Sök:

Sökresultat:

260 Uppsatser om Recruitment - Sida 14 av 18

Den osynliga diskrimineringen i rekryteringsprocessen : -Dyslektikers och arbetsgivares rättigheter respektive skyldigheter.

People living with disabilities in our society today are more likely to be without a job compared to the rest of the population. The fact that a high number of people are not given the opportunity to work, and thereby being self-sufficient, is a failure for both the individual and the society. My purpose with the study is to increase knowledge and understanding regarding disabilities in the working life, with focus on the disability dyslexia. In the study, I am investigating the employer?s obligations and rights when employing a person with disabilities.

Employer branding : En studie i hur Uppsala Universitet bygger sitt arbetsgivarvarumärke

Purpose: Our purpose is to achieve a higher understanding of which factors University of Uppsala is using to attract and keep their existing workers.Theory: We have worked with Barrow & Mosley's the employer brand mix, this modelexplains 12 important factors that exists within the employer branding process. External reputation, internal communication, the board, values and corporate social responsibility, internalmeasuring systems, service support, work environment, rewards and acknowledgements, learningand development, performance estimation, team management and Recruitment and introduction.Method: To achieve an understanding of our subject we have chosen to work with a qualitativemethod. This type of method is more considerate of the interviewed person?s way of seeingthings and also accounts for how the person answers. To answer our problem statement we haveconducted a case study on University of Uppsala where we used semi structured interviewsbecause we wanted to limit the risk of leading questions.Empirical findings: University of Uppsala were used as material for our empirical discussionContext: The main reasons that workers is attracted to and are staying at the university dependson the external status they achieve when working there, this combined with that the workers getsto be a part of the university's brand.

Rekrytering och sociala medier - Om konsten att hitta rätt person till rätt jobb på rätt ställe : En fallstudie av Länsförsäkringar Bergslagens rekryteringsprocess

Den vanligaste rekryteringsvägen är genom informella kontakter och spontanbesök är den näst vanligaste vägen. Arbetsförmedlingen (AF) som rekryteringsväg minskar ständigt och sociala medier används allt mer som rekryteringsverktyg. Många företag har svårt att rekrytera personal med rätt kompetens. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur och vilka sociala medier som används i rekryteringssammanhang. Forskningsstrategin är en fallstudie av Länsförsäkringar Bergslagens rekryteringsprocess.

Kvinnliga virkesköpare inom Holmen Skog

Holmen Skog has only five out of 70 wood buyers who are women, This report is seen as a step in the process towards gender balance in the company. This is a problem that is equal over the entire forest industry in Sweden. They all think that sexual equal workplaces are very important to remain competitive, see things from different perspectives and development of the company. The survey was done by sending out questionnaires to all women who work and have worked as a wood buyer at Holmen, and as many men of both categories. These four categories became a total of twenty persons. To map the industry another questionnaire was sent out to the six largest forest companies in Sweden. The survey found that female wood buyers not finished their work earlier than men did, as they thought before.

Talent Management : En studie om rekryteringsstrategier inom Talent Management

Inledning: När företag genomgår rekryteringsprocesser så finns där flera olika strategier attanvända sig utav. Denna studie kommer att skapa en förståelse för rekryteringsstrategiernasom ett specifikt företag som uppger sig jobba enligt Talent Management använder sig av.Syfte: Syftet med denna undersökning är att skapa en förståelse för hur ett företag somuppger sig jobba med Talent Management utformar sin rekryteringsstrategi och därigenomkunna uppfylla ett kunskapstomrum angående rekryteringsstrategierna inomforskningsområdet Talent Management.Forskningsfrågor:Hur definieras talang vid rekrytering i ett företag som jobbar med Talent Management?Hur väljer företag vilka rekryteringsstrategier som är lämpliga?Vilka rekryteringsstrategier använder sig företaget utav?Metod: Denna studie har genomförts med en kvalitativ forskningsmetod som har innefattatsemistrukturerade intervjuer för materialinsamlingen. Intervjuerna och det empiriskamaterialet är insamlat från ett ledande företag inom sin branchen.Slutsats: Denna studie kunde påvisa att de centrala rekryteringsstrategierna i ett företag somuppger sig använda sig utav Talent Management är Head Hunting, Employer Branding,profilering samt talangpooler. Vi kunde även dra slutsatser att samtliga rekryteringsstrategiersom förekommer inom ett företag inte nödvändigtvis behöver tillhöra den rådande uttalademanagementstilen.

