
Sökresultat:
88 Uppsatser om Rail - Sida 5 av 6
Marknadsanalys av ett svenskt transportsystem med höghastighetsgodståg.
In Sweden plans to build high speed Railways have been around since the early 1990s and the planshave developed to be more precised since. The future Swedish high-speed Rail network is supposedto consist of two lines. Götalandsbanan; from Stockholm to Gothenburg, and Europabanan fromJönköping through the Öresund Region to Hamburg.The description of the aim to build high-speed Railways in Sweden has in former reports always beento achieve rapid passenger traffic between big Scandinavian cities and Europe. There are almostnothing mentioned about the possibilities of high-speed transports of cargo on these Railways. Thisstudy aims to clarify the freight transport market for Götalandsbanan and Europabanan.Today there is only one transport system with high-speed freight trains.
Att fånga flödet i kollektivtrafiken : En jämförelse mellan handelsplatser i Hong Kongs och Stockholms tunnelbana
The retail sector is in a continuous development. What demand looks like and where the consumers want to shop has changed during the last years. Market place, demand, supply, external factors and politics affect how the retail sector develops. To make a market place attractive a variety of factors have to be considered.In Hong Kong a model called Rail & Property is used, this means that the development of the subway is integrated with the development of the city. The model is both successful and economically sustainable.Today the supply of shops and services in Stockholm´s subway stations is rather small.
En Förbränningsmodell för Dieselmotorer
En modern dieselmotor utnyttjar Common-Rail bränsleinsprutning med solenoid- eller piezoelektriskt aktuerade spridare och multipla insprutningar per förbränning för att erhålla ett önskat utseende på cylindertryckskurvan.Användandet av multipla insprutningar per förbränning medför flera möjligheter. En sådan möjlighet är begränsandet av bullernivån vilket erhålls genom tillsättandet av en liten mängd bränsle tidigt under cykeln vilket i sin tur minskar den förblandade delen av förbränningen som äger rum då huvuddelen av bränslet tillsätts. Denna teknik kallas för pilotinsprutning. En annan möjlighet är införandet av en insprutning sent under cykeln, vilket höjer avgastemperaturen och kan förbättra responsen under transienter, regenerera partikelfilter eller möjliggöra användning av SCR vid driftsfall med naturligt låga avgastemperaturer .De ytterligare frihetsgrader som tekniken medför gör att kalibrering av nya motorer blir en alltmer komplex och tidskrävande process. Ökad förståelse krävs kring hur olika insprutningsmängder och tidpunkter påverkar cylindertrycket och därigenom motorns verkningsgrad.
Där järnvägen möter staden : Hur bidrar Västlänken till en hållbar stadsutveckling i Haga?
This thesis aims to study the effects of the infrastructure project Västlänken in Gothenburg, a Rail tunnel to be built through the city center. The study focuses on the community of Haga where one of the three exits will be constructed and also the surrounding urban environment, to see if the project can be sustainable. Sustainable urban development was selected as the theory, and the term "sustainable" is defined in this study using a number of criteria that two scientists developed. The criteria include economic, ecological and social perspectives on how a place or a geographical area can meet today's needs as well as possible needs in the future. The methods used were semi-structured interviews and content analysis of government documents. Interviews were conducted with various institutions in the city, and companies involved in the planning of the project in Gothenburg.
Dimensionering av grundläggning med hjälp av Eurokod
AbstractWork to develop the Eurocodes started in 1975 by the European Commission adopted a program to eliminate trade barriers within the construction area. The goal was to create common European design standards that would replace the member countries' own rules. Eurocodes will replace The National Board of Housing Building and Planning, National Rail, The National Road Administration and other agencies' calculation rules for the buildings structures. The transition to the use of Eurocodes looks like this:Eurocodes set to Swedish standards between 2002 ? 2007They can be used parallel with national standards 2006 - 2009 The total transition is at the end of 2010/2011.Right now is going on a lot of work for replacement of the existing standards to Eurocodes. The transition to the new calculations` standards, many construction companies and consulting firms facing a big changes and competitions.
