
Sökresultat:
1512 Uppsatser om Pćverkning vid brand betong - Sida 37 av 101
Det avbrutna samtalet - reklamformatets betydelse i podcastmediet
Marketers are today confronted with new forms of media and tend to use different strategies to exploit these media. The podcast medium has emerged in a time of changes in terms of media planning. By using stimuli containing identical context with different forms of advertising, this thesis seeks to explore whether ads, sponsorships or product placements is more favourable for an advertiser to practice in the podcast medium. The purpose of this study is to investigate the differences in communication effects, such as attitude towards the brand and purchase intention, depending on the form of advertising. Testing if previous research, made on the same format but in different media, is applicable in the podcast medium carries out the study.
SamrÄd vid planering, byggande och drift av vÀgtunnlar i Stockholms lÀn med avseende pÄ brand och personsÀkerhet
MÄlet med denna uppsats Àr att se vilka författningar som gör sig gÀllande vid planering, byggande och drift av en vÀgtunnel, frÀmst med avseende pÄ samrÄd men Àven brand och personsÀkerhet. Processen kring att planera en tunnel Àr vÀl reglerad och innefattar mÄnga lagar. VÀglagen (1971:948) reglerar om planprocessen, nÀr de olika stegen ska utföras, vad de ska innehÄlla samt nÀr och med vilka samrÄd ska ske. Miljöbalken (1998:808) reglerar frÀmst att en miljökonsekvensbeskrivning ska utföras och godkÀnnas, men innehÄller Àven generella regler om förebyggande skyddsÄtgÀrder. Plan- och bygglagen (1987:10) görs ocksÄ gÀllande vid planeringen av en vÀgtunnel med avseende pÄ detaljplaner och LÀnsstyrelsens tillsyn över plan- och byggnadsvÀsendet i lÀnet.
Risker och konsekvenser vid en yttre storbrand pÄ Smurfit Kappa Kraftliner PiteÄ
Denna rapport syftar att undersöka de risker och konsekvenser som uppstÄr för samhÀllet och nÀromrÄdet vid en brand i yttre brÀnslehantering hos Smurfit Kappa Kraftliner i PiteÄ. Yttre brÀnsle i denna rapport syftar pÄ biobrÀnsle, bark, flis, returpapper och massaved. Vid en brand bildas en mÀngd olika Àmnen och partiklar, styrt av temperatur och vilket material som brinner. Om dessa brandgaser sprids över bebodda omrÄden Àr det av stor vikt att veta omfattningen av de risker och eventuella skador som lokalbefolkningen utsÀtts för. De rÄdande vÀderförhÄllanden Àr en stor faktor för spridningens omfattning.Ett företag i Sverige Àr enligt lag skyldigt att ha ett adekvat sÀkerhetsarbete och sjÀlva kunna hantera de risker som de sjÀlva medför.
Sociala Fastigheter : En studie om hur fastighetsdistributörer kan stÀrka sitt varumÀrke via Facebook
Aim: The aim of our study is to analyze and evaluate from a marketing perspective how estate agents can use facebook to strengthen their brand. Method: We have used an inductive study form where we?ve used a quality and a quantity data gathering method. The data has been gathered from an interview with Botkyrkabyggens marketing coordinator and from an internet survey based on a convience selection and a snow ball selection.Theory: SWOT, Brand Equity, Word of Mouth, Customer Relationship ManagementConclusion: Facebook can create and measure "word of mouth" effects, and also create better information management and flow of information compared to traditional marketing for an estate agent. The risks of facebook is the difficulty in educating the staff about the site and the fact that facebook dominates the policies and rules which suddenly can change.
Is less more?
Back in the 1950s Marilyn Monroe and her hourglass shaped body was the aesthetic ideal for how models were to look like. Nowadays, the tide has turned. Research has shown that female models are becoming increasingly taller, narrower and straighter. This trend has occurred despite the fact that both men and women (still) prefer medium sized women with curvy bodies. This essay examines if this trend can be justified from a marketer's perspective.
