Sök:

Sökresultat:

4572 Uppsatser om Perceived occupational status scale - Sida 39 av 305

Perceptions of domestic solar systems : a study on non-adopter views of a new technology

The world is currently facing a huge severe challenge in handling the issue of climate change. One of the ways to lower the green house gas emissions, which is seen as one of the main contributor to the climate crisis, is to use renewable technologies such as for example photovoltaic (PV) systems. PV-systems are also suitable for so called micro production, small scale energy production facilities, since it can be placed on practically any rooftop with the right solar conditions. In Sweden the usage of PV-systems has not yet gotten any wider spreading, even though the solar radiation conditions are very similar to countries that produce a lot of solar energy, as for example Germany. The aim of this paper is to describe non-adopter perceptions of PV-systems. The study holds a qualitative approach using deep interviews for data collection.

Prokrastinering hos högskolestudenter i relation till self-efficacy och studieresultat

Prokrastinering innebär att frivilligt skjuta upp en viktig aktivitet, trots vetskapen om att det leder till stress, ångest och ytterligare negativa konsekvenser. Enligt forskning anses 80-95 % av alla högskolestudenter prokrastinera,  50 % av studenterna uppger att detta leder till problem. Self-efficacy är individens tilltro till den egna förmågan att klara av saker. Syftet med studien var att undersöka prokrastinering i relation till self-efficacy och studieresultat. Metoden som användes var en webbenkät där två mätinstrument kombinerades, varav dessa är välkända inom forskning på området, Procrastination Assessment Scale for Students samt College Academic Self-efficacy Scale.

?It?s like liberation? : a study of agricultural knowledge dissemination among small-scale farmers in Tanzania

The following essay is a descriptive and analyzing study in how the local Tanzanian NGO MVIWANYA works to disseminate sustainable agricultural technologies to the farmer households in Rorya District, Mara. It also presents and analyzes the reception and impacts these new technologies have on the households. Information was gathered during two weeks of field work at the organization in Tanzania. It was conducted empirically through interviews with and observations of small-scale farmer members of MVIWANYA and the staff of the organization. The gathered material is analyzed and presented with the help of a theoretical model designed by Birner et al.

"Man är ju olika med vissa personer" : En kvalitativ studie kring barns upplevelse av, och syn på popularitet och status

Berg, Annette & Lovereus, Madelene (2010): " Man är ju olika med vissa personer. En kvalitativ studie kring barns upplevelse av och syn på popularitet och status. Examensarbete i pedagogik. Lärarprogrammet. Akademin för utbildning och ekonomi.

Validering av delskalan Emotionell Reglering från Social Competence Scale inom projektet PsPATHS i Sverige

Utvärderandet av instrument och metoder är väsentligt för att avgöra validiteten och reliabiliteten av studiers resultat. I den här studien utvärderades delskalan Emotional Regulation. Delskalan ingår i Social Competence Scale (Corrigan, 2003) och användes som underlag för observationer av barn i åldern 4-5 år inom implementeringsförsöket av preventionsprogrammet PsPATHS i Sverige. Totalt deltog 132 barn vid två separata observationstillfällen. Två explorativa faktoranalyser med olika estimationsmetoder (ML och GLS) resulterade i en enfaktorslösning.

Kreativa Produkter : En jämförelse mellan teori och praktik

Syftet med arbetet är att skapa en bättre förståelse för vad kreativitet och kreativa produkter är. I arbetet utvärderas även en metod för bedömning av kreativiteten i en produkt. Den metod som utvärderas är Creative Product Semantic Scale (CPSS). Det finns många olika definitioner på kreativitet och några tas upp i det här arbetet. För att kreativitet skall uppstå är även omgivningen och kontexten viktig.

? ? då lever man i två världar på något sätt ??: Om några vuxna kvinnliga läsares upplevelser av ?en bra bok?

This Master?s thesis provides insights into adult women?s fictional reading within the conceptual phrase ?a good book?. Eight qualitative and semi-structured interviews were performed in order to examine the nature of response and perceived benefits. The collected data were analyzed by Louise M. Rosenblatt?s reception-oriented transactional theory of reading and the cognitive psychology-based model of reading developed within the joint Nordic project SKRIN.

Kost, fysisk aktivitet och hälsa

Ohälsa till följd av övervikt och fetma har kommit att bli ett stort folkhälsoproblem i Sverige och stora delar av världen. Hälsosamma levnadsvanor så som en god kosthållning och viss grad av fysisk aktivitet främjar hälsan och förebygger samtidigt övervikt och fetma. Individers livsstil påverkas av en rad bakomliggande faktorer så som tillgänglighet, närmiljö och sociala kontakter. Studier visar på en ojämlik hälsa, där barn och ungdomar som bor i områden med låg socioekonomisk status i högre utsträckning har ohälsosamma vanor och beteenden än barn från andra områden. I denna studie gjordes sex individuella intervjuer med ungdomar i åldrarna 15-16 år.

