Sök:

Sökresultat:

624 Uppsatser om Mobil webbplats - Sida 12 av 42

Mobil Bastu

This thesis is an addition to pictures and animation that has been developed using CATIA V5. The animation and the images are a market basis to test whether the product is of interest in the Nordic market. The thesis is structured with elements of the Fredy Olsson method. In this thesis there is also a short presentation of the company Tylö AB, which been chosen to market test the product. A product definition with the sub-headings; ?Description and use of product?, ?Environmentand users?, ?Economy? and ?Product inquiry?, are the basis for the product.

Viking Apprentice : Hur man skapar en mobil applikation som motiverar till bättre grundhälsa

Bakgrunden till denna uppsats var att undersöka på vilket sätt kan man utveckla en mobil applikation som motiverar användaren till bättre grundhälsa. Genom ett samspel mellan användaren och en mobil applikation, så stödjs användaren i att uppnå en bättre grundhälsa genom fysisk träning med hjälp av en Smartphone.Vår frågeställning blev därför: Hur skapar man en mobil applikation som motiverar till bättre grundhälsa? För att besvara detta har vi använt oss av teorier kring motivation, fysiologi och gränssnittsdesign. Vi har även använt metoder för att designa och skapa applikationen. De metoder som vi använt är följande: Designramverket skapad av Alan Cooper.

Ett socialt forum som mötesplats och idébank för praktiserande och blivande bild och medialärare? : En undersökning kring behovet av ett gemensamt forum för bild och medialärare och hur det behovet ser ut.

Syftet med denna studie var att undersöka om det finns ett behov för konst och media lärare och lärarstudenter att delta, dela utbildningsmaterial och utveckla sin kompetens inom sin praxis i en social gemenskap på internet. Ett annat syfte var att identifiera vilka dessa behov och krav skulle vara, och hur en sådan webbplats bör vara utformad utifrån dessa krav. Jag har baserat studien på en teori om socialt lärande ?Communities of Practice? av Etienne Wenger. Kärnan i teorin tar upp hur vi som aktiva deltagare, kan lära tillsammans och utveckla våra identiteter och våra kunskaper i ett samhälle genom praktik i en meningsfull miljö.

Smart Grid

Det här arbetet innefattar webbtillgänglighet med avseende hur väl ett antal utvalda universitet och högskolor följer de riktlinjer för personer med läs- och skrivsvårigheter. Problemet med att inte ha en webbtillgänglig webbplats är att en stor grupp av personer som går miste om innehållet. Det är dessutom inte bara personer med läs- och skrivsvårigheter som blir drabbade, utan det är även personer med andra livssituationer som drabbas. Syftet med arbetet är att ta fram rekommendationer och finna lösningar som gör att universitet och högskolors webbplatser blir tillgängliga för alla. Analysen som görs i arbetet är baserad på W3C WAI:s riktlinjer om tillgänglighet och är avgränsad till användare med dyslexi.

Lyckade metoder för att marknadsföra en webbplats

Internet är idag det snabbast växande mediet i världen. Syns man som företag inte på Internet så finns man inte. Det gäller att nå ut till allmänheten och sprida kännedomen om företaget och dess webbplats. För att lyckas med marknadsföringen krävs tålamod och även en hel del vetskap om vilka marknadsföringskanaler som ger bäst effekt.Uppdragsgivaren NyDebatt.se är i behov av en marknadsföringsstrategi som är utformad med hänsyn till knappa ekonomiska förutsättningar. Därför kommer rapporten att forska i hur framgångsrika webbplatser, med liknande bakgrund som NyDebatt.se, har utformat sin marknadsföring.Genom en kvalitativ analys i form av fallstudie har arbetet genomfört i form av telefonintervjuer för att utreda vilka marknadsföringskanaler lyckade webbplatser har använt.

Energideklaration för äldre flerbostadshus - metodutveckling

Den här rapporten undersöker om och i så fall hur webbplatser kan användas som ett återkommande inslag i matematikundervisning. Bland annat Skolverkets utvärdering av grundskolan 2003 visade att matematiklektioner av många elever upplevs som långtråkiga och enformiga. Med rätt utformade applikationer för dator och Internet kan kanske ett medium för ett annorlunda och för eleverna mer engagerande sätt att lära matematik erbjudas. Inom det här projektet konstruerades en webbplats med uppgifter som nästan uteslutande utformats som små spel och sedan delat sin i nivåer efter svårighetsgrad. För att klara en nivå och på så sätt ta sig vidare till nästa behöver en elev först klara alla uppgifter på den aktuella nivån.

Kommunikation med extern, avanceradGPS-utrustning via mobil enhet

Syftet med detta projekt ar att undersoka mojligheten attkommunicera med en militar GPS-mottagare via serieportsgranssnittetRS-232 fran en mobil enhet. Malet ar att endastanvanda existerande hardvara som inte kraver att enhetensfasta programvara eller operativsystem byts ut. Smarttelefoneroch pekplattor har blivit allt vanligare och de erbjuderi regel hogre grad av barbarhet och battre batteritidan traditionella barbara datorer, samtidigt som derasberakningskapacitet ar likvardig. De tva storsta systemenpa marknaden idag ar Android och iOS. Jag valde darforatt undersoka deras mojligheter att anslutas till kringutrustninggenom RS-232.

