Sökresultat:
2437 Uppsatser om National museum - Sida 7 av 163
Ingenmansland?Man är ingenting, tillhör ingenting?En studie om nationella adoptioner
The purpose of our study was to investigate whether national adoptions could be an option within the childcare system in Sweden. We wanted to create an understanding of how the professionals agree to this. We have implemented a comprehensive literature review as well as a qualitative study, taking benefit of a phenomenological method of analysis. The result of our study shows that national adoptions cannot replace foster placements but be a good addition to foster homes. Adoption gives the children a more secure and stable life..
Nationell kultur&Relationsmarknadsföring : Nationella kulturella olikheters betydelse i affärsrelationer mellan svenska och japanska affärsmän
The globalisation of the world is believed by some to homogenise individuals from different national cultures. However, the values and norms of an individual are deeply rooted in their national culture and are therefore difficult to change. Since birth these values and norms are learnt through interaction with others within a specific national culture. The differences in values of a national culture are shown in the cornerstones of the nation. These cornerstones are language, aesthetics, religion and social institutions.
Nya gränssnitt mellan människa och hav: interaktiva teknologier för ett marint upplevelsecenter.
This thesis project explores technologies that enable people to experience the world through animals' senses in order to spark interest in and awareness about the marine environment and its inhabitants. The project is carried out as part of a planned ocean themed science center. The purpose is to explore how a greater understanding of the marine environment can be achieved using interactive technologies. The thesis is based on a theoretical framework consisting of academic works on experience, learning
in a museum context and sensory perception.
Our proposed designs are a series of, primarily, wearable devices that translate sensory experiences and principles from the marine world to humans.
Tillbyggnad till Nationalmuseum i Stockholm
I mitt förslag betraktar jag Nationalmuseums klassicism och dess symmetrier som ett system i flera skalor, ett obundet system vilket det är möjligt att bygga vidare på. Det är ett system där massa hela tiden ställs mot tomrum, och där rytmen i allt från pelare till stora rymder och motsvarande massivitet harmonierar mellan huvudbyggnaden och det tillbyggda. Det är en byggnad avsedd för kroppen: man ska röra sig runt den och i den och känna hur det rytmiska pågår; hur massan och tomrummen får rörelse och vill flyta in i varandra och där volymerna får tyngd och gravitation i denna spänning. Jag har tagit fasta på det monumentala, inte nödvändigtvis som storskalighet, utan som någonting annat, mer mystiskt. Där tar jag stöd i Aldo Rossis Architecture of the City.
Arvet : Om återväxt inom hembygdsföreningar och arbetslivsmuseer
A study of the generations problematic in museums of work and local folklore societies, principally run through volunteer work. Illustrative examples are Ödestugu local folklore society and Husqvarna Factory Museum in Småland (Sweden). The empirical study consists of interviews with active people and inquiry among societymembers and workers at the factory. An analysis of interest, engagement and the view of the future is made and concepts like professionalisation and change are discussed. By way of conclusion the coming generation problem is discussed in relation to professionalisation, the historical development, volunteer work, economy and national projects..
Mekanismen för tidig varning Hinder eller hjälp i den fortsatta europeiska integrationen?
Within the political science research it is common to examine the effects on the national parliaments caused by European integration. In this Bachelor Thesis the aim is instead to show what involvement of the national parliaments in the European Union implicates to the European integration process.The object of examination is the introduction of the parliaments as supervisors of draft legislative acts, this is also known as ?the Early Warning Mechanism?, through the ratification of the Lisbon Treaty. An analysis of answers from the national parliaments in the tests of three pilot cases, conducted by the COSAC, is made with help of Institutional theory and an Europeanization perspective.The main findings show that the mechanism of early warning probably will not become an obstacle for continued European integration, but it could slow down the process in some areas. Most probably though is that the mechanism forces the national parliaments to adapt and to be better equipped to react at events taking place at the European level.
Berätta något! : Att använda berättelser på museer
Det här arbetet handlar om berättelser som ett sätt att skapa identitet och sammanhang. Jag har inriktat mig på berättelser på museer; hur berättelserna kan se ut, vilken funktion de kan fylla och vad man bör ha i åtanke när man vill använda sig av berättelser på ett museum.Arbetet bottnar i teorier kring historiemedvetande och berättelser som identitetsskapare och tar även upp frågan om historisk korrekthet och hur man kan hantera berättelser som handlar om svåra saker. Jag har ställt frågor till museipersonal om hur de ser på berättelser och hur de använder sig av berättelser i sitt arbete.Mitt arbete har dels varit inriktat på museer i stort och dels mot ett specifikt museiprojekt, Två museer i Fisksätra, som drivs av Nacka kommun. Syftet har varit att undersöka hur museerna i Fisksätra skulle kunna samla in och använda sig av berättelser för att förmedla information och skapa identitet..
Skola och museum - samarbete eller motarbete? (School and Museum - Cooperation or Resistance?)
Avsikten med det här examensarbetet är att studera ramfaktorerna för användning av museum i undervisningen, vilka resurser museer har för studenter och att undersöka tre lärares attityder gentemot användningen av museer i undervisningsprocessen. Avsikten är också att undersöka vilka historiedidaktiska effekter som användningen av museer i undervisningen kan ha. Målet är också att försöka ta reda på hur samarbetet mellan skolor och museer kan utvecklas och förbättras. Metoden som använts är kvalitativa intervjuer med tre museipedagoger samt tre lärare. Undersökningen visar att det finns tre typer av ramfaktorer som påverkar användingen av museer i undervisningen; konstitutionella ramfaktorer, organisatoriska ramfaktorer och fysiska ramfaktorer.
