Sök:

Sökresultat:

3629 Uppsatser om Modern marketing - Sida 45 av 242

En surfplatta har jag, den använder jag som hyllvärmare

Eftersom en majoritet av befolkningen har viss erfarenhet av att använda modern teknologi är det oftast deras nivå som man utgår ifrån vid utveckling av applikationer. Det finns dock fortfarande personer som aldrig använder modern informationsteknologi då de saknar både kunskap och tillgång. Många av dessa personer är äldre vuxna som inte fått en naturlig introduktion via skola eller arbetsliv. Denna studie undersöker vilka hinder dessa personer möter då de använder teknik som för medelsvensken är vardaglig. Genom intervjuer och användartester belyser vi de problem som utgör hinder för gruppens användande av informationsteknologi.

Uppfattningar om trender inom charterbranschen : - vart är utvecklingen på väg?

Aim: By studying the evolution of the market for package holidays over time we hope to get an understanding of the trends that have characterized the market. By doing so, we can get an idea of where the market is moving towards the future. This knowledge is essential for market participants to establish appropriate strategies that follow market trends.Method: We have used qualitative interviews with people involved in the charter industry.Result & Conclusions: The market is characterized by an increase in Internet orientation, where the travel directory and the physical travel agents are becoming less important. The understanding of climate impacts of travel has increased. More people of the third-generation buy package travels and countries in North Africa and Asia are growing in popularity.We believe the market in the coming years will be characterized by lower prices and lower quality.

Livscykelkostnad för tak och fasad

Title: Time to renovate ? The effect of communication on the relationship between company and customer in a change situationCourse/subject:Busniess administration, Leadership, 15hpAuthors:Fredrik Elghag, Ossian OlssonTutors:Ingemar WictorKeywords:The Million Programme, Communication, Relationship Marketing, Tentant, Landlord.Problem formulation:How does communication affect the relationship between company and customer in a change situation?Purpose:Examining how different parts of a communication process affects customers trust, commitment and loyalty to their company.Theoretical framework:The starting point for the study?s theoretical perspectives have been Morgan and Hunt?s (1994) previous studies on relationship marketing and Laswell?s (1948) communication model.Methodology:The paper is performed with a qualitative research approach and a deductive approach to answer the research question. Personal interviews were conducted with four employees in real estate companies and two tenants in each company stock.Conclusion:We have found that communication affects the relationship between company and customer. Tentants have experinced credibility of businesses is important for them to have a confidence and loyalty in the relationship. .

Kreativitet : i marknadsföringsföretaget Liljedal Communication AB

Liljedal Communication AB is a marketing company with twelve employees in Örebro. In the marketing business is it extra important to work creatively to reach the target market with a message.Creativity is defined as the creation of new ideas where the idea is adequate, useful and feasible. Organisational creativity is created by individuals in the right environment for using their creativity. In this paper we present theories about creative individuals and the situation that affects their creativity. Furthermore theories are presented about different strategies that aim to increase creativity.

Tegel och klinker - keramiska material på mark :

Being an architect I create spaces with roof, walls and fl oor. The availability of the essential materials to create such spaces is practically unlimited. The materials also play a significant part to the character of the created space. I hope to contribute to the general understanding of materials as elements in the design of urban spaces by having intensely explored one specific material in depth, pointing out its bad and good qualities. I am of the opinion that the reason for choosing a material shouldn?t be because of a shortage of knowledge, facts or references, but what character you want for the room. When travelling across Europe, it sometimes feels like clay paving is everywhere, but back in Sweden it is almost unseen of in modern landscape architecture.

Kinesiska för kineser i Kina : En studie av läsinlärning i kinesiska

Syftet med studien är att undersöka korrelationen mellan vetenskaplig forskning av läsinlärning i det kinesiska språket bland barn i Kina i skolans första år, med nationella officiella direktiv som berättar vad läsinlärningen ska innehålla och på vilket sätt den ska utföras. En god korrelation kan tolkas som att direktiven för den nuvarande undervisningen är modern och uppdaterad och ligger i linje med modern forskning. För att genomföra undersökningen sammanfattas först ett stort antal vetenskapliga artiklar vilka redogör för faktorer som är viktiga för läsinlärningen. Därefter studeras den kinesiska nationella läroplanen samt två olika läroböcker för grundskolans första år, vilka tillsammans representerar nationella direktiv. Många av de centrala faktorerna som finns enligt forskningen finns även med i de nationella direktiven.

Långsiktiga samband mellan aktiemarknader : En kointegrationsanalys av den svenska aktiemarknaden och fyra etablerade aktiemarknader

I denna magisteruppsats undersöks eventuella långsiktiga samband mellan den svenska aktiemarknaden och aktiemarknaderna i Tyskland, Storbritannien, USA och Japan. Detta sker genom en kointegrationsanalys med Engle-Grangers metod. Undersökningen omfattar åren 1992-2010 och resultaten visar inga tecken på att det skulle existera några långsiktiga samband mellan den svenska aktiemarknaden och någon av de utländska aktiemarknaderna. Resultaten ger därmed indikationer om att den svenska aktiemarknaden tillsammans med de utländska aktiemarknaderna i undersökningen är kollektivt effektiva i åtminstone den svaga formen enligt Fama (1970). Då inga långsiktiga samband existerar bör även portföljdiversifiering mellan den svenska aktiemarknaden och de utländska aktiemarknaderna i undersökningen fungera effektivt på lång sikt..

