Sök:

Sökresultat:

783 Uppsatser om Relationsskapande event - Sida 6 av 53

Att nå ut med relationsmarknadsföring : En fallstudie på medarbetare inom redovisnings- och revisionsbranschen

Utvecklingen i dagens samhälle går fort och synen på hur arbete ska utföras förändras ständigt som en anpassning efter de strukturella förändringar som sker. Ökad digitalisering och avregleringar inom revisionsbranschen sätter verkande bolag i allt mer krävande konkurrenssituationer. Förmågan att vara en god kundhanterare och skapa relationer blir minst lika viktigt som det tekniska utförandet av en tjänst för att kunna stå sig i konkurrensen, samtidigt som lättare tjänster automatiseras och gamla roller utmanas. I en allt mer krävande miljö med hög konkurrens om kunderna blir det ännu viktigare för företag att upprätthålla goda relationer. Även om förståelsen för relationsmarknadsföring ses som väl interagerad, både i forskningen och i praktiken, existerar fortfarande frågetecken för hur företag når ut med det.

Det digitala eventet : Digitala medier, interaktivitet och identitet i eventsammanhang

Utvecklingen inom digitala medier har gått väldigt fort under de sista åren vilket i sin tur har lett till att användningsområden för digitala medier även har ökat. Ett av dessa användningsområden har varit inom event-industrin där ökandet av digitala medier märks väldigt tydligt.Denna studie ska undersöka om det kan vara så att event-industrin gynnas av digitala medier och kan sammanfattas med en huvudfråga samt en viktig underfråga:? Hur använder event-industrin sig av digitala medier?o Ökar interaktiviteten då digitala medier används?Jag har intervjuat två personer, Magnus Milefors från BSP Marketing och Ulf Lesley från Unify för att ta reda på hur de använder sig av digitala medier i sina events. Med hjälp av min undersökning kring digitala mediers utveckling och användningsområden har jag kommit fram till att det idag finns större möjlighet att göra mer attraktiva events med hjälp av digitala medier. Då det gäller interaktiviteten på events är både Milefors och Lesley överens om att det är en av de viktigaste sakerna att uppnå.

- Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! : En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event

Titel: - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event.Författare: Ida Södersten och Ida ÖstmanHandledare: Yvonne von FriedrichsProblemformulering: Hur skapar företag ett eget event och vilka variabler är av betydelse?Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och öka förståelsen kring de variabler som är betydelsefulla när företag skapar ett eget event.Studiens metod: KvalitativNyckelord: Eventmarknadsföring, eget event, interaktion, kommunikation, upplevelser, varumärket, nyskapande/uniktDagens mediemättade konsumenter söker individualiserade och värdeskapande lösningar och är inte längre lika intresserade av att lyssna på budskap som är massproducerade. Följaktligen har detta resulterat i ett behov hos företag att hitta nya sätt att differentiera sig från andra konkurrerande aktörer på marknaden och därigenom väcka konsumenternas uppmärksamhet och intresse.Eventmarknadsföring är en strategi som har vuxit sig allt starkare de senaste decennierna och används till stor del av organisationer som ett verktyg i deras försök att differentiera sig. Ett event har olika uttrycksformer och kan arrangeras som ett eget event eller ett sponsrat event. Trots att eventmarknadsföring som marknadsföringsstrategi ökat kraftigt i popularitet bland praktiker har forskningen kring tillvägagångssättet inte hållit jämna steg.  De studier som finns inom ämnet har till stor del utförts och fokuserat på sponsrade event och egna event har inte fått lika stort utrymme i den befintliga litteraturen.

"...och showen presenteras av..." - en studie om samarbetet event och dess sponsorer

Uppsatsen behandlar sponsorrelationens händelseförlopp ifrån eventets perspektiv. Ifrån matchning, via avtalsförhandling till aktivering av sponsorskapet. Hur eventets image, identitet påverkas av sponsorernas varumärke diskuteras.Det empiriska materialet har samlats in via semistrukturerade telefonintervjuer med respondenterna..

