
Sökresultat:
3855 Uppsatser om Nyhetsförmedling på Internet - Sida 51 av 257
Distribution av känslig data
Information Technology (IT) makes it possible to electronically distribute data between actorswho are in geographically diverse areas. Nowadays, information is sent less frequently throughtraditional correspondence in favor of faster electronic equivalents via the internet.Despite effective IT environmentand secure encryption techniques choose some actors to sendinformation through physical delivery. This phenomenon occurs in those working withconfidential information as it is handled by a number of rules and safety regulations.Based on a set of rules and requirements, we have looked over the possibility of sending sensitiveinformation electronically over the internet. The aim was to find general guidelines for howcompanies and organizations should manage and send sensitive information over insecurenetworks. This led us to our research question: How can information be exchanged betweenactors in geographically diverse areas be categorized and encrypted so that it can be transportedover the internet without security or integrity deficiencies?To answer the question, there was a case study at a defense company.
Piratkopiering i Sverige : Hur fildelare själva reflekterar över sina handlingar
Den här uppsatsen behandlar ämnet olaglig fildelning på internet. Intervjuer med fem svenska fildelare ligger till grund för en kvalitativ analys av deras egna handlingar. Analysen kretsar kring fem grundläggande teman som syftar till att förmedla en bild av individernas egen bild av fildelning och moraliska dilemman som kan uppstå vid denna handling. Teorin som har används beskriver främst handlingsramarna och samhället som fildelarna kan tänkas befinna sig i. Kopplingar görs mellan individernas handlingar och den övergripande samhällsteorin för att påvisa om de stämmer överränns.
Att bädda för förändring.
Syfte: Studiens syfte var att undersöka om det finns ett överdrivet Facebook användande bland barn och ungdomar mellan 6 och 16 år och vilka effekter ett överdrivet internetanvändande får utifrån ett hälsoperspektiv. I den teoretiska delen ville jag undersöka vad ett så kallat Facebook beroende innebär och vilka slutsatser jag kunde göra mot min empiriska del. Den empiriska delen skulle utröna om det fanns skillnader mellan pojkar och flickor i vilken utsträckning man använder Facebook men också om det finns skillnader bland yngre eller äldre barn och ungdomar. Den teoretiska delen var tänkt att ge en bild av beroende av internet och sociala medier, och vilken påverkan ett ökat internetanvändande får på hälsan. Hypotesen är att allt fler barn och ungdomar använder internet och sociala nätverk i större utsträckning idag än för ett par år sedan, och att tiden tas ifrån fysiska aktiviteter och sömn.
Den litterära nätsajten Vulkan.se och en ny modell för den litterära processen
The aim of this thesis is to investigate how the literary site Vulkan.se affects the conditions for publishing, distribution, incorporation in value systems and feedback in the literary process, as it appears in Lars Furuland?s model of this process. The purpose is also to propose an updated version of the model. This is achieved through a qualitative testing of Furuland?s theory.
Internethandel - Regionalt eller globalt? : En tvärsnittstudie av ungdomars handelsmönster
Ungdomar i vår närmiljö handlar allt mer på Internet. Syftet med denna uppsats är att undersöka om ungdomar, trots deras nyfikenhet fortfarande handlar mest regionalt eller om deras beteende på den digitala marknaden är präglad av ett globalt agerande. Frågeställningarna och undersökningsarbetet i detta examensarbete har inriktat sig på en kvantitativ studie bland ungdomar runt om i världen i kombination med teorier kring konsumentbeteende och gravitationsmodellen. Samtidigt har vi undersökt hur Statistiska centralbyrån och Svensk handel förhåller sig till detta. Resultatet blev en undersökning bland ungdomarna i 15 olika länder i fem världsdelar.
Relationsmarknadsföring Vs Internet
SAMMANFATTNING
Titel: Relationsmarknadsföring Vs Internet
Författare: Krzysztof Fluder
Fadi Safar
Handledare: Marie Jönsson
Kurs: Kandidatarbete, EFE305
Forskningsfråga: Har ett företag som tillämpar relationsmarknadsföring samma
slags kundrelationer och kundprofiler som ett företag där man använder Internet
som försäljningskanal?
Syfte: Att identifiera hur relationerna mellan företag/kund ser ut samt att se
om det finns en skillnad i kundprofil mellan två företag som tillämpar två helt
olika försäljningskanaler inom lastpallsindustrin.
Metod: Vi har gjort en kvalitativ undersökning där vi granskat två företags
kundrelationer och kundprofiler. Vi intervjuade två företagsledare med olika
sorters försäljningskanaler men inom samma bransch. När vi skrev ner våra
intervjufrågor var vi tvungna att tänka på två saker.
Den moderna yttrandefriheten : En era för näthatare?
Dagens moderna e-samhälle har inneburit stora förändringar för den vanliga individen. En av de största vardagsförändringarna är digitaliseringen av kommunikation. Analoga brev ersätts i allt större mån av digitala e-mail och analoga tidningar samt flygblad digitaliseras eller förmedlas genom hemsidor. Många är nog ense om att detta är något positivt. Att den tekniska utvecklingen bör främjas snarare än att motverkas.
Föreställningen om Australiens outback : En diskursanalys av australiensiska officiella webbsidor
The Internet is a constant source of information about the world and has contributed to the globalization of texts and pictures. A part in the tourists process of consumption involves looking at pictures and read about places that create an image of places that they have never been to. Websites are therefore important as a first impression and it is here that places are being represented. Places are created on the Internet and the Australian outback is an example of this. The study is interesting because it can be used to understand the relationship between people and places.
Design eller innehåll : vad är viktigast för en webbportal?
