Sök:

Sökresultat:

469 Uppsatser om Scania. - Sida 2 av 32

WERA - ny modell för riskbedömning vid Scania CV AB

Bakgrund och mål: I dagsläget har Scania inget vedertaget samlat tillvägagångssätt för att, i den dagliga verksamheten, arbeta med riskbedömning av arbetsmiljöfaktorer. Scania har köpt ett riskhanteringssystem för bedömning av fysiska arbetsmiljörisker och vill undersöka om metoden är tillämpbar inom företaget. Modellen heter SARA- Samlad Riskbedömningar Arbetsplatser. Syftet med examensarbetet var att utvärdera Scanias möjligheter att arbeta kontinuerligt och systematiskt med riskanalyser av arbetsmiljöfaktorer enligt den metod som SARA beskriver och definierar och utveckla en anpassad version av SARA, utformad för Scanias förutsättningar. Den Scania-anpassade versionen av SARA fick den preliminära titeln WERA - Work Enivronment Risk Assessment.

Belöningssystem som motivationsfaktor : Fallet Scania

Problem Belöningssystem används av företag för att motivera de anställda och därmed även öka effektiviseringen i verksamheten. Att ta fram ett bra belöningssystem är inte alltid så enkelt och det finns ett antal problem företaget måste ta ställning till. Ska Scania använda sig av individ- eller gruppbaserat belöningssystem och ska man skilja på belöningar mellan personal på olika nivåer då de kan ha annorlunda värderingar på vad som är bra belöningar. Hur har Scania valt att göra och hur motiveras de anställda av detta? Syfte Syftet är att undersöka hur motiverade de anställda i Scania blir av det existerande belöningssystemet och hur systemet skulle kunna förändras för att öka motivationen.

Framtidsoptimerad livscykeloch hantering av versioner : för Scanias Fleet Managementavdelning

In the haulage business customers are constantly requesting new features. Hence thedevelopment department must constantly update their system which ultimatelyresults in a variety of versions of the system. The large number of versions creates acomplexity which often reduces product quality and extends the developmentlifecycle time.The work on the following thesis has taken place at Scania?s Fleet Managementdepartment, which develops tools for hauliers to track their vehicle fleet in real time.The purpose of this thesis was to examine how Scania can handle an increasedamount of versions of the Fleet Management System which Scania expect will be seenin the future. The investigation was conducted by preparing a number of differentscenarios that formed the basis for a discussion of what these different scenarioswould mean for different parts of Scania?s business.

Lätt elektronik i tunga fordon : Hur Scania hanterar försörjningen av elektroniska styrenheter och relationen med dess leverantörer

Syftet med uppsatsen är att undersöka hur Scania hanterar försörjningen av elektroniska styrenheter under sina produkters livslängd och hur de hanterar relationen med de leverantörer som de köper styrenheter av. Som teoretisk grund har en etablerad relationsmodell och försörjningsmetoder inhämtade från flygindustrin använts. För att besvara frågorna har tre intervjuer genomförts. Två gjordes med anställda på Scania och den tredje med Bosch, en underleverantör till Scania. Det vi kommit fram till är att:? Det finns inte ett enda sätt att hantera tillgången av komponenter.

Globalization vs Localization : En fallsstudie om Scanias marknadsföringsstrategier i Sydamerika och Asien

Problem formulation? Are there any factors affecting the choice of marketing strategy?? What is it that determines the degree for the company to use a standardized or a adapt marketing strategy?? How profitable is Scania's marketing strategy in each country?Objective: The overall aim of this study is based on local adaptation and global standardization to compare the degree to which the company Scania chooses to adapt or standardize its marketing to the South American and Asian markets.We also aim to compare and describe any factors that affect the countries' differences in marketing strategies and to evaluate and measure the profitability of marketing strategies in each market.Methodology: The study is limited to Scania's marketing in the truck market in Argentina, Brazil, Malaysia and Singapore from 2006 to 2010. In order to answer the study's problem formulation and purpose we have chosen to combine a qualitative and quantitative approach. Four interviews were conducted with marketing executives from Argentina, Brazil, Malaysia / Singapore and Sweden. We have also chosen to examine Scania's annual report and include figures on the market shares of Scania in the respective countries and the number of sold Scania truck which is then compared against the number of registered vehicles by country.

