Sök:

Sökresultat:

260 Uppsatser om Recruitment - Sida 11 av 18

Försvarsmaktens professionalisering : Påverkande faktorer för soldatrekryteringen

Inom kort stundar en av Försvarsmaktens kanske största processer sedan förändringen mot ett insatsförsvar påbörjades under 90-talet. Soldatförsörjningen övergår från värnplikt till en professionalisering av hela personalstyrkan och soldater skall på frivillig bas rekryteras och anställas för att fylla upp Försvarsmaktens insatsförband. Med grund i Bernt Öströms rapport från 2008: Soldatförsörjning ? Redogörelse för modellerna i Danmark, Nederländerna och Spanien studeras de två nationerna Danmark och Nederländerna för att identifiera påverkande faktorer inom de bådas soldatförsörjningssystem. De två nationernas försvarsmakter, samt Sveriges, beskrivs övergripande med historisk bakgrund och nuläge angående soldatförsörjning.

"När man tar steget från lägerelden så får man söka andra lägereldar" : Internt rekryterade chefers upplevelser av hur det är att leda före detta kollegor

Syftet med uppsatsen är att undersöka nytillsatta förstalinjes chefers upplevelser i en nyskapad tjänst, som benämns funktionschef, med 50 procent arbete i produktionen och 50 procent chefsuppgifter. Cheferna har tillträtt tjänsten internt och har ingen erfarenhet av ledarskap sen tidigare. Uppsatsen bygger på nio intervjuer och materialet analyserades genom en grundläggande kvalitativ metod. Resultatet visar att funktionscheferna upplever det positivt att ha blivit internt tillsatt till tjänsten då de har en större förståelse för myndigheten och arbetsuppgifterna samt en kännedom om sina medarbetare. Funktionscheferna upplever att en tjänst med två befattningar, arbete i produktionen och chefsuppgifter, är positivt för egen utveckling och gynnar arbetsgruppen och myndigheten.

Ska Google eller Facebook verkligen få fälla det sista avgörandet? : En kvalitativ studie om hur rekryterare inom mediebranschen ser på arbetssökandes användning av sociala medier

In this thesis recruiter?s attitudes and usage of social media within the media business has been examined. The purpose was to find out whether a certain type of behavior in social media could or could not lead to a future employment. How much weight is put on the virtual identity and what does recruiters look for when the look someone up on the internet. Personal interviews with recruiters were done in six different media companies in Stockholm to find out how they used social media when searching and employing new employers.

?Man säger inte- Tjena Wallenberg här är jag, va!? : en studie av arbetskonsulenters förståelse av hinder och möjligheter på arbetsmarknaden för personer med utländsk bakgrund

The study is a qualitative survey with the purpose to through interviews with Employment Office social workers examine their perception of possibilities and obstacles in the employment market for immigrants. This purpose is specified through two specific problems; how are cultural and ethnic affiliations portrayed in relation to what is perceived as Swedish in the communication with Employment Office social workers and whether they reckon that the specifications in the employment market are pragmatically or normatively motivated. The materials are presented using a social constructivist perspective and in relation to previously conducted research and our chosen theory. The results are presented and analyzed in themes. The main conclusions drawn from the interviews are that it primarily is the individual prerequisites that are central, but that structural factors also affect the entry into the employment market.

Vet alla vart vi är på väg? : -Studie av internkommunikation i en komplex organisation

Internal communication exists in all organizations and is ongoing. It is of great importanceto communicate effectively when deficiencies can have serious consequences. The tsunamithat swept over South East Asia's coast in 2004 is indicative of this. At that time the consequenceswere loss of efficiency and productivity of businesses, health care, police and themilitary. All because of the lack of information.Employees in an organization take many decisions that affect the entire organization.

Sjuksköterskans roll och upplevelser vid förberedelser av barn inför perifer venkateter sättning och blodprovstagning : En intervjustudie

The purpose of the study was to describe the nurse´s role and experiences aroundpreparation of children in front of peripheral venous catheter (PVC) placement andblood draw. The study used a descriptive design with qualitative approach and wasperformed on a pediatric clinic in Sweden. Semi-structured interviews were performedwith seven nurses of whom the first was a pilot interview, which was included in theresult. The Recruitment of nurses was made by a purposeful sampling, maximumvariation sampling, with help of the quality coordinator of the pediatric clinic. Thecollected data was analyzed with the manifest qualitative content method.

Försvarsmaktens arbete mot en jämnare könsfördelning bland officerare

The number of female officers employed in the Armed Forces is low. Of the total proportion officers, female stand for 4.8 %. The Armed Forces are currently working actively to level out the distribution. This paper is intended to create a better understanding of the slow increase in female officers in the Swedish Armed Forces. The study is qualitative and the results from the data collection have been based partly on a text analysis, partly on a theme-based group interview in which three themes have been discussed.

Friskvård : Ett sätt att förebygga ohälsa

During the autumn of 2007 I carried out an investigation within the bank and finance Sector. The aim of the investigation was to see how informal aspects could be understood in relation to equality within Bank AB? The main question was: Which are the obstacles and opportunities for equality within Bank AB? To answer the main question I asked the following questions to the material: Are there any gender related different within the organization? How are men and women represented within the internal magazine? Which are the conceptions related to sex/gender within the organization? The investigation is based on a survey, the internal magazine was investigated and finally interviews took place. Throughout the investigation I used organization theory in a gender perspective. With the gender organization theory I examined concepts as structures, leadership, symbolism and changes associated with equality.

