfilled its purpose as the two pilot projects initiated the implementation of SPS within MST and the three sub-principles Standardisation, Takt and Balanced flow were implemented within the two chosen work tasks.

Utvärderingsmodell för framtidens boxflöden på Scania i Oskarshamn

I detta examensarbete behandlas flöden av material hos Scania CV AB i Oskarshamn, där Scanias lastbilshytter tillverkas. I Oskarshamn finns flera verkstäder där hytter byggs upp stegvis, den sista verkstaden är en monteringsverkstad. I monteringsverkstaden sker all produktion på taktade monteringslinor vilka försörjs med material. Detta examensarbete innefattar enbart arbetet i monteringsverkstaden. I arbetet behandlas flödet av boxar, vilket är lådor som används som lastbärare i produktionen, från att materialet kommit in i monterings-verkstaden tills det står vid monteringslinan.Scania har som mål att säkra en högre produktionstakt inom de närmaste åren.

Standardisering av grafisk profil och utvecklingsprocess för webbapplikationer på Scania InfoMate

Scania InfoMate develops web applications that support truck distributors and workshops with the necessary tools for an effective maintenance process. However, the end-users of these applications are faced with as many different graphical interfaces as there are applications. As a consequence, important effects of recognition are lost, developers spend unnecessary time designing new solutions for each application and Scania InfoMate does not present a homogeneous brand image towards its customers.Therefore the aim of this study is to give a suggestion of how a standardized graphical interface for web applications at Scania InfoMate should be designed. The given suggestion should come from thorough investigation of both end-user needs and recent research within the area of usability. In addition to a standardized interface this study also aims to deliver guidelines that support future web application development at Scania InfoMate.Through a combination of methods, mainly heuristic evaluation and user interviews, an elaborate description of usability and consistency problems in a defined web application portfolio is produced.

1 Nästa sida ->