Sök:

Sökresultat:

1182 Uppsatser om Obeställd elektronisk reklam - Sida 26 av 79

Nyskapande inom reklamannonser : En studie av reklamens utveckling i teori och praktik

Miljön för annonsering och reklam har förÀndrats. MÀnniskor har blivit alltmer exponerade till reklam och har dÀrför blivit alltmer skeptiska och trötta pÄ den. DÀrför har det fÄtt en ökad betydelse för reklamerna att vara kreativa, intressanta och underhÄllande, men samtidigt nyskapande för att pÄ sÄ sÀtt vÀcka uppmÀrksamhet och motivera konsumenterna att titta pÄ reklamen. För att en aktör ska överleva i annonseringsbranschen mÄste hon vara kreativ, nyskapande och anpassa sig till branschens dynamiska utveckling. Samtidigt finns det riktlinjer inom annonsering - bÄde i form av praxis och i form av normativa teorier inom markandskommunikation - som visar vÀgen för hur en reklam ska utformas i olika situationer och vid olika grader av involvering och motivation frÄn konsumentens sida.Teorier och modeller om annonsering indikerar branschens utveckling eftersom de bygger pÄ praktiska underlag och visar de sammanhangen som rÄdde i branschen nÀr teorin skapades.

Digitalt bevarande av ekonomisk och finansiell information

Den hÀr studien Àr gjord pÄ initiativ frÄn Bodens kommun som upplever att det inte finns nÄgon generell standard för hur digital ekonomisk och finansiell information bÀst kan bevaras lÄngsiktigt. Med ett avstamp i vad jag ansÄg vara relevant teori, genomfördes studien med hjÀlp av semistrukturerade intervjuer med personal frÄn ekonomiavdelningen och analyser av dessa..

Gourmetmat för alla!

VÄrt mÄl med projektet var att göra en webbapplikation Ät Gourmet Grön och deras nya produktserie. Applikationen innehÄller information om produkterna och hur de anvÀnds samt vilka fördelear dessa ger..

DK:s kommunikation, informations- och dokumenthantering med hjÀlp av Microsofts produkter

Idag leds företag av tre hörnstenar: kommunikation, informations- och dokumenthantering. Dessa begrepp hör ihop och förutspÄr framtiden för företaget. Detta Àr Àven Àmnet som denna rapport berör. Rapporten beskriver 10 poÀngs examensarbete, som utförts som en del i vÄr utbildning.Kommunikation Àr alltsÄ en mÀnsklig handling, nÄgot som vi gör och information Àr det vi utbyter genom att kommunicera med varandra. Information Àr nÄgot som finns överallt idag och berör oss alla pÄ olika sÀtt och vis.

Lag om kvalificerade elektroniska signaturer : -verkningslös eller uppfyller den sitt syfte?

SammanfattningElektronisk handel har under senare Är vuxit fram som ett av de potentiellt mest betydelsefulla anvÀndningsomrÄdena för den moderna informations- och kommunikationstekniken. Genom lag (2000:832) om kvalificerade elektroniska signaturer, implementerades EG-direktivet (1999/93), om ett gemenskapsverk för elektroniska signaturer. Det övergripande syftet med direktivet har varit att samordna medlemsstaternas tekniska och juridiska arbete vad gÀller elektroniska signaturer. Kommisionens mÄl var att underlÀtta anvÀndningen av elektroniska signaturer och bidra till ett rÀttsligt erkÀnnande av dessa, frÀmst för att undanröja eventuella hinder mot elektronisk handel.Syftet med uppsatsen har varit att ta reda pÄ om svensk lagstiftning pÄ omrÄdet, lagen om kvalificerade elektroniska signaturer, har underlÀttat anvÀndningen av elektroniska signaturer. Anslutningsvis kan man pÄpeka att lagens rÀttsliga skyddsmekanismer och dess tillsyn, samt det skadestÄndsansvar som lagen reglerar, endast tillÀmpas om det Àr frÄga om kvalificerade elektroniska signaturer som Àr baserade pÄ kvalificerade certifikat, och som utfÀrdas till allmÀnheten.