Trendanalys av rapporterade störningar vid de svenska kärnkraftverken

AbstractTrendanalys av rapporterade störningar vid de svenskakärnkraftverkenAnalysis of trends in reported safety-related events atSwedish nuclear power plantsSafdar KargarThis degree project was conducted at the Swedish Radiation Safety Authority (SSM)as part of the bachelors program in Nuclear Engineering at Uppsala University duringthe spring of 2011.The Swedish Radiation Safety Authority (SSM) has developed a Windows baseddatabase called ?ASKEN? during later years. In this database more than 12 000 eventreports are stored sorted in three categories, category 1, 2 and 3. The databasecontains events from the start of Oskarshamn 1 in 1972 till present time.All nuclear power plants in Sweden are obliged to report any deficiency in theirbarriers and/or the defense in depth in obedience to SSMFS 2008:1.When a failure is detected or there is reasonable suspicion of a deficiency, the eventreport should be classified as a deficiency of category -1, 2 or 3 [1].The event reports are logged and archived in the register of SSM. The SSM task forceAnalys av Störningar på elproducerande Kärnkraftverk (the ASK-group), evaluates allincoming event reports and categorizes them according to established criteria.The aim of the project is to study and analyze the event reports in the database andidentity interesting observations and trends which should be investigated morethoroughly by deeper analysis to establish any positive or negative trends of reportedevents. .

Festivalernas Intåg : Korröfestivalen ? en bordunstämmas resa genom festivaliseringen

Title: Festivalernas Intåg ? Korröfestivalen- en bordunstämmas resa genom festivaliseringenThe Korrö festival- The establishment of a Swedish Folk Music Festival.This thesis describes how folk music festivals have been escalating during the past few and how they have influenced Swedish folk music. To reach my results I have been studying one festival in particular which is the Korrö Folk Music Festival. This event started in the mid-eighties as a small happening that attracted almost exclusively musicians that were a part of the bordooon movement. The bordoon movement gathered a couple of days in the summer at what they called the ?Korrö bordunstämma? to build instruments and play folk music.

Hur en marknad kan ses som upplevelse och Event marketing samt stärka en kommuns varumärke

Marknader har i alla tider varit en viktig mötesplats, där folk bland annat skött hushållens inköp. Under 1900-talet suddades marknadens ursprungsroll ut, eftersom flera substitut uppkom, främst snabbköpen. Syftet med studien var att undersöka vilken roll en marknad spelar i dagens samhälle och om man kan se på marknader som Event marketing. Syftet var också att öka förståelsen för vad Noramarken betyder för Nora kommuns varumärke. I uppsatsen används en kvalitativ undersökningsmetod och problem frågorna har angripits genom ett deduktivt angreppssätt.

Utveckling av ramverk för editering och simuleringav BPMN

Business Process Modelling Notation (BPMN) is a way to graphically draw a diagram of a business process. A BPMN diagram consists of several so-called flow objects. These are interconnected in the graph through sequence  flows. BPMN models are merely graphical representations of business process and there is a need to simulate these diagrams for different purposes. The simulation that now is available for BPMN is that the model is evaluated by checking if it is correct.

Informationsdesign i hemmets hjärta : Struktur och ordning i kök för personer med neuropsykiatriskt funktionshinder

Business Process Modelling Notation (BPMN) is a way to graphically draw a diagram of a business process. A BPMN diagram consists of several so-called flow objects. These are interconnected in the graph through sequence  flows. BPMN models are merely graphical representations of business process and there is a need to simulate these diagrams for different purposes. The simulation that now is available for BPMN is that the model is evaluated by checking if it is correct.