Föräldraskap och våld : sex socialsekreterares uppfattningar av modern och fadern som föräldrar i familjer där mannen utövar våld mot kvinnan

Syftet med uppsatsen var att undersöka sex socialsekreterares uppfattningar av modern och fadern som föräldrar i familjer där mannen utövar våld mot kvinnan samt att undersöka om deras uppfattningar av modern och fadern skiljer sig åt, avseende föräldraskapet. Undersökningen bestod av halvstrukturerade intervjuer med sex socialsekreterare. Resultaten analyserades utifrån tidigare forskning, rollteori och genus. Resultaten av undersökningen visade att socialsekreterarna uppfattade ett bra föräldraskap som att det medför skyldigheter såsom att tillgodose sina barns behov. Mödrar och fäder har lika ansvar för barnets välbefinnande.

Att effektivt sälja Sverige : Värdet av VisitSwedens tillvägagångssätt för att attrahera utländska resenärer

Our main objective with this essay was to study VisitSweden?s effort to sell Sweden to foreign markets.This has been studied in relation to VisitScotland work and approach. We collected empirical data consisting of document studies and interviews with representatives of VisitSweden and VisitScotland. In addition, we have supplemented with an interview with a representative of Svensk Destinationsutveckling AB. We based our analysis of our empirical data on previous research in destination marketing.

Varumärken i idrottsgymnasiers marknadsföring - Vilka passar din idrott bäst?

The upper secondary school 2011 (Gy 2011) was a reform which created large changes in the Swedish educational system. One of the major changes was the requirement of certification for sport schools. Schools in Sweden have historically used sports in their marketing, this opportunity was impaired by the reform. This thesis aims to investigate how brands are applied on webpages of sport schools that are certified in football and/or cross-country skiing. Content analysis was used as method of data collection.

Etablering i Australien - En komparativ fallstudie om anpassning av marknadsmixen och identifiering av framgångsfaktorer hos tre svenska företag

Globalization has stimulated the free markets and has made possible for Swedish companiesto expand internationally. Some markets have been deemed attractive and companies havechosen to enter them. The decisions concerning internationalization and marketing havedetermined the success of the companies on the new market. Therefore, several elementsbecome important: the motives behind the new market entry, the local marketcharacteristics and the adaptation of the four components of the marketing mix ? product,price, place and promotion.The purpose of this thesis is to study how three Swedish companies adapt their marketingmix to the local conditions in Australia and identifies success factors in order to help othercompanies considering a market entry.

Marknadsföringsstrategier - ett sätt att synas

Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. Marknadsföring är en avgörande del när det gäller överlevnad och expandering. Många aspekter spelar in när det handlar om företagens framtid, allt från hur man positionerar sig till hur effektivt man använder sig av marknadsföringsmixen. Det gäller att synas och att få kundens uppmärksamhet samt få kunderna till återköp.

Frihetens bakgård en litteratursociologisk studie om självets identitetsvåndor i det senmoderna samhället

This Masters thesis is analysing four Swedish novels written by first time authors published between 1993-2002. The purpose is to make the fictitious main characters illustrate what conditions and obstacles there can be for the individual of today to create a self-identity. Anthony Giddens ideas about the self in the late modern society are used as a theoretical framework. In the core of Giddens theory is the concept of reflexitivity which means that the self must be constructed in a continuous fashion because the overall conditions in society are subject to constant change. The questions posed in this study are dependable on Giddens in general and the concept of reflexivity in particular.

Nålen i höstacken : En studie i hur Kalmar kommun kan kommunicera med unga genom sociala medier.

The municipality of Kalmar have a problem, how to reach and communicate with young people in Kalmar. In today?s changing media environment it gets more difficult to stand out and reach audience with messages and especially with the new forms of media that has revealed. Therefore, we have been commissioned to develop recommendations on how the municipality of Kalmar can communicate with young people in Kalmar.  The purpose with this study is to investigate which media channels young people in Kalmar use and their attitudes towards social media in particular. We wanted to find out how the municipality should communicate to reach them and what attitude youths have against the municipality in general.

M?nniskoriket Tage Lindboms modernitetskritik i efterkrigstidens Sverige

During the period after the Second World War Sweden underwent a quick transformation due to a strong economic development. Decades-long rule for the Social Democratic Party now led to the creation, in Sweden, of a modern welfare state. This period in Swedish history is often considered to be the time when ?the Swedish model? was formed. Tage Lindbom (1909?2001) was a historian and intellectual in the Swedish labor movement.

<- Föregående sida 45 Nästa sida ->