Sök:

Sökresultat:

3855 Uppsatser om Nyhetsförmedling pć Internet - Sida 37 av 257

Att blogga om varandras texter, digital respons elever emellan

Syftet med projektet var att undersöka om elever kan motiveras i skrivprocessen och i elevrespons med hjÀlp av Internet, dator och bloggteknik. Syftet var Àven att se om undervisningen kunde individualiseras i högre grad med hjÀlp av dessa medier. Projektet utfördes i svenskundervisningen i en klass sju under fyra veckor. Eleverna arbetade med att fördjupa sig i sagogenren, producera egna sagor samt ge varandra konstruktiv kritik i form av bloggrespons. Eleverna observerades under arbetet och fem individer valdes ut för en nÀrmre observation och intervju angÄende motivation och engagemang.

"Jaha, det gick ju bra den hÀr gÄngen ocksÄ" : En kvalitativ undersökning av seniorers förhÄllande till e-handel

In this paper we have examined why seniors do not use e-business to the same extent as other age groups. Seniors belong to the age group that, according to statistics from Statistics Sweden (SCB) in 2011, utilizes e-business the least in relation to the number who use the internet. To understand how seniors reason and perceive the possibility to shop on the internet, we have conducted four interviews with people from 65 years and older. We have let the respondents answer questions regarding utility aspects, e-business interfaces, general shopping habits, risks, and whether or not they usually shop online. We also found out how seniors reason when they sell products and services.

Finansiell kommunikation pÄ internet : Hemsidan en effektiv kommunikationskanal - om den anvÀnds pÄ rÀtt sÀtt

Problemet i den hÀr uppsatsen handlar om det börsnoterade bolaget Fenix Outdoors finansiella kommunikation pÄ internet. Genom att pÄ en övergripande nivÄ utgÄ ifrÄn redovisningsteoretiska resonemang, Stockholmsbörsens regelverk och rekommendationer samt genom att utföra en kvalitativ studie, borde det vara möjligt att pÄ ett rationellt sÀtt konstruera en normativ modell för utformning av finansiell kommunikation pÄ internet. Denna modell ska alltsÄ fungera som ett vÀgledande instrument till hur Fenix Outdoor bör utforma sin hemsida. Modellen i sig ska vara av generaliserande karaktÀr, vilket innebÀr att börsnoterade bolag generellt ska kunna anvÀnda sig av modellen för att utforma sin finansiella kommunikation pÄ internet. Den hÀr uppsatsen bygger pÄ en form av kvalitativ fallstudie av företaget Fenix Outdoor.

Att vÄga skicka in pengarna - en studie om tillit och trygghet inom e-handel

Internet har under de senaste decennierna haft en explosionsartad utveckling och transparensen som finns har öppnat mÄnga nya dörrar. TillgÀngligheten har lett till att e-handel tar allt fler marknadsandelar och blir allt vanligare. Detta har dock vÀckt diskussion kring tillit och trygghet pÄ Internet i allmÀnhet och vid e-handel i synnerhet. Avsikten med studien Àr att utröna vad det Àr som skapar tillit vid e-handel och syftet Àr att bidra med nya tillskott till den redan befintliga forskningen. Via en kvalitativ undersökning med personliga konsumentintervjuer som forskningsmetod har nya aspekter inom e-handel och tillit plockats fram.

Interaktiva applikationers potential pÄ internet - en kvalitativ studie av Saab Automobile AB

Saabs vision med de interaktiva applikationerna Àr att de ska tilltala bÄde den nya besökaren och den lojale Saabkunden. Vi observerade tydliga attitydförÀndringar nÀr applikationerna inte fungerade. FÄ kunde tÀnka sig att köpa en bil efter att enbart ha besökt Saabs hemsida dÄ applikationerna i dagslÀget inte kan ersÀtta kÀnslan av att manövrera bilen sjÀlv. För att öka graden av ?stickiness? och ?flow? kan Saab integrera applikationerna i en vÀrdekedja.

Abort, ett sjÀlvklart val?