Välkommen till familjen! : En studie om effekten av en stark företagskulturs påverkan på medarbetarnas identitet

The purpose of this study is to examine in what way a strong corporate culture can have an effect on the ways that individuals perceive their own identity based on different social aspects, thereby meaning the influence of personalities in relation to the environment. In this essay I have used the theory of employer branding in an analysis of the corporate culture at Ikea Barkarby, with the purpose to answer the following questions: How does the relation between the employee and the corporate culture appear from an identity perspective, i.e can an individual?s identity be affected by the influence of a strong corporate culture? If the corporate culture has an influence on the individual?s identity, what rhetorical tools are part of this? How can the surrounding corporate cultures possibly influence the employee?s process of becoming a part of the corporate culture? The method of research that was used in this study is a framing analysis and a semistructured interview method. In the discussion of the influence of social environment on identity I have used the rhetorical term doxa. The material that was examined was an advertisement for employment from the Ikea Barkarby website as well as the response from my interviews of some of the employees.The result of the analysis shows that it is possible for an individual to negotiate with himself about his identity in relation to the actual situation and environment, meaning a possible transformation of the individual?s behavior in different social contexts, in this example the corporate culture at work.

Riskkapitalbolagens uppköp av djursjukvården : Effekter på arbetsmiljön

Marknadsstrukturen för djursjukvården har förändrats på grund av de riskkapitalbolag som sedan slutet av 2011 började visa starkt intresse och köpte upp ca 85 djursjukhus och djurkliniker runtom i Sverige. Från att ha varit kraftigt decentraliserad har nu djursjukvården på kort tid omstrukturerats till några få stora koncerner som till stor del dominerar branschen. Med detta som bakgrund är det högst aktuellt att skapa en förståelse för vad ägarförändringen och omstruktureringen i den svenska privatdjursjukvårdsbranschen har medfört för effekter på personalens arbetsmiljö i de riskkapitaluppköpta företagen. Tidigare forskning har visat att företagsuppköp har effekter för personalens arbetsmiljö. De effekter som studeras är personalens upplevelse av arbetsuppgifter, arbetsbelastning, engagemang, arbetsplatsbyte, rekrytering och uppsägning efter riskkapitalbolagens uppköp.

I hopp om att bota : När chefsvakanser möter få ansökningar

Syfte: Syftet är att skapa en ökad förståelse för hur offentliga verksamheter i mindre kommuner uppfattar och hanterar utmaningarna vid chefsrekrytering samt vad som ligger till grund för hur de hanterar det. Metodik: En tvärsnittsstudie på offentlig sektor i Kalmar Län har använts som forskningsstrategi med en induktiv ansats. Genom en kvalitativ metod med åtta semi-strukturerade intervjuer har vi producerat fram data. Slutsats: Studien har visat att offentliga verksamheter i mindre kommuner upplever ett problem i att finna lämpliga kandidater till chefstjänster, men ser inte det som krisartat. För att hantera rekryteringssvårigheterna utnyttjar offentliga verksamheter i mindre kommuner både operativa och strategiska åtgärderna.

Papperslöst motstånd : Om strategier och praktiker i post-välfärdens marginaler

The post-modern western city is going through two central changes in the organization of paid labour. One is the switch from production of goods to production of services, and the other is the increasing rift between well-paid labour with permanent jobs, and temporarily employed workers with low wages. Both of these processes are rasified and gendered, and strike harder against women, young persons and people of emigrant background. The flexible capitalism creates an informalization of the economy, breaking with earlier regulations of the labour markets, in which workers also need to find informal strategies in their individual and collective struggles. In this paper, I search for these ?new? experiences of living and working in late capitalist society, by doing open interviews with three women of Latin-American origin, working without official permission (without documents) in the informal economy of Stockholm.

