Sök:

Sökresultat:

1759 Uppsatser om Nöjd Kund Index - Sida 20 av 118

Att vara uthyrd och inhyrd : En kvalitativ studie om hur konsulter uppfattar relationen mellan bemannings- och kundföretaget samt flexibiliteten i sitt arbetsliv

Studien genomförs pÄ ett ledande bemanningsföretag i Sverige. Studiens syfte Àr att belysa hur en trepartsrelation (bemanningsföretag, konsult, kundföretag) i arbetet uppfattas av konsulterna, samt hur de uppfattar flexibiliteten i arbetslivet. De tvÄ frÄgestÀllningarna som behandlas i studien Àr: 1) Hur uppfattar konsulterna relationen till Konsultation AB och Kund AB? 2) Hur uppfattar konsulterna flexibiliteten i sitt arbetsliv? Konsulters flexibla arbetsmiljö problematiseras och synliggörs med arbetslivssociologiska teorier och begrepp. Resultatet och resultatanalysen presenteras utifrÄn teman inom de teoretiska begreppen flexibilitet, lojalitet och stigma.

Detaljhandelns anvÀndande av frontlinjepersonalen, som betydelsefull faktor för kundrelationer och skapande av intÀkt

Syftet med denna studie var att komma fram till om kedjeföretag inom detaljhandeln intagit ett serviceperspektiv, dÀr fokus ligger pÄ relationer. Detta genom att undersöka hur aktörerna anvÀnder sin frontlinjepersonal.En kvalitativ flerfallstudie har genomförts dÀr tre kedjeföretag bidragit med information rörande transaktions- eller relationsorienterad försÀljning, medarbetarskap och betraktande av frontlinjepersonalen. UtgÄngspunkten för analys av fallstudierna har varit tvÄ intervjuer per företag. Dels med butikens högste chef samt med en medarbetare.Det teoretiska ramverket i denna studie rörande medarbetarskap, skapande av vÀrde/nytta för kund samt intern marknadsföring som möjliggör att kund upplever hög tjÀnstekvalité, signalerar ett tankesÀtt inom ett serviceperspektiv och anvÀnds för att svara pÄ syftet.Huruvida kedjeföretagen intagit ett serviceperspektiv fullt ut, Àr inte möjligt att konkludera i denna smÄskaliga forskningsuppsats. Vidare forskning Àr nödvÀndig.

3D-modellen som kommunikationsverktyg

If one looks at physical planning in Sweden today one can see that while talking about densification of existing development, reduced emissions and careful use of important land, urban sprawl is a fact with development of sheer residential districts in the urban edges and shopping malls in each and every municipality. As sustainable development is an essential goal for physical planning to strive towards, it is worth questioning if the direction of today?s planning will lead to the goal. A sustainable development can be seen as an obvious to goal aim at. In reality the aim means a hard and complex work.

Stockpicking vs. Indexviktade fonder - En jÀmförande studie mellan tvÄ aktivt förvaltade fondkategorier

VÄrt syfte med denna uppsats Àr att studera den rÄdande fondmarknaden i Sverige med fokus pÄ aktivt förvaltade Sverigefonder. Vi vill underkategorisera aktivt förvaltade fonder efter deras placeringsstrategier i stockpicking respektive indexviktade fonder. Vi vill Àven ta fram bevis som förenklar kategoriseringen. Vidare vill vi jÀmföra avkastningen i fondkategorierna för att se vilka fonder som genererar högst avkastning och försöka pÄvisa att det finns ett samband mellan aktivt förvaltade fonder enligt stockpickingstrategin och överavkastning gentemot index. Vi har metodmÀssigt delat upp denna studie i tvÄ delar.

Matematiska samtal i klassrummet

Idag Àger drygt 7 miljoner svenskar nÄgon typ av vÀrdepapper. Dessa handlas av tvÄ typer av investerare, den aktiva och den passiva. Den aktiva investeraren köper och sÀljer sina vÀrdepapper mer frekvent för att dra nytta av dess upp och nedgÄngar, jÀmfört med den passiva investeraren som köper vÀrdepappret pÄ lÄng sikt.En aktiv investerare analyserar stÀndigt marknaden och dess utveckling, försöker utlÀsa historiska mönster för att förutspÄ hur framtiden kommer att utveckla sig. Att studera historiskt kursdata för att förutspÄ framtida mönster kallas teknisk analys . TvÄ vanligt förekommande analysmetoder inom teknisk analys Àr glidande medelvÀrde och Relative Strength Index.

Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: frÄn huvudkontor genom butik till kund

Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: frÄn huvudkontor genom butik till kund UtgivningsÄr: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen pÄ dagens globala marknad mÄste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sÀtt att vinna fördelar pÄ i dagens handel. DÄ kunderna har sÄ mÄnga försÀljningskanaler att vÀlja bland för att fÄ sina behov och önskemÄl tillfredsstÀllda, mÄste en butik stÄ ut ur mÀngden samt vara tydlig i sin kommunikation. Författarna till den hÀr uppsatsen ser en utveckling av denna typ av kommunikation som kommer vara Ànnu viktigare i framtiden och har dÀrför valt att behandla pÄ detta omrÄde. Syftet med denna uppsats Àr att ta reda pÄ hur vÄrt fallföretag Lindex arbetar med sin visuella butikskommunikation, frÄn huvudkontor genom butik till kund.

Den verkliga kostnaden för aktiv förvaltning : En kvantitativ studie om fonders aktiva kostnad inom premiepensionen

Det har lÀnge pÄgÄtt en debatt huruvida aktiv förvaltning kan prestera bÀttre Àn marknaden och dÀrmed göra skÀl för en högre avgift Àn den för passiv förvaltning. Studien Àr relevant dÄ majoriteten av Sveriges befolkning fondsparar genom premiepensionen. Uppsatsen Àr av kvantitativ karaktÀr och utvÀrderar 40 svenska aktivt förvaltade aktiefonder inom premiepensionen under perioden oktober 2010 ? september 2013. NÀrmare bestÀmt undersöks hur aktiva fonderna egentligen Àr samt den verkliga kostnaden för den aktiva förvaltningen. Metoden Àr uppbyggd som sÄ att fonderna delas upp i en aktiv del och en passiv del, varvid kostnader samt prestationer allokeras mellan dessa delar.

Projektering av elkraftanlÀggning för flÀktprov : dimensionering av transformator, kablar mm

FlĂ€kt Woods har ett flĂ€ktlab i VĂ€xjö dĂ€r man utför kund och leveransprover av axiella flĂ€ktar.Befintlig anlĂ€ggning Ă€r i dag bristfĂ€llig nĂ€r det gĂ€ller driftsĂ€kerhet och personsĂ€kerhet. Även möjligheten att köra varvtalsreglerat Ă€r idag begrĂ€nsad.Uppgiften Ă€r att projektera en ny anlĂ€ggning omfattande en ny jordkabel, mellan- och lĂ„gspĂ€nningsstĂ€llverk, transformatorer, kopplingsutrustningar och frekvensomriktare..

Teknisk Analys : Hur pÄverkar marknadsförhÄllanden valet av investeringsstrategi?

Idag Àger drygt 7 miljoner svenskar nÄgon typ av vÀrdepapper. Dessa handlas av tvÄ typer av investerare, den aktiva och den passiva. Den aktiva investeraren köper och sÀljer sina vÀrdepapper mer frekvent för att dra nytta av dess upp och nedgÄngar, jÀmfört med den passiva investeraren som köper vÀrdepappret pÄ lÄng sikt.En aktiv investerare analyserar stÀndigt marknaden och dess utveckling, försöker utlÀsa historiska mönster för att förutspÄ hur framtiden kommer att utveckla sig. Att studera historiskt kursdata för att förutspÄ framtida mönster kallas teknisk analys . TvÄ vanligt förekommande analysmetoder inom teknisk analys Àr glidande medelvÀrde och Relative Strength Index.

Category Mangement: Framtiden för Dagligvarubranschen?

