Sök:

Sökresultat:

3284 Uppsatser om Potential - Sida 26 av 219

Kreativ reklam attraherar och rekryterar

This paper supports the thesis that creative consumer advertising also can be used as a recruitment tool. By increasing the level of creativity used in their communication, a company can affect the attractiveness of themselves as future employers. The creative advertising influences the brands perceived creativity. It also increases the perceived social, development- and reputational value as well as the future intentions with the brand. By being more creative the brand is also viewed as making more marketing effort, which in turn affects the perceived Potential of the brand in a positive way.

Överlevnad och tillväxt för Douglasgran i södra Sverige

After the two big hurricanes called ?Gudrun? (2005) and ?Per? (2007) in the south of Sweden, some landowners planted Douglas fir instead of the traditional Norway spruce and Scots pine. They did it for different reasons. Some of them spreading their "risk", others because they wanted better growth or to obtain a more storm-resistant stand and trees more protected against rot. In this study, survival and growth were examined on Douglas fir in 21 different locations, owned by private landowners in southern Sweden.

Pluginramverk för webbaserade spel

In order to attract talented consultants, Sigma, a consultant company, wanted an online game for recruitment. In the game, Potential employees? skills could be tested to determine whether they are qualified for the job. This paper presents a general technique for creating such a recruitment game. The report generalizes the recruitment game to a level-based game for the web, where a player should be able to progress from one level to the next by solving a given problem.

Styrning av hållbarhetsarbete : En kvalitativ studie av en organisation och dess hållbarhetsarbete

De senaste åren har intresset för hållbarhet ökat enormt. Alltfler företag satsar på att bedriva och utveckla ett hållbarhetsarbete i syfte att erhålla konkurrensfördelar och tillfredsställa kraven från berörda intressenter. Forskningen inom hållbarhet har främst bidragit till ökad en förståelse för den externa kommunikationen av hållbarhetsarbetet, och lett till förbättrade rutiner för hur företag redovisar detta. De interna rutinerna och styrningen för hållbarhetsarbetet har däremot inte har uppmärksammat på samma sätt. Med hjälp av styrningen har företag Potential att identifiera hot och möjligheter, förbättra kommunikation och innovation, samt mäta och följa upp resultat för hållbarhetsarbetet.

Kommunikation av Corporate Social Responsibility : - En fallstudie om kommunikation i perspektiv avföretaget Clas Ohlson

I takt med globalisering och samhällstrender har det blivit allt viktigare för företagen att ta ett bredare ansvar för sitt agerande. Corporate Social Responsibility (CSR) innefattar ekonomiskt, legalt, etiskt samt filantropiskt ansvar och innebär för företagen ett arbete som bygger på lagar, egna initiativ och intressenters förväntningar. Att vara bra på något är också att vara bra på att förmedla det, att kunna kommunicera sitt CSR-arbete. Ämnen som transparens, strategi och förmåga att skicka rätt information genom rätt medium till rätt mottagare är vitala. Rapportens avsikt är att beskriva och skapa förståelse för hur ett detaljhandelsföretag kommunicerar sitt CSR-arbete på ett fördelaktigt sätt.

Kvinnors underrepresentation inom delade mobilitetstj?nster. Akt?rers perspektiv p? orsaker och l?sningar

Utvecklingen av delade mobilitetstj?nster, s?som bildelning, cykeldelning och mikromobilitet, har framh?llits som lovande l?sningar f?r att adressera de utmaningar som pr?glar urbana transportsystem. Dock visar tidigare forskning att dessa tj?nster huvudsakligen anv?nds av m?n. Det finns ocks? en brist p? kunskap om varf?r kvinnor ?r underrepresenterade i anv?ndningen av delade mobilitetstj?nster och hur dessa tj?nster kan anpassas f?r att gynna kvinnors r?rlighet. Denna uppsats bidrar till att ?ka f?rst?else f?r de hinder som begr?nsar kvinnors j?mst?llda anv?ndning av delade mobilitetstj?nster samt vilka anpassningar som kan g?ras f?r att b?ttre tillgodose kvinnors r?rlighet.

I love eco : en fallstudie gällande positioneringsvalets emotionella aspekter och konsumenternas uppfattning

 The current estimations in regards to the increase in environmental threats underline the importance of influencing individual behavior towards a more sustainable lifestyle. At the same time current trends show an increasing interest into ecologically produced foods around the world and that the consumption has seen a major rise in the 20th century. It is therefore of great importance that companies show their interest and commitment in order to offer and influence the consumer into choosing the environmentally sustainable alternative. Also, in order to properly reach out to the consumers, it is of outmost importance to map out their attitude towards these types of products. It is equally important, in order to fully realize the Potential of successful positioning, to show an understanding for the underlying decision processes that dictates purchase.

Nutrient effects on microorganism communities in nutrient poor soils

Better, more efficient fertilizers with great productivity and economic returns are needed, but it is important today to find fertilizers that are also sustainable. It is also important to carefully monitor their impact on the environment, including Potential side-effects. In this context, the microbial communities that carry out numerous essential functions contributing to a functional ecosystem are of particular interest. The present study is a complement to a pot experiment that investigated the Potential of different waste products for use as fertilizers and how they affect the microbial community. In the pot experiment, the clearest treatment change in microorganism community function was found in the fully fertilized treatment used as a positive control. The question was whether this was indirect, i.e.