Arbetsklimatet i klassrummet : Konflikthantering och ett bra arbetsklimat i klassrummet
Effekter av samhÀllets sÀkerhetsarbete (ESS) Àr ett femÄrigt projekt som finansieras av myndigheten för samhÀllsskydd och beredskap. Denna rapport Àr en delstudie inom ESS och behandlar frÄgestÀllningar inom delomrÄdet deponiolyckor med fokus avseende brand.Arbetets mÄl Àr att redovisa vilka förutsÀttningar och förhÄllanden som Àr vanliga före, under samt efter brÀnder pÄ deponier, att identifiera svaga lÀnkar och förbÀttringspotentialer i det förebyggande brandskyddsarbetet, samt att lÀmna förslag till förbÀttringar inom omrÄdet.För att kunna nÄ upp till mÄlen har författarna genomfört litteraturstudier och tre fallstudier, i form av platsbesök och intervjuer, av deponianlÀggningar som har varit drabbade av brand. Vid urvalsprocessen av vilka anlÀggningar som skulle studeras stÀlldes tvÄ kriterier upp. Dessa var att branden inte var Àldre Àn tvÄ Är och att omfattningen varit betydande. Efter urvalsprocessen fastslogs att fallstudier skulle ske pÄ Storskogens avfallsanlÀggning i Oskarshamn, Heljestorp avfallsanlÀggning i VÀnersborg och HÀringetorp avfallsanlÀggning i VÀxjö.De slutsatser som har dragits Àr att brÀnder pÄ deponianlÀggningar Àr nÄgot som sker relativt ofta i Sverige idag och dessa leder till att en mÀngd miljö- och hÀlsoskadliga Àmnen bildas.NivÄn pÄ det skadeförebyggande och skadebegrÀnsande arbetet med avseende pÄ brand skiljer sig Ät mellan de tre studerade anlÀggningarna.
Prefabbyggande med betong i Sverige och Finland
Denna rapport syftar till att undersöka hur NCC i Sverige kan ta lÀrdom av NCC i Finland för att effektivisera sitt eget industriella bostadsbyggande. I rapporten behandlas synen pÄ prefabbyggande inom NCC Sverige idag, prefabindustrins struktur samt en jÀmförelse med NCC Finland. Arbetet har utförts inom ramarna för ett examensarbete i bÄde Sverige och Finland. I Sverige har tvÄ examensarbetare jobbat, i Finland en. Arbetet har resulterat i en generell beskrivning av förhÄllandena i Sverige och Finland, faktorer som skiljer sig signifikant mellan de bÄda lÀnderna har utförligt analyserats.
Less is More - en studie om utformningen av inlÀgg pÄ sociala medier
Theory has concluded that consumers evaluate advertising not only based on what the advertiser's message aims to communicate, but also how the message is communicated. As the most popular activity on the world's largest social media channels is to upload and share photos, it has become crucial for advertisers to define strategies that maximize the reach of photo posts. Two observed variations of images used in posts are graphical images and digital photographs. The aim of this study is to investigate which of these two strategies that generate most positive impact on the sender and its brand. 230 users of the Chinese Facebook and Twitter counterpart, Sina Weibo, were exposed to manipulated Sina Weibo posts after which they answered a survey.
Integrerad Kommunikation för att stÀrka ett Nation Brand
The aim of this paper is to explain how the European Union?s common strategy for theCommon Foreign- and Security Policy (CFSP) will change with the implementation of the Treaty of Lisbon. A comparative case study and qualitative method is used. On the basis of Smith?s theory of institutionalization we will analyze two member states: France and Denmark.