Vad kan effektivisera de konsultansvarigas arbete?!

För- och nackdelar med belöningssystem - en studie om ScaniaVårt syfte är att beskriva hur ett belöningssystem kan vara uppbyggt och studera vilka för- och nackdelar ett belöningssystem medför. Vi studerar närmare hur Scanias belöningssystem ser ut och hur väl det fungerar som en motivationsfaktor för de anställda. Vi vill också undersöka om det finns något som kan förbättras med Scanias belöningssystemVi använde en kvalitativ metod. Utifrån litteraturstudier skapades en referensram. Därefter intervjuade vi sex personer på Scania om deras belöningssystem.

Produktionsstyrning i fordonsindustrin : ? En fallstudie om MRP och kanban på Scania chassimontering

Produktionsstyrning har sedan länge varit ett område med ökande komplexitet och stegrande krav på samordningen och planeringen av produktionen. Två frågor inom produktionsstyrning som kräver svar är ?Hur mycket ska tillverkas?? och ?När ska det tillverkas??. Att dessa frågor får svar är speciellt viktigt för tillverkande företag inom fordonsindustrin som är dels mycket kapital- och arbetskraftintensiva och dels ofta har omfattande modulsystem i produktionen, vilket innebär att en välfungerande produktionsstyrningsmetodik är essentiell. Två kända produktionsstyrningsmetoder är materialbehovsplanering (MRP) och kanban.

How to source from Russia? - A multiple case study of six companies? experience of purchasing in Russia

Abstract Title: How to source from Russia? - A multiple case study of six companies? experience of purchasing in Russia. Authors: Richard Werthén, Technology ManagementJohan Öhlén, Production Engineering and Management Supervisors: Christer Kedström, Dept of Business Administration Johan Lundin, Dept of Industrial Management and Logistics, Engineering LogisticsRolf Blomgren, Purchasing Manager SR, ScaniaLars Erik Nerback, Purchasing Director SE, Scania Issues: The issues presented are:? What characterise Russia as a supplier market?? Which sourcing experiences have been made by other Swedish companies in Russia?? How can this knowledge be utilised at Scania? Purpose: The purpose of this master thesis is to find out whether it is worthwhile for Scania to look for new suppliers in Russia, based on other Swedish companies? experiences of purchasing in the country. Method: In order to answer the purpose of our thesis the study of Scania?s purchasing organisation has to be complemented with in-depth studies of other companies? purchasing organisations.

Stridsyxekulturens bebyggelsemönster : En undersökning av samtida utgrävningar i Skåne    och hur ett bebyggelsemönster avspeglar sin kultur

The goal with this work is to study the settlement during the Middle Neolithic B. Looking at the settlement pattern of the Battle Axe C culture (BAC) in Scania we might be able to get a picture of how the social structure of the BAC looked like and how it differed from' earlier and later culture groups.. What can a change in settlement tell archaeologists today about this and what problems do archeologist have to take into consideration..

Etableringsprocessen på en tillväxtmarknad : En fallstudie om Scanias etableringsprocess på den indiska marknaden.

