Sök:

Sökresultat:

1820 Uppsatser om Multi-brand portfolio - Sida 2 av 122

Private equity - styrning av tre portföljbolag; En komparativ fallstudie av ett buyout-bolags styrning av tre portföljbolag

By identifying effects that a buyout-firm has on management control systems in its portfolio companies, the aim of this thesis is to explain how such effects differs between the companies and finally to explain why the effects differs even though the companies are owned by the same buyout-firm. The study is conducted as a qualitative case study based on interviews with representatives from the studied buyout-firm and three of its portfolio companies.By analyzing the empirical findings with frameworks and theories within management control systems and value creation, we cannot only identify effects that are common for all portfolio companies but we can also observe differences between the portfolio companies.The identified effects that are common for all portfolio companies are: increased internal reporting burden, increased perceived risk of getting laid off among managers and co-workers and replacement of the board immediately after acquisition.The effects that are observed only for two portfolio companies are: increased focus on short-term planning, higher financial targets, replacement of company management upon acquisition and moving of decision authorities to higher organizational levels. Differences are observed although the portfolio companies are owned by the same buyout-firm due to: differences in management and co-workers equity stake in the portfolio companies, differences in business complexity and differences in planned exit-horizon..

Portfolions betydelse för elevers lärande: En kvalitativ studie med fyra lärare i deras arbete med portfolio

Syftet med denna studie var att beskriva, analysera och försöka förstå vilken betydelse lärare anser att portfolion har för elevers lärande. I studien har jag använt mig av kvalitativa intervjuer där fyra verksamma lärare i årskurs 4 ? 6 har deltagit. Här beskrivs hur eleverna tar till sig kunskap genom att använda portfolio, vad de lär sig med portfoliometodiken samt varför och hur lärare motiverar sitt användande av portfolio som ett pedagogiskt verktyg när de vill se elevers lärande. Resultatet visade att om lärare har ett liknande förhållningssätt till portfoliometodiken, speglar det av sig på eleverna.

Ädelmetall i portföljen : En jämförande studie om ädelmetallers diversifieringsegenskaper

A comparative thesis to study precious metals impact on a portfolio, during a long period of time, from the fourth quarter of 1986 to the third quarter of 2012. Five different portfolios are compared; three of the portfolios containing one of the following precious metals, gold, silver and platinum, the fourth portfolio contain all precious metals and shares, and the fifth portfolio containing only shares which is represented of OMXS30. This is done to determine the portfolio that generates the most return in relation to the least risk with the help of historical prices. Sharpe ratio is used to measure the profitability of precious metals by measuring the yield relative to the total risk. The study also measures precious metals correlation with shares..

Bidrar portfolio till barns förståelse för sitt eget lärande?

Som blivande pedagoger inom förskolan fanns ett stort intresse att undersöka om portfolio bidrar till barns förståelse för sitt eget lärande. Vi har samlat information från olika källor men även använt den kvalitativa metoden intervjuer där barn i femårsåldern har deltagit. Vår slutsats efter denna studie är att barnen till viss del förstår och ser sitt eget lärande med hjälp av portfolio som verktyg. Barnen tycker att det är roligt att spara teckningar och foton för att kunna se tillbaka. Utifrån litteraturen vi studerat och de resultat vi fått anser vi att arbetet med portfolio är något som har stor potential att synliggöra barns lärande och därigenom skapa en förståelse för detta.

Portföljoptimering med courtageavgifter

Ever since it was first introduced in an article in the Journal of Finance 1952, Harry Markowitz? mean - variance model for portfolio selection has become one of the best known models in finance. The model was one of the first in the world to deal with portfolio optimization mathematically and have directly or indirectly inspired the rest of the world to develop new portfolio optimization methods. Although the model is one of the greatest contributions to modern portfolio theory, critics claim that it may have practical difficulties. Partly because the Markowitz model is based on various assumptions which do not necessarily coincide with the reality.

Varumärkessamarbeten mellan LVM och EVM vid kategoriutvidgningar: En Fungerande Strategi?

This thesis examines the possible beneficial effects of a temporary cooperation between a national brand and a private brand. The main hypothesis suggests that if a national brand wants to make a category extension to a remote product category, it should be able to decrease its risk by affiliating itself with a private brand. The national brand should through such a brand alliance be able to borrow some of the flexible characteristics that a private brand possesses to increase its associations with the new category. The survey consisted of 800 questionnaires with different cooperations between a private brand (ICA) and two national brands (Tropicana and Bravo). These were handed out to students in the universities of Stockholm.

Involvering och värdeskapande i portföljföretag : Statliga och privata venture capital-företag

The major difference between venture capital-firms and other financiers is that their business idea is not only providing capital but also knowledge in business development. The ownership structure of an venture capital-firm can be private as well as public. The Swedish government is today one of the major actors in the Swedish venture capital-industry. The purpose of this study is to shed light on how venture capital-firms involve itself in its portfolio firm and if this contributes to an increased value of the portfolio firm. We also try to shed light on differences in how a public and a private venture capital-firm gets involved in its portfolio firm and if there is any difference in how they can contribute to added value.We have chosen to interview two public and two private venture capital-firms and one of their portfolio firms.

