
Sökresultat:
3855 Uppsatser om Nyhetsförmedling pć Internet - Sida 32 av 257
FĂRĂNDRAS KĂPMĂNSTRET PĂ INTERNET JĂMFĂRT MED BUTIK? : en studie av resebyrĂ„n Ticket
Denna uppsats undersöker köpmönster och lojalitetsnivÄer hos Tickets kunder pÄ InternetjÀmfört med butik och hur det har förÀndrats över tid. Resor Àr en av de mest frekventa produktersom sÀljs pÄ Internet i Sverige, dÀrför har vi valt att studera ett företag i resebranschen.I vÄr studie har vi delat upp befintliga aktiva kunder i Tickets kunddatabas i en egen modellför att kunna mÀta lojalitetsnivÄn samt se köpmönster. VÄrt resultat visar att det skett storaförÀndringar bara de tre senaste Ären. Fler kunder vÀljer oftare att köpa resor pÄ Internet ochInternet har den största lojalitetsnivÄn i dagslÀget. Butikskunderna dÀremot minskar i antaloch Àven Tickets totala kundstock, nÄgot som vi tycker visar en problematik hos Ticket.
VĂ€lvda gavlar vid ortdrivning
E-handelns implementerande i samhÀllet har minst sagt revolutionerat konsumenters sÀtt att köpa varor, och helt förÀndrat inköpsvanor. Internet möjliggör att konsumenter har tillgÄng till ett globalt utbud av varor, som levereras direkt till köparens adress, och allt utan att konsumenten ens behöver lÀmna det egna hemmet.Vi har valt att undersöka studenter i en mellanstor svensk stad som konsumentgrupp. Studenter Àr en för oss synnerligen intressant konsumentgrupp dÄ de har unika förutsÀttningar i deras konsumtion av varor. Ung Älder, en restriktiv mÄnadsbudget och förhÄllandevis goda internetkunskaper Àr egenskaper som de flesta studenter besitter och Àr av stor betydelse vid köpprocessen som sker pÄ internet. Med detta i Ätanke har vi formulerat ett syfte för denna uppsats:Syftet med denna studie Àr att utöka vÄr förstÄelse för studenters förberedelse inför köp pÄ internet, detta kommer vi genomföra genom att undersöka studenters köpbeteende.Den studie vi skall genomföra kommer ocksÄ syfta till att utöka e-handlarens kunskap om hur konsumenternas preferenser inom förberedelseprocessen inför köp pÄ internet ser ut.Resultatet kommer att belysa problemomrÄdet och kommer sÀttas i perspektiv mot hela köpprocessen.Teorin, vilken kommer ligga till grund för analysen av vÄr studie, har vi delvis tagit ifrÄn resultaten av tidigare genomförda studier inom forskningsomrÄden.
TrÄdlöst internet pÄ fartygsbryggan : En litteraturstudie om hur anvÀndandet av trÄdlös internetuppkoppling pÄ fartygsbryggan kan pÄverka individen som operatör och fartygets drift
Denna rapport Àr en sammanstÀllning av en litteraturstudie som undersöker trÄdlös nÀtverksuppkoppling (WLAN) ombord pÄ fartygsbryggor. SamhÀllet utvecklas hela tiden och anvÀndandet av enheter med tillgÄng till internet ökar stÀndigt. Arbetets syfte var att undersöka den trÄdlösa uppkopplingens positiva och negativa effekter samt för- respektive nackdelar. En litteratursökning genomfördes och baserades tillsammans med analysen pÄ en mindmap. Resultatet visar flera negativa effekter genom att vara uppkopplad pÄ fartygsbryggan.
Företagspresentation pÄ Internet
Hedvigs TrÀdgÄrd i GÀvle Àr en handelstrÀdgÄrd som specialiserar sig pÄ hÀlsa och trÀdgÄrd.Hedvigs TrÀdgÄrd har idag ingen webbsida som visar deras verksamhet. Genom att ha en företagspresentation pÄ Internet lockar de fler kunder och folk över hela vÀrlden kan se vilka de Àr och vad de gör. Brist pÄ tid och kunskap har stoppat dem frÄn att skapa en egen webbsida tidigare.Examensarbetet gÄr ut pÄ att skapa en enkel men innehÄllsrik webbplats Ät Hedvigs TrÀdgÄrd med ett tillhörande administrationsgrÀnssnitt för att lÀgga till meddelanden och nyheter samt att uppdatera information.Nyckelord: Webbsida, administrationsgrÀnssnitt, webbdesign, webb-programmering, HTML, Cascading Style Sheets, JavaScript, PHP, MySQL.
