Sök:

Sökresultat:

188 Uppsatser om Packaging - Sida 9 av 13

Beslut som fattas a?r inte ba?ttre a?n den information besluten grundas i

Over the last 25 year IT development has greatly influenced the waycompanies are managed, the tremendous growth in the information society has made a huge amount of information extremely accessible. This has resulted in the problem of information overload where the large amount of information can affect the quality of a decision basis collected by a controller.The purpose of the study is to examine how a controller is affected by information overload and how this influences the decision basis. We intend to highlight the important elements to represent a high quality of information.A survey was conducted through a case study within a global affiliated company in the Packaging industry. An adductive approach has been applied with a qualitative research method. Collected empirical material from interviews has been put into relation with existing theories.The case study indicates that there is no relationship between the problem of information overload and flawed decision basis.

Kemikalier på förskolor : En studie om hormonstörande ämnen och medvetenheten hos förskolepersonal

Chemicals in preschools - a study of endocrine disrupting chemicals and awareness among preschool teachers The purpose of this study was to investigate endocrine disrupting chemicals that have been shown in preschools and also the preschool teachers? awareness of these chemicals. There were two methods used for completing this study; a literature study and a practical study. The literature study was made by researching on the internet and in books. The practical study was performed by sending questionnaires to all preschools in Kiruna municipality to study awareness among staff.

Att förpacka ett pris : hur visuella element påverkar konsumentens prisuppfattning

Titel: Att förpacka ett prisExamination: 2012-04-21Ämne/kurs: Kandidatuppsats, Medie- och Kommunikationsvetenskap, 15 hpFörfattare: Johan Ahlstrand & Patrik OlssonHandledare: Mikael GullikssonNyckelord: Förpackningsdesign, prispositioneringSyfte: Syftet är att undersöka tre specifika förpackningar och hur detre visuella elementen typografi, bild/illustration och formpåverkar konsumenternas prisuppfattning av produkten. Uppsatsen undersöker också om konsumenter som oftahandlar I ett specifikt produktsegment är bättre på att avgöraprispositioneringen på våra utvalda förpackningar änkonsumenter som sällan eller aldrig handlar frånproduktsegmentet.Metod: Detta är en kvantitativ undersökning, utförd med endatorstödd enkät.Teoretiska perspektiv: Studien använder sig av teorier från Marknadskommunikation med vikt på Strategisk Positionering samt Konsumentbeteende och Förpackningsdesign.Slutsats: Våra resultat visar att form i vår studie har varit det mestinflytelserika elementet när det gäller att påverkakonsumentens prisuppfattning. De visar också att konsumentersom sällan eller aldrig handlar från vårt valda produktsegment är praktiskt taget lika duktiga på att avgöra en produktsprispositionering baserat på förpackningsdesignen som dekonsumenter som handlar ofta..

Intern redovisning till marknadsvärde som botemedel mot kortsiktighet

Syftet med uppsatsen var att undersöka i vilken utsträckning svenska tillverkningsföretag använder verklighetsrelaterad intern redovisning som metod att minska kortsiktigheten inom organisationen samt om denna anpassning också leder till de önskvärda resultaten. Detta har gjorts genom en kvalitativ fallstudie utförd på fyra svenska tillverkningsföretag. Den främsta informationskällan var primärdata i form av skriftliga och muntliga intervjuer. De undersökta företagen var NIBE Industrier AB, SCA Packaging Sweden AB, Trelleborg Engineered Systems Group AB och Vin & Sprit AB. Kontaktpersonerna var högt uppsatta chefer eller controllers.

Krukväxter med mervärde till dagligvaruhandeln :

The supermarkets are taking more and more market shares for potted plants the last years, and a greater part is bought without prior planning. Signals from several European countries, for example Denmark and UK, indicate that potted plants with added value have become more and more popular and the added value is based on present trends. The meaning of added value in this thesis is fancy pots, Packaging, pins or arrangements. Potted plants with added value sold in supermarkets offer the consumer the advantage of getting a ?ready product? quick and easy.

Förseglingsegenskaper hos pappersförpackningar med konventionell plast och bioplast

Pappersbaserade förpackningar är ett område som växer snabbt. För att hålla ihop en förpackning och skydda dess innehåll är det nödvändigt mednågon form av förslutningsystem. I projektet har förslutningar i form av varmförseglingar studerats för olika sorters förpackningsmaterial. Vidvarmförsegling pressar två varma metallbackar ihop materialen vilket gör att en försegling bildas mellan dem. Hur stark en försegling blir beror påmaterialegenskaper och på de parameterinställningar som används vid försegling.

Kundlönsamhetsanalys som avbildande kalkyl och medskapande praktik: En fallstudie av Billerud

In recent years, customer profitability has become a focal point of academic discussions on business performance. However, researchers remain divided as to how evaluation of customers ought to be conducted, resulting in uncertainty of how accounting systems should be adapted to prevailing conditions. This paper aims to investigate the application of customer accounting techniques and the role they play in the organisational and commercial context in which they take place. In a case study of Billerud, a Swedish company providing materials and services for Packaging solutions, the interplay between customer accounting techniques and customer relationship characteristics has been examined through the application of a theoretical framework developed by Lind and Strömsten. Particular emphasis has been put on deviations from the prescribed pattern of the framework.

