Sök:

Sökresultat:

862 Uppsatser om Online Kappa Analyzer - Sida 15 av 58

?Det här är ett plagiat? En studie av Sportbladets rewrites och hur de förhåller sig till upphovsrättslagen

Authors: Malin Andersson & Mattias ÅsénTitel: ?Det här är ett plagiat?Level: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishNumber of pages: 44 (without appendix)Sportbladet is Sweden?s biggest sports newspaper online. Their audience, as for all online newspaper?s audience, has big expectations of a steady flow of news. The economic conditions of journalism, together with the interests from the owners, may force newspapers to produce large quantities of news for cheap costs.

Arkiverad men inte tillgängliggjord : En studie av upphovsrättslagen, kollektiva avtalslicenser och tillgängliggörande av digitaliserat arkivmaterial

This study focuses on the Nordic model of Extended Collective Licenses (ECL) and how this model can be used in the process of digitalising and publishing archival material such as photos, letters, maps or films. The question that this study aims to deal with is what advantages, and disadvantages, there are for archives and copyright holders when an ECL is being used. To help answering this question the ?theory of the knowledge commons? has been applied. The research question has been answered through a text analysis based on legal texts including Swedish law.

Vilka faktorer bidrar till att spelare fastnar i MMORPG spel?

Massiva onlinerollspel är idag mycket populära och försäljningen och spelandet utav dessa ökar markant. I och med detta väcks frågan om vad det är i dessa onlinespel som gör att människor spelar och fortsätter spela. Denna uppsats inriktas främst mot MMORPG:s, Massively Multiplayer Online Role-Playing Games, då författarna anser att det är i denna onlinespelsgenre den största möjligheten att finna och definiera de faktorer, som påverkarspelares vilja att spela, finns. För att ta reda på dessa faktorer skapades en enkät vars frågor utformades med en gameflowmodell i baktanken. Denna enkät lades sedan ut på sex olika onlinespelsanknutna forum, där totalt 105 spelare anonymt deltog.

Optimering av stripper och metanolanläggning

Rapporten beskriver hur ett processavsnitt vid Smurfit Kappa Kraftliner i Piteå fungerar och hur reglerkretsarna i detta processavsnitt optimeras för att fungera så bra som möjligt. Optimeringen av kretsarna sker genom Lambdametoden och genom polkancellation. För kretsarna som är optimerade jämförs hur de fungerar före optimering mot hur de fungerar efter optimeringen. Processflödet för Stripper 2 är stabilare efter optimeringen. För Stripper 3 finns problem som inte kan lösas genom optimering av kretsarna.

Faktorer som underbygger och motverkar användningen av doping : En genomgång och analys av dopingforskningen 2004-2009

Business across the Internet has increased in recent years and most companies that are selling trips have increased their sales online. Many companies that are selling trips strive for customers to receive and experience a personal service online. The meeting between the client and a webpage service system on the Internet should work. Service encounters are an essential part of the contact between customer and company and play a big part in how the first impression is perceived by the customer. To understand how a service encounter works, meeting face to face, companies need to understand how customers perceive that meeting.

Interbedömarreliabilitet i affektavläsning - en explorativ metodstudie

Syftet med denna studie var att undersöka reliabiliteten i en metod för att observera affektuttryck, Stålforsmetoden. Stålforsmetoden fokuserar primärt på affektuttryck i ansiktet, och mer specifikt den första affekten som en patient uttrycker under en psykoterapisession (?överföringsaffekt?). Den teoretiska grunden är affektteori som utvecklats av Silvan Tomkins och Paul Ekman. Data har samlats in med strukturerad observation och analyseras kvantitativt.

Konstauktioner online : Hur bygger auktionsverk fo?rtroende online?

Fo?rfattarna har uppma?rksammat en starkt uppa?tga?ende trend inom onlineauktioner sett till omsa?ttning och antal akto?rer. Med utga?ngspunkt i denna utveckling har fo?rfattarna underso?kt hur svenska auktionsverk bygger fo?rtroende gentemot kunder som handlar pa? onlineauktioner. Uppsatsen a?mnar besvara hur fo?retag inom denna bransch idag jobbar fo?r att bygga fo?rtroende gentemot sina kunder.

Nyfikna öppningar

Det mänskliga beteendet är en av de viktigaste komponenterna i utformandet av arkitektur. Vi gestaltar byggnader och platser på ett visst sätt för att frammana en känsla av trygghet och lugn och på ett annat sätt för att skapa spänning och dramatikLockelsen är kanske vår starkaste mänskliga drift. Den där osynliga kraften som träder in och gör att vi måste titta genom springan i den fördragna gardinen för att stilla vår nyfikenhet. I jakten på en upptäckt.Springan i gardinen, hålet i planket och presenternas omslagspapper gör alla att det som finns där innanför blir så mycket mer intressant och lockande. Jag ställer mig frågan om det samma kan tillämpas på en hel byggnad?Blir en byggnad mer spännande och intressant, mer öppen och extrovert, genom att vi klär den i en yttre "kappa" i vilken vi lämnar små nyfikna öppningar, små lockelser, som skvallrar om byggnaden och verksamheten innanför? I detta fall ett nytt konstmuseum i Uppsla..

