Sök:

Sökresultat:

80 Uppsatser om Prototyping - Sida 2 av 6

Utvärdering av ett system för Rapid Control Prototyping inom området robotstyrning

In this report a system for Rapid Control Prototyping, RCP, is evaluated through animplementation of the motor control methods Field Oriented Control, FOC, and Space VectorPulse Width Modulation, SVPWM. The evaluation emphasizes on time-consumption andresource utilization on the used hardware and on usability for of software.A new mechatronic laboratory is under development at ABB Corporate Research in Västerås. Itwill be used for both mechanical and motion control design using existing and new hardware.The control structure in a traditional robot system will be interfaced to a rapid Prototypingsystem which should allow easy changes to algorithms at different levels in the system.The system designated for this project comes from National Instruments and constitutesLabVIEW Real-time and FPGA module as the software tools. The hardware is a NI Single-Board RIO (Reconfigurable Input Output), sbRIO, development board including a Field-Programmable Gate Array, FPGA, from Xilinx and a microprocessor from FreescaleSemiconductor. Graphical programming is performed in the LabVIEW environment, andthrough Xilinx tools the LabVIEW FPGA code is compiled to VHDL code.A pre-study was carried out to clarify the concept of RCP and investigate different systems forRCP and their traits.

Gapet mellan teori och praktik i pappersprototypande : en studie i diskrepans mellan det ideala arbetssättet akademin förespråkar och hur praktikern faktiskt arbetar

This study presents an alternate viewpoint to the strive to overcome the gap between research and practitioners within paper Prototyping in interaction design. Earlier research identifies three aspects of this gap, which is:Practitioners being unaware of interaction design methods and theoriesPractitioners being aware, but choosing not to apply these methods and theories, due to time, budget and constraints of labourPractitioners and research having different perspective on similar design issuesOur study was done by carrying out qualitative interviews with interaction designers based on two digital design bureaus. One of the bureaus has an expressed link to research: the other has not. Our hypothesis is that the gap would manifest as a difference in work practice between the two bureaus.Our study shows that the two bureaus have similarities in work practice and that this work practice is based on scientific methods and theories, but is adapted to fit the client and/or the project. We conclude that the overcoming of the gap might not be necessary.

Utvärdering av riktlinjer för lärbarhet : att tillämpa befintliga riktlinjer på produktionssystem

Anva?ndbarhet kan definieras pa? en rad olika sa?tt, men en metod fo?r att beskriva anva?ndbarhet a?r att dela upp det i ytterligare mer precisa begrepp. Ett av dessa a?r la?rbarhet som enkelt fo?rklarat syftar till att ett system eller produkt ska vara la?tt fo?r dess anva?ndare att la?ra. I detta arbete har en utva?rdering av existerande riktlinjer fo?r la?rbarhet utfo?rts med syfte att underso?ka om Linja-ahos (2006) riktlinjer kan tilla?mpas i en annan doma?n a?n den doma?n de a?r utvecklade fo?r.

Användargränssnitt för muntligt vad hos ombud

Bakgrunden till det här examensarbetet är att ATG ville få fram ett konstruktionsunderlag till en direktspelsapplikation med ett väl fungerande gränssnitt. Detta inkluderar att bygga en prototyp och utvärdera denna med hjälp av användarna. Mitt mål med examensarbetet har varit att skapa ett gränssnitt som både nybörjare och erfarna totomatanvändare ska kunna använda utan att stöta på problem eller tycka att gränssnittet hindrar eller fördröjer de arbetsuppgifter de har att sköta. I min problemlösning har jag använt mig av Prototyping som innehåller följande fem steg vilka jag har gått igenom en gång under mitt exjobb. 1.

Användare från båda håll ? Utökat informationsstöd inom design av registreringsprocesser

During spring 2001 we have been involved with our bachelor thesis at Doberman Digital Agency, an Internet related webdesign company. We have focused our work on the registration process via digital medias such as the Internet. During our workprocess we have been conducting a number of studies and analyses of workrelated materials. Ethnographical methods such as structured interviews and participant observations were primarily used in our work. We also widely used brainstorming in our designprocess.

Användare från båda håll ? Utökat informationsstöd inom design av registreringsprocesser

During spring 2001 we have been involved with our bachelor thesis at Doberman Digital Agency, an Internet related webdesign company. We have focused our work on the registration process via digital medias such as the Internet. During our workprocess we have been conducting a number of studies and analyses of workrelated materials. Ethnographical methods such as structured interviews and participant observations were primarily used in our work. We also widely used brainstorming in our designprocess.

Lokala informationsbehov inom större organisationer

Denna studie undersöker ett problem hos en butik ingående i en kedja därförsäljning av lagerförda varor utgör större delen av verksamheten. Det upplevda problemet är dock att försäljning av varor som faller utanför det lagerförda sortimentet hanteras som beställningar på papper och för hand, vilket upplevs fungera bristfälligt och med oreda som resultat. Syftet med denna studie var att hitta lösningar på dessa problem då de föll utanför organisationens befintliga informationssystem. För att undersöka problemet vi intervjuat personal angående deras befintliga arbetssätt. Baserat på detta tog vi fram användarfall som beskrev processen.

Balanced Scorecard i Abetong : Prototyping av ett ekonomiskt styrverktyg

AbstractEqual opportunities from an employer brand perspective- What does the future manpower inquire?Authors: Erik Frick & Niklas HalldénInstructor: Karin JonnergårdExaminer: Sarah PhilipsonBackgroundWe are living in a society that originates from a patriarchy founded many thousand years ago. This has put women in an inferior position in the labour market. To promote equal opportunities we argue for that companies can utilise employer brand. Employer brand is a new theoretic concept that is being used more frequently among scholars and companies.Presentation of the problem? Which role do equal opportunities play to attract potential manpower from an employer brand perspective?MethodOur method has a quantitative approach and we have choosen to carry out a survey.