Nationella stereotyper i reklam
AbstractBackground: Countries can be seen as brands (nation brands) with brand values that transmitto the country?s products. Country-of-origin (COO), the brands nationality, links the productto an associative network of cultural shared national stereotypes. Through associating thebrand with a country or a region, the credibility of the brand can increase and strengthen thebrand. Therefore COO is used in marketing to position a brand.Purpose: The purpose of this study is to examine how luxury fashion brands communicatetheir national identity through analyzing their advertising.
En ny forntid? : ? förändringar i basutställningar om forntiden 1972-2005
The purpose with this thesis is to study how the arranging of archaeological objects in permanent exhibitions has changed over time. To find out about this I have been analysing three museums with prehistorical permanent exhibitions. The exhibition at Statens Historiska museum was produced in 2005, Nationalmuseum in Köpenhamn was produced in 1972 with additions from 1988 and 1995 and, finally, Malmö Museer exhibition which was produced in 1977. These exhibitions have been compared to analyse developments during the last 30 years. The result shows that there are different ideals within the exhibitions.
Konstpedagogik i skolan och på museum : En jämförande studie av två pedagogiska praktiker
Denna studie avser undersöka två pedagogiska praktiker med utgångspunkt i bild - och konstundervisning. Genom att intervjua en bildlärare och en konstpedagog undersöks deras arbetsmetoder och förhållningssätt till konst och bilder. Metoden som används är en kvalitativ semistrukturerad intervju. Resultatet analyseras med hjälp av konstpedagogiska teorier formulerade av Anna Lena Lindberg, Carol Duncan, och Helene Illeris. Även ramfaktorteorin finns med i bakgrunden som teori.
Teknologi, Pedagogik och Ämne : En policystudie om hur nationella mål för IT i skolan transformeras till kommunala IT-strategier
Today there is a large consensus about the importance of Swedish schools providingconditions enabling students to develop the ability to manage and learn through information technologies (IT). The goal of this study was to describe and examine how national education goals for the use of IT transformed into municipal IT-strategies for the school. A content analysis was conducted of thirty-eight municipal IT-strategies collected from Swedish municipal websites on the Internet. The content in the municipal IT-strategies was compared with the content in both the Swedish education act and the national curriculum. The results showed that the content in the Swedish education act and the national curriculum in fact was translated into municipal IT strategies, but that the range of strategies concerning technology, pedagogy and content in relation to IT was broad.
Riktar sig nationella proven till alla elever? : En kvalitativ studie av några lärares upplevelser av arbetet med de nationella proven med elever som inte har svenska som modersmål
The purpose of this study is to illustrate how some teachers in multicultural school environments reflecton and experience the educational work with national tests in the third grade for students who do not have Swedish as their native language. The research questions I have chosen to work with are:How do teachers experience working with national tests in groups of students where there are children with Swedish as a second language?How do the teachers reflect on the students linguistic preconditions relating to the national tests in these groups of students?What strategies in their teaching on national tests do the teachers use when it comes to students with Swedish as a second language?In this study I have chosen to use a qualitative interview method. Since the purpose of the study is to understand how teachers reflect on students with Swedish as a second language the obvious choice was to interview teachers who work in a multicultural school. In my thesis I have chosen to use sociocultural theory, Cummins four quadrant model and context for theoretical approach.
Utställningen och besökaren : att uppleva, relatera till och använda Malmö konstmuseums fasta utställning "Från 1500 till Nu"
Uppsatsen handlar om Malmö konstmuseums fasta utställning "Från 1500 till Nu" och hur besökaren förhåller sig till utställningen ur ett makt-, genus- och identitetsperspektiv. Uppsatsen är inriktad på museibesökare som fungerar som informanter. Upplevelsen på museet, historia och kulturarv, identitet, äkthet och sanning, kvinnors plats i utställningen är några av de punkter som tas upp. Uppsatsen undersöker hur informanterna relaterar till utställningen, vad de vill att museet ska erbjuda dem och hur besökarna använder det de tagit del av på museet..
Att konstruera en kvinna - från barn till vuxen : En studie av vilket innehåll som ges till kvinnor i livsstilsmagasin samt hur kvinnan gestaltas och beskrivs i dessa.
Total amount of words: 15 269.In this essay, the purpose is to examine the personalization of Swedish national coaches during international championships in the Swedish tabloids. Research shows that a leader nowadays is representative for her organization. Therefore it could be assumed that the way the national coach is portrayed can have some kind of effect on the public opinion about the team as a unit and their sport federation in total. This essay is a quantitative study of the sport tabloids Sportbladet och SPORT-Expressen during three international championships: Euro 2012 in football, WC 2013 in ice hockey and Euro 2014 in handball. We have studied the coverage of the national coaches Erik Hamrén, Pär Mårts and Ola Lindgren/Staffan Olsson in contrast to the coverage of their teams in total.The main results are that the national coaches are mentioned in every second article that is written about the national teams during the championships. They are mainly portrayed in a neutral way, even though the coverage of them is affected by the results in the matches.