Tvistlösning online vid konsumenttvister

The first aim of this study is to examine what the differences are between the Classic directive (directive 2004/18/EC of the European Parliament and of the Council of 31 March 2004 on the coordination of procedures for the award of public works contracts, public supply contracts and public service contracts) and the Revised Classic directive (directive 2014/24/EU of the European Parliament and of the council of 26 February 2014 on public procurement and repealing Directive 2004/18/EC) when it comes to social considerations in public procurement. The second aim is to examine if the revision of the directive has solved the prior existing problems regarding social considerations in public procurement. In this paper a traditional European legal method is used. The examinations show a number of things, including the Revised Classic directive involving codification of case law, references to other sources of law and some clarified rules as well as new provisions. The regulations regarding reserved contracts, technical specifications, and selection criterion are satisfied in the Revised Classic directive.

Service på Internet ? Hur service erbjuds av företag som säljer resor på Internet

Business across the Internet has increased in recent years and most companies that are selling trips have increased their sales online. Many companies that are selling trips strive for customers to receive and experience a personal service online. The meeting between the client and a webpage service system on the Internet should work. Service encounters are an essential part of the contact between customer and company and play a big part in how the first impression is perceived by the customer. To understand how a service encounter works, meeting face to face, companies need to understand how customers perceive that meeting.

Om man inte har Facebook så är man ingen : En studie om ungdomars onlineverklighet i förhållande till deras offlineverklighet med fokus på deltagande på sociala medier

Studiens syfte är att undersöka ungdomars sociala medieanvändande och hur dessa påverkar dem då de är online och offline. Det som studien fokuserar på är införlivande av tillhörighetskänslor, kollektiv självkänsla och bekräftelse via sociala medier hos informanterna. Det är en kvalitativ metod som används i form av semistrukturerade intervjuer. Resultatet analyseras och kopplas till tidigare forskning samt Richard Jenkins teori om social identitet vilken inkluderar begrepp som grupper, kategorisering, institutionalisering, habitualisation, identifikation, självbild och offentlig image. Även Berger och Luckmanns begrepp face-to-face interaktion och socialisationsprocess används i analysen samt begrepp som berör internetberoende.Det empiriska materialet analyseras enligt hermeneutiska principer, och visar på att alla informanterna tar del av sociala medier varje dag.

Den sportjournalistiska bloggens karaktär : En kvantitativ innehållsanalys

The aim of this paper is to describe the characteristics of the sport journalistic weblog. To achieve this we have used the following questions: Which themes are included in the sport journalistic weblog? How much text does the sport journalistic weblog content? How often is multimediality incorporated in the sport journalistic weblog? Which references occur in the sport journalistic weblog? How many hyperlinks occur in the sport journalistic weblog? How many of the hyperlinks is internal respective external? How often does the sport journalistic weblog offers possibilities to interaction between the journalist and the reader? How often does interaction between the journalist and the reader occur?The theories we have used is both online publishing and Jan Schmidt?s analytical framework on blogs. Online publishing describes an important part in our paper, online journalism, which in turn describes three important definitions for this paper; hypertextuality, multimediality and interactivity. Jan Schmidt?s theory is central to understand the phenomena, and functions as a starting point in the analyze part.

User comments: Availability and Utilization in Online News Affiliated with Local Daily Press

User comments:Availability and Utilization in Online News Affiliated with Local Daily PressAuthor: Susanne AlmgrenSupervisor: Mats EkströmConstituent: Dagspresskollegiet (Annika Bergström/Ingela Wadbring)Course: Term Paper in Media and Communication StudiesTerm: Spring Term 2012Pages/word count: 91 pages / 38 334 wordsObjective: To examine the users availability to the user comment feature and how theusers utilizes the user comment feature in the context of an online news site affiliatedwith local daily press.Method: Mixed methods approach, content analysis and discourse analysisMain result: In this context, three out of four news stories (76.5 percent) has beenallocated with the user comments feature. The highest availability to the user comment feature was found in news themes covering sports and entertainment, followed by financial news. News stories lacking the user comment feature weremainly found in news themes concerning crimes and accidents. The user comment frequencies are not normally distributed along news stories. On the contrary, 62 percent of the news stories did not get any user comments at all.

Från förslagsverksamhet till systematiskt förbättringsarbete

Detta examensarbete är utfört på Smurfit Kappa Kraftliner i Piteå i ett försök att hjälpa företaget att följa med i den snabba teknologiska tillväxttakt som råder inom pappersindustrin idag. Företagets gamla förslagsverksamhet innehöll brister i belöningssystem och motivationsfaktorer som gjorde att ledningen motarbetade förslag för att de ansåg belöningen vara för stor. Smurfit har sedan de köpte bort det gamla systemet arbetat för att ta fram ett nytt system, som innefattar klara och tydliga riktlinjer samt ett belöningssystem som uppmuntrar hela företaget istället för att tillföra en dålig stämning som fallet varit. Smurfit är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2000 och måste ha en fungerande förslagsverksamhet för att uppfylla samtliga kriterier. Syftet med detta examensarbete är att ta fram och belysa vissa faktorer som är kritiska för att en förslagsverksamhet ska fungera.

Den allsmäktige kunden : En kvalitativ studie om word-of-mouth, viral marknadsföring och viljan att dela med sig.

The purpose of this thesis is to clarify the connection between word-of-mouth and viral marketing, to identify properties of and strategic ways to implement viral marketing and to examine how a company can influence the customers? perception of the brand in social media.This purpose served to answer our research question: How can companies deliberately create viral marketing?To answer this question we based our study on a qualitative method where we conducted eight interviews with different people, all with experience in our research field. We focused on our respondents? own opinions and were more interested in their personal experiences rather than the market in general.In our last chapter our analysis clearly demonstrates that companies can deliberately create viral marketing. This is possible if companies create material that appeal to and that triggers the costumer to share.

<- Föregående sida 15 Nästa sida ->