The effects of Joint Ventures announcements on stock returns behaviour - An Event Study of the Stock Market

The purpose of this study is to examine the effects of joint venture announcements on stock prices behavior and simultaneously to test the German stock market (Frankfurter Wertpapierbörse) for efficiency. We tried not only to analyze the general impacts of a JV-announcement but also to look for differences in the market response to announcements of different types of joint ventures, namely: domestic, international, horizontal and vertical. Our expectations of efficient market were confirmed during our paper, which employed the technique of the standard event study. The calculation of abnormal returns which are the signals for market efficiency or inefficiency respectively were based on the market model, establishing linear relationship between the return on the market and the return on an individual security. The parameters of the model were obtained through regression analysis..

Interaktion: Med iPaden som en kommunikativ artefakt i elevers relationsarbete

I denna studie problematiserar vi iPaden som en kommunikativ artefakt. Eleverna i dagens skola har ett stort intresse för multimediala verktyg, som exempelvis iPaden. Detta intresse har de medverkande pedagogerna i vår studie tagit vara på i arbetet med att stödja och stärka elevers sociala relationer. Det syfte som legat som grund i studien är att problematisera iPadens möjlighet som en kommunikativ artefakt i elevers relationsarbete i skolan. Utifrån detta syfte har vi formulerat tre forskningsfrågor.

Skomakarens barn : studie om relationsmarknadsföring inom eventbranschen

Eventföretagen har en positiv inställning till relationsmarknadsföring och tycker att de använder sig av den. De marknadsför sig på ett ungefär likadant sätt genom de kanaler som är skilda från kanaler som används vid transaktionsmarknadsföring. Det som kännetecknar implementeringen av relationsmarknadsföring är företagets attityd till relationer med sina kunder och samarbetspartners samt förståelsen av vilken roll kommunikation och interaktion spelar i deras arbete..

Klimatfrågan -från en kritisk händelse till en politisk modefråga?

Few issues have been exposed in media recently as much as the climate change issue. Afterthe documentary film ?An Inconvenient Thruth? presented by Al Gore was released in 2006,most of the world saw a lot of attention directed towards global warming. This was a turningpoint that is refered to in this dissertation an history-graded critical event, which is assumed tohave a significant impact on peoples lives.The purpose of this dissertation is to examine whether or not political parties in Swedenresponded to this critical event in the way that they, in their party programmes, haveformulated policies related to climate change. Alternatively if media produces an image ofpolitical activity which does not comport with the forming of actual political standpoints.

Att kommunicera skapar incitament till att investera : En studie om investor relations påverkan på aktiekursen

Purpose: To examine how IR-related press releases affect share price for stock companies, and to explore how said companies practice Investor Relations.Methods: The study was conducted using an event study as well as e-interviews. The event study has a quantitative deductive research approach where the market model is used for calculating the abnormal return based on press releases. The e-interviews have a qualitative research approach and follow a semi structured interview guide. The study includes all listed stock companies within the Swedish construction industry and includes press releases from the last decade.Theory: The study is based on the efficient market hypothesis and its semi strong form, theories within Investor Relations and previous research.Results: The event study shows a significant negative abnormal return during a four day period starting the day after the press release event. The negative abnormal return could derive from investor relations being used by companies as damage control, or that the investors? expectations are too high as a result of IR.

Att planera och genomföra ett varumärkesvärde-ökande event : inom detaljhandeln på butiksnivå

Eventmarknadsföring är i ropet just nu beroende på att det är ett sätt att kommunicera direkt till konsumenterna och påverka dem under en längre period. Denna uppsats behandlar hur en arrangör ska gå tillväga för att lyckas med att planera och genomföra ett varumärkesvärdeökande event. Särskilt om eventet har syftet att ses som ett startskott för framtida varumärkesvärde-ökande marknadskommunikation. Vi har använt den planeringsprocess som Shone och Parry gjort och sedan utvecklat denna för att den ska vara användbar till vårt syfte. Shone och Parry's modell innehåller det som krävs för att planera och genomföra ett event, allt ifrån målsättning till utvärdering efter genomförandet.

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->