Projekt annorlunda : Hur man pÄ ett annorlunda sÀtt lockar ungdomar till tekniska och industriella gymnasieutbildningar

Syftet med det hÀr examensarbetet var att undersöka hur ungdomar i Äldrarna 13-16 Är resonerar kring sina gymnasieval och sin framtid. Detta skulle bidra till att lÀttare kunna ta fram ett material som intresserar ungdomar och som fÄr de att söka tekniska och industriella utbildningar i Eskilstuna.Ungdomar blir i högstadiet utsatta för en mÀngd reklam- och informationsmaterial, arbetet gick dÀrför ut pÄ att locka de med informationsmaterial som kan ses som ?indirekt reklam?. DÄ förÀldrarna pÄverkar ungdomarnas gymnasieval var det viktigt att materialet Àven skulle rikta sig till dem.Arbetet skedde i samarbete med Teknikcollege MÀlardalen, en kvalitetstÀmpel pÄ utbildning inom teknik och industri. För att kunna genomföra arbetet intervjuade jag studievÀgledare pÄ tvÄ högstadieskolor i Eskilstuna.

"ICA I love eco" : - nÄr budskapet fram?

Konsumtionen har under de senaste Ärtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmÀngden i vÀrlden, men Àn mer Àr ökningen relaterad till att vi mÀnniskor har förÀndrat vÄrt konsumtionsmönster. För att skapa en hÄllbar konsumtion krÀvs att konsumenterna handlar pÄ ett mer miljömedvetet sÀtt. Marknadsföring Àr en av flera faktorer som har kommit att skuldsÀttas för jordens miljöförstöring. Mycket visar pÄ att marknadsföringen spelat en central roll vid grundandet av den ohÄllbara konsumtionen och dÀrmed ocksÄ varit en stor bidragande faktor till miljöproblemen vi har idag.

MK Brinkarna

En webbapplikation har skapats Ät en motorklubb i Karlskrona vid namn Brinkarna. Webbsidans syfte Àr att sprida information till klubbens medlemmar, samt göra reklam för klubben för att kunna fÄ fler medlemmar.Applikationen Àr utvecklad i CMS-programmet Joomla! som Àr uppbyggt med programmeringssprÄket PHP. Designen och presentationen sköts med hjÀlp av CSS och XHTML, bilder med hjÀlp av programmet Photoshop CS4. .

Gourmetmat för alla!

VÄrt mÄl med projektet var att göra en webbapplikation Ät Gourmet Grön och deras nya produktserie. Applikationen innehÄller information om produkterna och hur de anvÀnds samt vilka fördelear dessa ger..

Modets skrivna ord : En jÀmförelse mellan kundtidningar och förlagsutgivna tidningar i modebranschen

MÄnga företag ger i dag ut tidningar med journalistiskt material till sina kunder, sÄ kallade kundtidningar. NÄgot som Àr unikt för dessa Àr deras tryggade ekonomi och att de ska frÀmja ett företag med hjÀlp utav mer material Àn bara reklam.Fenomenet Àr inte nytt, utan har existerat sedan mitten av nittonhundratalet, men föga forskning finns kring kundtidningars innehÄll och funktion, och vad som skiljer dem frÄn vanliga populÀrkulturella tidningar. Detta ville vi med denna uppsats försöka undersöka och den valda inriktningen Àr kundtidningar som ges ut av modeföretag.Denna studie har analyserat innehÄllet i fyra företagsutgivna tidningar (varav en hybrid) och tre förlagsutgivna tidningar i modebranschen. Analysen utgjordes av tvÄ delar; en kvantitativ textanalys, dÀr antal texttyper har rÀknats, samt en kvalitativ innehÄllsanalys, dÀr frÄgor har stÀllts till materialet. Dessutom har vi Àven placerat in tidningarna lÀngs Colin Sparks innehÄlls-axlar, som Àr till för att konkretisera olika tidningstyper.Resultatet visar att kundtidningarna frÀmst bestÄr av intervjuer med mÀnniskor, som ett sÀtt att skapa igenkÀnning och en relation med lÀsarna, samtidigt som de informerar om sina produkter.

Den"nye" mannen- nÄr klÀdkedjor som H&M en potentiell storkund som den ?nye? mannen genom sin marknadskommunikation?

