
Sökresultat:
3629 Uppsatser om Modern marketing - Sida 44 av 242
En jämförande studie av två Windowsgränssnitt ur användbarhetssynpunkt med äldre människor
I dagens samhälle är det ofta viktigt att kunna använda datorer och internet för att göra olika vardagssysslor såsom hålla kontakten med släkt och vänner, kontakta myndigheter, utföra bankärenden och boka resor. Fortfarande finns det dock många som saknar kunskaperna att använda en dator, en grupp som är överrepresenterade bland dessa är pensionärerna.Det finns många olika operativsystem och vissa lämpar sig antagligen bättre än andra om man är över 65 år och saknar tidigare datorkunskaper. I denna rapport undersöks huruvida det klassiska skrivbordsgränssnittet i Windows är bättre eller sämre än det nya gränssnittet Modern UI som återfinns i Windows 8 och Windows RT. I studien ingick fem par pensionärer i åldrarna 71-87 som utvärderades med hjälp av samupptäckarmetoden.Resultatet av studien visar att inget av de två undersökta systemen är optimalt för denna kategori av användare men att många av de nyheter som introducerades i Modern UI såsom levande paneler underlättade testpersonernas interaktion med datorn..
En bild av moderskapet
Uppsatsens syfte är att ur ett socialkonstruktionistiskt perspektiv undersöka framställningen av moderskap i föräldratidningar. Studien är kopplad till teorier om senmodernitet och använder sig av en diskursanalytisk ansats för att studera förekomsten av samhhälleligt existerande diskurser i materialet. Huvudfrågeställningen är: -Vilka diskurser kring moderskap framkommer i föräldratidningar? Denna besvaras med hjälp av tre delfrågeställningar:- Hur framställs relationen mellan mamman och barnet? Vad fokuserar tidningarna på i relationen?- Hur framställs mammor uppfatta moderskapet och hur beskrivs moderskapet?- Hur framställs mammans relation med omvärlden?Tidningarna som utgör uppsatsens empiri är Vi föräldrar, Föräldrar och barn samt Mama. Materialet har lästs med delfrågeställningarna som utgångspunkt och sedan delats in i analysteman i vilka olika aspekter av moderskapet diskuteras.
Gerillareklam - överraskande effektivt: En jämförelse mellan gerillareklam och traditionell reklam
The consumer of today is bombarded by an increasing number of commercial messages, which makes it harder and harder for brands to cut through the clutter. Because of this, new methods are developed and introduced to the market every day. One of the most widely discussed of these methods is guerrilla advertising. Even though the method has received numerous praises there are not any academic proofs supporting these arguments. The authors, of this thesis, have examined if guerrilla advertising is more or less effective compared to traditional advertising and what the reasons for the result are.
Kan ett identitetsarbetete synliggöra biblioteket? : En undersökning av Piteå stadsbibliotek och den gemensamma brandingen av folkbibliotek i Norrbotten.
The focus of the thesis is to examine the regional branding ofpublic libraries in Norrbotten, with the main focus on Piteå public library, in order to find trends that indicate a successful branding based on Hariff & Rowley?s (2011) identified key factors.The empirical data has been collected through a triangulation of interviews and documents. The findings show that they have done a proficient preparatory work prior to the regional branding of the public libraries, and that the libraries have worked together with a communication bureau in their marketing strategies since the beginning of the public library cooperation. The results also show that Piteå public library, through branding efforts, received another relationship with the media where the media now occasionally contact the library.The conclusion of the thesis is that Piteå public library promoted the library through campaigns that provide the opportunity for activities and experiences, and that they want to convey the image of itself as a venue for social interaction. The marketing of the libraries fulfill the most of the criteria, but there are still areas of branding that needs to be further explored..
Helikopterns förmågor i gemensamma operationer
Modern krigföring genomförs till stor del i form av gemensamma operationer. Helikoptern är en relativt ny tillgång i modern krigföring men används i stor utsträckning för olika uppgifter. Helikopterns förmåga att flyga men ändå bibehålla en nära kontakt med markstyrkorna har gjort den unik, men det har även inneburit att den har varit svår att placera, luft eller mark, vilket i sin tur inneburit att teoriutvecklingen kring helikoptern gått långsamt. Uppsatsen skall beskriva ett tänkbart sätt att nyttja helikopterns förmågor i gemensamma operationer. Arbetet utförs i två steg där första steget görs för att generera en teori utifrån teorier om kombinerad bekämpning, gemensamma operationer och teorier om helikopterns förmågor.
Sociala medier : När kunden själv får välja
In recent years, more and more people have started to live double lives. Blogs, Facebook, YouTube and Twitter have created conditions so that we increasingly live virtual lives on the Internet. The gathering of people in this way entails both risks and opportunities for businesses. This study aims to explain how the phenomenon of social media has affected trade and service companies in a marketing and communication perspective. The idea for the essay came to us after we had observed how different behaviors in companies? concerning social media could vary a lot, and how we felt that this affected our personal view of the brands.
Liv i d?d ved: En unders?kning av f?rh?llningss?tt till d?d ved p? ?ppeltr?d i tr?dg?rdshandb?cker och bland yrkesverksamma tr?dbesk?rare
In this essay, several factors in apple tree care (specifically in relation to whether dead wood
should be kept or removed) are highlighted for example, aesthetics and biodiversity.
To present some background, the essay begins by introducing some previous literature on
dead wood. This leads into how dead wood is treated within forestry. Next, previous research
on dead wood in fruit trees is mentioned. Cultural and historical management methods are
also highlighted.
