Sök:

Sökresultat:

2438 Uppsatser om Rättvisemärkta produkter - Sida 39 av 163

Gymnasieungdomars perspektiv på cannabis: Utvärdering av utbildningsinsats om cannabis för ungdomar i Norrbotten

Detta examensarbete handlar om stereotyper och dess problematik. Jag har valt att i en process undersöka det kristna utseendet på grund av min egna kristna bakgrund. Det finns ingen fysisk bild av det kristna utseendet vilket gör ämnet intressant och unikt. Genom att undersöka den allmänna uppfattningen om det kristna utseendet har en fysisk bild skapats och exponerats i en handbok som formgivits för att väcka tankar och bemöta våra fördomar. Grafisk formgivning är inte enbart ett verktyg för att sälja produkter.

Strategier i en mogen bransch

Problemformulering:-Vad är framgångskonceptet för att bibehålla och förbättra kundrelationerna i en snabbt föränderlig dagligvarubransch med ständigt nya hot för ett företag med mogna produkter?-Vad är det viktigaste i kundrelationen i en mogen bransch? -Hur mycket betyder de personliga relationerna kontra andravariabler som pris, sortiment service etc.? Syfte: Syftet med vår uppsats är att genom en teoretisk och empirisk diskussion undersöka hur man ska behandla sina kundrelationer med sina återförsäljare i en mogen bransch, i detta fall sytillbehör. Vi kommer även att titta på om Falkgruppens nuvarande strategi, när det gäller dess relationer, är hållbar för fortsatt samarbete..

Jämförelse av dietfoder till hund och katt :

På den svenska marknaden saluför idag (år 2006-2007) fyra företag ett antal dietfoder till katt och hund. För de indikationer som ingår i denna studie finns det sammantaget 80 foder för hund och 69 för katt; från Specific (n = 12 katt, n= 13 hund), Royal Canin/Waltham (n=18 katt, n=24 hund), Eukanuba (n=11 katt, 12= hund) och Hills (n=27 katt, n=30 hund). De indikationer som behandlas i detta arbete är foder för övervikt, diabetes mellitus, gastrointestinala sjukdomar, dermatologiska rubbningar (t ex foderöverkänslighet), urinsten, njursjukdomar, postoperativ vård, leversjukdomar, hjärtsjukdomar, tandsjukdomar, foder för åldrande och för cancer. Huvudsyftet med examensarbetet var att få en överblick över jämförbara dietfoder för ett antal olika indikationer. I bilaga 3 och 4 är näringsinnehåll respektive råvaror mellan olika foder jämförda.

Digital-TV : Hur digital-TV-distributörer bygger relationer med kunder

1997 kom riksdagen med ett förslag om att genomföra ett teknikskifte inom Sveriges marksända TV-distribution. Teknikskiftet skulle innebära att de analoga TV-sändningarna via marknätet skulle ersättas med digitala TV-sändningar och övergången skulle därför bidra med en mängd ekonomiska och tekniska fördelar. Digital-TV-sändningar erbjöds sedan tidigare av ett fåtal TV-distributörer men skulle nu bli något som fler TV-konsumenter skulle få tillgång till.Digital-TV-övergången är nu i full gång och påverkar såväl konsumenter som distributörer av digital-TV produkter och tjänster. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur två digital-TV-distributörer anpassar sin marknadsföring för att stärka relationer till befintliga kunder och skapa relationer till nya kunder. Uppsatsen fokuserar på huruvida distributörerna tillämpar transaktionsmarknadsföring eller relationsmarknadsföring och hur den rådande digital-TV-övergången påverkar marknadsföringen.Teorier bakom relationsmarknadsföring fokuserar bland annat på relationen mellan leverantör och kund och detta är det centrala temat i uppsatsen.