Behovsanalys av vad som efterfrågas vid rekrytering av ekonomer : Arbetsgivarnas investering i humankapital

Problem:      Vad anser arbetsgivare om vikten av att investera i humankapital genom att anställa välutbildad personal?Vilka kunskaper har rekryterare om ekonomiutbildningarnas innehåll och examensnivåer? Syfte:            Syftet med denna uppsats är att utreda arbetsgivarnas policy vad gäller investering i humankapital vid anställning, examensnivåns betydelse vid anställning till ekonomitjänster samt rekryterarnas kunskaper om ekonomiutbildningarnas innehåll. Metod:          En kvalitativ studie som bygger på sekundärdata genomfördes med fem personer som rekryterar ekonomer inom olika branscher. Dessa personer ansågs kunna bidra med relevant information för att besvara studiens syfte. Primärdata sammanställdes vilket sedan ledde till analys och studiens slutsats. Slutsats:        Högskoleutbildning är grundkravet för att få ett arbete som ekonom men examensnivån har en mindre betydelse. Personlighet och erfarenhet är viktigare och det som premieras är prestationer och ansvarstagande.

PR-olitik: En fenomenografisk studie av konstruktionen av kunskap och kompetens i gränslandet mellan politik och näringsliv

The Swedish Public Relation industry has gone through a rapid growth in the recent decade. A peculiar, although perhaps not unexpected, development is that former politicians and politically employed individuals to a larger extent have been the subject of Recruitment effort from the industry. Simultaneously there has been a public debate concerning the influence on Public Relations and Lobbying over the political agenda. The purpose of this thesis is to widen and deepen the discussion concerning Public Relations consultants. It centers on the individual consultants and takes their competence as the point of departure.

Vilka egenskaper önskas hos en ledare - skillnade och likheter i organisationerna Försvarsmakten och Sony Ericsson

Uppsatsens huvudsakliga syfte är att undersöka hur två olika organisationer skiljer och liknar varandra i önskan om ledarskapsegenskaper, detta utifrån de tre olika arenorna rekrytering, utbildning och ledarskap. I denna rapport kommer vi att studera organisationerna Försvarsmakten samt Sony Ericsson, där Försvarsmakten kommer representerar en strukturerad organisation och Sony Ericsson en projektorganisation. Med hjälp av intervjuer både på Försvarsmakten i Halmstad och Sony Ericsson i Lund har vi fått svar på frågor kring rekrytering, utbildning och ledarskap. Det som gör jämförelsen intressant är skillnaden i organisationsformerna på de två olika företagen Försvarsmakten samt Sony Ericsson. Vi har efter granskning av data fått fram att de båda organisationerna strävar efter liknande egenskaper med på skilda sätt. På grund av organisationernas olika strukturer och organisatoriska uppbyggnad går man olika vägar för att hitta en ledare men i slutändan kan man se att processerna liknar varandra.

INTERNATIONELL KOMPETENS I SVENSKA KONCERNSTYRELSER: ? ett begrepp och dess diskursiva sammanhang

The purpose of the thesis is to map the meaning of ?international competence? in Swedish company boards of directors. The study is divided in a qualitative part and a quantitative part. The qualitative study consists of a discourse analysis where variation in interpretative repertoires are identified to enhance the understanding of the nature of reasoning related to the meaning and importance of the issue at stake. The discourse analysis is conducted on an empirical material from 27 interviews with decision makers in Recruitment processes to Swedish company boards of directors.

Partipolitiskt deltagande : En kvalitativ studie om selektiva och kollektiva incitament för ett partipolitiskt deltagande

The purpose of this study is to analyze how university students, who are not members of a political party, experiencing existing selective and collective incentives for involvement in a political party. Furthermore, the study will highlight incentives which could help the political parties to increase their membership. The study is based on seven interviews and the respondents were selected after conducting a survey of students? political involvement. The interviews were analyzed through the theory of selective and collective incentives. The study shows that the incentives, both selective and collective, for involvement in a political party in general are weak and that the costs in terms of time, money and education are seen as too high.

Småföretags värde av studenters examinationsarbeten

Purpose:To concretize the various factors on students' theses that are perceived valuable and can contribute to corporate profitability. In our investigation, we want to strengthen the understanding of a "win-win-situation" of cooperation between students and businesses.Methodology:In this study, we have chosen a qualitative approach in which five personal interviews with various organizations that are active in a knowledge intensive industry. A semi-structured questionnaire was used in our interviews.Theory:Our theoretical framework has two broad areas. Introductory chapter is based on theories of research development in Sweden with theories that emphasize the value of collaboration and knowledge. The second chapter deals with a theoretical outlook on value and how this can be applied in marketing.Conclusion:The study shows a diversity of values within three broad categories.

Kompetensf?rs?rjning under digital transformation En kvalitativ studie om hur sm? och medelstora managementkonsultbolag i Sverige arbetar med kompetensf?rs?rjning

The aim of this thesis is to analyze how small and medium-sized management consulting firms in Sweden work with human resource management during digital transformation. By interviewing companies, this study explores their approach to attracting, recruiting, and developing competence. The results showed that management consulting firms have good access to candidates, made possible by having a strong corporate culture and attractive working conditions - Crucial parts for attracting talent. Social media and networking are frequently used for marketing and attracting interesting candidates. Digital tools and social media showed to be useful during the Recruitment process, but personal contacts and networking still play a central role.

<- Föregående sida 11 Nästa sida ->