Riktlinjer för mobil applikationsutveckling

Marknaden för mobila system har utvecklats enormt snabbt de senaste åren. Idag är det ett område med en allt större omsättning och det har vuxit fram som en helt ny gren inom Software Engineering. Utvecklare av mobila applikationer står ständigt inför en utmaning när det gäller att välja vilket mobilt system man ska satsa på när man utvecklar applikationer. Valet av system kan vara helt avgörande för om man hittar rätt målgrupp av konsumenter och därmed kan generera tillräckligt med omsättning för att driva lönsam utveckling av applikationer. Det räcker inte att enbart kolla på vilket system som har mest användare eller vilket system som genererar mest omsättning, utan man bör noggrant överväga de förhållande som gäller för just den applikation som ska utvecklas.

Strategiska Alliansers potential för Djuice

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Tidsbokning Skellefteå Taxisamordning

Skellefteå Taxisamordning är ett personalägt bolag med 50 delägare. Företaget har ca 170 anställda. Företaget har sedan tidigare haft en statisk webbplats, tanken var att utöka den med en inloggning till en intern del. Det har funnits ett önskemål från ägarna att kunna kontakta chaufförerna på ett enkelt sätt utan att ringa runt till alla när man har en bil som står utan chaufför. Därför önskade taxi ett system där bilägarna kunde lägga upp lediga körpass på den interna webbplatsen (intranätet).

Cupsystemet : En kvalitativ fallstudie av en mobil webbtjänst

The thesis describes the following main question: Will the administrative labour during football tournaments be made easier with the help from a mobile web service or will it convey to unnecessary extra work? To be able to give a good and qualified answer to this question, the thesis will in the beginning describe how the technique for such a system might look like and also describe the existing administrative moments during a football tournament, this is too give the reader a deeper understanding for further reading. The thesis then goes on to describe a concrete system which is tested on three football tournaments. On the basis of the tests, interviews and through analysis of these the thesis will be able to answer our questions. The result which we present in the thesis have unfolded through testing of the system on three chosen football tournaments.

Daglig Verksamhet - en webbplats

Detta är ett examensarbete för Ängelholms Kommuns Handikappomsorg i form av studier kring och utveckling av en webbsida där personer med ett handikapp, t.ex. utvecklingsstörning och aspergers syndrom, kan söka jobb. Denna forskning ska bidra till den framtida forskningen och hur man anpassar webben för dessa personer..

Att möta tjänsteleverantörers mål och användarnas behov vid utveckling av mobila tjänster

Att basera sin verksamhet helt eller att delvis komplettera sin verksamhet med tjänster blir idag allt vanligare, mobil teknik skapar nya möjligheter men ställer högre krav på verksamheter. Konsumenter vill konsumeratjänsterna i ett mobilt sammanhang och den mobila terminalen är någonting som följer med oss överallt. Avsikten med uppsatsen är att studera tjänstutveckling av mobila tjänster och att försöka hitta vilka framgångsfaktorer som finns och vad som krävs för att lyckas med utveckling av mobila tjänster. Vi valde därför att kontakta tre tjänsteleverantörer som lyckats bra med utveckling av mobila tjänster för att diskutera utvecklingsprocessen och för att försöka hitta deras framgångsfaktorer. Respondenterna vi valde att intervjua är framgångsrika och erkänt duktiga i sin bransch.

Tillgänglighet på webben för personer med kognitiva funktionshinder ? En fallstudie av ett biblioteks webbplats

Det finns riktlinjer för hur webbplatser kan anpassas för personer med kognitiva funktionhinder, men ännu har ingen enighet uppnåtts när det gäller hur man bäst går tillväga för att skapa tillgängliga webbplatser för målgruppen. Det finns flera former av kognitiva funktionshinder. Därför behövs undersökningar som fokuserar på hur man skapar tillgängliga webbplatser för personer med de olika formerna av funktionshindret. En fallstudie har därför utförts genom detta arbete, för att ta reda på hur tillgänglig Kristianstad Biblioteks webbplats är för unga personer med lindrig utvecklingsstörning. Webbplatsen har studerats genom ett användningstest som utförts tillsammans med målgruppen.

Marknadsföring genom kundklubbar i Åhléns och Kappahl : Vilka positiva resultat medför det för butikerna och hur reagerar kunder på detta?

Dagens  samhälle  erbjuder  ett  allt  svårare  marknadsföringsklimat  med  många  konkurrenter. Teknologin  har  fått  en  stor  plats  i  det  dagliga  livet  och  allt  fler  företag  kommunicerar  via kundklubbar  genom  kanaler  som  mobil  marknadsföring.  Denna  uppsats  lägger  fokus  på vilken påverkan mobil marknadsföring har på kunden och om de upplever detta fenomen som något positivt. Uppsatsen går även närmare in på tre butikschefers syn på detta och huruvida kommunikationen  via  kundklubbar  har  en  positiv  effekt  på  kunden  eller  inte.  Enligt  vår undersökning  om  mobiltelefonen  som  marknadsföringskanal  så  har  respondenterna  delade åsikter. Många ansåg att det var ett smidigt tillvägagångssätt medan andra upplevde det som ett irritationsmoment. Det är därmed viktigt att företagen värnar om relationen till kunden och låter  dem  avgöra  hur  kontakten  sinsemellan  ska  se  ut.  Kundklubbar  i  allmänhet  har  fått  en positiv respons, vilket grundar sig främst på erbjudandena som företagen skickar ut till sina kunder.  Kundklubbar  har  visat  sig  locka  fler  till  butiken,  vilket  i  sin  tur  kan  skapa merförsäljning..

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->