Mixi Print AB
Detta projekt Àr en hemsida för Mixi Print AB. Den ska fungera som en framsida
för företaget ur ett digitalt synsÀtt, en plats dÀr det gÄr att fÄ fram
information om företaget och dess produkter snabbt och enkelt. Jag har arbetat
med programmet flash eftersom det ger möjlighet till bra och enkel men ÀndÄ
frÀsch design. Till detta sÄ har jag kombinerat php och MySQL för att kunna
koppla det till en databas. Som en del i projektet sÄ har jag ocksÄ reflekterat
över grafiska bitar pÄ Internet jÀmfört med hur det var innan..
Styrning av eldrivna skjutluckor med EIS-teknik (Embedded
Internet System)
VÄr uppgift har varit att utveckla och förbÀttra Svalsons produktsortiment av eldrivna skjutluckor. Vi som har arbetat med att utveckla produkten Àr tre studenter frÄn LuleÄ tekniska universitet, Institutionen i SkellefteÄ. Under arbetets gÄng har vi gjort det möjligt att reglera skjutluckornas hastighet, vilket inte Àr praktiskt möjligt pÄ de produkter företaget har ute pÄ marknaden i dag. Utöver det har vi utvecklat en fjÀrrkontroll, som kommer att ge personalen större flexibilitet dÄ de idag bara kan anvÀnda sig av en kontroll som vanligtvis Àr placerad precis intill luckan. Slutligen har vi utvecklat en möjlighet att kontrollera och justera skjutluckorna via Internet.
Elektronisk handel: tjÀnsten e-kort som betalningsalternativ
Internet har genomgÄtt en explosionsartad utveckling. FrÄn att ha varit ett nÀt för universitetsvÀrlden och den amerikanska regeringen, har anvÀndningen utvecklats mot allt mer olika tillÀmpningar. Ett av de stora anvÀndningsomrÄdena för Internet Àr handel av varor och tjÀnster. OtillrÀcklig sÀkerhet Àr en faktor som hÄller tillbaka elektronisk handel över Internet. Tveksamhet, frÄn företagens kunder, finns hela tiden om det Àr sÀkert att skicka sitt kontokortsnummer över Internet för att betala för en vara eller tjÀnst.
Detaljplanering : Exploatering i fjÀllvÀrlden
Reklam pÄ internet Àr stÀndigt ökande och mÄnga internetanvÀndare Àr negativt instÀllda till den. DÀrför har de utvecklat olika medvetna och omedvetna strategier för att undvika den nÀr de ska göra nÄgot pÄ internet. För skapare av reklam pÄ Internet kan det vara bra att kÀnna till hur reklamen undviks för att kunna bli bÀttre pÄ att skapa effektiv reklam. Denna undersökning har baserats pÄ intervjuer med vana internetanvÀndare med olika bakgrund för att fÄ reda pÄ hur de hanterar reklambanners samt en förstÄelse för hur de tÀnker. Intervjuerna föregicks av en videoinspelning dÀr försöksdeltagarna fick specifika uppgifter att utföra för att efterstrÀva ett naturligt beteende.Resultatet av undersökningen visade att banner blindness Àr ett fenomen som anvÀnds av mÄnga försöksdeltagare, bÄde pÄ ett medvetet och omedvetet plan.
Vardagskemi : att tillverka ett interaktivt lÀromedel
Under en kurs om mÀnniskans fysiologi letade jag anvÀndbara hemsidor pÄ Internet. Jag slogs dÄ av att det fanns mÄnga bra hemsidor pÄ engelska, men knappt nÄgra pÄ svenska. Jag bestÀmde mig dÄ för att göra en svensk sida som Àr anvÀndbar för skolbruk. DÄ datorer och Internet mest anvÀnds för faktasökande i samband med eget arbete ville jag bygga upp nÄgot annorlunda. Meningen med detta arbete Àr att försöka bygga upp ett interaktivt lÀromedel med program som gÄr att hitta gratis pÄ Internet, samt att undersöka vilka problem som kan uppstÄ vid framstÀllningen.
Piratkopiering av musik pÄ Internet ? finns det ÄtgÀrder som kan stoppa detta?