On Target Prototyping : Förenklad prototyputveckling av reglersystem

Detta examensarbete är en del i ett utvecklingsarbete som sker för att förenkla arbetet vid prototypframtagning av reglersystem. Inbyggda system blir mer avancerade och komplexa och därmed ökar utvecklarens behov för att enkelt och snabbt komma igång med en första prototyp. Detta genom att testa, verifiera och felsöka direkt på prototypenheten utöver den traditionella kompilator- och debuggmiljön. Detta utvecklingsverktyg kallas On Target Prototyping (OTP).Ett av målen för detta examensarbete har varit att ta fram hårdvara och tillhörande mjukvara till detta utvecklingsverktyg. Kommunikationen mellan OTP plattformen och PC sköts med hjälp av USB och XCP on USB.

Bankers behov av redovisningsinformation vid kreditgivning

Vid utveckling av nya system finns det flera olika modeller/metoder att använda sig av, till exempel Prototyping eller vattenfallsmodellen. Denna uppsats beskriver hur utvecklingen avett webbaserat system för registrering av datorer kan ske med hjälp av vattenfallsmetoden. Fokus på detta arbete ligger förutom själva utvecklandet av registret också på dokumenteringen av de olika stegen som följts enligt vattenfallsmodellen. Detta arbeteförsöker också svara på om denna modell är lämplig att använda vid utvecklingen av liknande system. Uppsatsen tar också upp fördelar och nackdelar om kan uppkomma vid användandet av denna modell..

En ny användarcentrerad gränssnittsdesign för operationsberättelsen inom Gynop-registret

Idag har det blivit allt vanligare att använda IT-stöd inom olika organisationer, såsom inom sjukvården. Det har visat sig att långt ifrån alla dessa IT-stöd är välanpassade till användare, på grund av ett dåligt utformat användarvänligt gränssnitt. Genom att tillämpa användarcentrerad systemdesign i de IT-system som utvecklas, kan systemen blir mer användbara.Syfte med denna studie är att utveckla en ny användarcentrerad gränssnittdesign för operationsberättelsen i sjukvården. Studien har genomförts via en fallstudie med verkliga användare. Resultatet av gränssnittsdesignen visar bl a på att gränssnittet på prototypen är enklare och tydligare i strukturen..

Kompetensförsörjning som ledningssystem : En fallstudie av företaget Semcons tillämpning av SS 62 40 70

Vid utveckling av nya system finns det flera olika modeller/metoder att använda sig av, till exempel Prototyping eller vattenfallsmodellen. Denna uppsats beskriver hur utvecklingen avett webbaserat system för registrering av datorer kan ske med hjälp av vattenfallsmetoden. Fokus på detta arbete ligger förutom själva utvecklandet av registret också på dokumenteringen av de olika stegen som följts enligt vattenfallsmodellen. Detta arbeteförsöker också svara på om denna modell är lämplig att använda vid utvecklingen av liknande system. Uppsatsen tar också upp fördelar och nackdelar om kan uppkomma vid användandet av denna modell..

Det får duga: Game Maker som prototypverktyg, och applicerad speldesign

Rapporten handlar om programmet Game Maker som prototypverktyg, och vänder sig till personer och företag som skulle kunna vara intresserade av detta. Syftet med arbetet var att skapa ett spel i Game Maker, "Ittle Dew", samt skriva om Game Makers egenskaper och egenheter. Spelet färdigställdes i tid, och rapporten tar även upp en mängd designfrågor som dök upp under skapandet av detta. Med hjälp av två brev från personer med erfarenhet av Game Maker som prototypverktyg och för skapandet av färdiga spel, och diskussion av dessa brev, hävdar jag till sist att programmet väl duger för prototyper, så länge användaren känner till de begränsningar som rapporten tar upp..

Konstruktion av styrelektronik till testfixtur

The focus of this thesis is primarily in electronic construction and describes the design process for a microcontroller circuit board from concept development to Prototyping. The client develops test fixtures for automated testing of products within the electronics industry and needs a new controller circuit for the test fixtures that can handle controls and basic testing. An investigation into the needs of such a system is conducted and a prototype printed circuit board assembly is manufactured.The prototype is developed with focus on protection against electrostatic discharges and overvoltage. Among the functions that are included are voltage measurements, communication interfaces and control of input and output currents. Firmware for the prototype is developed and configured to communicate with a PC through USB interface for control and collecting of measurements..

Digitala Lathundar

Patrullerande poliser i Malmö har en varierande och oförutsägbar arbetsmiljö. När de kommer till händelser där de är osäkra på hur de ska agera kan de konsultera tryckt metodstödsmaterial. Dessa tryckta handböcker är ofta utdaterade och icke-standardiserade. Tillsammans med Polisen i Malmö har vi tagit fram ett förslag till hur en digital version av denna typ av material kan se ut, med förslag kring gränssnitt och informationsrepresentation, och en diskussion kring vilka potentiella konsekvenser ett mediebyte kan få för poliserna ute på fältet. För att ta fram dessa designförslag använde vi oss av ett antal interaktionsdesignmetoder. Dessa utvärderar och diskuterar vi, utifrån hur väl de fungerar inom en myndighet som Polisen, i kontexten patrullerande poliser i Malmö..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->