Introduktionen - en interaktiv process : En kvalitativ studie av en introduktionsprocess för nyanställda på ett fastighetsbolag

The aim of this essay is to examine the experiences of an introduction process of newcomers through an integrative perspective, by two guiding questions: How does the examined organization socialize newcomers? How is the organizational socialization experienced by the employees? Most Swedish corporations engage in some form of workplace introduction and this introduction should give the newcomer an understanding of his work and its relation to the organizations other business practices. Earlier studies have mostly focused on the effects of socialization tactics but few on the experience. This study, based on qualitative interviews with a regional manager, newcomers and established employees shows that the studied organization socializes its newcomers through many socialization tactics where the newcomers? personality and previous knowledge allows to direct the socialization process.

Relationen mellan fysisk aktivitet, psykologiskt välbefinnande, självkänsla och arbetstillfredsställelse

Syftet med den här studien var att studera relationerna mellan fysisk aktivitet, psykologiskt välbefinnande, självkänsla och arbetstillfredsställelse. Ett sekundärt syfte var att undersöka om måttlig intensitet av fysisk aktivitet är starkare korrelerat till de tre psykologiska begreppen än lätt och ansträngande intensitet. Studiens population (n=126) var mellan 26 och 65 år från ett sjukhus i södra Sverige. Fysisk aktivitet mättes genom Godin Leisure-Time Exercise Questionnaire (Godin & Shepard, 1985), psykologisk välbefinnande genom Psychological Well-Being Scale (Ryff, 1989), självkänsla genom Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1989) och arbetstillfredsställelse genom skalan Arbetstrivsel (Hellgren, Sjöberg & Sverke, 1997 baserad på Brayfield & Rothe, 1951). Resultatet visade att arbetstillfredsställelse kan prediceras av fysisk aktivitet och psykologiskt välbefinnande, psykologisk välbefinnande kan prediceras av arbetstillfredsställelse och självkänsla och självkänsla kan prediceras av psykologiskt välbefinnande.

Utprövning av Fem Till Femton-formulärets småbarnsversion för utredning av barns utveckling och beteende i åldrarna 25?40 månader

The main purpose was to develop norms for the Five to fifteen questionnaire ? toddlers? version (FTF-S) in children aged 25?40 months. Apartial aim was to validate the language domain of the FTF-S against the linguistic scale in the test Bayley Scales of Infant Development ? thirdedition (Bayley-III). Another partial aim was to analyze parents' experiences of the FTF-S in order to provide suggestions for further development.

Kreativ reklam attraherar och rekryterar

This paper supports the thesis that creative consumer advertising also can be used as a recruitment tool. By increasing the level of creativity used in their communication, a company can affect the attractiveness of themselves as future employers. The creative advertising influences the brands perceived creativity. It also increases the perceived social, development- and reputational value as well as the future intentions with the brand. By being more creative the brand is also viewed as making more marketing effort, which in turn affects the perceived potential of the brand in a positive way.

En kreativ romans: Konsten att flirta med omtänksamhet

Consumers today are bombarded with innumerable advertising messages. The need for companies to create advertisements that consumers find relevant is thus increasing. In order to break through the ad clutter, companies have to give something extra to their customers and show that they care about them. How a company decides to communicate might then be more important than what the company actually communicates.The purpose of this paper is to investigate whether the use of creative media choices induces signaling effects and enhances advertising value as well as perceived corporate consideration. The two last mentioned variables are explored as potential driving forces behind the signaling effects.

"Vattnet är slut!" : En studie om hur kriskommunikationen fungerade mellan involverade aktörer under vattenläckan i Kalmar 17-18 december, 2010

Introduction:During a crisis in the society, the communication from the responsible authorities is of big importance. This study shows how the authorities worked with their crisis communication towards the general public during the waterleak in Kalmar in december, 2010.Purpose:The purpose of this study is to investigate how the responsible authorities in Kalmar worked with their crisis communication during the waterleak and also how the general public perceived the crisis communication.Methodology:The study is based on a combination of a qualitative and a quantitative methodology. We begin to work with qualitative interviews with the responsible authorities to get information about the actual event and their work with the crisis communication towards the general public through the mass media. Then we investigate how the general public in Kalmar perceived the crisis communication from the responsible authorities and compare these two results.Conclusion:The study shows that there were several problems, both internally and externally, with the crisis communication from the responsible authorities during the waterleak. Although some people were dissatisified with the responsible authorities crisis communication, the majority were pleased and very satisfied with the information they got from the responsible authorities during the waterleak..

Tillbaka till framtiden - om svensk filmdistribution i den digitala eran

Why is the e-revolution of the Swedish film distribution lingering? In attempting to answer that question, this qualitative study depicts the distribution market of Swedish film and its actors. Thirteen interviews with representatives of the industry have been conducted in search of an understanding of the current situation. Two important conclusions are made. One is that the strong interdependency between the actors of film distribution is inhibiting the acting space of those who seek change.

<- Föregående sida 39 Nästa sida ->