Sök:

Sökresultat:

1442 Uppsatser om Music Branding - Sida 17 av 97

Ett glokalt va?xelspel fo?r ett multinationellt fo?retag : En studie om branding-arbetet fo?r Post-it pa? den nordiska marknaden

Datum: 15/1/2015Niva?: Kandidatuppsats 15 hp, Fo?retagsekonomi C, HT 14 Fo?rfattare: David Norman, Johan Rappling Handledare: Jukka Hohenthal Titel: Ett ?glokalt? va?xelspel fo?r ett multinationellt fo?retag - En studie om branding- arbetet fo?r Post-it pa? den nordiska marknadenSyfte: Syftet med denna studie a?r att visa hur branding-arbetet ser ut fo?r ett globalt varuma?rke, a?gt av ett multinationellt fo?retag, pa? den nordiska marknaden samt till vilken grad marknadschefer fo?r ett varuma?rke av denna typ a?r fria att lokalanpassa brandingen. Fo?rhoppningen a?r att denna fallstudie ska fungera som ett komplement till ra?dande studier inom glokalisering.Teori: Uppsatsens teoretiska referensram besta?r av erka?nda koncept inom marknadsfo?ringsomra?det sa?som global branding, glokalisering och produktlivscykeln men a?ven Hofstedes kulturella dimensioner. Metod: En kvalitativ fallstudie fo?r det multinationella fo?retaget 3Ms varuma?rke Post- it har utfo?rts.

Employer Branding ? En strategi för att attrahera och motivera rätt medarbetare

Employer Branding handlar om att marknadsföra sitt arbetsgivarvarumärke, företag vill vara en så attraktiv arbetsgivare som möjligt för att locka till sig de mest talangfulla medarbetarna. Employer Branding riktar sig både mot befintliga och potentiella medarbetare. Tidigare forskning definierar Employer Branding enligt följande;?The package of functional, economic and psychological benefits provided by employment, and identified with the employing company? (Ambler & Barrow 1996)Syftet med studien är att undersöka hur ett specifikt företags Employer Branding-strategi ser ut samt hur de arbetar för att nå sin externa målgrupp ingenjörer. Studien tar även upp målgruppens uppfattning av case-organisationens arbetsgivarvarumärke samt vad de anser symboliserar attraktiva arbetsgivare generellt.

Rockstjärnor har inga tuttar : En innehållsanalys om genusrepresentationen i musikmagasinet MOJO

The purpose of this study is to give an insight in how music press is presented gender wise. The focus area lies in rock music and the study is made on British music magazine MOJO in the year of 2010. The study contains quantitative analyses showing how much room men are given compared to women. The study is also supplemented with image analyses of four covers spread out over the year. The main question is formulated as in, how much room do women get in music magazine MOJO 2010 and what output does this have on rock music?s gender characteristics? The main results show, amongst other things that 79% of all the articles are written with focus on one or more male musicians.

Musikwebb ? En undersökning med fokus på urval, service och digitalisering

The aim of this master thesis is to examine the attitudes among library staff regarding a music downloading service called Musikwebb, which is available in many Swedish public libraries. It focuses on the impact of Musikwebb on the process of music selection, the relationship between Musikwebb and the digital development in public libraries and what service Musikwebb offers its users. The gathering of material was executed through focus group interviews with library staff in four libraries. This empirical material we divided in three categories: Music selection, The Library and its digital services, and Library services. We use the results of Sanna Talja?s discourse analysis regarding the relationship between Music, Culture and the Library to analyze our material.

Musikinstrument i förskolan : En studie av förskollärares uppfattningar om användning av musikinstrument i förskolan bland barn i åldrarna 3 till 5 år

AbstractThis study was meant to cast a light on the use of music-instruments that exists in preschool environments today. Furthermore the purpose was to find out if instruments first and foremost, actually did exist, and what thoughts had been put behind that decision. The focus was directed towards the preschool teachers and their attitudes towards music instruments among preschool children, at the ages 3 to 5 years. The purpose of the study was to understand how preschool teachers thought of activities where music instruments where used. The study was made from interviews with six different preschool teachers from different preschools.

Att Göra Gôtt Mos : En fallstudie av Göteborgs arbete med att framgångsrikt bygga ett starkt varumärke

Städer blir i dagsläget mer och mer konkurrensutsatta och trenden är att samhället förändrasfrån ett industrisamhälle till att vara mer upplevelseorienterat där framför allt turistnäringen blir allt viktigare. Genom strategiskt varumärkesbyggande har städer möjlighet att skapa sig ett starkt varumärke som kan frambringa en konkurrensfördel.En svensk stad som har arbetat framgångsrikt inom detta område, som i teorin kallas city branding, är Göteborg genom sitt bolag Göteborg & Co som aktivt jobbar med marknadsföring och destinationsutveckling. I denna studie undersöks hur Göteborg & Co har arbetat med att utveckla Göteborg till en framgångsrik destination.Undersökningen har genomförts genom en kvalitativ studie med respondenter från samtliga affärsområden inom Göteborg & Co. Resultatet visar på att varumärket Göteborg har skaffat sig en styrka genom Göteborg & Co:s arbete med faktorer som långsiktighet, helhetstänk, framtidsvisioner och framförallt; samverkan..