Affärsförhandling: yrkeskunnande, kompetens och lärande : En kvalitativ studie av affärsförhandling som pedagogiskt forskningsområde

I denna uppsats är utgångspunkten att affärsförhandlingar blir allt viktigare som ett område för yrkeskunnande, kompetens och lärande. Trots detta saknas forskning ur ett pedagogiskt perspektiv på området.Syftet med uppsatsen är att undersöka området affärsförhandling och dess Potential som pedagogiskt forskningsområde. Detta har skett genom att studera ett antal företag med grund inom kunskapsekonomin och vars verksamhet omfattar komplexa affärer. Undersökningen har genomförts i form av form av kvalitativa intervjuer med yrkespersoner som besitter stor erfarenhet och kunskap av affärsförhandlingar på sina respektive områden. Resultatet dessa intervjuer har sedan jämförts och analyserats med hjälp av ett antal i bruk varande teorier och modeller på det pedagogiska området.Studien visar att affärsförhandling kan ses som en social, situerad, dialogisk och resultatorienterad process där det ofta saknas en gräns mellan försäljning och förhandling.

Miljökompensation vid exploatering av Natura 2000 : en jämförande studie av Sverige, Tyskland och Nederländerna

The purpose of the thesis is to describe how environmental compensation is carried through when it comes to exploitation of Natura 2000. The thesis also relates to the three theories of planning synoptic, advocacy and transactive. Three cases of environmental compensation have been studied from three different countries where an exploitation of the Natura 2000 is done. Sweden, Germany and the Netherlands have all been working with environmental impact assessments as a demand to be able to carry through their projects. The projects concern the development of a railway track, an industry and a port which all have been approved by the EU-commission to carry on because of socioeconomic reasons.

Investment in project preventing deforestation of the Brazilian Amazonas

The aim of this thesis is to create an understanding of the incentives for forest companies to invest in reducing carbon dioxide emissions from deforestation and forest degradation, which is termed REDD. The Brazilian Amazonas was chosen as the base for the investment case. Brazil has the largest area of rainforest in the world, and also the biggest problem with deforestation. The Amazon region of Brazil comprises rainforest which is largely intact and unexploited. Accordingly, there is significant Potential scope for prospective investments in a REDD-project, and so have a noteworthy impact in preventing deforestation.The research approach used the United Nation?s Clean Development Mechanism concept was used as a framework for ascertaining the investment costs in Potential REDD-projects.

Lastbilsförare med invandrarbakgrund : Varför ser jag så få lastbilsförare med invandrarbakgrund i svenskregistrerade lastbilar?

I denna uppsats är utgångspunkten att affärsförhandlingar blir allt viktigare som ett område för yrkeskunnande, kompetens och lärande. Trots detta saknas forskning ur ett pedagogiskt perspektiv på området.Syftet med uppsatsen är att undersöka området affärsförhandling och dess Potential som pedagogiskt forskningsområde. Detta har skett genom att studera ett antal företag med grund inom kunskapsekonomin och vars verksamhet omfattar komplexa affärer. Undersökningen har genomförts i form av form av kvalitativa intervjuer med yrkespersoner som besitter stor erfarenhet och kunskap av affärsförhandlingar på sina respektive områden. Resultatet dessa intervjuer har sedan jämförts och analyserats med hjälp av ett antal i bruk varande teorier och modeller på det pedagogiska området.Studien visar att affärsförhandling kan ses som en social, situerad, dialogisk och resultatorienterad process där det ofta saknas en gräns mellan försäljning och förhandling.

Katastrofal rapportering : En kritisk diskursanalys av svenska dagstidningars rapportering om jordbävningen i Haiti respektive översvämningen i Pakistan 2010

This study deals with the distinct difference in media attention the earthquake-disaster in Haiti and the flood-disaster in Pakistan got in 2010. There may be many reasons to this divergence, but this study focuses on how news articles can create compassion.   This study, with its critical perspective, examines how two daily papers in Sweden portray the suffering of the victims of the catastrophes in Haiti and Pakistan, and create compassion for them. Furthermore it asks the question who benefits from the newspaper?s description of human suffering in the third world.   The result shows that the manner of which Swedish daily newspapers report from the catastrophe in Haiti creates an emotional involvement, which most likely leads to compassion. Furthermore it shows Potential to lead the readers to identify with the suffering people in Haiti.   The Swedish daily newspapers report of the catastrophe in Pakistan on the other hand, does not involve the reader on an emotional level, but gives them the role of a spectator.

Två år av sorg Anhörigas livsberättelser om sin sorgeprocess

The study is based on a new approach on how Swedish healthcare is supposed to be controlled and organized. There is a renowned administration problem within Swedish healthcare, which seems to be an obstacle to exploit the resources to the fullest. The latest venture within the healthcare system is patient involvement, where the patients become co-producers of their own care, which aims to both improve and make healthcare more efficient. A few wards in Sweden have implemented this new approach whereupon the study intends to discuss the effectiveness and efficiency in some of these.The study is restricted to three wards, whereof two of these are inpatient wards and the other one is an outpatient ward, within the medical clinic in Jönköping County Council, which has implemented the patient involvement approach in their daily work. The methodology for this study is qualitative in its nature where a time study of personnel time allocation and supplementary interviews with managing nurses on the wards have been conducted.

Allsvensk fotbollssponsring

Purpose: The purpose of this thesis is to examine the ERK model's relevance, validity and Potential need of development to better reflect how it looks today (2013). Method: The study is conducted through three surveys; the first two were face interviews with companies that sponsor Swedish soccer teams and the third study was conducted with a questionnaire to supporters outside a soccer stadium. Results: A model that would better reflect the reality of today (2013) could contain company pride, chairman?s whim, exposure, relationships and associations..

<- Föregående sida 26 Nästa sida ->