Sök:

Sökresultat:

862 Uppsatser om Online Kappa Analyzer - Sida 19 av 58

Matematiksamtal : En studie kring matematiksamtalmellan elever i behov av särskilt stödi matematik och matematiklärare

Vid kemisk massatillverkning finns behov av mättekniker som möjliggör ytterligare optimering av processen. Möjligheten att analysera svartlut med hjälp av aktiv akustisk spektrometri utreddes genom att ett online instrument konstruerdes och installerdes på ett pappersbruk. Analyser med multivariata metoder utfördes på resultaten. På grund av yttre omständigheter försenades arbetet, och ett tillräckligt dataunderlag för en definitiv slutsats erhölls ej. En rad vidare arbeten föreslås..

Skapande av hög medvetenhet : En studie i hur ett företag med begränsade resurser kan skapa hög medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder

Title: Creating high awareness ? A study in how a company can create awareness with cost efficient marketing methods. (Skapande av hög medvetenhet ? En studie i hur ett företag kan skapa medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder).Authors: Alexander Edlund and Fredrik HanssonAim: Our aim is to reveal the pros and cons of cost efficient marketing and decide which cost efficient method works best in creating awareness. We also want to determine if the methods can be integrated in a successful way to achieve greater awareness.Method/Material: We have made a qualitative approach by conducting three in depth interviews with the company Bluetooth SIG?s marketing director Anders Edlund.

Gormsson - En symaskin för nybörjare

We are getting smarter. Our knowledge of the world around us is increasing rapidly and our population spend a big portion of their time in school studying it. But art and craft are moving out to give room for more theoretical subjects. Today many of us can not even fix a torn shirt without help. We buy new ones, they are cheap enough.

Styrning av produktutvecklingprojekt för att balansera effektivitet och kreativitet: en fallstudie utförd på fyra produktutvecklingsföretag

Uppsatsen diskuterar hur företag styr för att balanserar effektivitet och kreativitet vid produktutveckling i projektform. Vi behandlar även vilka osäkerheter som råder vid produktutveckling samt vilka egenskaper en projektledare bör ha. Vi har även behandlat olika styrsystem såsom Simons styrmodell och Stage-gate-modellen. Fallstudier har genomförts på Smurfit Kappa Group, Ferruform, Älvsbyhus AB och ABB Plast där aktörerna har varit personer med god inblick inom det berörda området. Våra tolkningar och slutsatser är inte av generell karaktär, det handlar istället om våra undersökta aktörers uppfattningar och sanningar.

Negativ avtalsbindning : i svensk marknadsrättslig praxis

One fundamental principle in Swedish contract law is that passive acceptance does not constitute a binding acceptance of an offer. Still, business owners use the consumers unknowing of this, and form offers saying passivity will lead to a binding agreement. Business owners are thus trying to ?negatively bind? the consumer to agreements. There are rules prohibiting this kind of actions in the Swedish marketing law (MFL).In order to find out what constitutes this forbidden kind of agreement-entering according to the Swedish Market Court, an analysis of seven cases settled between 2002-2009 and concerning consumers in these situations, is made.

Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook

Titel Den skräddarsydda reklamen ? En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på FacebookFörfattare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle ForsbergKurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitetTermin Höstterminen 2014Handledare Malin SveningssonAntal sidor och ord 42 sidor och 17867 ord, exklusive bilagor och referenserSyfte Syftet med studien är att beskriva unga vuxna kvinnors upplevelser av den riktade reklamen påFacebook.Metod och material Kvalitativ studie baserad på två fokusgruppsintervjuerHuvudresultat Studien visar att det finns en medvetenhet kring att reklamen på Facebook är riktadsamt en viss kunskap kring hur det går till. Riktandet i sig uppfattas inte som problematiskt, däremot är kategoriseringen i viss del generaliserande på ett sätt som inte uppskattas. Hade kategorierna kalibrerats för att göra reklamen mer träffsäker och reproducera färre stereotyper hade den kunna uppfattas som ett välkommet tillskott i Facebookflödet. Informationen om användarna som Facebook använder för att anpassa och rikta reklamen känns okej för våra intervjupersoner att dela med sig av, om den används till specifikt det.

Mitt liv online vs. offline : En kvalitativ studie om sja?lvpresentation pa? Instagram

Pa? sociala na?tverkssidor tilla?ts anva?ndarna att presentera sig sja?lva. Sociala medier ger anva?ndarna mo?jlighet att styra och kontrollera sin presentation pa? ett annat vis a?n hur presentationen kan styras i ansikte-mot-ansikte situationer. De sociala medierna tenderar dock att rikta sig till en bredare publik i ja?mfo?relse med den interpersonella situationen.

