Sök:

Coops egna ma?rkesvaror

en uppdatering av varukraven


Coop Sverige inga?r i ett nordiskt inko?pssamarbete fo?r sina egna ma?rkesvaruprodukter (EMV), Coop Trading. Na?sta a?r, 2012, bryter man sig ur detta samarbete och av den anledningen vill Coop Sverige se o?ver varukraven fo?r sina EMV-produkter. Coop har som ma?lsa?ttning att vara det ledande och mest innovativa detaljhandelsfo?retaget och branschens fra?msta spra?kro?r och inspirationska?lla fo?r ha?llbar konsumtion. En genomga?ng av konsumenters behov, forskning och ra?dande samha?llsdebatt har resulterat i ett antal fo?rslag om fo?ra?ndringar och tilla?gg i de nuvarande varukraven. Fo?r att tillgodose konsumenternas o?nskema?l och behov beho?vs fo?ra?ndringar som o?kad och mer la?ttillga?nglig information i butik och i o?vrig marknadsfo?ring.

Författare

Minna Hellman

Lärosäte och institution

SLU/Dept. of Food Science

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..