Den matglade, ekologiska hälsokunden : En studie om ICAs egna märkesvaror

Bakgrund: De senaste 20 åren har varit händelserika år för detaljhandeln då kraftig tillväxt, tydlig expansion och en strukturomvandling har skett. Varukategorierna har växt och lågprisprodukter har tagits fram och en billighetstrend har skapats. Billighetstrenden ihop med strukturförändringarna är bidragande faktorer till framtagningen av egna märkesvaror (EMV). Till en början kopplades EMV samman med lågprisprodukter men den ständiga utvecklingen av dessa gör att kvalitetsnivån har ökat. EMV har blivit unika produkter som konsumenten bara kan hitta i kedjans butiker.

Uthyrning : En framtida affärsmodell för tillverkande företag?

Kraven på flexibilitet och kvalitet ökar inom tillverkningsindustrin. I den värdekedja som parterna samverkar i måste underleverantörerna ständigt förbättra sina interna och externa processer för att skapa lösningar som möter kundernas behov. Flexibilitet och enkelhet är ledord och för detta krävs att nya affärsmodeller och strategier utvecklas. I den här studien undersöks hur uthyrningsmodeller för tillverkande industri kan se ut och ifall de kan vara ett sätt att skapa tätare kundrelationer och nya affärsmöjligheter. I studiernas första skede identifierades att det för tillfället inte fanns aktiva uthyrningsmodeller som var anpassade för tillverkningsindustrin.

Coops egna ma?rkesvaror : en uppdatering av varukraven

Coop Sverige inga?r i ett nordiskt inko?pssamarbete fo?r sina egna ma?rkesvaruprodukter (EMV), Coop Trading. Na?sta a?r, 2012, bryter man sig ur detta samarbete och av den anledningen vill Coop Sverige se o?ver varukraven fo?r sina EMV-produkter. Coop har som ma?lsa?ttning att vara det ledande och mest innovativa detaljhandelsfo?retaget och branschens fra?msta spra?kro?r och inspirationska?lla fo?r ha?llbar konsumtion.

Android vs iPhone : En jämförande studie i applikationsutveckling

Datormobiler (smartphones) har blivit ett populärt fenomen bland mobilanvändare. Det har dykt upp ett flertal stora aktörer på marknaden och i takt med att fler smartphones har utvecklats har också intresset för applikationsutveckling blivit större. En av dessa aktörer är Apple som idag har en betydande marknadsandel efter lanseringen av iPhone. Dock har Google tillsammans med Open Handset Alliance blivit en betydande konkurrent med deras mobila plattform Android.Syftet med denna uppsats är att göra en jämförande studie av applikationsutveckling för dessa plattformar. I detta ingår att undersöka plattformarnas programmeringsspråk med tillhörande aspekter, utvecklingsmiljöer, krav på utvecklaren och de ekonomiska aspekter som hör till utveckling och publicering.

Kan Idre Fjäll locka till sig fler besökare, och i så fall hur? : Sommarturism i svenska fjällen

Idre är idag Sveriges populäraste sommardestination i fjällvärlden. Med sin sommarsatsning som de började redan på 1970-talet har de varit ensamma aktörer på marknaden under många år och därigenom kunnat styra marknaden som de behagat. Med denna uppsats ämnas utreda om möjligheten finns för Idre Fjäll att attrahera ännu fler besökare sommartid, och i sådant fall hur de ska gå tillväga för att lyckas med detta? Den teoretiska bas som använts är en egenhändigt utformad modell med avsikt att fungera som ett verktyg för att hjälpa företaget att beskriva de faktorer destinationen måste ha i beaktande inför framtiden. För att genomföra uppsatsen har källmaterialet som erhållits genom en intervju med Lars Paulsson på företaget Resurs AB varit av väldigt stor vikt.

Från kedjereaktioner till rötter

Mitt examensarbete är en pågående undersökning av en arbetsprocess. Jag har sökt efter en skissmetod som känns hållbar och lustfylld. Ett sätt att utvinna så mycket som möjligt ur en skissperiod.Det har handlat om att tillåta mig att använda en projekttid för att undersöka vad jag väljer att göra när jag får lov att göra precis som jag vill. När jag inte har något annat att förhålla mig till än mig själv, tio veckor och en kommande utställning.Jag har skissat mycket och ur skisserna utvanns tre tredimensionella världar inordnade i boxar. Samt ett antal mönster med beståndsdelar hämtade ur skisserna och boxarna.