Problem: Majoriteten av producenterna till musikverk och flertalet av de aktörerna som aktivt Àr med i debatten om piratkopiering anser att piratkopiering av musik Àr skadlig samt ett problem för musikindustrin. Kommer deras olika metoder att vara en lösning pÄ problemet eller kommer man Ätminstone kunna begrÀnsa denna olagliga aktion? För att mestadels alla ska vara nöjda, finns det möjligtvis en lösning som kan gynna bÄde de som Àr för piratkopiering och de som Àr emot piratkopiering? Syfte: Syftet med denna rapport Àr att belysa problemet med piratkopiering av upphovsrÀttsskyddat material pÄ Internet. Vi vill Àven granska konsumenters och aktörers Äsikter angÄende detta och analysera om det finns nÄgon laglig lösning dÀr bÄda parter kan kÀnna sig gynnade. Metod: Vi har studerat litteratur och utfört intervjuer som sedan har granskats och analyserats.
FramgÄng pÄ Internet genom att öka kundvÀrdet?
Elektronisk handel har frambringat mÄnga nya och olika synsÀtt att kommunicera pÄ och detta har lett till att en helt ny elektronisk marknad har skapats. NÀr ett virtuellt företag skapas eller ett företag vÀljer att komplettera sin befintliga verksamhet med elektronisk handel sÄ krÀvs det en noggrann planering och det finns mÄnga faktorer som företag mÄste beakta och utföra korrekt för att projektet inte skall misslyckas. Handeln pÄ Internet ökar för varje Är men det finns fortfarande problem som bl.a. förtroende frÄn konsumenter.DÀrför har vi valt att se nÀrmare pÄ hur ett E-handelsföretag kan bli framgÄngsrikt pÄ Internet och öka sitt kundvÀrde. För att kunna nÄ fram till detta har vi samlat in det empiriska materialet genom intervjuer och analyserat detta utifrÄn den teoretiska referensramen.
Internet och enskilda anvÀndare: DatasÀkerhet - för alla
DatasÀkerhet utgör ett omfattande ÀmnesomrÄde med mÄnga infallsvinklar. Det Àr samtidigt ett omrÄde som direkt har betydelse för vÀldigt mÄnga dÄ etableringen av olika tjÀnster och informationsutbyte över internet har ökat stort. Enskilda anvÀndare som, frivilligt eller inte, alltmer knyts upp till att anvÀnda internet i olika sammanhang skulle dÀrmed kunna tÀnkas utgöra en sÀrskilt utsatt grupp för olika sÀkerhetsrisker. VÄr undersökning har gÄtt ut pÄ att med hjÀlp av enkÀter och intervjuer öka förstÄelsen för hur enskilda anvÀndare resonerar kring sin internetanvÀndning sett ur ett sÀkerhetsperspektiv och hur detta skiljer sig frÄn andra aktörers syn. Vi har framförallt varit intresserade av att undersöka attityder och beteendemönster kring olika risker.
Marknadsföring via bibliotekets webbplats
The aim of this study is to investigate the public libraries use of their websites in their marketing. Our study is based on the websites of 60 public libraries. The libraries are chosen because of their geographical location in three different provinces? SkĂ„ne in the south, Ăstergötland in the middle and Norrbotten in the north. These three choices enable us to cover densely as well as thinly populated areas, the agricultural district, the woodland and cities of various sizes.
Webbaserad informationskanal vid stamrenoveringsprojekt : Ett verktyg för informationsflöde frÄn entreprenör till boende?
Pipe replacements with bathroom renovations are complex construction projectshighly dependent on the construction work carried out in the residents? homes whilethe residents still live there. This fact makes the flow of information from contractorsto the residents of an important success factor. In the current situation thecontractor, Aros Bygg & Förvaltning AB, notifies the residents? information throughpaper notification, which gives managing the work involves a lot of paper work.This thesis examines whether and to what extent the contractor may replace thepaper notification with a web-based information channel.
?Vi fÄr inte skaffa Internet? En studie av sex unga personer med med lindrig utvecklingsstörning och deras informationssvanor samt bibliotekets roll i informationsanskaffningen
The purpose of this study is to investigate information seeking habits among young persons with mild mental disability. We wanted to know how they seek information in everyday life, barriers they experience when seeking information and also if they consider the library to be a source of information.The theoretical background of this study is based on the works of T. D. Wilson and Michael Buckland. Wilson?s model of information seeking behavior and seeking information was used as a tool analyzing the results from the interviews.