En jämförelse mellan fyra olika energisystemlösningar : För ett hus byggt efter passivhusstandard i Karlstad
AbstractWork to develop the Eurocodes started in 1975 by the European Commission adopted a program to eliminate trade barriers within the construction area. The goal was to create common European design standards that would replace the member countries' own rules. Eurocodes will replace The National Board of Housing Building and Planning, National Rail, The National Road Administration and other agencies' calculation rules for the buildings structures. The transition to the use of Eurocodes looks like this:Eurocodes set to Swedish standards between 2002 ? 2007They can be used parallel with national standards 2006 - 2009 The total transition is at the end of 2010/2011.Right now is going on a lot of work for replacement of the existing standards to Eurocodes. The transition to the new calculations` standards, many construction companies and consulting firms facing a big changes and competitions.
Spårväg eller trådbuss : Idéstudie om strukturerande kollektivtrafik i Örebroregionen
Kusoffsky, Magnus (2010) Spårväg eller trådbuss ? Idéstudie om strukturerande kollektivtrafik i Örebroregionen [Light Rail or high-capacity trolleybus: A proposal for high-quality public transport in the Örebro area] Kulturgeografiska institutionen, avancerad nivå Masteruppsats för masterexamen i Samhällsplanering, 30 ECTS credits Handledare: Lennart Tonell Språk: SvenskaDen här uppsatsen handlar om samhällsplanering och kollektivtrafik i regionen omkring Örebro, Kumla och Hallsberg. Uppsatsens syfte är att presentera en vision för en långsiktigt hållbar Örebroregion, med ett hållbart transportsystem där kollektivtrafiken har en hög marknadsandel.Visionen preciseras i två scenarier, som bygger på två olika trafiksystem, nämligen spårväg och duospårväg, respektive prioriterad busstrafik med trådbuss. Båda scenarierna bygger på det nuvarande busslinjenätet i Örebro, och båda innehåller en direkt anslutning från Örebro universitet till Kumla och Hallsberg.Metoder som används i uppsatsen är scenarioplanering, backcasting, semi-struktrurerade intervjuer och deltagande observation.Avhandlingen innehåller en litteraturstudie, som bygger på tre målbilder för samhällsplanering i Sverige: integrerad trafik- och samhällsplanering med kollektivtrafik som norm, kollektivtrafik med strukturerande egenskaper, och integrering av lokal och regional kollektivtrafik.I två scenarierna beskrivs bland annat grundläggande tekniska specifikationer, linjenät, täckningsgrad, restider, kostnadsberäkningar, konsekvenser för stadsmiljö och samhällsplanering. Systemens för- och nackdelar jämförs, och rekommendationer lämnas för åtgärder på kortare sikt i kommunerna Örebro, Kumla och Hallsberg.
En studie i hur järnvägens möjligheter kan appliceras inom AB Volvo : med hänsyn tagen till företagets logistikkrav
In the year of 2011, the new CEO of AB Volvo announced a major reorganization. This reorganization was a contributing factor to the start-up of this thesis.Volvo Group Logistics Services (VGLS) is Volvo Group?s global logistics partner, which designs, manages and optimizes all of the group's incoming and outgoing logistics flows. With the reorganization, VGLS started a project regarding responsibilities around Railway flows. Within the project a demand to collect logistics requirements occurred.
GAP i efterfrågan : En undersökning om efterfrågan på miljövänliga transporter
Purpose: Corporations today see a greater responsibility towards society regarding the environmental impact of their actions, using available transportation options that are more eco-friendly can reduce this impact significantly. Martinsen and Björklund (2012) identifies a set of gaps between supply and demand of green logistics services. This paper aims to address what it is that affects the demand for these alternative solutions and what could be done to increase the usage of them, thereby decreasing this gap.Design/methodology/approach: A quantitative study with six Logistics Service Providers (LSP) and 24 companies that purchase transportation services, all operating in Sweden. Data is collected through semi-structured telephone interviews with people responsible for the purchasing of transports as well as key account managers within the service providing companies.Findings: Just as the LSP?s interviewed in this paper thought, the main focus of the transport buying companies are the costs.
Designförändring och Kalibrering av provrigg för flödesmätningar av insprutningsinjektor.