Co-branding och dess effekter på Brand Equity : En fallstudie på samarbetet mellan Prada och LG

This dissertation is a case study on the Co-branding between Prada and LG, ?The Prada phone by LG?. The purpose of the study is to broaden the understanding of Co-branding and the effects this type of collaboration can have on a company?s brand. The research questions are: ?What effects can a Co-branding have on a company?s Brand Equity?? and ?How can these effects be measured??.

Kapitalförvaltarnas arbetsmetodik vid förvaltandet av den diskretionära potföljen

Background: The devolopment in the exchange market has attract a large number of investors. The information flow is extensive and it might be hard to follow the dynamic market. Some investors therefore choose to place their capital in a stock portfolio which is manged by a professional firm with no influence from the capital owner, this management is called discretionary managing. Purpose: the purpose of the thesis is to examine the working methods and the rationality regarding the management of the discretionary portfolios. The purpose is also to try to examine whether there is a relation between the selected risk, return and fees.

Innovation: Utvecklingskapitalbolagens påverkan på sina portföljföretag

Background: The importance of creativity and innovation is frequently stressed in modern literature on management. The significance of innovation gives entrepreneurs the reason to prior to the commencement of a relationship with a venture capitalist, obtain necessary insights regarding the influences such a relationship may have, in terms of innovation. Purpose: The purpose of this thesis is to scrutinise the influence of venture capital firms on their portfolio companies regarding their ability to be innovative. Delimitations: The intent is to study the impact of a venture capitalist from the viewpoint of its portfolio companies. In other words, what the portfolio companies have perceived as changes is our main area of concern, rather than what the venture capitalist has perceived as change.

Risk och tillväxt för högrisk- och lågriskportfölj : En kvantitativ studie på Stockholmsbörsen år 2008-2010

Purpose: The study examines the risk a rising from the acquisition of shares, and its relation to the expected return. We would like to see how a high-risk portfolio is related to a low-risk portfolio. Although studying the portfolios annual performance.Theory: The theories that have been used in the study are, Capital asset pricing model, CAPM and portfolio theory.Method: The study is based on a quantitative method, the time interval is from 2008 to 2010.The annual reports, historical stock prices for companies and the index are used to perform calculations based on the essay theories.Conclusion: The beta value has positive liner correlation with the expected return. When there are bad times in the world, the companies are negatively affected regardless of industry. The Portfolios developed in the same direction during the time period..

Den som gapar efter mycket, fångar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumärken

This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. Further we examine two conceptualizations of emotional attachment - Brand Attachment and Brand Love - and intend to declare the two of being two separate phenomena. We then conduct a relationship-based analysis wherein the mediating ability of Brand Attachment and Brand Love, between the experienced quality in the offering of a brand and consumer commitment, is examined. Therefore we conduct a focused quantitative study, wherein 171 customers of the fashion retailer H&M have responded to a comprehensive survey both online and in-store, to examine this fun-damental relationship and its components.

Portfoliometoden Hur den fungerar som pedagogiskt verktyg och utvärderingsinstrument

Detta arbete syftar till att skildra hur portfoliometoden fungerar som pedagogiskt verktyg, hur den används i grundskolan och i vilken utsträckning det är möjligt att använda metoden som ett utvärderingsinstrument. Arbetet skildrar hur portfolio fungerar i teorin jämfört med hur den fungerar i verkligheten utifrån olika pedagogers synvinklar. Tyngdpunkten ligger på hur portfoliometoden tillämpar kunskap, utveckling och lärande utifrån LpO 94 och hur portfolio fungerar för att ge elever större kunskap om hur man kritiskt granskar och utvärderar sitt eget arbetsmaterial. Trots ordentliga förberedelser visade det sig inte vara så lätt att få pedagoger att ställa upp på min undersökning. Bortfallet blev allt för stort för att kunna dra någon riktigt slutsats genom den.

Portfolio i perspektiv

Sammanfattning Med denna forskning har jag från olika perspektiv belyst portfolio som verktyg till aktivt lärande. Jag har också försökt förstå hur elever och pedagoger upplever varandras utveckling med portfolio som arbetssätt. Intressant har också varit vilka tankar och drivkrafter ligger bakom valet av portfoliometodiken. Genom frågor till skolledare och enkäter med elever och pedagoger i en portfolioskola har jag velat, med ett täckande perspektiv, bidra till tidigare forskningar. Jag använde mig av intervjufrågor till skolledare och enkäter av kvantitativ och kvalitativ karaktär för pedagoger och elever.

Rekrytering av kreatörer och portfolions betydelse : En enkätundersökning med femtio svenska kommunikationsbyråer

Inom kommunikationsbranschen råder det hög konkurrens om arbeten för både nyutexaminerade arbetssökande och de med erfarenhet. En viktig del i ansök-ningshandlingarna är en portfolio som visuellt visar personens kompetens och talang.Denna kvantitativa studie har genom en webbenkät med 50 byråer inom kom-munikationsbranschen undersökt hur de rekryterar ny personal samt deras per-spektiv kring portfolion i samband med detta. Studien har även syftat till att belysa skillnader i svaren beroende på byråernas storlek.Resultaten från enkäten visade att den vanligaste kanalen vid anställning inom kommunikationsbranschen är via personliga kontakter och att det är portfolions kvalité som väger tyngst vid anställning. Vid ansökan föredrog byråerna en digital portfolio men vid en arbetsintervju såg de helst en kombination av en fysisk och digital portfolio. Mindre skillnader fanns i svaren beroende på byrå-storleken..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->