Hur fungerar Internet som politiskt verktyg i praktiken? PÄ vilka sÀtt förÀndras förutsÀttningarna för politisk kamp med ökade möjligheter till oberoende medieproduktion och global distribution? Med ett tvÀrvetenskapligt förhÄllningssÀtt grundat i ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv intervjuas representanter frÄn den svenska miljörörelsen samt organisationer som arbetar för mÀnskliga rÀttigheter i Tibet. Resultatet av undersökningen visar att sociala rörelser arbetar i digitala nÀtverk dÀr autonomi, decentralisation och flexibilitet Àr nyckelord ? precis samma organisationslogik som globaliserade företag arbetar under. Detta möjliggör en oberoende sfÀr för information och kommunikation som i sin tur leder till ett symbiotiskt förhÄllande med etablerade mediekanaler. Vi gÄr dÀrmed ifrÄn att vara ?konsumenter? till att bli ?anvÀndare? ? en radikalt förÀndrad maktrelation mellan producent och mottagare.

SlamfÀrger och dess miljöpÄverkan

The paint market of today is a jungle whit an enormous range of different paint types; there all has different properties and different compositions, some with big influence on the environment and some whit less influence on the environment. It could even be difficult for an expert to always know what should be used on which surface and what would be the best out of the environmental point of view.This work is not intended as a total review of all the manufactures range of colours; only as a deeper dissertation about distemper paint in general, in particular Falu Red Paint. Whit focuses on the environmental issues.The work is especially for those who are ready to paint but don?t know what paint they should chose and people that has a interest in paint and environment, perhaps it also could be of interest for professional painters even when there probably isn?t any big news for them. The information is compiled from the Internet and downloaded brochures from the Internet..

Medias bild av socialtjÀnsten i arbete med vÄrdnadsÀrenden

Sexmissbrukets underliggande orsaker skiljer sig Ät och detta beror pÄ flera faktorer som exempelvis internet, alkohol och droger. Denna studie behandlar sexmissbrukets utveckling under Ären 1990 till 2000. Studiens syfte Àr att visa pÄ den samexistens som begreppet anses ha med andra missbruk som visas genom de faktorer som kommer att nÀmnas i studien. Studien som Àr en litteraturbaserad översikt bygger pÄ sex artiklar och en rapport som analyserats utifrÄn systemteorin. Studien visar att sexmissbruk kan tolkas pÄ olika sÀtt beroende pÄ den mÄlgrupp som kommer i kontakt med begreppet.

Kundidentifiering i en nÀtbutik

Det globala nÀtverket Internet vÀxer för var dag som gÄr och det gör Àven dess möjligheter. Idag omsÀtter den elektroniska handeln över Internet miljardbelopp och förvÀntas öka ytterligare de kommande Ären. Allt fler företag startar upp handel över Internet i nÀtbutiker och intresset bland konsumenterna ökar.NÀr elektroniska avtal sluts försvinner den fysiska kontakten och den personliga kontakten minskas. Som en följd av detta ökar behovet av en sÀker identifiering av InternetanvÀndarna. Detta Àr vad mitt arbete handlar om.Arbetet belyser vilka problem och möjligheter som finns för en svensk nÀtbutik att identifiera kunder som besöker nÀtbutiken.

Elektronisk identifiering vid 24-timmarsmyndighet : en fallstudie i Karlskrona kommun

AnvÀndningen av Internet och antalet nya tjÀnster ökar mer och mer. Internet Àr ett öppet system och för att Internet i högre utstrÀckning skall kunna anvÀndas Àven vid hantering av kÀnslig information krÀvs bÀttre sÀkerhet. Syftet med denna rapport Àr att utifrÄn Karlskrona kommuns sÀkerhetspolicy samt medborgarnas Äsikter om sÀkerhet, undersöka vilken eller vilka sÀkerhetslösningar som lÀmpar sig bÀst vid den planerade 24-timmarsmyndigheten. I denna rapport undersöks vilken eller vilka av de alternativa medborgarcertifikat som myndigheter fÄr anvÀnda sig av. MÄlet Àr att komma fram till en möjlig lösning för elektronisk identifiering inom den framtida, 24-timmarsmyndigheten inom Karlskrona kommun.