Alla minns en bra historia - En studie om användandet av corporate storytelling internt

Uppsatsens syfte är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en deskriptiv fallstudie av tre företag få ökad förståelse för hur kommunikations- och marknadsföringsverktyget storytelling används i svenska företag. Syftet är även att identifiera vilka effekter verktyget kan ge och studera hur storytelling kan påverka företagskulturen. En kvalitativ forskningsansats med abduktivt angreppssätt har använts där tre fallföretag, SCA Packaging, IKEA och SAS samt konsulten Matts Heijbel intervjuats inom ämnet. De tre fallföretagen arbetar aktivt med intern storytelling.Teoriavsnittet inleds med en beskrivning av intern marknadsförings betydelse, därefter redogörs för verktygets storytelling som ett internt marknadsföringsverktyg. Teorikapitlet berör hur storytelling fungerar som kulturbärare då uppsatsens syfte är att studera denna aspekt.Studien visar att storytelling kan användas i många olika syften och på olika sätt.

Omslag till böcker och DVD-filmer : en jämförande studie av visuell kommunikation i omslagen till Män som hatar kvinnor och Niceville

This thesis is about covers of books and DVD movies. I have tried to find out if the visual communication of the covers differs between the book and movie with the same story. Do they appeal to different target groups? I have also been trying to find out what designers can do to increase the visibility of covers among others. Are there certain rules to follow for making a cover visible?To reach a conclusion I have been studying components in advertising pictures, since covers work as a kind of advertiser for the product.

Globalt Ansvar : socialt ansvar eller organisatoriskt hyckleri?

Background: Ambiguity and confusion of ideas within the area of social responsibility have led to that companies not really know how to work with these types of questions. One way for companies to deal with their social responsibility is to affiliate to an initiative that exists and through this show their standpoint. One of these is Globalt Ansvar, a Swedish governmental initiative that is based on Global Compact?s principles and the guidelines of OECD. What does it mean for the companies when showing their point of view? Is this a way to gain legitimacy?Purpose: The purpose with the thesis is to judge if organisations? work with Corporate Social Responsibility gains more legitimacy by affiliating to Globalt Ansvar.Research method: A survey made through telephone interviews with representatives from all of the fifteen Swedish companies which today are affiliated to Globalt Ansvar.Conclusions: In order to give the affiliated companies more legitimacy, Globalt Ansvar has to be a legitimate initiative.

Plockanalys i Härjedalens kommun : En utvärdering av plockanalyser på hushållens säck-och kärlavfall under åren 2007-2011

As a result of an increased consumption, waste volumes has grown steadily throughout the 1900s, and this puts great demands on an efficient and ecological sustainable waste management on both local and national level. In order to evaluate collection and disposal of household waste, a large number of Sweden´s municipalities are using waste analyses. The overall aim of this study has been to summarize and assess results from waste analyses executed in Härjedalen´s municipality during the years 2007-2011.The evaluation has given information about the household waste´s composition, quantity and change in time. The report´s objective has been to create a basis which the municipality can use in planning of future information efforts and other measures, and give some proposals on how these can be designed and targeted. Therefore, the report also highlights research on motivations factors that affects environmentally conscious behavior such as recycling, and how different instruments like information can be used to promote this.

Optimering av påstorkning : Från behov till färdig konstruktion

This thesis describes the redesign ofequipment designed for drying bags thatis used in Fresenius Kabis´manufacturing of their nutritionmedicine in Uppsala. The need of thistask arise during the start of thedevelopment of a new Packaging line werethis equipment were meant to be used. Anevaluation of the bagdryers capacity andcapability was necessary.The work started with gathering ofinformation from suppliers of the usedcomponents and from the responsibleengineers for this equipment. Aneducation to learn how the equipmentworked and how to operate it were taken.That was followed by the creation of astudy plan were the tests were plannedto test different parameters effect onthe drying result and to see if thebagdryer managed to handle the bags ofthe correct format in the pace that theequipment should be designed for.The test results detected a need ofdesigning a unit with a function thatholds the bags in place while passingthrough the dryer in order to attainhigh quality results. The results werelater used for optimization of thedesign.

Import av avfall för energiutvinning ? en systemanalys av avfallshanteringens klimatpåverkan

This study has examined if importation of waste for energy recovery can reduce the climate impacts of Waste Management Systems. Using Systems Analysis this study will try to examine the complex waste systems in a systematical and strictly logical way to see how these systems interact and affect each other. Specifically examining the climate impact of waste management systems in England. The traditional way of handling waste in England is through Landfills. Land filling leads to emissions of the greenhouse gas Methane. The EU has put in place a landfill directive that is supposed to lead the member states away from land filling as a method of waste management. Today in Sweden there is a competition for the waste available for incineration. The worsening economical situation together with less product Packaging and an increase in source separation leads to a lack of waste available for incineration.

Kreativitet som konkurrensfördel

Syftet med uppsatsen är att utreda hur en organisation kan främja och tillvarata sin kreativa potential. För att finna svar på frågeställningen tog vi till en början till oss litteratur inom kreativitets-, organisations- och förändringsområdena och identifierade därigenom åtta viktiga, återkommande faktorer för att främja och tillvarata kreativitet. Dessa är vision, kontinuitet, delaktighet, mångfald, öppenhet, resurser, kunskapsförvaltning och motivation. Litteraturstudierna gav oss underlag för en kompletterande empirisk studie. I ett andra led gjorde vi alltså en kvalitativ studie för att visa på en praktisk lösning av problemet.

Produktionsanalys på Efterbehandling

Arvika Smide is a supplier to the automotive industry with a focus on advanced drop forgings including powertrain and bearings. The great experience and high quality is Arvika Smide?s speciality. Today's competition in the industries puts high demands on the efficiency where each company has a quest for perfection.Arvika Smide has been through the thesis of Karlstad University, called for a situation analysis of aftertreatment whose effectiveness has not been fully desirable. The department includes the production steps blasting, quality control and Packaging.The thesis contains the results from the situation analysis and comparisons of the calculations for selected reference period Q4 2009th.

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->