Objective: The objective of this thesis is to investigate how Scania has attained success to establish on the Indian market and to inquire into the establishment process of Scania and their entrance in the Indian market. The thesis describes different factors such as the product, mode of entry, time of entry and choice of market that play a role when a company establishes and invest in a foreign market.Method: This thesis is limited to the process of establishing Scania on the Indian truck market. A qualitative approach has being utilized in this study, consisting of interviews withStaffan Sjöström, development manager at the R&D department, Koen Knoops, vice president at Financial Services and Henrik Fagrenius, former managing director for Scania in India. Data collection from various journals and articles have been conducted for the presentation of the number of sold newly registered trucks in comparison to the number of sold newly registered trucks in India by Volvo, Tata Motors and Ashok Leyland during 2010, 2011, 2012 and the first three quarters of 2013.Theory: With a starting-point in empirism, we have used a theoretical frame of reference to describe Scania´s establishment process. Scania makes use of an internationalization strategy, namely Market Selection, Time of Entry and Entry mode and the network model, which describes the process of establishing on a foreign market as a business association with various players on the market.

Scania och Volvos grundpelare inom lastbilar : Intervjustudier ur konsumenters perspektiv

Med denna uppsats utformade författarna en huvudfråga vars syfte var att verifiera ifall prisförmån, kvalité, service samt aktning verkligen var basen för åkeriägarnas samt lastbilschaufförernas relevanta preferenser vid val av lastbils fabrikat, Eller om det möjligen fanns andra betydelsefullare preferenser att beakta. Då Sverige har två stora lastbilstillverkare, var Scania samt Volvo givna undersökningsobjekt för författarnas studie inom kundtillfredsställelse..

1100-talets borgar i Skåne. En analys över den första medeltida borgbyggnadsfasen i Skåne

This essay is an attempt in analysing the establishment of the first Early Middle Ages castles in Scania. There are two types of castles in Scania during the eleventh century, keeps andringworks. This castle was built by three fixed elements of power: the crown, the church and the aristocracy. The result of the survey shows that A majority of the castles during theeleventh century in Scania where initiated by the church.The results also show two building phases of castles under the period. The first building phase begins in middle of the eleventh century and the second building phase begins in theperiod 1180- 1200.

Kvalitetssäkring och processtyrningav ytstruktur på lackerat objekt

To be allowed to sell Z-suspended vehicles with dipped beam Xenon or LED lighting, Scania have to develop automatic headlight level control. This master?s thesis aims to be the foundation to that development.The thesis consists of several parts; a market analysis of how competitors to Scania and the general vehicle industry solve this problem; several available principles for detecting the amount of control needed; the construction of a test station for sensors, a control unit and components connected controlled by the control unit; a further theoretical and practical development of one principle ? one rotational sensor connected between the chassis and the back drive axis; a state flow model programmed in Simulink that produces the control signal for the headlight leveling from the sensor input.Lastly the thesis gives some recommendations to the further development and implementation of automatic headlight level control on Scania vehicles..

Utveckling av teknisk animation till verkstadshandbok

Studien undersöker hur instruktionsanimationer produceras kostnadseffektivt samtidigt som de håller god pedagogisk nivå. På uppdrag från Scania har fyra animationer som förklarar funktionen av en mekanisk komponent producerats, varav två animationer var interaktiva. Samtidigt med produktionen studerades vilka arbetsmetoder som är tidskrävande. Studien visar att 3D i detta fall var överflödigt men kan i andra projekt vara ett mer pedagogiskt alternativ. Resultatet av forskningen ska i senare studier hos Scania ligga som grund för djupare forskning i ämnet..

En genomtänkt introduktion : En studie om vilka faktorer och metoder som påverkar introduktionen av nyanställda på företag 

The master thesis has been constructed together with Scania, who had a wish to develop their training for newly employed design engineers. The purpose of this thesis is to examine how a company's introduction process can be shaped, as the introduction is the key to success for the individual as well as the organization. With a focus on how the productivity among newly employees can increase and how the introduction becomes meaningful to the individuals and the organization, the objective of this work is to develop concepts applicable for an introduction.The work was conducted using qualitative interviews with several different individuals at Scania and other companies. Along with the interviews a survey was constructed and sent out to newly employed design engineers at Scania to get a view of their opinions on the present training. During the first period of a job there are several factors that affect the employee based on the result from the interviews, previous research and theories.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->