Industriellt varumärkesarbete - fluga eller framtid?: - en fallstudie av fyra industriföretag
The purpose of this thesis is to investigate industrial branding, which as a relatively new concept, both for practioners as well as academia, comprises a less explored application of the brand concept. The theoretical background of the study consists of marketing theory concerning the brand concept, and theory concerning industrial marketing. The empirical foundation consists of case studies of four industrial companies, based on interviews with representatives from the companies. All four companies have engaged in activities which they themselves see as industrial branding. Initially, the study sets out to determine the occurence of industrial branding, according to this study?s definition, and continues to tentatively explore the implications of branding in an industrial context.
Framtagning av en modern hammock.
Denna rapport är ett examensarbete inom maskinteknik på c-nivå (15hp). Då författaren ansåg att dagens hammockar inte utvecklats speciellt mycket sedan de blev populära i Sverige på 60-talet, valde han att ägna detta arbete åt att försöka ta fram en mer modern sådan. Projektet har huvudsakligen handlat om produktutveckling och design där mycket tid spenderats på att lösa alla de olika problem som de satta kraven på nya funktioner bidragit till. Arbetet startade med en omfattande förstudie. Därefter vidareutvecklades de olika idéer som framkom under förstudien ytterligare.
Trumslagarens roll i modern jazztrio: en jämförande analys av tre trumslagare inom modern jazz
Syftet med denna uppsats är att belysa hur trumslagaren påverkar den musikaliska helheten och interagerar med sina medmusiker i modernt jazztriospel. En jämförande analys har gjorts av skivinspelningar från 1961 och framåt med trumslagarna Paul Motian, Jack DeJohnette och Jorge Rossy. Analysen behandlar rytmik, dynamik och klangfärg i två standardlåtar, All the things you are och Solar, och baseras på transkription i partiturform med avsikt att tydliggöra musikernas interaktion. Uppsatsen innefattar även en konstnärlig del i form av en inspelning, där jag tillsammans med en pianist och en basist framför tre standardlåtar. Dessa inspelningar diskuteras i relation till det analyserade materialet.
Marketing and Branding a Nation : tillämpningen av ambassader som plattform för att stärka Sverige som varumärke
Problem: The authors have, during the process of development of this thesis, tried to create an understanding of how a number of organizations, all working with different approaches around the ?brand Sweden?, perceive the efficiency and benefits of using extended concept around embassies as a tool in their strategic work. The embassies in question have an evolved concept in the sense that they don not only hold a traditional political and legal role. The problem facing us authors was the issue whether theses embassies are efficient arenas to coordinate the forces and resources of the organizations concerned, in the mission to enhance the visibility and awareness of Sweden abroad.Purpose: The purpose is to describe the strategic work with marketing Sweden to be able to look in to whether the evolved concept behind the embassies in question are used as a tool in within the work of the organizations. We wish to research this to be able to evaluate if this arena is perceived as efficient for the organizations concerned.Method: In order to get a background to which one establish and communicate a nations brand the authors have studied literature within the subject.
Flaggskeppsbutiker som marknadsföringsstrategi. : -En undersökning ur ett kundperspektiv.
The purpose of this study was to examine customer attitudes towards flagship stores and how they perceive them. To ascertain this, and obtain answers to the research questions covering the study's main issues, we decided to turn to the customers who recently visited a flagship store.Our background theory is based upon literature from previous research done on the subject in the form of scientific articles and books. We present the theoretical concept that explains how flagship stores are used as a marketing tool and what impact they have on the new market. These will be helpful in answering our questions when we evaluate our results.!A theoretical framework, consisting of three value dimensions, was used as a support throughout the implementation of the study. These three values; hedonic, practical and social, should give us a better idea of what customers experience and what they value when they visit the flagship stores.!The method used in our investigation is of quantitative form, so that it can be feasible on a large crowd to thus contribute to a quantitative result.
Det avgörande steget för kvalitetsfilmen : En studie av kvalitetsfilmsbegreppet och marknadsföring av film i Sverige
Denna uppsats har som mål att undersöka begreppet kvalitetsfilm och dess användning med utgångspunkt i marknadsföringskanalerna public relations, marketing management och filmfestivaler i Sverige. Uppsatsen definierar marknadsföring och beskriver hur den kan praktiseras i filmindustrin. Begreppsanalysen av kvalitetsfilm refererar till Pierre Bourdieus sociologiska texter och har en kort historisk genomgång av hur begreppet kvalitetsfilm myntades i Sverige. Sedan följer en genomgång av kvalitetsfilm i förhållande till europeisk konstfilm samt hur begreppet influerat den svenska filmbranschen idag. Uppsatsen innehåller analyser utifrån tre kvalitativa intervjuer med anställda som i någon form arbetar med kvalitetsfilm, samt litteratur kring marknadsföring av film och kvalitetsbedömning..
Tonala skillnader mellan en traditionell och en modern gitarrkonstruktion : En jämförelse mellan två klassiska gitarrer
During my studies to become a guitar builder at Carl Malmsten CTD, I have found an interest in the construction of the classical guitar. I am fascinated by the simplicity of its construction. A simplicity that becomes more complex when you start to study it in detail.In my final thesis I will not try to explain this complexity. The subject is to investigate two different principles regarding its construction. I would like to find out if the sayings concerning one of the principles will yield a guitar with greater ability to produce volume and projection.At a close distance the difference between the guitar?s volumes is not to speak of, but a significant difference can be seen regarding one of the guitars ability to project its sound.
Nöjescentrum : en fallstudie av upplevelsekonsumtion!
The society today, reflects a high welfare, where the human being has a better financial position than before. This has generate that more money is spend on pleasure and events. A result of that can be the development of a new line of business; The industry of experience.This kind of branch is fast growing in the Swedish labour market. The characteristics of this branch are, depending of trends, continuous variations and integrated education.A new phenomenon within this branch is ?Centre of experience?.