Employer branding i offentlig sektor : En deskriptiv fallstudie av Örebro kommuns arbete med employer branding

Employer branding in public sectorA descriptive case study on Örebro kommuns work with employer brandingProblem: Previous literature on employer branding is normative and highlights what the work with employer branding should contain in order to succeed. Previous literature lack descriptions of how the actual work is carried out in organizations. Previous literature also takes basis in the private sector and there is a lack of studies conducted in the public sector.Purpose: The purpose of this study is to describe how an organization in a public sector works with employer branding and it also aims to increase the understanding of employer branding.Method: The study is a descriptive case study based on a qualitative approach with semi- structured interviews with two employees at Örebro kommun. Throughout the study previous literature on employer branding is used.Results: We have noticed different activities in the organizations work with employees, leadership and communication that contribute to employer branding. The organization has a well-developed approach for the existing employees that contribute to the employee's personal development.

Saklig grund för uppsägning i samband med samarbetssvårigheter

Abstract Co-operation difficulties in the work place can be a problem serious enough. Co-operation difficulties can occur between employee and employer, as well as employees among themselves. Irrespective of between which individuals the co-operation difficulties occur, it will have negative consequences. These can consist of, for example that individuals might suffer mentally, inproductivity and also an unwished economic disadvantage for the employer. From the employers? side it is pointed out that it is important with employees who are possible to co-operate with in a satisfactory way.

En analys av hur företags uttryckta förväntningar på lämpliga arbetssökande kan tolkas

Syftet med denna uppsats var att med utgångspunkt från ett socialkonstruktionistiskt perspektiv undersöka hur två kända företags presentationer av en önskvärd arbetssökande kan tolkas. Kritisk diskursanalys ur genusperspektiv utfördes på texter från H&Ms och IKEAs hemsidor. Av intresse var hur individen konstrueras i Internetbaserade företagspresentationer. Genom analys identifierades diskurser samt subjektpositioner som skapats i texterna. Fokus låg genomgående på konsekvenser av sociala konstruktioner och på oavsiktlig diskriminering vid rekrytering.

Gränsöverskridande val och vägledning : En studie om studievägledning och breddad rekrytering inom högskola/universitet

SammanfattningSyftet med denna uppsats var att ge en bild av hur ett antal studie- och karriärvägledare inom universitet/högskola förhåller sig till begreppet breddad rekrytering.Uppsatsen ville också visa vad en högskola och ett universitet har för strategier för att bredda sin rekrytering och om man medvetet använder sig av studie- och karriärvägledning för detta ändamål.Metoden var kvalitativ och resultaten byggde på intervjuer av tio studievägledare fördelade på en högskola och ett universitet, samt två personer som arbetar övergripande med breddad rekrytering på dessa lärosäten. Det som framkom är att studievägledarna överlag anser att breddad rekrytering är en viktig uppgift som ingår i deras yrkesverksamhet, vidare att vägledningen är mer psykologiskt än socialt inriktad, på så sätt att vägledarna fokuserar mer på psykologiska aspekter som t ex studentens intressen, värderingar och förmågor snarare än den sociala kontext studenten befinner sig i t ex klasstillhörighet eller genus. Det finns inslag av processtänkande men fortfarande mycket av "trait and factor" tänkande. Högskolan/ universitetet anser att studievägledning är en viktig verksamhet och använder sig delvis av den för att bredda sin rekrytering, men kunskapen om vad vägledning är och kan användas till känns delvis outvecklad.En framtidsvision är att vägledning har mer av samhällsförbättrande karaktär. Vägledaren skulle då vara en person som uppmuntrar till val utanför normen: Gränsöverskridande val.

Nästa generations syn på skogsägandet och skogsägarrörelsen : en enkätundersökning bland vuxna barn till dagens medlemmar i Norra Skogsägarna

The future of the forest owners? associations are intimately coupled to the development in family forestry. Forecasts have been made that predicts that the number of forest properties for sale on the open market will increase as the interest among the children of the property owners is considered to decrease. The associations are also affected by continuing individualism in the society which may affect attitudes to as well as interest in membership. The objective of this study was to study the attitudes among grown-up children of members in a forest owners association towards overtaking the forest property as well as membership in a forest owners association.

The effect of training on spontaneous blink rate in dogs

The spontaneous blink rate is found to be a non-invasive but functional, reliable and useful way to monitor central dopaminergic activity. Dopamine is associated with a range of functions such as reward, motivation and learning. It plays an important role in goal-directed behavior and in maintaining a behavior once a task is learned. As far as the author knows, there are today no publications that discuss the topic regarding the possible link between training and spontaneous blink rate in dogs. Therefore, eight privately owned dogs were included in this study to determine if there was a significant difference in the spontaneous blink rate before and after the process of learning a task.

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->