
Sökresultat:
9066 Uppsatser om Organization and personnel management - Sida 60 av 605
Centraliserad personalavdelning- bästa verktyget för chefsstöd? : En kvalitativ studie om arbetssituationen relaterat till chefsstödet från personalavdelningen vid Uppsala kommun.
Changes in the workplace have led to new ways of organizing and structuring organizations. Organizations? desire to increase competitiveness, efficiency and flexibility has resulted in new conditions in the field of human resources. The new conditions have also created new roles and changing responsibilities for those working within human resources.The purpose of this study was to investigate how the implementation of Ulrich's model for HR transformation can impact on the human resource departments managerial support to first-line managers in the municipality of Uppsala. Today the municipality of Uppsala organizes its human resources based on the Ulrich's model, which divides the work into the units service center, the expert unit and business partners.
Management of Private Equity Investments: A Study of Swedish Biotech Investment Managers
The Private Equity industry has over the past years been booming and major external environmental changes have made the industry transform rapidly. Increased competition between Private Equity firms is one of the reasons why the industry has been and is being forced to focus more on addition of value through increased operational management. Consequently, the focus of value addition is by some said to be transferred away from deal making and financial skills, and into active operative management. This case study investigates how the portfolio management, and more specifically the measuring and management of performance, is carried out in a number of leading Swedish Private Equity funds with investments in the biotech sector. The biotech sector is characterized by extensive research and development, and many biotech companies often lack income and other measurable financial parameters in the initial phase.
Kommunikation av strategi - betydelsefulla faktorer
Vårt syfte med uppsatsen är att beskriva vilka faktorer som har betydelse för
hur ledningen i en organisation kommunicerar strategi till medarbetarna. För
att kunna uppnå vårt syfte har vi använt oss av en kvalitativ metod. Vi har
samlat in vår empiri med hjälp av intervjuer utformade som samtal. I analysen
har vi sedan tolkat materialet utifrån de teorier vi funnit kunna hjälpa oss
förstå det studerade. Vi har funnit 14 faktorer som har betydelse för hur
strategi kommuniceras.
Jobbgarantin för ungdomar : En studie kring deltagarnas upplevelse av jobbgarantin för ungdomar
Abstract"The Care of Work" is a study whose background comes from the problems surrounding work-life balance and equality that permeates social debates today. The problematic work-life-balance and gender equality are just as relevant today as they were 35 years ago. The aim of the study was to investigate whether or not men and women have a satisfactory work-life balance and if the organization they work for is doing something to make their life puzzles function. Last, but not least, the purpose is to see if gender equality is in the interest of the individual or the state.The study is based on work-life balance, gender equality and gender as the theoretical frames of reference. Eight respondents, four men and four women, from established IT companies were interviewed.
Category Mangement: Framtiden för Dagligvarubranschen?
Syfte: Syftet med vår magisteruppsats är att utreda hur involverade parter idag inom dagligvarubranschen i Sverige upplever Category Management. Syftet är även att belysa implikationer samt potentialer inom ramen för Category Management inom den svenska dagligvarubranschen. Metod: Vi har arbetat utifrån kvalitativ metod och genomfört både personliga intervjuer samt telefonintervjuer. Vårt empiriska material har därefter varit underlag vid den teoretiska kopplingen. Empiri: Vi har utfört personliga intervjuer med involverade aktörer inom den svenska dagligvarubranschen.
Kunskapsföretags värdeskapande : ett steg mot en integration av Service Management och Knowledge Management
Bakgrund: För att kunna stilla kunders behov och skapa kvalitet och därigenom värde, krävs kunskap. Två teoribildningar som talar om värde och kvalitet respektive kunskap var för sig är Service Management och Knowledge Management. Service Management är huvudsakligen externt orienterad medan Knowledge Management är näst intill uteslutande internt orienterad, vilket medför att vissa "spänningar" återfinns dem emellan. Frågan är hur dessa"spänningar"hanteras i kunskapsföretags värdeskapande. Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera vad Service respektive Knowledge Management bidrar till i förståelsen för kunskapsföretags värdeskapande.
Commodity Risk Exposure in the Forestry and Paper Industry
We aim to investigate the risk exposure against commodity prices in the forestry and paper industry. The intension is also to study the affect that the changes in commodity prices has on a company?s market value..
Icke förnyelsebara risker : Svenska gruvbolags riskhantering av en eventuell framtida metallbrist
A major issue that has been a subject for quite some time is whether there will be a scarcity of metals in the bedrock in the future and whether or not we might end up with a problem similar to that of the big oil crisis in the mid-seventies. Following the oil crisis many oil companies started up with risk management to control future risks. This work presents how Swedish mining companies work with risk management to handle risks that might come up in the future due to metal scarceness. How Swedish mining companies look at the possible metal scarceness and if they use risk management in their decision-making process is studied. By doing interviews with Swedish owned mining companies it was found that the mining companies did not see the future metal scarcity as a risk, even though 2/3 of the companies acknowledged the scarceness to be a reality.
Levande varumärkestillgångar - en studie av internt varumärkesbyggande i en teknikintensiv bransch
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Marknadsföraren - en succéfaktor i produktutveckling?
Syftet är att studera produktutvecklingsprocessen hos Findus Sverige AB, för att utreda vilken roll marknadsföraren har och hur detta påverkar projektets resultat..
Effect of TV displays on impulse purchase
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Miljöchefer : - ledarskap och medarbetarskap inom kommunalt miljö- och hälsoskydd
Environmental management officers ? leadership and employeeship in local environmental health authorityThe purpose of this study was to illustrate the working situation of municipal environmental health management officers. This is a qualitative study where I have interviewed ten environmental officers in ten municipalities in Sweden. The interviews were based on a half structured interview guide with questions. I have interpreted the interviews through different leadership theories.
Organisationskultur i fusion : en studie av neurologiska kliniken på Karolinska Universitetssjukhuset
Mergers and Acquisitions have become more and more in common knower days among the companies. Factors that might influence could be such as power of competition or it could even be the aim of new strategies of the company. In mergers is it not only the buildings and the physical objects that is put together, also the human beings within the organization are put together. Each person contributes to the culture, which makes the situation more complicated. In making a merger successful, it is important to pay attention to the organizational culture.
Co-branding ur ett konsumentperspektiv
Med denna uppsats har vi utifrån ettkonsumentperspektiv, jämfört eventuellalojalitetsöverföringseffekter hos co-branding vid en högoch en låg engagemangsnivå..
Management - Från start till landning
Syftet med uppsatsen var att utifrån ett projektarbete vid Malmö-Sturup Airport,lyfta fram och dra lärdom av grupprocesser ochprojektarbete. Viktiga lärdomar är att projektarbete ibland kräver förkunskaper inom process och metod snarare än branschspecifika kompetenser. En projektgrupp kan ha mer än en roll i arbetet och behöver då balansera dessa roller och relationer. En grupp med kompletterande personligheter når lättare effektivitet samtidigt som behovet av koordinator är stort. Styrningsverktyg är därför viktiga för att skapa struktur.