Coops egna ma?rkesvaror
en uppdatering av varukraven
Coop Sverige inga?r i ett nordiskt inko?pssamarbete fo?r sina egna ma?rkesvaruprodukter (EMV), Coop Trading. Na?sta a?r, 2012, bryter man sig ur detta samarbete och av den anledningen vill Coop Sverige se o?ver varukraven fo?r sina EMV-produkter.
Coop har som ma?lsa?ttning att vara det ledande och mest innovativa detaljhandelsfo?retaget och branschens fra?msta spra?kro?r och inspirationska?lla fo?r ha?llbar konsumtion. En genomga?ng av konsumenters behov, forskning och ra?dande samha?llsdebatt har resulterat i ett antal fo?rslag om fo?ra?ndringar och tilla?gg i de nuvarande varukraven. Fo?r att tillgodose konsumenternas o?nskema?l och behov beho?vs fo?ra?ndringar som o?kad och mer la?ttillga?nglig information i butik och i o?vrig marknadsfo?ring.