Att expandera sökfrågor i en elektronisk bibliotekskatalog: En jämförelse av återvinningseffektiviteten för fyra olika sökfrågetyper

This Masters thesis deals with query expansion in an online library catalogue. The aim of the study was to compare the retrieval effectiveness of four different query types when applied to the online library catalogue of the University College of Borås. The query types were: an initial query, the initial query with right hand truncation, the initial query expanded with synonyms and finally the initial query expanded with synonyms and right hand truncation. 24 topics were formulated, and four queries for each topic were constructed. The records retrieved by the searches were judged with regard to topicality, and were judged to be non-relevant, partially relevant or relevant.

Hur ett industriföretag ökar kundvärdet genom
tilläggstjänster

The purpose of this thesis was to investigate how an industrial company can increase customer value by offering added services to their core products. Theses added services can be categorized into the three different parts of the buying process. The company that was investigated is Smurfit Kappa Kraftliner in Piteå, a large international industrial company active on a business to business market. We have conducted a case study and made interviews with three respondents within the company. The result of the study show that the company offers value added services in each stage of the buying process.

Deliberation och gruppolarisering på Internet : En netnografisk studie av politiskt beteende

Gruppolarisering innebär att bl.a. social jämförelse leder till att isolerade grupper med likasinnade genererar mer extrema åsikter. Gruppolarisering på internet kan vara ett oroväckande fenomen för den deliberativa demokratin. Istället för att människor med konkurrerande ståndpunkter utbyter idéer och tankar med varandra samlas de i isolerade diskussionsforum på internet där social jämförelse i värsta fall kan utmynna i hattal och terrorism. Med netnografisk metod studeras här politiska diskussioner online i två olika typer av forum, ett politiskt och ett icke politiskt.

Datorspel = Lärande? : En kvalitativ studie angående gymnasieelevers attityder gällande datorspel som läromedel

The gaming market has become the fastest growing market for leisure and is one of the most popular forms of homeentertainment. This has generated a media debate about how people are affected by gaming and concernes how we are affected by the violence that may occur in games. Games proponents argues that gaming is the future of teaching and computer games are becoming a sustainable and popular instruction strategy. Some studies have long used computer games for educational purposes. By interviewing high school students in focus groups as qualitative research, I studied their attitudes towards computer games as a learning tool.

Onlinemöte- en kvalitativ studie av finansiell personlig rådgivning med delad skärm.

I enlighet med den trend som råder inom den tekniska utvecklingen i samhället i stort, introduceras nu ett sätt för bankers kunder att ha personliga rådgivningsmöten via Internet. Tidigare har sådana möten skett ansikte mot ansikte på det bankkontor som kunden tillhör. Det finns en rad fördelar med att tjänster sker online som exempelvis tideffektivitet, geografiskt oberoende och mer flexibelt i allmänhet. Den här kvalitativa studien handlar om en underökning kring hur personliga (finansiella) rådgivare upplever att arbeta med den här typen utav möten, närmare bestämt vilka faktorer som de anser viktiga när möten som skett ansikte mot ansikte kan komma att ske online. Studien innefattar ett induktivt tillvägagångssätt i syfte att ta reda på dessa faktorer samt att granska dem utifrån ramverket datorstött samarbete och synsättet kroppsbaserad kognition.

Förändring av intranät och dess inledande utmaningar

Organizations today face changes continuously as the society, the surroundings and the technology change. The information technology used in organizations has become essential, where intranets are a big part of it. Many organizations embrace social intranets, and these kind of changes has an impact on the members in the way they work, handle information and communicate. As many organizations and the members in it face new kinds of changes, they also face new kinds of challenges. This paper presents an interview study at Smurfit Kappa Kraftliner in Piteå, whom are about to go through a change process unlike any other change they have ever gone through before.

Analgesi vid interaktion mellan butorfanol, buprenorfin och µ-agonister

Opioider används ofta inom veterinärmedicinen för att lindra smärta hos djuren. Det finns fyra olika opioidreceptorer som opioiderna kan binda in till, my (?), delta (?), kappa (?) och opioidlik receptor-1 (ORL-1). Dessa receptorer har olika funktion och opioider har varierande affinitet och förmåga att binda in till dem. Två inom veterinärmedicinen i Sverige mycket frekvent använda opioider är butorfanol och buprenorfin.

Patienters upplevelser och attityder till tandhygienistbehandling, samt ett reliabilitetstest av mätinstrumenten Corah Dental Anxiety Scale och Dental Hygienist Beliefs Survey

The aim of the study was to examine experiences and attitudes to dental hygienist treatment in a group of patients by using the assessment tools Corah Dental Anxiety Scale (DAS) and Dental Hygienist Beliefs Survey (DHBS) at the dental hygienist clinic, the university of Kristianstad. Another aim of the study was to test the reliability of the assessment tools. Methods: Fifteen respondents answered the two questionnaires at two different occasions before dental hygienist treatment. The results showed that nine respondents reported that they are absolutely calm when their dental hygienist is going to remove tartar, while six are a little bit worried or tensed. The categories ethics, communication, trust and control in DHBS had a positive agreement (mean value 1.1 and 1.2).

<- Föregående sida 19 Nästa sida ->