Syfte: Syftet med vÄr magisteruppsats Àr att utreda hur involverade parter idag inom dagligvarubranschen i Sverige upplever Category Management. Syftet Àr Àven att belysa implikationer samt potentialer inom ramen för Category Management inom den svenska dagligvarubranschen. Metod: Vi har arbetat utifrÄn kvalitativ metod och genomfört bÄde personliga intervjuer samt telefonintervjuer. VÄrt empiriska material har dÀrefter varit underlag vid den teoretiska kopplingen. Empiri: Vi har utfört personliga intervjuer med involverade aktörer inom den svenska dagligvarubranschen.

Återkoppling till kunden - steget mĂ„nga företag glömmer

Sammanfattning Titel: Återkoppling till kunden ? steget mĂ„nga företag glömmer Författare: Johanna Labraaten och Fanny MurĂ©n Bakgrund: Att vĂ€rna om kundrelationer Ă€r viktigt inom de flesta branscher. UtifrĂ„n ett fastighetsföretags perspektiv strĂ€var man alltid efter lojala hyresgĂ€ster och en lĂ„ngsiktig relation. Genom god service och kontinuerlig kommunikation skapas bra förutsĂ€ttningar. Företagets hantering och kommunikation vid felanmĂ€lningar bidrar till hur hyresgĂ€sten upplever företaget.

Bemanningskonsulter, mer eller mindre en del av företaget?

Bemanningsbranschen har under de senaste tjugo Ären expanderat kraftigt i Sverige och visar pÄ rekordhöga omsÀttningar, dÀr allt fler söker sig till branschen. Det har ocksÄ pÄ senare Är blivit allt vanligare med bemanningsföretag som specialiserar sig pÄ studenter eller invidiver med egen verksamhet, vilket ocksÄ Àr det som denna undersökning handlar om. Syftet med uppsatsen Àr att förstÄ bemanningskonsulternas uppfattningar om yrkesrollens fördelar och nackdelar, samt förstÄ vilken inverkan omfattningen av feedback, utbildning och utvecklingssamtal har för konsulternas kÀnsla av commitment, identifikation och tillhörandeskap gentemot kund- och bemanningsföretaget. Undersökningen bestÄr av en kvalitativ metod med kvantitativa inslag dÀr ansatsen Àr induktiv. Undersökningen innefattar semistrukturerade intervjuer med fem studerande bemanningskonsulter och en enkÀtundersökning som besvarats av 52 respondenter som alla uppfyller kraven för att medverka i undersökningen.Den teoretiska referensramen bestÄr av teorier som berör organisatorisk identifikation, commitment, psykologiska kontrakt, flexibilitet och makt.

Alternativ till fiskbaserat foder till karnivora fiskar

If one looks at physical planning in Sweden today one can see that while talking about densification of existing development, reduced emissions and careful use of important land, urban sprawl is a fact with development of sheer residential districts in the urban edges and shopping malls in each and every municipality. As sustainable development is an essential goal for physical planning to strive towards, it is worth questioning if the direction of today?s planning will lead to the goal. A sustainable development can be seen as an obvious to goal aim at. In reality the aim means a hard and complex work.

Frulle & Yo-Yo : Frukostens inverkan pÄ psykofysiologisk prestation

Kost Ă€r ett brett Ă€mne i dagens samhĂ€lle. Idag lĂ€ggs ett stort fokus pĂ„ barn och ungdomars prestation i skolan. Är det bara duktiga lĂ€rare som hjĂ€lper eleverna framĂ„t eller finns det andra faktorer? Vi som blivande idrottslĂ€rare vill se hur mycket frukostens betydelse har pĂ„ elevernas fysiska prestation. Eftersom kropp och sjĂ€l hĂ€nger ihop har eleverna Ă€ven fĂ„tt skatta den upplevda fysiska anstrĂ€ngningen.

Öka försĂ€ljningen av ekologiskt kött! : En studie om konsumenternas instĂ€llning till ekologiskt kött

Den rÄdande trenden Àr att vi blir alltmer uppkopplade mot Internet och sociala medier. Vi kommunicerar med varandra snabbare och flitigare. Via sociala medier kan företag nÄ en allt större publik. FrÀmjar sociala medier relationen mellan företag och kund eller gör de mer skada Àn nytta?.

<- FöregÄende sida 20 NÀsta sida ->