Modellering av svÀllande betong : Alkali-silikatreaktion (ASR) i en befintligturbininneslutning
För att bibehÄlla elnÀtet stabilt Àr det viktigt för elproducenterna attkunna möta samhÀllets behov av elkraft. Detta behov varierar beroendepÄ tid pÄ dygnet och Àven av Ärstid. Att kunna samla energi dÄ behovetÀr lÄgt, för att sedan utvinna och distribuera energi dÄ behovet ökar ÀrdÀrför viktigt. Vattenkraft Àr en av de energikÀllor som Àr enklast attreglera. Denna energi Àr dessutom relativt miljövÀnlig.
Food traceability system for Swedish origin food items : an assessment of the application ?vÄga frÄga - fÄ en bonde pÄ köpet? from a farmer perspective
In June 2013 a debate concerning the consumers? right to a label of origin on food packages was held in the Swedish parliament (www, Riksdagen, 2014). The debate was sparked by some food scandals where labelling was falsely used, claiming something that was not true ? the horse-meat scandal, frozen strawberries infected by Hepatitis A, pork sold as beef, etc. These cases were not only wrong in terms of food safety, but also fraudulent and threating consumers? right to fair origin labelling.
Den levande uppfattningen om landstinget : En studie om hur Landstinget i VÀrmland uppfattas av invÄnarna i VÀrmland
The studyŽs purpose is to identify how their communication affects their brand. The study will be made trough the perspective image, the values and associations which the target audience have about the County Council. The study has two question formulations: Which parts in the County Council's communication affect their brand? How does the residents in VÀrmland's image about County Council's look like? The study is based in Balmers 6C's of Corporate Marketing. ThereŽs also some organizational communication added to the study.The two methods has been used in the study, qantitative survey's and qualitative interviews.
Ungsocialisternas arbetarklass. En analys av synen pÄ arbetarklassen i tidningarna Brand och Nya Folkviljan 1909-1910
Syftet med uppsatsen Àr att undersöka ungsocialisternas förestÀllningar om arbetarklassen. Den teoretiska utgÄngspunkten för undersökningen Àr tanken om att klass Àr nÄgot som skapas genom sprÄket som utvecklats av bland andra E P Thompson, Gerath Stedman Jones och Joan Scott. 1910 bildades en ny nationell fackförening i Sverige, Sveriges Arbetares Centralorganisation (SAC), vilket markerar undersökningen början och slut. Ungsocialisterna var drivande i bildandet av SAC och dÀrför Àr det intressant att studera deras syn pÄ den klass de ville organisera. Materialet för studien bestÄr av ungsocialisternas tvÄ officiella tidningsorgan ? Brand och Nya Folkviljan ? under perioden 1909-1910.
ArbetsgivarvarumÀrke : - En kvantitativ undersökning av sambandet mellan ett arbetsgivarvarumÀrke och motivation
Titel: ArbetsgivarvarumÀrke - en kvantitativ undersökning av sambandet mellan ett arbetsgivarvarumÀrke och motivationKurs: Pedagogik med inriktning mot vuxna och arbetsliv CFörfattare: Kristoffer Fredriksson och Emilie RunnegÄrdHandledare: Gunilla RoosNyckelord: ArbetsgivarvarumÀrke, employer branding, employer brand, motivation, motivationsfaktorer, motivationsomrÄden, lön, feedback, arbetsuppgifter, utveckling och omgivning.Syfte: VÄrt syfte Àr att undersöka om arbetsgivarvarumÀrket kan utgöra en motivationsfaktor samt om det finns andra motivationsomrÄden som de anstÀllda pÄ ett företag anser Àr viktiga för att de skall motiveras.Metod: Uppsatsen baserar sig pÄ en kvantitativ studie i form av en enkÀtundersökning pÄ ett företag.Slutsats/resultat: De viktigaste motivationsomrÄdena för vÄra respondenter var: Arbetsuppgifter, relationen till chef och kollegor samt feedback och utvecklingsmöjligheter.Lön, fysisk arbetsmiljö och arbetsgivarvarumÀrket har mindre inflytande pÄ deras motivation. .