SammanfattningDetta examensarbete är utfört av två KTH studenter på uppdrag av avdelningen för insprutningsprestanda (NMCX) på Scania CV AB i Södertälje. Projektets huvudsyfte var att vidareutveckla och utföra utredande provning på en testrigg som nyligen konstruerats för att studera bränsleinjektorers prestanda. En ny testmetod existerar som genom att utföra tester i luft istället för vätska ger bättre noggrannhet i mätningar av multipla injektioner. Detta tack vare att mindre oscillationer uppstår med den nya mätmetoden.Mätmetoden ger även möjligheten att utföra hål till hål jämförelser för flödet genom hålen i spridaren på injektorerna. Baserat på denna så kallade impulsmätmetod, utvecklades nyligen en provrigg och målet med examensarbetet är att färdigställa denna genom såväl konstruktionsförändringar och att utvärdera mätdata så att den kan tillämpas vid provning för insprutningsinjektorer på Scania.Mätmetoden är baserad på principen att med hjälp av en tryckgivare mäta sprayernas kraft när de träffar givarens spets och på så sätt analysera injektorns prestanda.
Lean produktion tillämpat på ett spårväxelbyte
De senaste fem åren har tågresandet ökat med 28 procent. Den ökade trafiken har lett till ett högt utnyttjande av anläggningar och fordon. Det har i sin tur medfört stora problem med punktligheten av tågtrafiken. För att matcha den ökande trafiken på Sveriges järnvägar ska detta examensarbete undersöka om man kan implementera Lean produktion för Banverkets byte av spårväxlar för att göra dessa mer effektiva. För att ta reda på vad Lean produktion egentligen är gjordes en litteraturstudie.
Lastfallsmodellering av järnvägsbroar för hastigheter större
än 200km/h
AEC AB är ett svenskt konsultföretag med 20 års erfarenhet inom disciplinerna tekniska beräkningar och CAD system. AEC´s affärsområde är att stödja Svensk industri med projektering, konstruktion och att driva projekt i egen regi. AEC AB har idag ca 40 anställda fördelade på kontor i Göteborg (HK) och Stockholm. Företaget ingår i koncernen Flygfältsbyrån AB, med säte i Göteborg. AEC AB i Göteborg fick i uppdrag av ett svenskt ingenjörsföretag att försöka förenkla simuleringsberäkningar för järnvägsbroar som trafikeras av snabbgående tåg med hastigheter större än 200km/h, vilket var examensarbetets uppgift.
Enklare korglutning
This project was led on behalf of Bombardier Transportation in Västerås, Sweden, incollaboration with KTH Stockholm and EPFL Lausanne. This project is connected to thedevelopment of a new and simplified tilt system for Rail vehicles.Growing competition from other means of transportation has forced Railway companiesthroughout the world to search for increased performances.Travelling time is the mostobvious performance indicator that may be improved by introducing high-speed trains.They require very large curve radii and long transitions curves not to impairridecomfort, another performance indicator. Building new tracks adapted to high speedtrains is very costly and can only be justified where the passenger base is large.Trains with the capability to tilt the carbodies inwards the curve is a more cost efficientalternative. The tilt inwards reduces thelateral force felt by the passengers allowing thetrain to pass curves at enhanced speed with maintained ride comfort but increases thefrequency ofmotion sickness.The benefits of tilting trains are improved speed capability in curves and enhancedpassengers comfort, but at higher buying and maintenance cost. As the conventionaltrains increase their speed in curves, the performance advantage of tilting trains isreduced while their prize is still kept significantly higher and constant.
Utvärdering av metoder för framställning och kontroll av digitala terrängmodeller
Today there are many applications of digital terrain models (DTM) and the requirements of low uncertainty increases. Most of the DTM are produced with Global Navigation Satellite System (GNSS), terrestrial laser scanning (TLS), airborne laser scanning (ALS) and total stations. Guidelines for the preparation and verification of DTM are found in Swedish Standards Institute ? Technical Specifications (SIS-TS) 21144:2007 and SIS-TS 21145:2007. These were defined in collaboration between Swedish National Rail Administration, Banverket, and Swedish Road Administration, Vägverket, to satisfy the needs of requirement formulations in the production of DTM planning, design and construction. The purpose of this paper is to produce and control DTM over Åkermans kulle, located west of the University of Gävle, according to SIS TS 21144:2007 using GNSS with network-RTK, TLS and ALS.
Optisk undersökning av dieselsprayer från en höghastighetsroterande insprutare
There have been changes in Earth?s climate system on both global and regional scale since the pre-industrial era and some of these changes are due to human activities such as the combustion of fossil fuels. This calls for the development of engines with a higher efficiency and less harmful emissions. One interesting concept is the Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engine, which has the advantages of potentially low emissions combined with high efficiency. However, HCCI with diesel fuel requires a relatively long fuel/air mixing time to ensure a "homogenous" charge.