Border Gateway Protocol : Implementationer på stubnätverk

Arbetet tar upp BGP-multihoming för mindre organisationer. Den jämför ett kommersiell alternativ mot open source-alternativ. Detta är för att se vad som krävs en av open source-lösning för ge konkurrens på routermarknaden, samt besparingar för organisationer som ska använda denna lösning.Praktiska och teoretiska jämförelser görs där Cisco-lösningar jämförs med OpenBGPD. Datan utifrån dessa tester används för att svara på problemfrågan. Sammanfattningsvis har open source produkter en fördel hårdvarumässigt på grund av lägre kostnader medan kommersiella har stora fördelar då de förlitar sig på nyare standarder..

Kan Starbucks erövra Sicilien? En fallstudie om globalt utbud och lokal efterfrågan

Titel: Kan Starbucks erövra Sicilien? En fallstudie om globalt utbud och lokal efterfrågan Författare: Bernadett Dimovski, Andreas Johansson, Marcello SciaccaHandledare: Stefan Gössling, Josefine Östrup Problem: Globalisering är ett allt oftare omtalat ämne. Globala företag försöker etablera sig på nya marknader och vill skapa en efterfrågan för sina produkter och tjänster. Dessa företag brukar oftast erbjuda ett nytt eller annorlunda sätt att konsumera en vara eller tjänst. Detta gör de för att utmärka sig från de lokala företag som redan finns på marknaden och kanske till och med är en del av den lokala kulturen.

Kvalitetssäkring i produktion Från identifiering till verifiering av kundbehov

Detta examensarbete ämnar att undersöka samt föreslå hur kvalitetssäkring kan utföras för att införliva kundens behov och intresse till en färdig produkt som kunden vill köpa. Syftet är att skapa en fördjupad kunskapsbild kring kvalitetssäkring för företag. Utförandet sker genom en kvalitativ metodprocess i form av en fallstudie för att studera, analysera och beskriva fenomenet. Det är av intresse eftersom krav på kvalitet ständigt ökar då nya tekniska lösningar tillkommer och nya former av affärsverksamheter uppstår. Kunder kräver produkter med bättre kvalitet, lägre pris, bättre prestanda och allt detta till en ständigt minskad leveranstid.

Varumärkestvätt - ett syfte med varumärkesutvidgning och varumärkessamverkan

Vår avsikt med uppsatsen är att utöka varumärkesteorin. Detta har vi försökt göra genom att införa ett nytt begrepp som vi kallar varumärkestvätt. Den varumärkesteori vi haft som utgångspunkt är varumärkesutvidgning och varumärkessamverkan. Vi menar att det finns olika branscher där mer eller mindre moraliskt tvivelaktiga produkter marknadsförs. Vårt fallstudieföretag Private, är en stor aktör inom en traditionellt moralisk tvivelaktig bransch, nämligen porrbranschen.

Interaktivt Säljstöd-Flash presentation av Stöt Puls Metoden

Denna rapport är en beskrivning av ett examensarbete utfört vid SPM Instrument AB i Strängnäs. SPM Instrument utvecklar och tillverkar produkter för konditionsmätning av maskiner. Målet var att skapa en cd-presentation i redigeringsprogrammet Macromedia Flash 5.0, som på ett enkelt sätt med rörliga bilder förklarar en konditionsmätningsmetod som kallas för Stöt Puls Metoden.Uppgiften löstes genom att först inhämta information om Stöt Puls Metoden, sedan utformades Flash-filmen och slutligen testades och utvecklades filmen tills dess att jag och SPM Instrument var nöjda.

<- Föregående sida 39 Nästa sida ->