Employer Branding - framtidens varumärke? : En studie om hur företag strategiskt arbetar med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke

Problemformulering: Hur arbetar företagen i studien strategiskt med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke ? Employer Branding?Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva samt undersöka hur företag arbetar strategiskt för att attrahera potentiell arbetskraft. Uppsatsen kommer även att jämföra om strategierna skiljer sig åt mellan företag som är verksamma inom olika branscher.Metod: För att genomföra uppsatsen används en kvalitativ undersökningsstrategi. Empiri samlades in genom kvalitativa intervjuer som genomförts utifrån en semistrukturerad intervjuguide.Empiri: Empiri har samlats in genom intervjuer som kategoriserats under fyra olika teman internt perspektiv, extern perspektiv, kommunikation och mål. De deltagande företagen i denna studie är företag X, Hi3G Access och Systembolaget.

Insider eller Outsider? : Ofullständiga grundskolebetyg ? om stämplings- och exkluderingsprocesser ur ett livsberättelseperspektiv

There are an increasing number of pupils leaving school with incomplete grades. Research indicates that the causes to this phenomenon may be individual- as well as school related and complicated to illuminate. The purpose of the study is to examine the processes of exclusion that have resulted in pupils´ incomplete degrees. Two research problems have been formulated. The first one is about the identification of exclusion and branding factors for pupils with incomplete degrees.

Arbetarrörelsen inom den radikala konstmusikens tankekollektiv : En studie av relationen mellan det radikala musiklivet och arbetarrörelsen under svenskt 1960-tal

Subject of this study is the evolvement of the radical art music scene in Sweden. In this development took the labour movement an active part during the 1960s. The purpose of this study is to examine how the relationship between the radical art music scene and the labour movement was constituted and what this relationship implied for the Swedish radical art music scene during the 1960s.During the 1960s radical music became an influencial part in the Swedish music scene of modern art music. In this development the artists? society Fylkingen had a central position.

Akustiskt åtgärdsprojekt av en rockmusikklubb där live-musik spelas. Vad kan en audionom bidra med?

Introduction: The number of hearing impairments in Sweden is increasing. The largest increase is seen in ages 25-44. There are reasons to believe that these impairments are noise induced. Leisure time noise is not controlled in the same manner that industrial noise is. An ongoing conflict between city council officials and rock club owners, musicians and music event organizers about sound levels at smaller live music clubs exceeding the national sound level restrictions created the need for an acoustic intervention project.

Hur påverkas Acers brand equity av co-branding med Ferrari?

Den senaste tiden har en mängd samarbeten, eller så kallade co-brandings, mellan olika företags varumärken vuxit fram. Avsikten är att förstärka sitt eller sina varumärken med hjälp av ett annat varumärke som är förknippat med någonting unikt. Hur bedömer man resultatet av denna co-branding? Har det egna varumärket förstärkts eller har det försvagats? För att klargöra detta resultat måste varumärkets Brand Equity mätas. Med brand equity menas det kapital som varumärket representerar.

Intern employer branding : En kvalitativ studie av hur medarbetare skapar förståelse för ett arbetsgivarvarumärke genom intern kommunikation

Studien behandlar intern employer branding, företags interna arbete i syfte att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke. Intern employer branding innebär hur företagets ledning genom kommunikation förmedlar innehållet i arbetsgivarvarumärket till de anställda för att utveckla en arbetsstyrka som är trogen organisationens värderingar och målsättningar. Syftet med studien var att bidra till en ökad kunskap för hur medarbetares förståelse av den egna organisationens varumärke formas inom ramen för organisationens interna kommunikation.  Resultatet samlades in genom en kvalitativ metod med sex intervjuer av medarbetare från två organisationer. Vidare tolkades resultatet utifrån ett analytiskt ramverk och behandlades bland annat utefter en teoretisk utgångspunkt som berör kommunikativt lärande. Studiens resultat visade att företagen kommunicerar arbetsgivarvarumärket till medarbetarna via olika kommunikationskanaler på ett flerdimensionellt och tydligt sätt.

När vi två blir en : relations- och nätverksbyggande i musikbranschen

The purpose of this paper is to investigate and analyze the importance of networking and relationships in the music industry. We also want to see whether these factors have any impact on the Swedish music exports.These musings have led to the formulation of the following question; -          How can the musiclabels in the music industry make use of networks and relationships to strengthen the Swedish music exports to the U.S. and make it more efficient? The essay is written with a qualitative method with an abductive perspective. That?s because our research question has demanded that we get a deeper view of the subject to be able to answer it.The empirical data is collected through telephone or email interviews.

Svenska och ryska barns alkohol- och tobaksbruk, trivsel och hälsa

This study was conducted in the Master program at The Music Pedagogical Center (MPC) at The Royal College of Music in Stockholm. Korta musikresor (Short Music Journeys) is the Swedish term used for a receptive method of music therapy adapted from the tradition of The Bonny Method of Guided Imagery and Music (BMGIM) and the theory and practice of Expressive Arts Therapy. The KMR method uses carefully selected short pieces of music, lasting between 2 and 5 minutes, to work on various psychological problems and life- crises. The music session is conducted in a slightly altered state of consciousness with a clear focus being established beforehand in a verbal dialogue with the psychotherapist. There is also the possibility of using artwork to process and explore the imagery after the music listening.

Dagsländor eller bestående värden? En studie om urval av musikfonogram på folkbibliotek.

This paper discusses normativity in selecting musical phonograms in public libraries. The purpose is to gain an increased understanding of music activity in public libraries. To do this I have interviewed five music librarians about their visions, ideals and goals with their work. The questions discussed concern ambitions with the music activity and how to keep up to date with current record releases. For the theoretical frame I use two kinds of material.

<- Föregående sida 17 Nästa sida ->