SyfteSyftet med denna uppsat's Àr att analysera H&M: 's reklam samt undersöka hur en effektiv marknadskommunikation inom klÀdbranschen kan utforma's gentemot den ?nye? mannen, 16-35 Är. MetodGenom att utgÄ frÄn en abduktiv forskningsansat's har en kvalitativ undersökning genomfört's. Denna har utformat's som en delvi's strukturerad intervju dÀr urvalsmetoden har varit snöbollsurval. Avsikten har varit att urskönja beteenden som kan vara till hjÀlp vid utformade av marknadsföring.

Vad pÄverkar ditt förtroende? : en modell för hur man utvÀrderar förtroende för e-legitimation

Dagens samhÀlle gÄr mer och mer mot att flytta över pappersarbete till elektronisk form, nÄgot som praktiserats sedan datorn introducerades pÄ kontoren under 70- och 80-talet. För att ta ytterligare ett steg nÀrmare det papperslösa kontoret sÄ behövs det möjlighet att personligen sÀtta sin underskrift Àven pÄ digitala dokument, och detta krÀver att personen i frÄga kan bevisa sin identitet elektroniskt. För att vilja göra det mÄste personen ha förtroende för att de uppgifter och handlingar som lÀmnas till eller fÄs av myndigheter eller företag via Internet hanteras pÄ ett sÀkert sÀtt. Det vill sÀga att informationen har sin ursprungliga form och att den inte hamnar i orÀtta hÀnder. BÄde myndigheten/företaget och anvÀndaren mÄste kunna förmedla information elektroniskt med samma tillit och legala verkan som nÀr man skickar fysiska dokument med handskrivna underskrifter.

APU ? Arbetsplatsförlagd utbildning. Elektronisk dokumentation - effektivt verktyg under APU?

DÄ verkligheten stÀndigt förÀndras och skolan skall ha möjlighet att utveckla goda lÀroprocesser under APU, mÄste det ske i samklang med APU platserna. Inom de yrkesförberedande utbildningarna Àr APU (arbetsplatsförlagd utbildning) ett viktigt verktyg för att göra vÄra elever medvetna om hur dagens arbetsmarknad fungerar och vilka förvÀntningar som kommer att stÀllas pÄ dem som blivande arbetstagare och medarbetare. Genom vÄrt utvecklingsarbete med att utveckla APU-dokumentation pÄ Internet, hoppas vi kunna förbÀttra och förenkla framtida dokumentation under APU. Vi menar att vikten av hÄllbar dokumentation ger handledaren och pedagogen möjlighet att kontinuerligt följa elevens kunskapsnivÄ och personliga utveckling. Syftet med vÄr undersökning har sÄledes varit att undersöka om vi med APU-dokumentation pÄ Internet som verktyg i gymnasiet kan förbÀttra informationshantering, dokumentation och kommunikation samt underlÀtta samarbetet mellan handledare och skola i jÀmförelse med nuvarande handledarpÀrm. Vi gjorde kvalitativa intervjuer med totalt sex handledare som arbetar som frisörer.

FrÄn bok till text och multimedium

Den hÀr uppsatsen Àr ett försök till att analysera ny digital och digitaliserad litteratur med hjÀlp utav medieteorier och intervjuer med lokala aktörer i det litterÀra produktionsfÀltet, först och frÀmst förlÀggare. Jag har tvÄ mÄl med min avhandling: att ge en överblick över hur dagens digitala landskap ser ut och hur vi, bÄde som kulturkonsumenter och -producenter kan förhÄlla oss till dessa nya medier nÀr de Àr sÄ pass abstrakta som de Àr idag..

Gerillamarknadsföring : konsten att nÄ konventionella mÄl med okonventionella metoder

I början av 1980-talet myntade reklammannen Jay Conrad Levinson uttrycketgerillamarknadsföring. Den nya termen var skapad för att beskriva en marknadsföringstaktikför framförallt mindre företag dÀr kreativitet snarare Àn en stor marknadsföringsbudget skullevara nyckeln till framgÄng. Genom att anvÀnda sig av okonventionella medieval kunde Àvenrelativt billiga kampanjer fÄ ett stort och mycket kostnadseffektivt genomslag. Vartefterkonkurrensen om konsumenternas uppmÀrksamhet ökat har Àven större företag anammattaktiken. Tidigare forskning pÄ omrÄdet har frÀmst undersökt gerillamarknadsföring ur ettföretagsperspektiv.

<- FöregÄende sida 26 NÀsta sida ->