Användningen av Internet har ökat kraftigt de senaste åren och begreppet webbportal har blivit allt vanligare. Syftet med det här arbetet är att undersöka om det är en webbportals design som är det avgörande vid valet av webbportal eller om det är innehållet och tjänsterna. Kanske är det en kombination av design och tjänster som värdesätts högst.I detta arbete utförs en heuristisk utvärdering av ett antal bostadsförvaltningsportaler för att undersöka både eventuella användbarhetsproblem samt hur väl designade portalerna är. I arbetet görs även en enkätundersökning hos ett antal utvalda hyresgäster hos AB Skövdebostäder för att undersöka inställningen till designen av företagets webbplats samt dess innehåll och tjänster.Resultatet visar att webbportalers tjänster är viktigare än designen men att designen inte är helt oviktig. Några generella slutsatser kan dock inte dras av detta arbetes undersökningar eftersom både antalet medverkande portaler och hyresgäster är allt för få..
Information om viktminskning på internet : En intervjustudie med fokus på tillförlitlighet, ideal och viktminskningsmetoder
Bakgrund Dagens samhälle är präglat av en medvetenhet kring övervikt, vilket kan ha lett till de ideal som råder när det gäller kropp och hälsa. Media påverkar samhällets ideal kring utseende och har en viktig roll vid spridning av kostinformation gällande viktnedgång.Syfte Syftet är att utforska synen på webbpublicerad kostinformation gällande viktnedgång.Metod Fyra kvalitativa intervjuer genomfördes och urvalet baserades på att deltagarna skulle ha en vilja att minska i vikt samt regelbundet läste kostinformation gällande viktnedgång på internet.Resultat Deltagarna trodde inte att informationen som ges i kvällstidningarnas webbupplaga är tillförlitlig och att enda syftet är att tjäna pengar. Man upplevde förvirring kring nya rön och metoder gällande viktminskning och ansåg att omgivningen lätt tar till sig den information som finns på internet. Idealen i samhället och som visas på internet ansågs vara förvridna och ohälsosamma. Idealet tycktes vara en smal och vältränad kropp vilket informanterna inte själva upplevde sig kunde nå upp till och kände ett misslyckande över och gjorde att de även kände sig än mer uppgivna inför en viktminskning.
Om den ofeministiska jämställdheten och den ojämställda feminismen: en diskursteoretisk analys av en feminismskritisk jämställdhetsrörelse verksam på nätet
This essay analyses text written by a gender equality movement critical of feminism. Themovement is active on the Internet and through this essay I would like to show the tensions in contemporary political debates on gender equality and feminism. 350 blogposts have been deconstructed through discourse theoretical method. In the analyses I have shown the discursive struggle that is going on within the movement in giving meaning to concepts as knowledge, society, gender, politics, feminism and gender equality. The movement is using the technical potential in blogs and common Internet forums tocreate a common political we.
Streamad Tv ? komplement eller konkurrent för linjär Tv? : En studie om preferenser bland män och kvinnor i olika åldrar
Few would disagree that the media landscape has undergone significant changes the last decade. From bulky computers and plain mobile phones to portable High-Definition computers and multi-functional smartphones. Other media, such as newspapers and music, have evolved and prospered in a digitalized environment. The constant urge to digitalize aspects and functions of our daily lives seems almost instinctive. Television has taken further steps into this environment as it is now accepted and featured via the Internet.
Köket framför datorn eller datorn framför köket? : en studie kring lärares och elevers attityder om Internet samt om hur Internet används i skolämnet hem- och konsumentkunskap
I skolans styrdokument, Lgr 11, står skrivet att skolan ska ansvara för att varje elev efter grundskolan kan använda modern teknik som ett verktyg för kunskapssökande, kommunikation, skapande och lärande. Genom en kvalitativ studie, gjord på tre hem- och konsumentkunskapslärare samt 50 st elever i årskurs 8, innehållande intervjuer, observationer och enkätstudier, undersöker denna uppsats hur lärare använder IT i hem- och konsumentkunskapsundervisningen samt vilka uppfattningar som lärare och elever har till användningen av IT i ämnet.Resultaten visar att både lärare och elever är positiva till användningen av IT i ämnet hem- och konsumentkunskap, men att det främst är tiden och skolans ekonomi som styr hur det används. Även faktorer som lärarens intresse, utbildning och bristen på datorer i skolan spelar en stor roll i vilken utsträckning IT används..
Ipv6 : En empirisk studie i hur Ipv6 protokollet har utvecklats de senaste åren.
Internet grows, so it?s cracking, soon will all IPv4 addresses be allocated and a solution is urgently needed. The new protocol, IPv6 is the solution to this problem. With a size of 128 bits against IPv4s 32 bits gives IPv6 a huge amount of addresses to distribute. The security addition that may be added manually in IPv4 is the standard with the new protocol.
Upplevelser av bannerreklam på en nischad hemsida
Title: Experiences of Banner advertisement on a specialized homepage
Author: Marcus Westerberg
Supervisor: Marie Hemming
Department: Department of Business Administration, IEM
Course: Bachelor thesis in Business Administration, FEC 007
Purpose: Create a understanding for how the users on Internet pages experience
the occurrence and the shape of the banners.
Method: Methods used are quantitative and qualitative, and the facts and
figures are based on a pop up inquiry and some telephoneinterviews. I elected
pop up inquiry and telephoneinterview as my data collection. My inquiry had a
high grade of standardization and the interviews had a low grade of
standardization.
Result: On the basis of the question of issue I have drawn the conclusion that
the users feels that it is important with information in all advertising. It is
also important for the users to create a value around the product. The users do
not have the time to figure out the message behind advertising, the want simple
and massive information about the product/service.