Myndigheters prevention mot grooming : En kvalitativ studie om hur yrkesverksamma förhÄller sig till preventivt arbete mot grooming och i vilken utstrÀckning de arbetar preventivt

The Internet has become an important communicational medium that involves the majority of the world?s population. One group in particular that uses the Internet is the youth. This in turn makes the Internet a viable source for groomers to exploit, where groomers are what you call grown men and women that have the intention to contact youths for sexual purposes, the process is called grooming. In Sweden, a law has been made available to criminalize this particular activity, but it should not replace the prevention.

Begagnade bilar : Konsumentens val mellan privatköp och den etablerade bilhandeln

Begagnade bilar köps och sÀljs i allt högre utstrÀckning mellan privatpersoner, nÄgot som drabbar bilhandlare genom en för dem minskad försÀljning. Syftet med denna uppsats Àr att undersöka hur privatpersoner vÀljer var de ska köpa begagnad bil. Vi vill utforska hur de söker efter information om bilar, samt vilka faktorer som pÄverkar valet av inköpsstÀlle. En kvantitativ enkÀtundersökning har utförts bland privatpersoner som köpt begagnad bil och resultaten av denna undersökning visar att priset pÄ bilen Àr den mest avgörande faktorn vid val av inköpsstÀlle. I slutsatsen kan Àven konstateras att Internet Àr det ledande informationssökningsredskapet innan köp av bil..

DNSSEC en sÀkerhetsförbÀttring av DNS : en studie om Svenska kommuners syn pÄ DNSSEC

Syftet med uppsatsen Àr att undersöka varför fÄ svenska kommunerna valt att installera DNSSEC pÄ sina domÀner. DNS Àr en av de viktigaste protokollen pÄ Internet och behövs för att sammanlÀnka IP-adresser med mer lÀttförstÄeliga adresser för oss mÀnniskor. DNS skapades utan att tÀnka pÄ sÀkerheten, för att kunna göra DNS sÀkrare utvecklades ett sÀkerhetstillÀgg till DNS detta fick namnet DNSSEC.Vi har anvÀnt oss av litteraturstudie, experiment och intervjuer för att skapa en djupare kunskap och förstÄelse om hur DNS och DNSSEC fungerar samt besvara varför fÄ kommuner har valt att installera DNSSEC.Under vÄr litteraturstudie lÀste vi om flera sÄrbarheter i DNS och hur dessa kan utnyttjas för att utsÀtta en organisation för attacker sÄsom cacheförgiftning och MITM. Vi testade dessa sÄrbarheter och bekrÀftade det. Efter installationen av DNSSEC kunde inte angreppen lÀngre genomföras i vÄr testmiljö.Under intervjuerna kom vi fram till att den vanligaste orsaken att kommuner inte vÀljer att installera DNSSEC Àr okunskap om tillvÀgagÄngsÀttet för en installation och att de tycker deras nuvarande DNS fungerar bra, det blir dÄ ingen prioriterad frÄga.

SmÄ företags sÀtt att synas

The most dominating type of company in Sweden is the small-sized business and it usually lacks its own marketing department. The purpose of this paper was to analyze several small Swedish businesses which are specialized in different sectors of the Mechanic/Technology industry but they are similar in terms of having niched products and they are leading companies in the world. The objective was to do research about how small businesses work with marketing despite its lack of resources and capital.This survey has shown that customer contacts, customer relationships and especially for those investigated companies, it was very important to focus on globalization and product development in order to build a Point of Difference..

Online branding hos svenska banker : En kvalitativ studie av fyra svenska bankers arbete med online branding

Internet pÄverkar vÄr vardag i allra högsta grad. VÄra rutiner har förÀndrats och dÀrmed stÀlls det Àven krav pÄ företagen att möta sina kunder dÀr kunderna finns. En bransch som tagit stor hÀnsyn till detta Àr bankvÀrlden. Men hur möter de kunderna pÄ den digitala arenan? Hur hanterar de sitt varumÀrke ur ett digitalt perspektiv?  Denna studie har som syfte att undersöka just detta och se pÄ fyra av de svenska rikstÀckande bankernas digitala varumÀrkeshantering och hur de arbetar med kommunikation i digitala kanaler.

<- FöregÄende sida 37 NÀsta sida ->